Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Joku mainitsi aiemmin, että mikseivät asiantuntijat käytä apuna biologiaa ja laita osallistujia testaamaan ominaistuoksuja. Muistan, että Brittien versiossa oli näin tehty jonakin vuonna. Mielestäni tulokset eivät kuitenkaan mitään hyviä siitä huolimatta olleet. Siellä vasta sitä täydellisyyttä odotetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkun kerran katsonut Ruotsin vastaavaa ohjelmaa. Siellä varmaan nuo ihmiset olisivat paremmin näiden palstan tyylipoliisien mieleen: kovasti kivasti pukeutuvia ja hyvinkäyttäytyviä, eivät kuitenkaan mitään instababeja tai -uroita julkisuutta hakemassa vaan yhtä tosissaan puolisoa etsimässä kuin suomalaisen sarjan ihmisetkin. Hämmästyin kun kuulin Ruotsin tulokset: ilmeisesti vain yksi pari nykyään naimisissa vaikka sarja pyörinyt yhtä kauan kuin Suomessa. Ilmeisesti sama Tanskassa (josta formaatti kotoisin) ja monessa muussakin maassa. Suomessa on melkein joka kaudella syntynyt ainakin yksi pari, niistä ekoista kausistakin vieä pareja yhdessä, lapsia syntynyt jne. Mistä tulee tuo parempi onnistumisprosentti Suomessa kuin monessa muussa maassa? Ehkä siihen vastauksen antaa ne onnistuneet parit, mikä heitä yhdistää? Minusta se on jonkinlainen rehellisyys, kyky avoimuuteen ja rohkeus näyttää omaa haavoittuvuutta. Ehkä myös jonkinlainen jalat maassa-asenne: ei vaadita itseltä eikä toiselta mahdottomia, ollaan valmiit arkeen. Ollaanko me noissa parempia kuin monet muut maat?
Ehkä Suomessa on vaan paremmat mätsääjät ja erilainen tuotanto. Joidenkin maiden versioissa keskitytään liiaksi viihdearvoon. Jos olette katsoneet Australian versiota, niin tiedätte, mitä tarkoitan.
Australia ja Jenkit ovat viihdettä, Ruotsi ja Tanska hyvin samanlainen formaatti ja tapa toteuttaa kuin Suomessa, mutta silti iso ero onnistumisissa, tuota ihmettelen...
Kuin myös -pari
Kyllä se siitä -pari
Ihanaa, hihi -pari
Joko saa mennä kotiin -pari
SPOILER
.
.
.
.
Katsoin just jakson neljä ja kyllä loksahti suu auki kun katselin Emman ja Tuomaksen menoa. Omiin silmiini vaikutti siltä, että Tuomas ohitti Emman käsittämättömät kettuilut ammattinsa tuomalla taidolla, mutta tämä ei todellakaan tarkoita sitä että ne olisivat Tuomakselle ookoo. Toivon, että Tuomas ei turhaan venytä pinnaansa äärimmilleen vaan uskaltaa sanoa pahaluonteiselle vaimolleen, että nyt riittää. Emma taas voisi katsella paksujen lasiensa yli peiliin ja miettiä, että onko hänellä oikeasti varaa arvostella toisen lemmikkejä, annettua lahjaa ja oletettuja keittiötaitoja ja silti vaatia pönkitystä omalle huonolle itsetunnolleen.
Tomaatinleikkaamisepisodia katsellesssni en voinut olla muistelematta viime kauden Anniinaa, joka arvostelun sijaan laski lempeästi kätensä Villen kädelle ja hyväksyi, että Ville teki tutun asian eri tavalla kuin hän itse. Toivon Tuomaksen vuoksi, että ero tulee. Kenenkään ei tarvitse tyytyä kiukkuiseen metsäläismuijaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siitä ollut jo juttua, mutta olisi kiinnostavaa jos ohjelmassa olisi pari vähän vanhempaakin paria. Oikeastaan on vähän outoa miksi tähän on otettu yksikin noin kaksivitonen pari. Eikö tässä voisi olla mukana vaikka neli- tai viisikymppisiäkin, jotka eivät ole vielä löytäneet Sitä Oikeaa? Tällaisten parien juttuja olisi kiinnostavampaa seuratakin. Olisi varmaan muutakin materiaalia kuin töksäyttelyä kirsikkatomaateista. Vuonna 2020 voisi myös olla mukana homopari. Oikeastaan jopa pitäisikin olla. Ehkä ei ollut hakijoita.
Mä oon miettinyt että vois olla jännä formaatti 40+ eronneille myös.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Katsoin just jakson neljä ja kyllä loksahti suu auki kun katselin Emman ja Tuomaksen menoa. Omiin silmiini vaikutti siltä, että Tuomas ohitti Emman käsittämättömät kettuilut ammattinsa tuomalla taidolla, mutta tämä ei todellakaan tarkoita sitä että ne olisivat Tuomakselle ookoo. Toivon, että Tuomas ei turhaan venytä pinnaansa äärimmilleen vaan uskaltaa sanoa pahaluonteiselle vaimolleen, että nyt riittää. Emma taas voisi katsella paksujen lasiensa yli peiliin ja miettiä, että onko hänellä oikeasti varaa arvostella toisen lemmikkejä, annettua lahjaa ja oletettuja keittiötaitoja ja silti vaatia pönkitystä omalle huonolle itsetunnolleen.Tomaatinleikkaamisepisodia katsellesssni en voinut olla muistelematta viime kauden Anniinaa, joka arvostelun sijaan laski lempeästi kätensä Villen kädelle ja hyväksyi, että Ville teki tutun asian eri tavalla kuin hän itse. Toivon Tuomaksen vuoksi, että ero tulee. Kenenkään ei tarvitse tyytyä kiukkuiseen metsäläismuijaan.
Mä muistan kans toissakaudelta, kun Sini sanoi ihan nätisti Vesalle, että "saanks mä näyttää miten mä operoin tätä", kun Vesa laittoi Sinin luona pyykkiä. Joissakin asioissa erilainen tapa toimia on vaan erilainen, toisissa, esim. ahtaan paikan pyykkitelineen täytössä, voi se "minun" tapa olla monien yritysten ja erehdysten kautta valikoitunut "paras tai oikea" tapa. Oleellista lienee se, miten se kommunikaatio tilanteessa toimii, millainen fiilis neuvomisesta jää.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Katsoin just jakson neljä ja kyllä loksahti suu auki kun katselin Emman ja Tuomaksen menoa. Omiin silmiini vaikutti siltä, että Tuomas ohitti Emman käsittämättömät kettuilut ammattinsa tuomalla taidolla, mutta tämä ei todellakaan tarkoita sitä että ne olisivat Tuomakselle ookoo. Toivon, että Tuomas ei turhaan venytä pinnaansa äärimmilleen vaan uskaltaa sanoa pahaluonteiselle vaimolleen, että nyt riittää. Emma taas voisi katsella paksujen lasiensa yli peiliin ja miettiä, että onko hänellä oikeasti varaa arvostella toisen lemmikkejä, annettua lahjaa ja oletettuja keittiötaitoja ja silti vaatia pönkitystä omalle huonolle itsetunnolleen.Tomaatinleikkaamisepisodia katsellesssni en voinut olla muistelematta viime kauden Anniinaa, joka arvostelun sijaan laski lempeästi kätensä Villen kädelle ja hyväksyi, että Ville teki tutun asian eri tavalla kuin hän itse. Toivon Tuomaksen vuoksi, että ero tulee. Kenenkään ei tarvitse tyytyä kiukkuiseen metsäläismuijaan.
En sanoisi Emmaa kiukkuiseksi, koska hän nauraakin niin paljon, mutta onhan hän melkoinen tapaus. Tietäen jotakin Tuomaksen aiemmasta seurusteluhistoriasta, en usko että viehättyy Emmasta.
Tästä Rva Hih...Hih tulee saamaan soman tekosyyn ihan vaan omalle epäonnistumiselleen.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Olen täysin samaa mieltä. Toivottavasti Tuomakselle ei ole ammattinsa takia lykätty puolisoa jota pitää jaksaa, sietää ja kasvattaa.
Ihan oikeasti, suoruus ja avoimuus ei todellakaan ole yhtä kuin töksäyttely ja kypsymättömyys. Tuomas parka. Miinakin aikansa yritti sietää ja kasvattaa nahkaa niitä Heikin tölväisyjä vastaan, mutta lopulta murtui. Ei parsuhteessa tarvitse eikä pidä sietää tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Olen täysin samaa mieltä. Toivottavasti Tuomakselle ei ole ammattinsa takia lykätty puolisoa jota pitää jaksaa, sietää ja kasvattaa.
Ihan oikeasti, suoruus ja avoimuus ei todellakaan ole yhtä kuin töksäyttely ja kypsymättömyys. Tuomas parka. Miinakin aikansa yritti sietää ja kasvattaa nahkaa niitä Heikin tölväisyjä vastaan, mutta lopulta murtui. Ei parsuhteessa tarvitse eikä pidä sietää tuollaista.
Tuollainen töksäyttelijä tarvitsee ehkä sopivan vastaparin. Tuskin se piirre kokonaan koskaan lähtee pois. Tuomas ei ainakaan vaikuta siltä vastaparilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siten olisi se syy, että homomies etsisi oikein televisiossa naispuolista puolisoa?
Ei myönnä homouttaan itselleen. Vaikka kaikkihan sen näkee. Simppeliä.
Tai voiskohan nyt olla niinkin, että nämä "näkijät" erehtyvät, koska heillä on liian stereotyyppiset ja ahtaat käsitykset heteroista ja homoista.
Todella vahvasti tämä.
Minusta Tuomaksen ja Emman kommunikointi on hyvin joensuulaista. Siis sellaista huumoria ja tavallaan myös bondailua, mikä on aika tyypillistä tälle alueelle. Noin meilläkin kaikella rakkaudella puhutaan puolisolle ja ollaan vuosikaudet oltu naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siten olisi se syy, että homomies etsisi oikein televisiossa naispuolista puolisoa?
Ei myönnä homouttaan itselleen. Vaikka kaikkihan sen näkee. Simppeliä.
Tai voiskohan nyt olla niinkin, että nämä "näkijät" erehtyvät, koska heillä on liian stereotyyppiset ja ahtaat käsitykset heteroista ja homoista.
Ei. Se ei ole ahtautta että ymmärtää ja hyväksyy.
Parastahan olisi, jos sen hyväksyisi jokainen itsessään, jos kerran on ilmiselvästi homo. Helpottaisi kaikki turha pakotus ja itsensä huijaaminen välittömästi.
Eiköhän se ole niin , että eniten "kaapissa olevia" homoja on siellä, missä eletään kovin tiukkojen sukupuolistereotypioiden keskellä. Mitä paremmin mies on kontaktissa esim.tunteisiinsa ja ns.feminiinisiin piirteisiin itsessään ja mitä vähemmän paineisessa ympäristössä hän elää, sitä helpompi asia on tunnistaa ja tehdä avoimeksi. Etsisin kaapissa olevia homoja ensimmäiseksi perusäijäammateista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Mä muistan kans toissakaudelta, kun Sini sanoi ihan nätisti Vesalle, että "saanks mä näyttää miten mä operoin tätä", kun Vesa laittoi Sinin luona pyykkiä. Joissakin asioissa erilainen tapa toimia on vaan erilainen, toisissa, esim. ahtaan paikan pyykkitelineen täytössä, voi se "minun" tapa olla monien yritysten ja erehdysten kautta valikoitunut "paras tai oikea" tapa. Oleellista lienee se, miten se kommunikaatio tilanteessa toimii, millainen fiilis neuvomisesta jää.
Sitten taas minä en esimerkiksi jaksaisi yhtään ainakaan mitään sellaista liian hyysäävää tapaa näyttää niitä omia tapoja. Sellaista liiankin ystävällistä, vähän kuin lapselle voisi sanoa. Joillekin voi sanoa jopa, että ”Hei tämähän on aivan hölmö tapa tehdä asia! Et sinäkään mitään osaa”, ja kuulun näihin henkilöihin. Jos tuo sanotaan vähän naurahtaen, tai kepeästi, niin ei siitä tarvitse hermostua. Nauraisin vain. Heittäisin takaisin jotakin yhtä nasevaa. Jotkut tykkää tällaisesta sanailusta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kaikki on taulussa mitä on ajettu Katillakin. Kova tyttö on haluamaan ja saapa nähdä kun Janne ei tanssijaan tämän teeskentelijän pillinmukaan. Lähdot tulee,uskokaa tai älkää ja niin on puskista kuulunutkin. Lapsen varmasti haluaisi, mutta sen saamiseen oikeassa parisuhteessa saattaapa ottaa aikaa. Kiire on tuossa iässä, ja pelikortit vähissä. Hän on varmaan ihastunut itsekin aikaansaamaansa kohuun, ihastunut ihastumaan ja käyttäytymään siten kuin odotukset ovat. Sössi heti, ja jatkoa seuraa , luulisi hävettävän. Ei muutaku yöhön takas ja toivomaan lisää rakkauden löytymistä Janne on aivan liian fiksu tälle tunnehöttö hössölle.
Ei 29-vuotiaalla vielä kiire ole lapsen yrittämiseen, jollei ole todettu jotain lääketieteellistä kiireen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kaikki on taulussa mitä on ajettu Katillakin. Kova tyttö on haluamaan ja saapa nähdä kun Janne ei tanssijaan tämän teeskentelijän pillinmukaan. Lähdot tulee,uskokaa tai älkää ja niin on puskista kuulunutkin. Lapsen varmasti haluaisi, mutta sen saamiseen oikeassa parisuhteessa saattaapa ottaa aikaa. Kiire on tuossa iässä, ja pelikortit vähissä. Hän on varmaan ihastunut itsekin aikaansaamaansa kohuun, ihastunut ihastumaan ja käyttäytymään siten kuin odotukset ovat. Sössi heti, ja jatkoa seuraa , luulisi hävettävän. Ei muutaku yöhön takas ja toivomaan lisää rakkauden löytymistä Janne on aivan liian fiksu tälle tunnehöttö hössölle.
Ei 29-vuotiaalla vielä kiire ole lapsen yrittämiseen, jollei ole todettu jotain lääketieteellistä kiireen syytä.
Kiire ja kiire. Ei kannattaisi kyllä kovin myöhään jättää, ja yleensä kolmeakymppiä lähestyvä nainen havahtuu siihen, että kello käy. Jos toivoo useampia lapsia kuin yhden, niin olisi hyvä aloittaa viimeistään kolmenkympin korvilla. Olin 34-vuotias, kun sain toisen lapseni. En olisi halunnut enää 35+ iässä raskautua. Siinä alkaa olla jo koko ajan isommat riskit, eikä valvomista jaksa vanhemmalla kropalla välttämättä yhtä hyvin. Katin iässä oma ja ystävien kello tikitti kyllä jo kovasti.
Voi Emma Mikä huonot käytöstavat ja Eipä huomioi toisia ollenkaan
Kyllä alkaa 29-vuotiaalla olla kiire, jos haluaa jonkun vuoden parisuhdettamme vielä rakennella ennen kuin niitä lapsia yrittää. 32-vuotiaana saa jo lasten suhteen tehdä aika nopeitakin peliliikkeitä. 35-vuotiaasta lähtien alkaa hedelmällisyys laskea jo rankasti ja samalla riskit kasvaa.
Hmm, vaikuttaa siltä, että osa kommentoijista tuntee Katin ihan live-elämässä. Eikä ole kommentoitu kovin mairittelevaan sävyyn. Tämä ei kyllä lupaa hyvää. Feikkiä voi esittää hetken, mutta todelliset värit paljastuvat aina. Jättäisi tuon ihme tekopirteyden pois, niin ehkä sieltä voisi kuorien alta paljastua paljon hienompi ihminen.
Kyllä Matti on seurustellut naisten kanssa, muttei pitkiä, vuosien seurustelusuhteita tai avoliittoja.