Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
4421/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut Villen ja Anniinan podcastia joka jakson jälkeen. Tosi kivaa kuunneltavaa! Neljännen jakson setti meni kyllä liian väsyneeksi nauramiseksi lähes kauttaaltaan, ei ollut enää kuulijan kannalta miellyttävää. Muuten olen tykännyt, koska he kommentoivat myönteisesti kaikkia pareja, vaikka löytävät kyllä myös kysymysmerkkejä kaikista.

Seuraavalla kerralla on kuulemma tulossa vieraaksi viime kauden Katja ja Olli. :) Odotan tosi mielenkiinnolla heidänkin kommenttejaan jaksosta!

Olen myös kuunnellut ja tykkään Villestä. Hän on jotenkin tosi älykäs ja huumorikin hyvää. Anniina vaan sanoo jotain itsestään selvää väliin ja myötäilee miestään. Mulla piti jättää neljäs jakso kesken sen nauramisen takia. Tykkään kyllä iloisista ihmisistä, mutta ei sitä jatkuvaa repeilyä jaksa kuunnella, kun ei itselle edes avaudu mille Anniina nauraa. Kiva kun on Olli vieraana! Tulee varmasti hyvää analysointia. 

Vierailija
4422/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas eilinen ohjelma niin täynnä käkätystä, räkätystä ja hihitystä, että sitä oli ihan vastenmielistä katsella/kuunnella. Kati honottaa kuin teinipissis ja naurunkäkätys kaikkeen päälle. Eikö sillä Miralla ole oleskeluun muuta asua mökillä kuin Citymarketin kuviomekko? Ei oikein sovi ympäristöön. Taisi sentään metsässä olla jotkut pyöräilyshortsit. 

Nää EA-jaksot on kyllä kaikkein tylsimmät kautta aikojen. Näissä missään parissa ei ole mitään kiinnostavaa. En edes usko, että kenellekään noista muodostuu pitempiaikainen parisuhde. Voisi lopettaa koko ohjelman, jos ei parempia ehdokkaita ilmaannu. Myös asiantuntijat ovat armottomia lässynlässyjä - kaikki kolme!

Jos seuraava kausi tulee, niin asiantuntijat vaihtoon! Tanskanen ja Kanala yäk. Kanalalla jo kolmas liitto menossa, siinä meillä varsinainen "asiantuntija" ! Marianne S. erosi hiljattain myös...ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4423/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ovat editoineet tuota käkätystä kuvituskuvan päälle? Kati seisoi miehensä kanssa parvella ja nojasi päätään tän olkapäätä vasten, kuvaan oli ympätty käkättävä ääniraita. Sama Emmalla. Kuvattu takaapäin ja selvästi ihan naama peruslukemilla, päälle laitettu ääniraita, jossa räkättää.

MIKSI? Onko haluttu selvästi ärsyttää katsojia ja saada luotua tollanen kuva? Edelliskauden Anniina ja Villehän kertoivat Seiskassa, että heistä oli leikattu sellainen alati naurava pari, kaikki vakavat keskustelut ja äreät aamut oli leikattu pois. Eivät kuulemma ole niin yltiöpositiivisia koko ajan. Miksi tuo on editoitu pilalle, raskasta seurata tota räkätysraitaa...

Vierailija
4424/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en kestä Emman naurua.

Emman nauru kyllä tarttuu. Itseäkin alkaa aina naurattamaan, kun Emma nauraa. Katin nauru ei tartu, vaan vaivaannuttaa jo. Tuosta Katin äänestä. Se on ikävän nariseva. En tiedä voisiko siihen todellakin vaikuttaa puheterapialle, niin kuin joku tuolla mainitsi? 

Muutenhan ihminen ei valitettavasti pysty vaikuttamaan ääneensä. Joillakin puheääni on ihana, toisilla taas korvia raastava.

Vierailija
4425/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden artikkelista kopioitua, tänne ei ilmeisesti pysty suoria linkkejä julkaisemaan. Tällä tavalla tekstiksi riisuttuna näiden kahden dialogi avautuu vielä kiusallisempana kuin telkkarista katsottuna.

"– Sinä sanot minua isokokoiseksi! Emma syyttää tuoretta aviomiestään.

– Minä sanoin "jäätävä pönttö", Tuomas puolustautuu.

– Niin!

– Jäätävä pönttö ei tarkoita isoa. Se tarkoittaa pönttöä, hulvatonta niin kuin hilarious, Tuomas ottaa englannin kielen avuksi.

– Jaaha, Emma toteaa.

Myöhemmin Tuomas yrittää vielä kertoa Emmalle koettaneensa vain olla hauska.

– Hupsuttelin vain!

– Sinä et osaa hupsutella, Emma vastaa.

– Osaan, Tuomas väittää nauraen vastaan.

– Et osaa.

Vielä kerran Tuomas päätyy selittämään, mitä on puheillaan tarkoittanut.

– Jäätävä pönttö ei tarkoita, että olisit isokokoinen. Pönttö voi tarkoittaa myös pöljää.

– Eli nyt sinä sanot minua vielä tyhmäksi! Emma ihmettelee ääneen nauraen.

– En sano enää mitään, Tuomas tuumaa.

Mutta kyllä Tuomas sanoo. Hän tarjoaa Emmalle pientä evästä.

– Otetaan vähän suklaata, niin elämä muuttuu vähän mukavammaksi.

– Eikö tämä ole jo ihan mukavaa? Emma kyseenalaistaa.

– Mutta se voi muuttua vielä mukavammaksi! Tuomas ehdottaa kepeästi.

– Niin, eli et ole tyytyväinen elämään tällä hetkellä, Emma vetää johtopäätöksiä.

Kun nyt suklaa on kirvoittanut keskustelun siitä, kuka on tai ei ole tyytyväinen elämäänsä, Tuomas haluaa lopettaa hyvän sään aikaan.

– Ei jumalauta! hän nauraa.

– En sano enää yhtään mitään, Tuomas tuumaa toistamiseen.

Emma haluaa kuitenkin vielä jatkaa.

– Minuun on tarttunut sinun tapasi analysoida joka ikistä lausetta.

– En minä nyt ihan noin pahasti analysoi, Tuomas toteaa.

– No itse asiassa: kyllä, Emma väitää vastaan.

Tuomas ei sitä purematta niele.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Älä kehtaa! Tuomas vielä sanoo uudestaan.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

Vierailija
4426/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Mira; Matin sitoutumiskammo hyppää ruudusta saakka silmille. Ainakin Miraan kohdistuva. Miran innokkuus pahentaa asiaa. Eroavat.

Tuomas ja Emma; Tuomas ei syty Emmasta, ei pidä fyysisesti puoleensavetävänä. Eroavat.

Kati ja Janne; Kati on huomannut että Janne ei ole kovin jämäkkä. Kati haluaa että mies on Mies, jämäkkä. Janne ei sovi siihen rooliin. Shittestejä tiedossa. Janne, juokse heti kun voit. Eroavat.

Juudith ja Tommi; henkinen yhteys on hyvä, mutta Tommi ei syty Juudithista fyysisesti. Siksi läheisyyttä ei ole nähty. Eroavat.

Mies, 40

Kaikki tämä mullekin ruudun kautta välittyy.. Vaan joskus ihmiset jaksaa yllättää. Sitä paitsi näillä pareilla on paljon ulkoisia paineita pitää liitto kasassa, muutamia mainitakseni katsojat, läheiset ja asiantuntijat, joista välittyy se, kuinka haluavat liittojen onnistuvan. Ovathan he itse parit valinneet.

Vierailija
4427/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki monelle naiselle tyypillistä käytöstä (Mira) kahdesta makkarista: "mä voin sit lähtee kun sä kuorsaat/alat ärsyttää..."

Sit ku sai kuittia takaisin

"Et sääkään kovin hiljanen ollu hääyönä..."

Ni

"Nyt hiljaa"

Joo, läppäähän se kai. Mut en mä jaksais tollasta koko ajan. Toinen luulee olevansa asemassa, jossa ojentaa toista.

Ei ku eihän se ollu edes ite lähdössä, vaan häätämässä Matin pois, jos Matti kuorsaa. Omasta kuorsaamisesta ei ollut valmis kuulemaankaan.

Tuo Mira on aikamoinen emäntä, joka sanelee tuossa suhteessa tahdin. Asuinpaikastakin, mikä oli molemmille tärkeä asia, on Matti valmis joustamaan - sekin selvisi.

En kyllä toivo näille jatkoa, oikein hirvittää Matin rooli, jos lapsia tulee.

Ja äitinä kommentoin.

Mira on yhtä lailla sanonut olevansa valmis muuttamaan.

Jos näin on, niin se on hyvä. Mutta on varmasti vaativampi luonne, mitä kameroille tallentuu.

Puhetyylikin on sellanen ei-rakentava ja provosoiva: "sä et sit... jos sä teet x, ni mä kyllä..."

Minustakin Mira vaikuttaa aika vaativalta, ja niin vaikuttaa Mattikin. Samalla tavalla se tulee ilmi hänen puhetyylistään. Vaikuttaa myös varautuneelta ja aika laskelmoivalta. Sen sijaan että olisi tilanteessa omana itsenään ja antaisi kaikkensa, miettii enemmän mitä voi saada ja minkä verran "kannattaa" heittäytyä. Tällainen käytös ei lupaa hyvää suhteen kannalta, olipa kyseessä järjestetty liitto tai sitten ihan tavallinen suhde.

Joo, mut tuossa on se ero, et Matti ei ole ensimmäisenä heittämässä niitä kommentteja, vaan vastaa niihin kyllä vähän samalla tavalla. Mutta kukapa ei? On aika normaali reaktio puolustautua. Miten itse reagoit kun toinen esittää asiansa siihen tyyliin ku Mira?

Tai sitten Miran kommentit ovat puolustautumista Matin varautuneisuutta ja laskelmointia vastaan. Miten itse käyttäytyisit uuden kumppanin kanssa, joka ei anna itsestään mitään?

Minä en käyttäytyisi Miran tyylisesti, koska olen todella erilainen persoonaltani, mutta persoonani kielteiset puolet tulisivat kyllä esille. Minun tapauksessani niitä olisivat emotionaalinen vetäytyminen, kylmä ja viiltävä toisen analysointi, ja mahdollisesti ristikuulustelumainen yritys saada toisesta edes jotain aitoa esille. Miran reaktiot ovat pientä siihen nähden.

No voi hyvänen aika! Toisen varovaisuus nyt oikeuttaa tuollaiseen? Sääliks käy sitä kenen kanssa olet, tai tulet olemaan. Ei epäystävällistä ja pomottelevaa käytöstä voi verrata varautuneisuuteen. Eivät ne ole "yhtä pahoja". Matista on kuitenkin välittynyt ihan mukavan perusmiehen, (kuten täälläkin on puhuttu) kuva.

Eikä ketään tässä nyt kiinnosta se, että sinä olisit vieläkin veemäisempi.

Sinä näet Matin piirteet "varovaisuutena" ja Miran piirteet vaativuutena, pomottamisena ja provosoimisena. Olit jo valmiiksi päättänyt Miran olevan näistä se haukkujen arvoinen osapuoli. Todellisuudessa ei voi tietää onko jommassa kummassa enemmän huomauttamista, vai ovatko puntit enemmänkin tasan (kuten ihmissuhteissa yleensä). Pidän parhaimpana katsoa tilannetta kummastakin näkökulmasta, ja kun sen teen, niin ei Mira näyttäydy yhtään räikeämmin hankalana kuin Mattikaan. Tyylit ovat vain erilaiset.

Turhaan säälit kumppaniani. Hän tuo minusta hyvät puolet esille, ei näitä mainitsemiani huonoja puolia.

Vierailija
4428/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehden artikkelista kopioitua, tänne ei ilmeisesti pysty suoria linkkejä julkaisemaan. Tällä tavalla tekstiksi riisuttuna näiden kahden dialogi avautuu vielä kiusallisempana kuin telkkarista katsottuna.

– Niin!

– Jäätävä pönttö ei tarkoita isoa. Se tarkoittaa pönttöä, hulvatonta niin kuin hilarious, Tuomas ottaa englannin kielen avuksi.

– Jaaha, Emma toteaa.

– Hupsuttelin vain!

– Et osaa.

– Jäätävä pönttö ei tarkoita, että olisit isokokoinen. Pönttö voi tarkoittaa myös pöljää.

– Niin, eli et ole tyytyväinen elämään tällä hetkellä, Emma vetää johtopäätöksiä.

Kun nyt suklaa on kirvoittanut keskustelun siitä, kuka on tai ei ole tyytyväinen elämäänsä, Tuomas haluaa lopettaa hyvän sään aikaan.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

He ovat kyl aikas ihania, söpöjä

Vierailija
4429/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut Villen ja Anniinan podcastia joka jakson jälkeen. Tosi kivaa kuunneltavaa! Neljännen jakson setti meni kyllä liian väsyneeksi nauramiseksi lähes kauttaaltaan, ei ollut enää kuulijan kannalta miellyttävää. Muuten olen tykännyt, koska he kommentoivat myönteisesti kaikkia pareja, vaikka löytävät kyllä myös kysymysmerkkejä kaikista.

Seuraavalla kerralla on kuulemma tulossa vieraaksi viime kauden Katja ja Olli. :) Odotan tosi mielenkiinnolla heidänkin kommenttejaan jaksosta!

Olen myös kuunnellut ja tykkään Villestä. Hän on jotenkin tosi älykäs ja huumorikin hyvää. Anniina vaan sanoo jotain itsestään selvää väliin ja myötäilee miestään. Mulla piti jättää neljäs jakso kesken sen nauramisen takia. Tykkään kyllä iloisista ihmisistä, mutta ei sitä jatkuvaa repeilyä jaksa kuunnella, kun ei itselle edes avaudu mille Anniina nauraa. Kiva kun on Olli vieraana! Tulee varmasti hyvää analysointia. 

Tykkään Anniinan ja Villen vuorovaikutuksesta ja siitä, miten molemmilla on vähän eri näkökulmia samaan asiaan. Viimeksi oli tosiaan liikaa naureskelua, sopivina annoksina sekin on ihan jees. 

Vierailija
4430/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Niin!

– Jaaha, Emma toteaa.

– Hupsuttelin vain!

– Et osaa.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

Minä kyllä tulkitsin tuon keskustelun niin, että Emma siinä nauraa itsekin omille kielteisille mielikuvilleen. Tuossahan naurettiin ihan koko ajan ja ainakin minun mielestäni se kummankin taholta oli ihan aitoa, hyväksyvää naurua.

Itselleni parhaita kokemuksia nuoruuden parisuhteestani olivat tilanteet, joissa mies leikillisesti otti ikään kuin isäni roolin (isäni on aika hankala ihminen) ja alkoi yhtäkkiä kommentoida jotain tilannetta kuten isäni kommentoisi, esim.: "Ei tule mitään. Ei kannata edes yrittää. Luovutetaan jo!" Vaikka kumpikin tiesi että emme tosiaan ole luovuttamassa. Sain näin tilaisuuden kokea lapsuuden traumaattisia tilanteita uudelleen, parantavalla tavalla. Kumpikin meistä saattoi myös mennä rooliin oman entisen itsensä suhteen. Siis jos suhteessa oli puhuttu että olen kamalan tuomitseva, ja olin luvannut lopettaa sellaisen, saatoin sitten jossain tilanteessa puhua kuten entinen minä olisi puhunut, mutta huumorilla. Siihen naurettiin makeasti päälle. Se oli eräänlaista hyvästien jättämistä sille entiselle, hankalalle minälle. Ja se toimi! En ole sellainen enää.

Tulkitsin että tuossa Emman ja Tuomaksen tilanteessa oli juuri tällaisesta kysymys. Voin toki olla väärässäkin, mutta toivon että en olisi.

Vierailija
4431/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Niin!

– Jaaha, Emma toteaa.

– Hupsuttelin vain!

– Et osaa.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

He ovat kyl aikas ihania, söpöjä <3 kinastelevat ja samalla vitsailevat ja naureskelevat.

No, ihmiset ovat erilaisia. Itse kokisin tuollaisen tyhjästä vänkäämisen kuormittavana, vaikka sitä kuinka pehmittelisi passiivis-aggressiivisella naurulla.

Vierailija
4432/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Niin!

– Jaaha, Emma toteaa.

– Hupsuttelin vain!

– Et osaa.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

He ovat kyl aikas ihania, söpöjä <3 kinastelevat ja samalla vitsailevat ja naureskelevat.

...mutta taitaa toista kinasteluista jäädä jotain hampaan koloon, ks c more jakso. Niinkuin monilla muillakin pareilla "oikeassa elämässä". Vaikka kuinka naurun ohessa heitellään kritiikkiä, jää se kritiikki itämään mieleen, selvästi molemmilla, kun noihin palataan seuraavassa kinassa. Ei ole hyvä lakaista ongelmia maton alle, mutta tyyli, jossa sylkäistään suusta oma ahdistus ja suunnataan se toiseen ei ole kovin toimiva tyyli sekään. Eikä kovin aikuinen tapa. Pitäisi kyetä hieman käsittelemään omaa oloa oman pään sisällä ja sitten puhumaan asiasta toisen kanssa. Kun on parempi taju mikä osa oloa johtuu toisesta, mikä ihan sitä omaa ahdistusta joka omasta historiasta ja persoonasta riippuvaa. 

Vierailija
4433/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Emma ja Tuomas jää yhteen niin se tuo toivoa kaikille tavallisennäköisille kiukuttelijoille. 

Vierailija
4434/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko taas?!

Vierailija
4435/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Niin!

– Jaaha, Emma toteaa.

– Hupsuttelin vain!

– Et osaa.

– Älä kehtaa!

– Kehtaan, Emma vastaa.

– Kehtaan."

Ei jatkoon.

Tämä keskustelu kertoo niin paljon! Entisenä joensuulaisena tunsin myötähäpeää tuota katsoessani eilen. Tuomas vielä puhua mongersi jotenkin liioitellusti, ei paikkakunnan murre oikeasti ole noin kamalaa kuultavaa.

Vierailija
4436/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki monelle naiselle tyypillistä käytöstä (Mira) kahdesta makkarista: "mä voin sit lähtee kun sä kuorsaat/alat ärsyttää..."

Sit ku sai kuittia takaisin

"Et sääkään kovin hiljanen ollu hääyönä..."

Ni

"Nyt hiljaa"

Joo, läppäähän se kai. Mut en mä jaksais tollasta koko ajan. Toinen luulee olevansa asemassa, jossa ojentaa toista.

Ei ku eihän se ollu edes ite lähdössä, vaan häätämässä Matin pois, jos Matti kuorsaa. Omasta kuorsaamisesta ei ollut valmis kuulemaankaan.

Tuo Mira on aikamoinen emäntä, joka sanelee tuossa suhteessa tahdin. Asuinpaikastakin, mikä oli molemmille tärkeä asia, on Matti valmis joustamaan - sekin selvisi.

En kyllä toivo näille jatkoa, oikein hirvittää Matin rooli, jos lapsia tulee.

Ja äitinä kommentoin.

Jopas alkaa löytyä siitä lättänokka-eukosta kielteistäkin. Alussahan hän oli pelkästään KAUNIS. Mielestäni kammottavin noista osallistujista.

Et siis pidä hänen ulkonäöstään? Noh, se on ainun ongelmasi. Mirahan onkin Matin vaimo. 😀

Vierailija
4437/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Mira; Matin sitoutumiskammo hyppää ruudusta saakka silmille. Ainakin Miraan kohdistuva. Miran innokkuus pahentaa asiaa. Eroavat.

Tuomas ja Emma; Tuomas ei syty Emmasta, ei pidä fyysisesti puoleensavetävänä. Eroavat.

Kati ja Janne; Kati on huomannut että Janne ei ole kovin jämäkkä. Kati haluaa että mies on Mies, jämäkkä. Janne ei sovi siihen rooliin. Shittestejä tiedossa. Janne, juokse heti kun voit. Eroavat.

Juudith ja Tommi; henkinen yhteys on hyvä, mutta Tommi ei syty Juudithista fyysisesti. Siksi läheisyyttä ei ole nähty. Eroavat.

Mies, 40

Kiva kuulla tätä miesnäkökulmaa. Arvio Juuditista ja Tommistakin saattaa osua nappiin. Kukaan ei ole oikein rohjennut tuota ottaa aiemmin esiin.

Vierailija
4438/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emman ja Tuomaksen tavoin myös Janne on kotoisin Pohjois-Karjalasta. Tietääkö joku miltä paikkakunnalta?

Vierailija
4439/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kati on kylläki vasta 29 v. Joten ei biologinen kello vielä ihan viimeisiä tikittele hänen kohdallaan

Kyllä tuossa kohtaa pitäisi tikittää jo ja kovasti. Näin monesti onkin. Ei missään nimessä kannata jättää vauvahaaveita liian myöhäiseksi. Juna voi olla mennyt jo. Hedelmällisyys alkaa laskea jo jossain 25-ikävuoden kohdalla. Siinä ei auta vaikka miten olisi pirtsakka jos ikää on liian paljon ja mahdollisuudet jo vähäiset.

Vierailija
4440/18026 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kati on kylläki vasta 29 v. Joten ei biologinen kello vielä ihan viimeisiä tikittele hänen kohdallaan

Kyllä tuossa kohtaa pitäisi tikittää jo ja kovasti. Näin monesti onkin. Ei missään nimessä kannata jättää vauvahaaveita liian myöhäiseksi. Juna voi olla mennyt jo. Hedelmällisyys alkaa laskea jo jossain 25-ikävuoden kohdalla. Siinä ei auta vaikka miten olisi pirtsakka jos ikää on liian paljon ja mahdollisuudet jo vähäiset.

Höpöjuttuja. Minä synnytin 75- vuotiaana kolmoset ja vieläkin 90-vuotiaana haluaisin lapsia. Nainen on hedelmä loppuun asti.

Ketju on lukittu.