Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, montako paria tältä kaudelta jää yhteen? Minä veikkaan, että 4/4. Pitää olla toiveikas! Ja jos joku ei jäisi yhteen, niin ehkä Emma ja Tuomas saattaisivat todeta, että ovat vain kavereita. Uskon kuitenkin, että nyt voidaan ensimmäistä kertaa Ensitreffien historiassa saada 100 % liitoista jatkumaan!
Jaa-a. Jäisiköhän Kati ja Janne kuitenkin yhteen, ja Tommi ja Juudit. Emma ja Tuomas saattavat jatkaa jonkin aikaa vielä ohjelman jälkeen, mutta lopulta eroavat. Huhujen perusteella Miralle ja Matille ennustan eroa.
Kyllä mä vähän yllätyin, ettei joku osaa grillata. :D Mutta ehkä olen maalainen. Toki onhan niihin ohjeetkin.
Matti ja Mira vaikuttaa molemmat aika perinteisen sukupuoliroolin omaksuvilta ihmisiltä. Heillä on ehkä vähän liiankin tiukat raamit sen suhteen. Enkä pistäisi ketään rakentamaan patiota itselleni tuosta noin vain - eikö sitä voisi rakentaa yhdessä? Toisaalta, jos Matti etsii itselleen naista, joka hoitaa ne "naisten työt", niin olisi itsekin hyvä osata ne miesten työt.
Uskoisin, että muuttohalukkuutta ilmenee, jos ja kun parin suhde syvenee tai kolahtaa kunnolla. Jos ei, niin muutto on tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää, jotka kritisoi, ettei Tommin ja Juuditin välillä näy kemiaa.
Parisuhde voi perustua muullekin kuin kemialle ja intohimolle. Joillekin avioliitto voi pohjautua syvään kunnioitukseen, toisen ja hyvän yhteisen arjen arvostamiseen. Parisuhteessa parasta voi olla, että saa olla keskenään kuin parhaat kaverit, jotka jakavat yhdessä arjen.
Kaikki eivät ole muutenkaan luonteeltaan halihalipusipusinaminami -ihmisiä ja voivat silti olla liittoihinsa tyytyväisiä.
Jos sitä kemiaa tai jotain säpinää ei ole, niin eikö siihen kaverillisuuteen kyllästy vuosien varrella? Mitä jos jonkun ajan kuluttua kemiaa ja seksuaalista sähköä alkaakin löytyä vaikka työkaverin kanssa? Tuttavapiirissä on pariskuntia, joiden suhde on näyttänyt ulospäin hyvin harmoniselta ja tasapainoiselta. Suhde on muistuttanut juuri tuollaista Juuditin ja Tommin tapaa olla yhdessä. Sitten onkin tullut yhtäkkiä ero pitkän yhdessäolon jälkeen, koska toinen onkin rakastunut työkaveriin. Siinä kaverillisessa suhteessa ei ole ollut muuten mitään vikaa, mutta seksiä ei ole ollut kovin paljoa.
Mutta voiko ulkopuolinen nähdä varmasti, onko ihmisten välillä kemiaa? Mielestäni ei aina. Eikä se kemiakaan syty aina ensinäkemältä.
Kati ja Janne ovat jo eronneet, minkä arvata saattoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tommin tanssi:D
Totta. Hirveä myötähäpeä. Minä jos olisin ollut Juudit tai kuka hyvänsä nainen, niin mies olisi jäänyt siihen.
Sinulla taitaa olla aika heikko itseluottamus, kun noin kovasti häpeilet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vähän yllätyin, ettei joku osaa grillata. :D Mutta ehkä olen maalainen. Toki onhan niihin ohjeetkin.
Matti ja Mira vaikuttaa molemmat aika perinteisen sukupuoliroolin omaksuvilta ihmisiltä. Heillä on ehkä vähän liiankin tiukat raamit sen suhteen. Enkä pistäisi ketään rakentamaan patiota itselleni tuosta noin vain - eikö sitä voisi rakentaa yhdessä? Toisaalta, jos Matti etsii itselleen naista, joka hoitaa ne "naisten työt", niin olisi itsekin hyvä osata ne miesten työt.
Uskoisin, että muuttohalukkuutta ilmenee, jos ja kun parin suhde syvenee tai kolahtaa kunnolla. Jos ei, niin muutto on tekosyy.
Tästä tuli mieleen viime vuoden Anniina ja Ville, joka siellä luontevasti hoiteli poolboyn hommia. Ehkä Mira halusi vaan vähän testata Mattia, josko tämä tarttuisi hänen ehdotuksiinsa. Miehelle on iso plussa, jos omaa kädentaitoja ja hallitsee miesten perinteisesti hoitamia pieniä korjaus- yms. rakennushommia.
Mutta Matti vaikuttaa olevan näitä miehiä, jolle kaverit ja heidän kanssaan vietettävät
aktiviteetit ovat tärkeitä. Lätkä ja golf, niillä mennään. Vaimo hoitakoon kotiasiat.
Matti kommentoi ennen häitä, että "toivottavasti kelpaan morsiamelle", mikä viittaisi siihen että hän on odottanut sellaista joka saisi kenet tahansa. Mira on mielestäni hänelle ihan sopiva match, mutta loputtomien tindervaihtoehtojen maailmassa pieni ylipaino voi olla jo Matille liikaa. Vaikkei mies siis itsekään mikään maratoonari ole. Toivottavasti Matti nyt sitten sanoo nopeasti jos ahdistaa, ettei Mira tuhlaa viimeisiä hedelmällisiä vuosia odottaen parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tommin tanssi:D
Hassu. Muutama otettu??
Eikös parin häissä käynyt ilmi, että kumpikaan ei käytä alkoholia.
Minulle kelpaisi mies, jolla rohkeutta riittää vaikka tanssiesitykseen omissa häissään, vaikka ei ole edes humalassa. <3
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
,
,Aika tyhmä oletus Miralta, että ukko grillaisi ja remontoisi innoissaan. Ei kaikki miehet tykkää remontoida ja nikkaroida, varsinkaan toisen nurkissa. Sitä voi ihan itse ostaa valmiin pation jos haluaa.
Itse ainakin tykkään itse grillata, ja luulisi sinkkunaisen osaavan. Ihme nillitystä että miesten hommaa.
Sain Mirasta ja Matista heti ensimmäisessä jaksossa kuvan, että heillä on aika perinteiset sukupuolirooliodotukset. Tosin Matti on näemmä poiminut siitä vain ns. kirsikat kakusta: miesporukoille tyypillinen penkkiurheiluharrastus kelpaa ja vaimossa olennaisinta on ulkonäkö, mutta miesten työt eivät kuitenkaan luonnistu. Jää nähtäväksi, miten asia on Miran osalta. (Itse en ole nähnyt vielä neljättä jaksoa.)
SPOILER
.
.
.
.
Miten jotkut tulkitsee, että Tuomas on ihastunut Emmaan? Minusta huomaa, että Tuomas on tosi kiltti ja hän osaa työnsä puolesta olla empaattinen. En halua lytätä Emmaa, ehkä hänellä on huono itsetunto. Mutta Emman käytös ei kyllä edistä tämän liiton onnistumista.
Miksi ihmeessä Matti ja Mira on laitettu yhteen? Mira viihtyy kotona eikä ole mikään urheilullinen tyyppi. Eikö tämä maa ole täynnä grillaamista rakastavia miehen köriläitä, jotka ei niin välitä onko vaimo hoikka vai ei? Matti tarvitsisi naisen, jolla on omat urheiluharrastukset jotka vie aikaa.
Olen aivan ihastunut Juuditiin. Toivottavasti Tommin kanssa jäävät yhteen.
Janne ja Kati ei tule toimimaan. Ymmärrän, että vastakohdat täydentävät, mutta itse en ainakaan aika rauhallisena ihmisenä jaksaisi tuota Katia. Mielenkiintoista nähdä, puhuuko tuo Kati noin koko ohjelman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Matti kommentoi ennen häitä, että "toivottavasti kelpaan morsiamelle", mikä viittaisi siihen että hän on odottanut sellaista joka saisi kenet tahansa. Mira on mielestäni hänelle ihan sopiva match, mutta loputtomien tindervaihtoehtojen maailmassa pieni ylipaino voi olla jo Matille liikaa. Vaikkei mies siis itsekään mikään maratoonari ole. Toivottavasti Matti nyt sitten sanoo nopeasti jos ahdistaa, ettei Mira tuhlaa viimeisiä hedelmällisiä vuosia odottaen parasta.
Mielestäni tunteitaan ei saisi liikaa pantata tällaisessa formaatissa. Jotenkin siis vaikuttaa siltä, että Matti ei sano kaikkea, mitä hänen päässään liikkuu. Ehkä odottaa jotain sessiota asiantuntijoiden kanssa, ja sitten siellä lopulta saa kakistettua ulos, että on haasteita syttymisessä. Toisaalta siinä kotijaksossa kyllä puhui jostakin paljuilusta tms, ja taisi sanoa, että voisi siellä vaan nauttia Mirasta! Olemmeko sittenkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Miten jotkut tulkitsee, että Tuomas on ihastunut Emmaan? Minusta huomaa, että Tuomas on tosi kiltti ja hän osaa työnsä puolesta olla empaattinen. En halua lytätä Emmaa, ehkä hänellä on huono itsetunto. Mutta Emman käytös ei kyllä edistä tämän liiton onnistumista.
Miksi ihmeessä Matti ja Mira on laitettu yhteen? Mira viihtyy kotona eikä ole mikään urheilullinen tyyppi. Eikö tämä maa ole täynnä grillaamista rakastavia miehen köriläitä, jotka ei niin välitä onko vaimo hoikka vai ei? Matti tarvitsisi naisen, jolla on omat urheiluharrastukset jotka vie aikaa.
Janne ja Kati ei tule toimimaan. Ymmärrän, että vastakohdat täydentävät, mutta itse en ainakaan aika rauhallisena ihmisenä jaksaisi tuota Katia. Mielenkiintoista nähdä, puhuuko tuo Kati noin koko ohjelman ajan.
Minäkin ihmettelen joitain asioita Miran ja Matin mätsäämisessä. Mahtaakohan se olla Miralle ok, että Matti paineilee menemään siellä urheiluharrastuksissaan. Tuskin luopuu niistä. Mira vaikuttaa tyypiltä, joka haluaisi istuskella kotona sohvalla ja katsoa yhdessä tv:tä. Siinä sivussa voisi grillailla ja nauttia pari lasia viiniä. Matin harrastukset eivät ole ongelma jos Miralla on omia aikaa vievää harrastuksia tai hän pitää myös yksinolosta, mutta en nää näitä asioita Mirassa. Tulevat jaksot näyttävät lisää. Tämä pari saattaa ottaa yhteen piankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde voi perustua muullekin kuin kemialle ja intohimolle. Joillekin avioliitto voi pohjautua syvään kunnioitukseen, toisen ja hyvän yhteisen arjen arvostamiseen. Parisuhteessa parasta voi olla, että saa olla keskenään kuin parhaat kaverit, jotka jakavat yhdessä arjen.
Kaikki eivät ole muutenkaan luonteeltaan halihalipusipusinaminami -ihmisiä ja voivat silti olla liittoihinsa tyytyväisiä.
Jos sitä kemiaa tai jotain säpinää ei ole, niin eikö siihen kaverillisuuteen kyllästy vuosien varrella? Mitä jos jonkun ajan kuluttua kemiaa ja seksuaalista sähköä alkaakin löytyä vaikka työkaverin kanssa? Tuttavapiirissä on pariskuntia, joiden suhde on näyttänyt ulospäin hyvin harmoniselta ja tasapainoiselta. Suhde on muistuttanut juuri tuollaista Juuditin ja Tommin tapaa olla yhdessä. Sitten onkin tullut yhtäkkiä ero pitkän yhdessäolon jälkeen, koska toinen onkin rakastunut työkaveriin. Siinä kaverillisessa suhteessa ei ole ollut muuten mitään vikaa, mutta seksiä ei ole ollut kovin paljoa.
Minä tiedän tapauksia, joissa sitä seksiä on avioliitossa ollut yllin kyllin ja silti se toinen on rakastunut työtoveriin/johonkin muuhun ihmiseen. Ei se seksin vähyys tarkoita sitä, etteikö avioliitto voisi toimia. Joku on tyytyväinen 1x/kk seksiin, eikä enempää edes haluaisi.
Pidemmän päälle se avioliitto, jossa on syvä ystävyys kantaa ehkä pidemmälle, kuin se intohimoinen liekki, joka pyrkii katoamaan jossain vaiheessa. Ja varsinkin, jos suhteeseen tulee lapsia, tahtoo se seksi jäädä väsymyksen takia vähälle, mutta ystävyys kantaa silloinkin. Liitto, joka perustuu vain seksiin, ei pitkälle kanna, vaikka toki tärkeää sekin liitossa on.
On se kumma, että mies ei nykyään saa katsoa jääkiekkoa mutta sen pitää harrastaa jotain Jorma Uotinen-tyylin kummallisia soolotansseja ollakseen ihana mies. Älkää naiset valehdelko. Jos kesken lauantai-illan mies alkaa vääntelehtiä ja kutsuu sitä tanssiksi, niin olette melko kummallisia jos sitä hienona pidätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voiko ulkopuolinen nähdä varmasti, onko ihmisten välillä kemiaa? Mielestäni ei aina. Eikä se kemiakaan syty aina ensinäkemältä.
Minä olen ollut sellaisessa oikein hyvässä suhteessa, jossa kemia oli ns. kädenlämpöistä. Tuskin näkyi ulospäin mitenkään, mutta kysyttäessä olisin kuitenkin sanonut asian olevan kunnossa. Erosimme koska minä en halunnut lapsia ja mies halusi. Seuraavassa suhteessa kemia oli sellaista, ettei takuulla jäänyt epäselväksi kenellekään joka meidät näki yhdessä. Se suhde ei sitten muuten vain toiminut. Mutta nyt olen sitten kokenut sen ihanan kemiankin, enkä enää voi kuvitella suhdetta ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
.
.
Minäkin ihmettelen joitain asioita Miran ja Matin mätsäämisessä. Mahtaakohan se olla Miralle ok, että Matti paineilee menemään siellä urheiluharrastuksissaan. Tuskin luopuu niistä. Mira vaikuttaa tyypiltä, joka haluaisi istuskella kotona sohvalla ja katsoa yhdessä tv:tä. Siinä sivussa voisi grillailla ja nauttia pari lasia viiniä. Matin harrastukset eivät ole ongelma jos Miralla on omia aikaa vievää harrastuksia tai hän pitää myös yksinolosta, mutta en nää näitä asioita Mirassa. Tulevat jaksot näyttävät lisää. Tämä pari saattaa ottaa yhteen piankin.
Aikuisia ihmisiä, totta kai on ok jatkaa harrastuksissaan ja käydä urheiluharrastuksissaan niin kuin ennenkin. Miksi pitäisi muuttua toisen mielen mukaiseksi kotisohvalla istujaksi? Eikö se vaimo voisi lähteä sinne harrastukseen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että mies ei nykyään saa katsoa jääkiekkoa mutta sen pitää harrastaa jotain Jorma Uotinen-tyylin kummallisia soolotansseja ollakseen ihana mies. Älkää naiset valehdelko. Jos kesken lauantai-illan mies alkaa vääntelehtiä ja kutsuu sitä tanssiksi, niin olette melko kummallisia jos sitä hienona pidätte.
Kylläpä ottaa koville, kun osa naisista tykkää miehestä, joka on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun ihmiseksi, joka ei osaa grillata eikä paistaa pihvejä! Pihviasiaan vaikuttaa 16 vuoden kasvissyönti. Päädyin yhteen miehen kanssa, joka on kokki. Meitä on moneksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ottaa koville, kun osa naisista tykkää miehestä, joka on erilainen.
Oikeasti, ei kukaan nainen pohjimmiltaan tuollaisesta lällynlää-tyypistä tykkää. Homokaverina se on ok, miehenä ei.
Tota ylenpalttista hihitystä ja höhötystä mä en sitten mitenkään tajua. Onko vielä v. 2020 naimisiin "pääsy" niin ihmeellinen asia, että aikuiset ihmiset sekoavat teinin tasolle hihittelemään? Tän kauden parit on mun mielestä kaikkein epäkiinnostavimmat. Ei noista oikein irtoa mitään muuta kuin sitä hihitystä ja höhötystä.
Ihmettelen, jos noista joku pari jää ptemmäksi aikaa yhteen ohjelman päätyttyä.