Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Monet asiat kyllä ovat itsestä kiinni. Asenne ratkaisee paljon. Kun on ns. can do- asenne, pääsee huomattavasti pidemmälle, oli turvaverkkoja tai ei. Yksi näkee kaikessa katastrofin, toinen mahdollisuuden. On se nähty EA-pareissakin; osa kiinnittää huomiota siihen, mikä yhdistää, toinen taas siihen missä ovat erilaisia. Kaikille on annettu mahdollisuus parisuhteeseen. On heistä kiinni, että miten suurin odotuksin lähtevät ja miten selviävät, jos se toinen ei olekaan juuri sellainen, kuin mitä on unelmien parikseen kuvaillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
Sanoihan Tuomas aika selkeästi, että älä nyt v#ttu tee tästäkin ongelmaa, kun Emma jotain vikisi tiskatessa.
Luulen että Tuomaksessakin on kestämistä, vaikka tv:ssä esiintyy edukseen.Tommi on todella takakireä.
Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩
En tiedä oletko kuullut koronaviruksesta? Aiheutti lomakiellot hoitoalalle.
Niin ja ravintola-alalla taasen lomautuksia ja hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Mikä tota kiukkuilijaämmää esti pyytämästä lomia?
Eihän sitä voi tietää, mikä tilanne jossain tietyssä paikassa on ollut. Jos alalla on paljon lomautuksia, ei välttämättä haluta ensimmäisenä pyytää sitä lomaa esim. huonoon ajankohtaan. Tai on koeajalla, tai ei ole kertyneitä lomapäiviä, mistäs sen tietää. Toki omastakin mielestä ohjelmaan osallistuessa pitäisi pystyä panostamaan siihen aikaan, jonka ohjelma kestää, mutta elämä ei ehkä aina mene niin.
Jep... voisko siitä ilmoittaa etukäteen että on ohjelma ja muutaman viikon filmaus ja avioliittokokeilu tulossa? varmaan ollut aivan sairas kiire tuolla kiukkupään työpaikalla tohon aikaan, kun joku kourallinen asiakkaita käy kuukaudessa:'D
Ei ole kyse kiireestä. Jos alalla on työpaikat vaakalaudalla, niin ei välttämättä auta ilmoittaa yhtään mistään lomista. Voi tulla verokortti käteen muutenkin hyvin pian. Yritä edes käsittää, että kevään jälkeen monella työpaikalla on eletty suuressa epävarmuudessa, eivätkä kaikki voi noin vain ilmoittaa jäävänsä lomalle.
Höpö höpö. Ton ikäinen tarjoilija koronan aikaan saa pyytää lomaa ihan vapaasti, arvaa kuinka paljon tuuraajia kyllä saatavilla niihin hektisiin lasinkiillotusvuoroihin. Lisäksi töitä vaikka marssimalla kysymään toisesta paikasta, verokortilla tai ilman. Kyse ei ole mistään saakelin ydinfyysikon unelmavirasta 🙄
Oletko sä ihan pihalla? Jos on vaikka pelko työn loppumisesta, ei silloin lähdetä lomalle "kun minä haluan". Jos osa työpaikoista on mennyt kiinni tai jatko on muuten epävarmaa, ei niitä korvaavia työpaikkoja niillä aloilla ole olemassakaan. Lukisit vähän uutisia.
En ole pihalla, olen alalla🤣
Hämmästyttävän ignorantteja kommentteja siihen nähden, joten liekö totta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintosta, että jollekulle on suuri ongelma, jos joku asuu vanhempiensa omistamassa asunnossa. Eikös suurin osa vanhemmista rakasta lapsiaan ja halua auttaa heitä, myös rahallisesti? Vaikea olisi uskoa, että joku antaisi kaiken ylimääräisen rahansa hyväntekeväisyyteen ensin ja sitten vasta miettisi perhettään.....
Tämä on tällaista Suomessa, kun kaikki pitää itse ansaita ja itse tehdä. Joskus taustalla on ihan oikeasti pelkästään kateutta, kun itsellä ei ole ollut mahdollisuutta samaan kun taas joillekin vanhemmat ovat pystyneet tarjoamaan vaikka ja mitä. Sitten pitää haukkua ja alentaa niitä, joille tällaisia mahdollisuuksia on suotu, vaikka oikeasti meistä kyllä varmaan suurin osa tarttuisi vastaaviin taloudellisiin apuihin, jos niitä tarjottaisiin. Ei siinä ole mitään säälittävää.
Ei se ole pelkkää kateutta. Joskus vain oikeasti pänni, kun ihminen, jolle vanhemmat ovat kustantaneet suunnilleen kaiken (esim. ei tarvetta ottaa opintolainaa), olettaa, että kaikilla on samoin. Kysyy että lähtisitkö kahville, ravintolaan, konserttiin, matkalle, eihän se maksa paljon mitään. Ei tajua, että kyllä se minulle maksaa, kun joudun selviämään lainoistani.
En väitä, että kaikki vanhemmilta taloudellista apua saaneet olisivat samanlaisia; kyllä joukossa on niitäkin jotka ymmärtävät, ettei kaikilla ole yhtä etuoikeutettu asema. Harmittavan usein nämä etuoikeutetut kuitenkin ovat samalla niitä, jotka hehkuttavat, kuinka ihmiselle kaikki on mahdollista, ei tarvitse kuin uskaltaa ja yrittää, kaikki on itsestä kiinni. Eivät näe, että heille on annettu poikkeuksellisen vahva turvaverkko myös, johon pudota, ja ettei heillä elämässä kaikki todellakaan ole ollut vain itsestä kiinni.
Enkä tarkoita, että haluaisin itse heidän asemaansa, varsinkaan nyt enää kun ikä alkaa viitosella ja ne lainatkin on aikaa sitten maksettu. Mutta surettaa, miten kylmästi tuollaiset kaiken saaneet voivat suhtautua muihin ihmisiin. "Kaikki on vain itsestä kiinni, you know."
No kuinka usein nyt käytännössä tulee eteen sellainen tilanne, että rikas kaverisi ei ymmärrä omaa tilannettasi? Ja jos nyt vaikka joku Susanna Koski julistaa, että kaikilla on Suomessa yhtäläiset lähtökohdat, niin mitä sitten? Kunhan tällaiset ihmiset eivät poliittisilla päätöksillä kaiva kuilua entistä suuremmaksi, voi tällaiset mielipiteet jättää omaan arvoonsa.
Siinäpä se, kun voivat kaivaa.
Ei niitä tilanteita minulle enää tule, kun olen ollut työelämässä hyvän aikaa ja talouteni on vakaalla pohjalla. Mutta ymmärrän, että kaikilla ei ole samoin. Ja nuorempana tuota tapahtui.
Mitä ihmettä tämä keskustelu taas on? Hyvä sarja, mutta ihme vääntämistä täällä palstalla. Miksi edes ihmettelen tätä? Miksi luen tätä? Aaargh, en kestä tätä, pakko lähteä pois aaveeltä ja äkk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintosta, että jollekulle on suuri ongelma, jos joku asuu vanhempiensa omistamassa asunnossa. Eikös suurin osa vanhemmista rakasta lapsiaan ja halua auttaa heitä, myös rahallisesti? Vaikea olisi uskoa, että joku antaisi kaiken ylimääräisen rahansa hyväntekeväisyyteen ensin ja sitten vasta miettisi perhettään.....
Tämä on tällaista Suomessa, kun kaikki pitää itse ansaita ja itse tehdä. Joskus taustalla on ihan oikeasti pelkästään kateutta, kun itsellä ei ole ollut mahdollisuutta samaan kun taas joillekin vanhemmat ovat pystyneet tarjoamaan vaikka ja mitä. Sitten pitää haukkua ja alentaa niitä, joille tällaisia mahdollisuuksia on suotu, vaikka oikeasti meistä kyllä varmaan suurin osa tarttuisi vastaaviin taloudellisiin apuihin, jos niitä tarjottaisiin. Ei siinä ole mitään säälittävää.
Ei se ole pelkkää kateutta. Joskus vain oikeasti pänni, kun ihminen, jolle vanhemmat ovat kustantaneet suunnilleen kaiken (esim. ei tarvetta ottaa opintolainaa), olettaa, että kaikilla on samoin. Kysyy että lähtisitkö kahville, ravintolaan, konserttiin, matkalle, eihän se maksa paljon mitään. Ei tajua, että kyllä se minulle maksaa, kun joudun selviämään lainoistani.
En väitä, että kaikki vanhemmilta taloudellista apua saaneet olisivat samanlaisia; kyllä joukossa on niitäkin jotka ymmärtävät, ettei kaikilla ole yhtä etuoikeutettu asema. Harmittavan usein nämä etuoikeutetut kuitenkin ovat samalla niitä, jotka hehkuttavat, kuinka ihmiselle kaikki on mahdollista, ei tarvitse kuin uskaltaa ja yrittää, kaikki on itsestä kiinni. Eivät näe, että heille on annettu poikkeuksellisen vahva turvaverkko myös, johon pudota, ja ettei heillä elämässä kaikki todellakaan ole ollut vain itsestä kiinni.
Enkä tarkoita, että haluaisin itse heidän asemaansa, varsinkaan nyt enää kun ikä alkaa viitosella ja ne lainatkin on aikaa sitten maksettu. Mutta surettaa, miten kylmästi tuollaiset kaiken saaneet voivat suhtautua muihin ihmisiin. "Kaikki on vain itsestä kiinni, you know."
Se, että joku toinen ei oman taustansa vuoksi ymmärrä, ettet sä voi lähteä kahville tai syömään, ei ole sen toisen ongelma. Jos haluat, että ymmärrys lisääntyisi, kertoisit näille muille, että sulla ei ole nyt ylimääräistä. Ja se johtuu siitä, että sun elämä on ollut kovaa ja se ottaa aivoon aivan -tisti.
Sun ongelma on se, että kuvittelet ihmisten syntyvän samalle lähtöviivalle ja kun huomaat ettei näin käynytkään, meinaat tukehtua harmiisi. Ja kyllä: se että toisten hyvinvointi kaivelee, on kateutta. Se on tunne siinä missä muutkin, voit vaalia sitä tai pyrkiä siitä eroon.
Vierailija kirjoitti:
. Emmalla ja Tuomaksella työvuorot koko ajan ristissä. Hämmentää, etteivät ole yhtään lomia varanneet näin tärkeälle jaksolle. Tai edes palkattomia vapaita välillä.
Kumpikin on aika pienipalkkaisessa duunissa, joten ei sitä noin vain ole varaa palkattomia vapaita viettää. Ja, kuten pienipalkkaisissa duuneissa yleensäkin, pomo aika pitkälti sanelee työvuorot. Ei niistä noin vain neuvotella. Nyt kun vielä korona kummankin alalla lisännyt epävarmuutta ja epätietoisuutta työvoiman tarpeesta.
Tommilta ehkä olisin odottanut asiassa suurempaa yritteliäisyyttä. Ei muuten vaikuttanut ollenkaan ilahtuneelta, kun Juudit ehdotti, että ainakin ruokatunnit voitaisiin viettää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuinka usein nyt käytännössä tulee eteen sellainen tilanne, että rikas kaverisi ei ymmärrä omaa tilannettasi? Ja jos nyt vaikka joku Susanna Koski julistaa, että kaikilla on Suomessa yhtäläiset lähtökohdat, niin mitä sitten? Kunhan tällaiset ihmiset eivät poliittisilla päätöksillä kaiva kuilua entistä suuremmaksi, voi tällaiset mielipiteet jättää omaan arvoonsa.
Siinäpä se, kun voivat kaivaa.
Ei niitä tilanteita minulle enää tule, kun olen ollut työelämässä hyvän aikaa ja talouteni on vakaalla pohjalla. Mutta ymmärrän, että kaikilla ei ole samoin. Ja nuorempana tuota tapahtui.
Anteeksi, ja tältä pohjalta kannattaa ylettää ennakkoluulonsa johonkin ensitreffit-Mattiin, koska tämä asuu vanhempiensa omistamassa asunnossa? Ei nyt ihan noinkaan kyllä kuulu toimia.
Tiistain jaksosta jaksosta jäi kyllä jotenkin hyvä mieli. Varsinkin, kun Matti antoi söpösti suukon Miran poskelle.
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Kati varmasti hakee tuolla käskyttämisellä ja muulla sitä että Janne laittaisi hieman vastaan. Niin kuin sanoi aiemmin nosti hänen silmissään pisteitä, se että Janne osoitti miehen merkkiä ja vastasi kysymykseen "Saanko keskeyttää?" Et.
Siltä vaikuttaa, mutta miksi ihmeessä?
Jos olisin Katin mies, en jaksaisi tuollaista peliä. Ei vain kiinnosta. Isääkö Kati on hakemassa itselleen, eikä aviomiestä?
Mitä käskyttämistä?
Kati oli suunnitellut kaupassa käynnin etukäteen. Todella hyvä juttu, itseäni ei kiinnosta se lainkaan. Vähemmän vaivaa itselle, kun toinen miettii. Aila lapsellista jos ottaa sen niin, että on joku arvovaltatappio, ellei säädetä käsi kädessä joka asiaa. Kuten Tuomaskin tokaisi, pitääkö v..u tästäkin tehdä ongelma ;)
Vierailija kirjoitti:
Matti jätti aikoinaan ystäväni M****n, koska hänestä M**** keräsi kiloja. Elettiin fitness-buumin tuloa ja sellaisiin Mattikin sitten hurahti.
:D jos tosiaan tunnet ystäväsi, tiedät varmaan, että hän oli erittäin takertuva ja epävarma suhteessa ja päätteli ihan itse eron johtuvan jostakin niin mitättömästä, kuin kiloista, josta M ei maininnut koskaan vahingossakaan sanallakaan. Todellinen syyhän mun nähden oli täysin yhteensopimattomat tyypit yhdessä, joista mies kaipasi vahvaa naista ja nainen vahvaa miestä, eikä kumpikaan ollut siinä suhteessa sellainen. M näytti kokevan melkoisia tunnontuskia, kun joutui lähtemään molempia syövästä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Kati varmasti hakee tuolla käskyttämisellä ja muulla sitä että Janne laittaisi hieman vastaan. Niin kuin sanoi aiemmin nosti hänen silmissään pisteitä, se että Janne osoitti miehen merkkiä ja vastasi kysymykseen "Saanko keskeyttää?" Et.
Jos olisin Katin mies, en jaksaisi tuollaista peliä. Ei vain kiinnosta. Isääkö Kati on hakemassa itselleen, eikä aviomiestä?
Mitä käskyttämistä?
Kati oli suunnitellut kaupassa käynnin etukäteen. Todella hyvä juttu, itseäni ei kiinnosta se lainkaan. Vähemmän vaivaa itselle, kun toinen miettii. Aila lapsellista jos ottaa sen niin, että on joku arvovaltatappio, ellei säädetä käsi kädessä joka asiaa. Kuten Tuomaskin tokaisi, pitääkö v..u tästäkin tehdä ongelma ;)
En puhunut kauppareissusta, vaan yleisemmästä teemasta, haluaako Mira että mies asettaa hänelle rajoja. Esim. piti hyvänä, kun Janne kielsi keskeyttämästä.
Kauppareissu oli minustakin ok. Jos joku on pätevä jossakin kuten Mira ilmeisesti organisoinnissa, niin saa kyllä käyttää lahjojaan, ei se ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Mitä käskyttämistä?
Kati oli suunnitellut kaupassa käynnin etukäteen. Todella hyvä juttu, itseäni ei kiinnosta se lainkaan. Vähemmän vaivaa itselle, kun toinen miettii. Aila lapsellista jos ottaa sen niin, että on joku arvovaltatappio, ellei säädetä käsi kädessä joka asiaa. Kuten Tuomaskin tokaisi, pitääkö v..u tästäkin tehdä ongelma ;)En puhunut kauppareissusta, vaan yleisemmästä teemasta, haluaako Mira että mies asettaa hänelle rajoja. Esim. piti hyvänä, kun Janne kielsi keskeyttämästä.
Kauppareissu oli minustakin ok. Jos joku on pätevä jossakin kuten Mira ilmeisesti organisoinnissa, niin saa kyllä käyttää lahjojaan, ei se ole minulta pois.
Sulla pn nyt mennyt Mira ja Kati sekaisin.
Mistä tämä ketju kertoo? Siitä että suomalaisella mielenterveyshuollolla on aivan liian vähän kapasiteettia hoitaa näitä ihmisiä, jotka tarvitsisivat kiireesti apua ='(
Minusta Juuditin idea yhteisistä lounastauoista oli hyvä. Sillä tavoin lomailija ja työssäkäyvä saavat yhteistä aikaa. Tommi oli siitä kieltämättä hieman ihmeissään. Oliko hän ajatellut, että viettää päivät rauhassa Juuditin kotona töissä ja Juudit on sillä aikaa ihan muualla "poissa tieltä"? =D
Jos näiden osallistujaan kohdistuvien yksityisasioiden levittämisen tavoite on saada ketju poistumaan, onnistunee tällä menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikotiellä on yhden osallistujan tässä ohjelmassa nähty asunto myytävänä. Kohdenumero 21609146
Tää oli hyvä juoru! Tosi kiva asunto, haluaisin ostaa jos olisin sinkku ja asuisin yksin.
Enpä olisi uskonut, että nämä jatkavat yhdessä.
Kerrataan parit:
Tommi ja Juudit
Mira ja Matti
Tuomas ja Emma
Kati ja Janne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti jätti aikoinaan ystäväni M****n, koska hänestä M**** keräsi kiloja. Elettiin fitness-buumin tuloa ja sellaisiin Mattikin sitten hurahti.
:D jos tosiaan tunnet ystäväsi, tiedät varmaan, että hän oli erittäin takertuva ja epävarma suhteessa ja päätteli ihan itse eron johtuvan jostakin niin mitättömästä, kuin kiloista, josta M ei maininnut koskaan vahingossakaan sanallakaan. Todellinen syyhän mun nähden oli täysin yhteensopimattomat tyypit yhdessä, joista mies kaipasi vahvaa naista ja nainen vahvaa miestä, eikä kumpikaan ollut siinä suhteessa sellainen. M näytti kokevan melkoisia tunnontuskia, kun joutui lähtemään molempia syövästä suhteesta.
Moi Matti! Liekö narsismia tämä ettei voi myöntää olevansa pinnallinen?
Täällä on nyt joku omituinen Matti-jankkaaja. Itselläni ainakin sympatiat Mattia kohtaan vaan kasvaa mitä enemmän tämä jankkaaja yrittää Mattia mustamaalata.
Noinhan normaali ihminen ajattelee, mutta Tommi ei raida olla kaikessa ihan normaali, vaan aika ehdoton.