Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Hehee, ei kyllä näkyvyys ole positiivista! Itse en ainakaan nyt lähtisi treffeille miehen kanssa, joka juuri paraikaa telkkariohjelmassa uuteen vaimoonsa tutustuu..
Vierailija kirjoitti:
Hehee, ei kyllä näkyvyys ole positiivista! Itse en ainakaan nyt lähtisi treffeille miehen kanssa, joka juuri paraikaa telkkariohjelmassa uuteen vaimoonsa tutustuu..
No eihän häntä vielä täälläkään ole aivan haukuttu! Hehe. Jos ilmoittaa vaan heti kiinnostuneille, että ohjelma nyt tulee ruudusta, mutta juttu ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti tulee mulla ainakin Tinderissä vastaan. Olikos täällä jo se huhu, että ovat eronneet..? Eli ilmeisesti totta. :(
SPOILER
Ihan oikeastiko muka osallistujat saisi ohjelman ollessa kesken mennä Tinderiin ja muualle etsimään seuraa ihan avoimesti? Muuten on niin tiukkaa salassapitosopimusten osalta, niin vaikea kuvitella tuon olevan ok. Eikä tuo "piilotteluaika" kestä kuin max. n. 5 kk eli ihan hyvin voisi sinkkuna hiihdellä tuon ajan.
Eikö Esa ja Mikko tulleet myös vastaan tinderissä kun ohjelma oli käynnissä?
SPOILER
Miksi ihmeessä tuotantoyhtiö ei kieltäisi tinderöintiä osallistujilta, kun kaikki kommentointi ohjelmaan liittyen on kielletty? Tai jos aiempina vuosina osallistujia on tullut siellä vastaan, niin miksei ole otettu opiksi ja kielletty asiaa? Anteeksi vaan, mutta jonkun telkkarista tutun naaman ilmaantuminen Tinderiin on suunnilleen sama kuin ilmoittaisi suoraan Seiskassa, että on eronnut. Eri asia tavata joku kasvotusten perähikiän baarissa, kun se ei tapahdu suuren porukan edessä julkisesti.
SPOILERIVAROITUS
ei tuotantoyhtiö tms voi kieltää tuollaista. voivat kieltää puhumasta ohjelmasta, antamasta haastatteluita tai kaupallisten yhteistöiden teon ohjelman aikana. jokaisella on oikeus valita, mitä vapaa-ajallaan tekee. tuotantoyhtiön säännöt ei tinderiin ja vapaa-ajan menoihin asti ulotu.
mielenkiintoinen seikka on myös, että ilmeisesti miespuoliset osallistujat ovat kiirehtineet tinderiin ohjelman vielä ollessa kesken. miksi? onko miehillä niin kiire saada uutta matoa koukkuun, ei uskalleta olla yksin tai halutaan hyödyntää ohjelmasta saatu näkyvyys?
Jos mies lähtee tällaiseen formaattiin on aika epätoivoinen. Enkä tarkoita pahalla, mutta ymmärrän tavallaan jos ei jaksa odottaa. Helpottaa varmaan treffien saamista kun on tv:stä tuttu, niin naiset tietävät mitä on tulossa. Eli on ainakin ihan kunnon mies jos on ohjelmaan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla äiti kotona opetti, että toisten ulkonäköä ei saa arvostella, eikä silmiinpistäviin ulkonäön yksityiskohtiin kiinnitetä huomiota. Pikkulapset tätä nolostuttavasti harrastaa: "äiti miksi tuolla sedällä on niin iso nenä?", mutta kun vanhempi kärsivällisesti kasvattaa, niin lapsi oppii. Se on eräänlaista sydämen sivistystä. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin älä sano mitään.
Harva nykyäänkään päin näköä täräyttelee näitä "mielipiteitään", mutta netissä sen koetaan jostain syystä olevan jokamiehenoikeus ja suoranainen kansalaisvelvollisuus. "Kyllä mulla on oikeus mun mielipiteeseen". Tämä on käsittämätön ilmiö. Miksi luettu loukkaus tuntuisi vähemmän pahalta kuin sanallisesti kuultu? Miksi palstalaisten pitää saada tietää anonyymin kirjoittelijan negatiivinen mielipide jonkun tavallisen ihmisen ulkonäöstä?
Aikuinen ihminen ymmärtää, että jokainen syntyy sellaiseksi kuin sattuu syntymään. Kun itsellä on huono hetki, palaan usein muistelemaan lehtijuttua afrikkalaisesta teinistä, jonka kasvu tuntemattomasta syystä pysähtyi jo vauvaiän jälkeen ja hän eli lyhyen elämänsä pesuvadissa, käytännössä pelkkänä päänä. Tuon ihmiskohtalon (tai minkä tahansa muun vastaavan) esittelyn voisi sisällyttää peruskoulun pakolliseen oppimäärään.
Jokainen voi joka hetki päättää, levittääkö pahaa mieltä vai hyvää mieltä. Teenkö tai sanonko asioita, joiden takia joku toinen pahastuu, suree ja ehkä itkee itsensä uneen. Kukaan ohjelman esiintyjä ei ole mukana kuullakseen arvioita ulkonäöstään, vaan löytääkseen puolison. Ohjelmaan osallistuminen ei ole mikä suostumus tai oikeutus altistaa itsensä törkeälle arvostelulle - sen tekee ihan jokainen matalaluonteinen p askiainen itse.
Tämä. Ja eniten ihemettelen, että ulkonäköä ja pukeutumista korostavat eniten palstalla sinkut, kumppania epätoivoisesti etsivät. Jos se sievä ulkonäkö ja koristautuminen ei heillä itselläänkään ole auttanut miksi ajattelevat sen auttavan näitä ohjelman parejakaan? Ne Tinderit on hartaasti läpikäyty, tämän formaatin tarkoituksena on juuri katsoa ulkonäön taakse ihmistä, opetella tuntemaan toinen ilman suoraa tyrmäystä nenän tai kilojen perusteella. Ilkeys ei paljon älyä tai taitoja ihmiseltä vaadi kuten täälläkin opittu, kyky kuunnella aidosti toista, halu oppia ymmärtämään toista ja etsiä yhteistä, se paljon vaativampaa. Kaikki eivät siihen kykene.
Tämä kommentti huvitti. Eihän tämä kommentoija voi mitenkään tietää, onko jonkun kommentin takana sinkku vai parisuhteessa oleva.
En vain tiedä, mutta minä esimerkiksi kysyin, että ovatko nämä ulkonäön merkitystä korostavat ihmiset itse vakiintuneessa parisuhteessa, enkä saanut yhtään vastausta. Muita kommentteja on kyllä sen jälkeen tullut aiheeseen liittyen. Jos jollakulla tämä ulkonäköön panostaminen toimisi raketin lailla, niin eiköhän olisi tullut tuohon huutelemaan, että ”Juu 20 vuotta takana, ja joka päivä kumpikin puunaa peilin edessä 2 tuntia”
Ei voi taas enempää hakoteillä olla. Eihän ole kyse siitä, että joka päivä puunataan parisuhteessa AINA kaksi tuntia. Vaan tilanteen mukaan.
Ensin kun ollaan tutustumisen alkumetreillä niin mennään tapaamiseen siistinä ja on edes hiukan panostettu ulkonäköön. Ei lähdetä kesken remontin tai autonkorjauksen työhaalareissa tai navetasta lypsyvaatteilla. Tai niissä muikkuverkkareissa.
Kun tutustuminen etenee niin tietenkin ollaan kotona ja muuallakin ihan olovaatteissa tai työvaatteissa, miten milloinkin. MUTTA osataan (tajutaan) myös laittaa parempaa päälle ja puunata naamaa tai hiuksia kun on sellainen paikka.En minä ainakaan haluaisi olla sellaisen miehen kanssa joka kaikissa tilanteissa kulkee samoissa, lököttävissä housuissa ja vaatteissa, tukka rasvaisena likaisissa lenkkareissa. En tosin sellaisenkaan joka kaiken aikaa kulkee puku päällä ja kravatti kaulassa.
Kyse on tilannetajusta ja sosiaalisesta älystä.
Joskus puunataan ja joskus ollaan vaan niinkuin ollaan.
Tämä minulla, olen sitten parisuhteessa tai seurustelen.
Sinkkuudella tai parisuhteella ei ole tässä asiassa merkitystä.Ja vielä, miehen ulkonäöllä ei ole sinällään merkitystä, mutta siinä pitää olla joku piirre joka minua vetää puoleensa ja johon tykästyn. Jos se puuttuu, niin kokemuksesta tiedän, että juttu ei etene.
Muista ominaisuuksista puhumattakaan, mutta nyt kun puhutaan ulkonäön ja kokonaisolemuksen merkityksestä en tässä siihen mene.
Tämä! Jotenkin niin tyypillisen suomalaista halveksua ”puunaamista”. Huomasin omista kollegoistani, että olivat kevään etätyöjaksolla aivan fiiliksissä siitä, kun ei ”tarvinnut” pestä tukkaa, pukeutua, meikata (tai ajaa partaa), kampaajalla / parturissa käymisestä puhumattakaan. Paluu toimistolle elokuussa koettiin raskaaksi, koska piti taas alkaa vähän edes laittautua, eikä voinut kulkea pieruverkkareissakaan koko päivää.
Matti napakymppimatkalla.
Täällä selvästi kerätään voimia huomisen uutta materiaalia odotellessa. =D
Vierailija kirjoitti:
Olipa hienot maisemat ja todella viehättävä nainen.
Toisaalta en voi kuin ihmetellä julkisuushakuisuutta. Mutta sellaista nykyaikana taitaa ihmisten elämä olla.
Uusi jakso tulee jo puolen yön jälkeen cmoreen, sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi jakso tulee jo puolen yön jälkeen cmoreen, sitä odotellessa.
Ahaa, kiitos tiedosta. Tietääpä mitä aamulla katsoo! 😃
Cmorelaiset taitavat jo nähdä häämatkoista vilauksia, me muut huomenna ne toiset häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla äiti kotona opetti, että toisten ulkonäköä ei saa arvostella, eikä silmiinpistäviin ulkonäön yksityiskohtiin kiinnitetä huomiota. Pikkulapset tätä nolostuttavasti harrastaa: "äiti miksi tuolla sedällä on niin iso nenä?", mutta kun vanhempi kärsivällisesti kasvattaa, niin lapsi oppii. Se on eräänlaista sydämen sivistystä. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin älä sano mitään.
Harva nykyäänkään päin näköä täräyttelee näitä "mielipiteitään", mutta netissä sen koetaan jostain syystä olevan jokamiehenoikeus ja suoranainen kansalaisvelvollisuus. "Kyllä mulla on oikeus mun mielipiteeseen". Tämä on käsittämätön ilmiö. Miksi luettu loukkaus tuntuisi vähemmän pahalta kuin sanallisesti kuultu? Miksi palstalaisten pitää saada tietää anonyymin kirjoittelijan negatiivinen mielipide jonkun tavallisen ihmisen ulkonäöstä?
Aikuinen ihminen ymmärtää, että jokainen syntyy sellaiseksi kuin sattuu syntymään. Kun itsellä on huono hetki, palaan usein muistelemaan lehtijuttua afrikkalaisesta teinistä, jonka kasvu tuntemattomasta syystä pysähtyi jo vauvaiän jälkeen ja hän eli lyhyen elämänsä pesuvadissa, käytännössä pelkkänä päänä. Tuon ihmiskohtalon (tai minkä tahansa muun vastaavan) esittelyn voisi sisällyttää peruskoulun pakolliseen oppimäärään.
Jokainen voi joka hetki päättää, levittääkö pahaa mieltä vai hyvää mieltä. Teenkö tai sanonko asioita, joiden takia joku toinen pahastuu, suree ja ehkä itkee itsensä uneen. Kukaan ohjelman esiintyjä ei ole mukana kuullakseen arvioita ulkonäöstään, vaan löytääkseen puolison. Ohjelmaan osallistuminen ei ole mikä suostumus tai oikeutus altistaa itsensä törkeälle arvostelulle - sen tekee ihan jokainen matalaluonteinen p askiainen itse.
Tämä. Ja eniten ihemettelen, että ulkonäköä ja pukeutumista korostavat eniten palstalla sinkut, kumppania epätoivoisesti etsivät. Jos se sievä ulkonäkö ja koristautuminen ei heillä itselläänkään ole auttanut miksi ajattelevat sen auttavan näitä ohjelman parejakaan? Ne Tinderit on hartaasti läpikäyty, tämän formaatin tarkoituksena on juuri katsoa ulkonäön taakse ihmistä, opetella tuntemaan toinen ilman suoraa tyrmäystä nenän tai kilojen perusteella. Ilkeys ei paljon älyä tai taitoja ihmiseltä vaadi kuten täälläkin opittu, kyky kuunnella aidosti toista, halu oppia ymmärtämään toista ja etsiä yhteistä, se paljon vaativampaa. Kaikki eivät siihen kykene.
Tämä kommentti huvitti. Eihän tämä kommentoija voi mitenkään tietää, onko jonkun kommentin takana sinkku vai parisuhteessa oleva.
En vain tiedä, mutta minä esimerkiksi kysyin, että ovatko nämä ulkonäön merkitystä korostavat ihmiset itse vakiintuneessa parisuhteessa, enkä saanut yhtään vastausta. Muita kommentteja on kyllä sen jälkeen tullut aiheeseen liittyen. Jos jollakulla tämä ulkonäköön panostaminen toimisi raketin lailla, niin eiköhän olisi tullut tuohon huutelemaan, että ”Juu 20 vuotta takana, ja joka päivä kumpikin puunaa peilin edessä 2 tuntia”
Ei voi taas enempää hakoteillä olla. Eihän ole kyse siitä, että joka päivä puunataan parisuhteessa AINA kaksi tuntia. Vaan tilanteen mukaan.
Ensin kun ollaan tutustumisen alkumetreillä niin mennään tapaamiseen siistinä ja on edes hiukan panostettu ulkonäköön. Ei lähdetä kesken remontin tai autonkorjauksen työhaalareissa tai navetasta lypsyvaatteilla. Tai niissä muikkuverkkareissa.
Kun tutustuminen etenee niin tietenkin ollaan kotona ja muuallakin ihan olovaatteissa tai työvaatteissa, miten milloinkin. MUTTA osataan (tajutaan) myös laittaa parempaa päälle ja puunata naamaa tai hiuksia kun on sellainen paikka.En minä ainakaan haluaisi olla sellaisen miehen kanssa joka kaikissa tilanteissa kulkee samoissa, lököttävissä housuissa ja vaatteissa, tukka rasvaisena likaisissa lenkkareissa. En tosin sellaisenkaan joka kaiken aikaa kulkee puku päällä ja kravatti kaulassa.
Kyse on tilannetajusta ja sosiaalisesta älystä.
Joskus puunataan ja joskus ollaan vaan niinkuin ollaan.
Tämä minulla, olen sitten parisuhteessa tai seurustelen.
Sinkkuudella tai parisuhteella ei ole tässä asiassa merkitystä.Ja vielä, miehen ulkonäöllä ei ole sinällään merkitystä, mutta siinä pitää olla joku piirre joka minua vetää puoleensa ja johon tykästyn. Jos se puuttuu, niin kokemuksesta tiedän, että juttu ei etene.
Muista ominaisuuksista puhumattakaan, mutta nyt kun puhutaan ulkonäön ja kokonaisolemuksen merkityksestä en tässä siihen mene.Tämä! Jotenkin niin tyypillisen suomalaista halveksua ”puunaamista”. Huomasin omista kollegoistani, että olivat kevään etätyöjaksolla aivan fiiliksissä siitä, kun ei ”tarvinnut” pestä tukkaa, pukeutua, meikata (tai ajaa partaa), kampaajalla / parturissa käymisestä puhumattakaan. Paluu toimistolle elokuussa koettiin raskaaksi, koska piti taas alkaa vähän edes laittautua, eikä voinut kulkea pieruverkkareissakaan koko päivää.
Missään muualla kuin Suomessa ei ole kansalaisvelvollisuus ja hyvesignalointia "olla oma itsensä" - samalla tavalla kaikissa tilanteissa. Tuttavani muistaa ojentaa minua uskallukseen olla "oma itseni" - joka käänteessä.
Kun kerroin menneeni avaamaan ovea reikiä täynnä olevassa trikoomekossa ja lämpörullat päässä, hän melkein hurrasi minulle, koska olin uskaltanut olla "oma itseni". Toki olin sitä. Toisaalta kuka ihme mahdan olla, kun muualle laittaudun kyllä ja pukeudun _tilanteen mukaan_.. Jos olen menossa koiran kanssa metsään, minulla on maaseutulookini maastokenkineen mutta silti voi olla siisti, huoliteltu ja ryhdissä.
Jos menen televisioon suoraan keskusteluohjelmaan, toki käyn kampaajalla, koska hän osaa laittaa rennon nutturan paremmin kuin minä. Päälleni laitan omantyylisimmät vaatteeni, joissa tunnen oloni varmaksi, kun edustan näkemyksiäni. Tuttavani suu oikein naksui paheksunnasta, kun hän kuuli tämän mutta ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sanon, että ei ole feikkaamista jos hääpäivänään haluaa näyttää kauniilta. Kauniimmalta kuin tavallisesti.
Vaikka kuinka viihtyisi arkena ihan millaisena tahansa niin kyllähän ihminen haluaa jotenkin juhlistaa tilaisuutta ja poiketa myös ulkoisesti siitä arkiminästään. Myös sen tulevan miehensä iloksi.
Kuinka moni avioitunutta naista täällä on mennyt vihille ihan samanlaisessa lookissa kun missä kulkee arkisin tai töissä?
Jos on niin miksi.
Tuolla kun joku sanoi, että miksi ei Emma voinut mennä sillä tyylillä alttarille jossa viihtyy arkisin."Myös sen tulevan miehen iloksi" Ei kaikkien miesten ilo ole se, että vaimo on meikannut. Itse olen aina ollut huono meikkaamaan/en ole osannut meikata. Olen siis tavannut mieheni ihan "saunapuhtaana" ja hänen mielestään olen aina ollut kaunis, ilman meikkiä. Muutamia kertoja olen meikannut ja miestä ne kokeilut ovat lähinnä naurattaneet. Eli olisihan hän todellakin ollut iloinen (nauravainen) alttarilla, jos olisin taas meikkaillut :)
Mentiin miehen kanssa naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa. Tuskin meistä kumpikaan olisi jaksanut alkaa häitä järjestämään. Hyvin päästiin naimisiin ja liitto on kestänyt jo hyvän tovin.
Ps. Kerran nuoruudessa eräs poikaystäväni(heitä on siis ollut elämässäni kaksi ja tämä jälkimmäinen on siis nykyinen mieheni)totesi aamulla ihmeissään, kun herättiin, että näytyn aamulla ihan samalta, kuin olin näyttänyt illallakin. Ihmettelin silloin, mitä hän sillä tarkoitti, mutta olen myöhemmin tajunnut, että jotkut näyttää illalla ihan erilaisilta kuin aamulla.
Hienoa! Onnittelut, olet päässyt naimisiin jo toisen poikaystäväsi kanssa ja hän hyväksyi sinut saunapuhtaana. Olette todella sopivat toisillenne, olet onnentyttö.
Mutta huomaathan, että muilla voi olla erilainen seurustelutausta ja myös erilaisia poikaystäviä.
Ja on myös toisenlaisia häätilaisuuksia kuin kahdestaan naimisiinmeno.
Ja jotkut naiset - ihan totta - haluavat meikata. Ja pukeutua kauniisti Ainakin juhliin tms. Ja heidän poikaystävänsä ja miehensä jopa arvostaa sitä. Ja myös toisinpäin, minä arvostan kun mies huomaa arjen ja juhlan eron pukeutumisessa ja hänellä on tilannetajua.
Niin me ollaan erilaisia.Vastaan tuon toisen puolesta: hienoa, sinä huomaat, että ihmiset erilaisia, suhtautuvat erillä lailla pukeutumiseen, juhliin ja hyvin paljon muuhun huomattavasti tärkeämpäänkin. Kuitenkin sinä tyrkytät muille malliasi ja muutamat palstalla eivät edes pysähdy stailaukseen vaan kehottavat kauneusleikkauksiin. Mihinkä perustuu tuo uskonne oman mallinne sopivuuteen myös muille? Pitkiin onnellisiin parisuhteisiin, kokemusasiantuntijoina neuvotte noin? vai annetaanko kaikkien olla erilaisia ja lopetetaan älytön ohjelman parien ulkonäön ruotiminen. Useampi täällä peräänkuuluttaa hyviä tapoja - mitä nämä tekstit kertovat kirjoittajiensa tavoista ja sivistyksestä?
En minä mitään tyrkytä.
Mutta jos puhutaan nyt, että joku nainen haluaa kovasti parisuhteen. Mutta sitten hänellä on periaate, että mies saa huolia hänet saunapuhtaana ja sellaisena kuin hän on, ei mitään koristeluja tai ylimääräisiä krumeluureja.
Tietysti hänellä saa olla nämä periaatteet, ei ole väärin. Mutta on huomioitavaa, että hänen pitää sitten jostain löytää sellainen mies joka on samantyylinen tai ainakin hyväksyy tämän ihmisen sellaisenaan luonnonkauniina. Se miesvalikoima on silloin paljon pienempi.
Haluaa parisuhteen mutta haluaa pitää kiinni periaatteistaan.
Miksi ei silloin hiukan joutaisi jos pitää parisuhdetta tärkeänä.
Voin olla saunapuhtaana, mutta voin myös joskus meikata.
No voi sun sanonko mitä! Kuka on sanonut, että minulla on "periaate" , että miehen on huolittava minut "saunapuhtaana"? En ainakaan minä. Mutta minkäs sille voi, että on paremman näköinen naturana kuin huonosti meikattuna ja koska en ole oppinut meikkaamaan, loppu tulos on aina huonompi, kuin alkuperäinen. En minä erikoisesti halunnut parisuhdetta, mutta miehiä oli paljonkin yrittämässä sitä kanssani. Nykyinen mieheni sanoo, että voisin heitellä ruminpia kosijoita kivillä. (Tämä siis leikkimielellä, ettei joku tosikko suutu). Voin toki meikata vaikka joka päivä, jos siitä joku tulisi onnelliseksi, mutta en vain tiedä, kuka tuo joku olisi.
Mies"valikoima" ei todellakaan supistunut sen takia, etten meikannut. Tai sitten jos supistui, niin ei haittaa, koska kysyntää kyllä riitti ihan liiankin kanssa.
Täytyy olla aikamoinen mies, joka ei "hyväksy" toista "luonnonkauniina". Mitenkähän siinä voi koskaan mennä miehen kanssa saunaa, jos ei voi pestä meikkejä pois, ettei mies kauhistu, että tuon näköinenkö oikeasti olet. Ja varmaan täytyy nukkuakin meikit naamassa.
Jos taas meinaat, että totta kai omissa oloissa voi olla ilman meikkiä, mutta ihmisten ilmoilla täytyy meikata, ettei miehen tarvitse hävetä sinua, niin en tiedä kannattaako sellaisen meihen kanssa elämäänsä jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sanon, että ei ole feikkaamista jos hääpäivänään haluaa näyttää kauniilta. Kauniimmalta kuin tavallisesti.
Vaikka kuinka viihtyisi arkena ihan millaisena tahansa niin kyllähän ihminen haluaa jotenkin juhlistaa tilaisuutta ja poiketa myös ulkoisesti siitä arkiminästään. Myös sen tulevan miehensä iloksi.
Kuinka moni avioitunutta naista täällä on mennyt vihille ihan samanlaisessa lookissa kun missä kulkee arkisin tai töissä?
Jos on niin miksi.
Tuolla kun joku sanoi, että miksi ei Emma voinut mennä sillä tyylillä alttarille jossa viihtyy arkisin."Myös sen tulevan miehen iloksi" Ei kaikkien miesten ilo ole se, että vaimo on meikannut. Itse olen aina ollut huono meikkaamaan/en ole osannut meikata. Olen siis tavannut mieheni ihan "saunapuhtaana" ja hänen mielestään olen aina ollut kaunis, ilman meikkiä. Muutamia kertoja olen meikannut ja miestä ne kokeilut ovat lähinnä naurattaneet. Eli olisihan hän todellakin ollut iloinen (nauravainen) alttarilla, jos olisin taas meikkaillut :)
Mentiin miehen kanssa naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa. Tuskin meistä kumpikaan olisi jaksanut alkaa häitä järjestämään. Hyvin päästiin naimisiin ja liitto on kestänyt jo hyvän tovin.
Ps. Kerran nuoruudessa eräs poikaystäväni(heitä on siis ollut elämässäni kaksi ja tämä jälkimmäinen on siis nykyinen mieheni)totesi aamulla ihmeissään, kun herättiin, että näytyn aamulla ihan samalta, kuin olin näyttänyt illallakin. Ihmettelin silloin, mitä hän sillä tarkoitti, mutta olen myöhemmin tajunnut, että jotkut näyttää illalla ihan erilaisilta kuin aamulla.
Hienoa! Onnittelut, olet päässyt naimisiin jo toisen poikaystäväsi kanssa ja hän hyväksyi sinut saunapuhtaana. Olette todella sopivat toisillenne, olet onnentyttö.
Mutta huomaathan, että muilla voi olla erilainen seurustelutausta ja myös erilaisia poikaystäviä.
Ja jotkut naiset - ihan totta - haluavat meikata. Ja pukeutua kauniisti Ainakin juhliin tms. Ja heidän poikaystävänsä ja miehensä jopa arvostaa sitä. Ja myös toisinpäin, minä arvostan kun mies huomaa arjen ja juhlan eron pukeutumisessa ja hänellä on tilannetajua.
Niin me ollaan erilaisia.Vastaan tuon toisen puolesta: hienoa, sinä huomaat, että ihmiset erilaisia, suhtautuvat erillä lailla pukeutumiseen, juhliin ja hyvin paljon muuhun huomattavasti tärkeämpäänkin. Kuitenkin sinä tyrkytät muille malliasi ja muutamat palstalla eivät edes pysähdy stailaukseen vaan kehottavat kauneusleikkauksiin. Mihinkä perustuu tuo uskonne oman mallinne sopivuuteen myös muille? Pitkiin onnellisiin parisuhteisiin, kokemusasiantuntijoina neuvotte noin? vai annetaanko kaikkien olla erilaisia ja lopetetaan älytön ohjelman parien ulkonäön ruotiminen. Useampi täällä peräänkuuluttaa hyviä tapoja - mitä nämä tekstit kertovat kirjoittajiensa tavoista ja sivistyksestä?
En minä mitään tyrkytä.
Mutta jos puhutaan nyt, että joku nainen haluaa kovasti parisuhteen. Mutta sitten hänellä on periaate, että mies saa huolia hänet saunapuhtaana ja sellaisena kuin hän on, ei mitään koristeluja tai ylimääräisiä krumeluureja.
Tietysti hänellä saa olla nämä periaatteet, ei ole väärin. Mutta on huomioitavaa, että hänen pitää sitten jostain löytää sellainen mies joka on samantyylinen tai ainakin hyväksyy tämän ihmisen sellaisenaan luonnonkauniina. Se miesvalikoima on silloin paljon pienempi.
Voin olla saunapuhtaana, mutta voin myös joskus meikata.No voi sun sanonko mitä! Kuka on sanonut, että minulla on "periaate" , että miehen on huolittava minut "saunapuhtaana"? En ainakaan minä. Mutta minkäs sille voi, että on paremman näköinen naturana kuin huonosti meikattuna ja koska en ole oppinut meikkaamaan, loppu tulos on aina huonompi, kuin alkuperäinen. En minä erikoisesti halunnut parisuhdetta, mutta miehiä oli paljonkin yrittämässä sitä kanssani. Nykyinen mieheni sanoo, että voisin heitellä ruminpia kosijoita kivillä. (Tämä siis leikkimielellä, ettei joku tosikko suutu). Voin toki meikata vaikka joka päivä, jos siitä joku tulisi onnelliseksi, mutta en vain tiedä, kuka tuo joku olisi.
Mies"valikoima" ei todellakaan supistunut sen takia, etten meikannut. Tai sitten jos supistui, niin ei haittaa, koska kysyntää kyllä riitti ihan liiankin kanssa.
Täytyy olla aikamoinen mies, joka ei "hyväksy" toista "luonnonkauniina". Mitenkähän siinä voi koskaan mennä miehen kanssa saunaa, jos ei voi pestä meikkejä pois, ettei mies kauhistu, että tuon näköinenkö oikeasti olet. Ja varmaan täytyy nukkuakin meikit naamassa.
Jos taas meinaat, että totta kai omissa oloissa voi olla ilman meikkiä, mutta ihmisten ilmoilla täytyy meikata, ettei miehen tarvitse hävetä sinua, niin en tiedä kannattaako sellaisen meihen kanssa elämäänsä jakaa.
Tämä. Itse meikkaan, mutta 19v tyttäreni ei ole koskaan osannut tai edes halunnut meikata (paitsi vanhojen tansseihin kävi kosmetologilla). Uskon kyllä, että hänellekin vielä aviosiippa löytyy, se on sellainen joka tykkää hänestä ilmankin meikkiä.
Oma mies sanoo aina, ettei edes huomaa, onko mulla meikkiä vai ei. No vähän ärsyttää kyllä, mutta miehet taitaa olla aika sokeita kuitenkin. Luulevat et naisella ei ole meikkiä, vaikka olisi puunannut 2h, kunhan kirkas huulipuna puuttuu. Sitten jos sitä on, huomaa munkin mies, et on meikattu ;)
Yksi ammattikseen meikkaava sanoi, että ns.nudemeikki se vasta aikaa viekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin miksi.
En minä mitään tyrkytä.
Voin olla saunapuhtaana, mutta voin myös joskus meikata.No voi sun sanonko mitä! Kuka on sanonut, että minulla on "periaate" , että miehen on huolittava minut "saunapuhtaana"? En ainakaan minä. Mutta minkäs sille voi, että on paremman näköinen naturana kuin huonosti meikattuna ja koska en ole oppinut meikkaamaan, loppu tulos on aina huonompi, kuin alkuperäinen. En minä erikoisesti halunnut parisuhdetta, mutta miehiä oli paljonkin yrittämässä sitä kanssani. Nykyinen mieheni sanoo, että voisin heitellä ruminpia kosijoita kivillä. (Tämä siis leikkimielellä, ettei joku tosikko suutu). Voin toki meikata vaikka joka päivä, jos siitä joku tulisi onnelliseksi, mutta en vain tiedä, kuka tuo joku olisi.
Huh huh kun meni taas yli niin että vihellys kuului.
Kuinka vaikeaa on täällä ymmärtää kaksi yksinkertaista sanaa"tilanteen mukaan".
Onko sinun mielestäsi "tilanteen mukaista" olla saunassa meikit päällä? No ei minunkaan.
Minä laitan itseni hiukan paremman näköiseksi määrätyissä tilanteissa koska ITSE haluan ja en todellakaan halua sitä, että mies joutuisi minua häpeämään jos olen täysin tilannetajuton.
Myös mies haluaa olla siisti ja tilanteen mukaan pukeutunut, itsensä ja myös minun vuokseni. Hänkään ei halua, että minä häpeän kun mies on pukeutunut niin ettei vastaa tilannetta.
Me haluamme kumpikin olla ylpeitä toisistamme ja voimme rauhassa luottaa siihen ettei se toinen mokaa.
Koska se lisää myös tyytyväisyyttä (ja rakkautta), että olemme valinneet toisemme.
Voimme luottaa toisiimme tässäkin asiassa.
Kelpaamme myös aivan hyvin toisillemme saunan lauteilla naturellina sekä ripulisena oksennustaudissa sekä räkätaudin tai runsaiden ilmavaivojen kourissa. Voimme jopa pieraista toistemme aikana, ei tarvitse pidätellä.😁
Missä sanoin, etten uskalla mennä saunaan ilman meikkiä kun mies ei silloin minua huoli? En missään. Oma keksintösi.
SPOILERALERT!
Just katsoin tuoreimman Cmoren ennakkojakson.
Musta täällä on aivan turhaan soimattu Emmaa (ja Tuomasta). Ihan hyvin heillä näyttää menevän, ja Tuomas on ehkä enemmän sitoutunut koko juttuun kuin Emma. Musta he ovat suloisia yhdessä, ja toivon että heidän juttu kestää ja toimii.
En tiedä mahtaako Juuditin ja Tommin juttu olla lopulta pelkkää kaveruutta, ainakaan näin ulkopuolisen silmin nähtynä en huomaa heidän välillään yhtään sellaista romanttista kipinöintiä. Voi olla että johtuu siitä, että eivät ole samalla tavoin fyysisessä kontaktissa kuin muut kolme paria. Se saattaa muodostua myös huonoksi asiaksi, sillä kosketus on se joka syventää suhteen romanttiselle tasolle. Muutoin pysyttäydytään vain kaveriasteella.
Janne ja Kati on jotenkin "feikin" oloisia. En osaa selittää, mutta jotenkin niin, että molemmat hymyilee suu korvissa vaikka päässä liikkuisi ihan jotain muuta kuin onnea. Olivat jo yhden yön erillään, toivottavasti ei enteile jommakumman (veikkaan Katia) ahdistumista. Ihan kuin esittäisivät näytelmää nimeltä "täydellinen parisuhde", eikä kumpikaan osaa irtaantua rooleistaan ja astua tähän oikeaan elämään, jossa kaikki ei aina ole täydellistä ja tähtiin kirjoitettua.
Mira ja Matti. Jotenkin tuntuu, ettei Miran ja Matin huumorintajut kohtaa ollenkaan. Mira ei huomaa Matin heittoja vitseiksi, vaan ottaa ne tosissaan. Matti ei huomaa, ettei Mira huomaa, vaan jatkaa ja siitä syntyy ihan turhaa vääntöä. Ihmettelen myös sitä, että miksi lähteä tällaiseen ohjelmaan, jos muutto omasta kodista pois tuntuu täysin ehdottoman kielteiseltä. Mirasta nimittäin tulee sellainen käsitys, ettei hän ole muuttamassa yhtään minnekään eikä edes halua keskustella asumisjärjestelyistä sen enempää. Saati ajatella niitä. Jännä muuten, että kaikkien muitten kodit näytettiin, mutta ei Matin? Siis tässä uusimmassa jaksossa.
Positiivista muihin kausiin verrattuna oli se, että vielä tässä neljännessäkin jaksossa kaikki parit näytettiin vielä "positiivisessa valossa", siis että kenestäkään ei noussut vielä mitään "red flagia" tai sellaista fiilistä, ettei juttu tule kertakaikkiaan toimimaan. Eikä mitään riitoja tuntunut vielä olleen tai tulossakaan ainakaan teaserin perusteella.
Juuditissa ja Tommissa oli ihailtavaa rauhallisuutta ja tyyneyttä. Selvästi olivat onnellisia. Uskon, että he voivat elää loppuelämän yhdessä ❤️. He osaavat keskustella asioista ja olla rationaalisia. Toisin kuin Mira ja Matti, jotka ovat hyvin joustamattomia...
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ja suloinen nainen! Kuka hän on? Ei tainnut Matti kelvata...
Eikö tämän ohjelman miehistä ole taas ainakin 2/4 ilmiselviä homoja?
Muistelisin, että tällä palstalla aikanaan mainittiin, että Mikko olisi tullut Tinderistä vastaan.