Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Olen kauhistuneena katsonut tätä keskustelua, miten ihmisiä arvostetaan ulkonäön perusteella ja miten tuntuu että osa teistä keskustelijoita elää aivan liikaa netin siloteltuja ihmisiä katsoen. Kävin tuossa tänään isohkon kaupungin tapahtumassa ja katsoin ihmisiä sillä silmällä että minkä näköinen on tavallinen meikäläinen ja teikäinen, oli edustava otos kaiken ikäistä miestä ja naista. Ja kyllä se kuva oli jotain ihan muuta mitä täällä annetaan ymmärtää :D ei siellä juurikaan mallien näköisiä näkynyt. 99 prossaa oli ihan tavallisia, oli pulleita, muodotonta, kaljamahaa, huonosti leikattuja hiuksia, epäsiistejä sänkiä, pieniä silmiä, ryppyjä, kaksoisleukoja, huonosti värjättyjä hiuksia, pitkiä jalkoja, lättäpeppuja, leveitä periä, lyhyitä jalkoja, silmälaseja, luomia,näppyjä, värittömiä vaatteita ym. Muutama nainen oli enemmän meikannut ja kyllä sekin näytti armottomalta harmaassa sateisessa syyssäässä. Oli Kateja, Tuomaita, Emmoja, Miroja, Janneja ym. ihan meitä ja teitä ja oikeesti se oli aika ihanaa, ollaan suurin osa, myös teistä arvostelijoista, ihan tavallisia pulliaisia, mutta silti jokainen ainutlaatuinen. Ja suurin osa näytti kulkevan kumppanin kanssa ja hei monella täysin taviksella oli myös lapsiakin eli pedissäkin peuhattu ;D
Tämä niin paljon!!
Tuntuu tosiaan, että ihmiset eivät ole enää tottuneet näkemään tavallisen näköisiä ihmisiä telkkarissa. Telkkari ja some on täynnä samasta muotista olevaa, siloteltua mallityyppiä.
Vierailija kirjoitti:
On vähän huvittavat noi vihkimiset Olet mitä syöt -talossa, kun morsmaikut astelee samoja portaita kuin ruokaremppaajat Pipan luo :D
Mikä talo tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän huvittavat noi vihkimiset Olet mitä syöt -talossa, kun morsmaikut astelee samoja portaita kuin ruokaremppaajat Pipan luo :D
Mikä talo tuo on?
Maikkarilaisten kesäsiirtola?
Keskustelutaito ei ole myyntimies- tai tyhjänjauhantaa, ihan naurettava ajatuskin. Järkikin sen sanoo, että keskustelutaitoisella ihmisellä on tietoa ja kiinnostusta eri asioista ja ilmiöistä ja hänellä on kyky tuottaa se sujuvasti puheen tasolle.
Otetaan sitten muikustus, olen siis kyllä muikustanut, kalastanut verkolla muitakin kaloja, myös talvella, pilkkinyt, vetänyt uistinta, virvelöinyt, perannut kaloja jne. Olen myös ollut mökillä, pilkkonut puita, osaan lämmittää saunan, ohjata venettä jne.
Olen siis tämä treffikriitikko. ☺
Kun muikustan, pilkin, marjastan jne. tottakai silloin ymmärrän pukeutua, kuten joku sanoikin, niinkuin siihen asiaan kuuluu.
Kun menen treffeille, työhaastatteluun, juhliin, töihin, olen kotona, menen kylään, teatteriin jne. pukeudun taas niinkuin niihin tilanteisiin kuuluu.
Tämä on asian ydin: kunnioittaa itseään ja muita ihmisiä ja on sosiaaliset taidot sekä tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kauhistuneena katsonut tätä keskustelua, miten ihmisiä arvostetaan ulkonäön perusteella ja miten tuntuu että osa teistä keskustelijoita elää aivan liikaa netin siloteltuja ihmisiä katsoen. Kävin tuossa tänään isohkon kaupungin tapahtumassa ja katsoin ihmisiä sillä silmällä että minkä näköinen on tavallinen meikäläinen ja teikäinen, oli edustava otos kaiken ikäistä miestä ja naista. Ja kyllä se kuva oli jotain ihan muuta mitä täällä annetaan ymmärtää :D ei siellä juurikaan mallien näköisiä näkynyt. 99 prossaa oli ihan tavallisia, oli pulleita, muodotonta, kaljamahaa, huonosti leikattuja hiuksia, epäsiistejä sänkiä, pieniä silmiä, ryppyjä, kaksoisleukoja, huonosti värjättyjä hiuksia, pitkiä jalkoja, lättäpeppuja, leveitä periä, lyhyitä jalkoja, silmälaseja, luomia,näppyjä, värittömiä vaatteita ym. Muutama nainen oli enemmän meikannut ja kyllä sekin näytti armottomalta harmaassa sateisessa syyssäässä. Oli Kateja, Tuomaita, Emmoja, Miroja, Janneja ym. ihan meitä ja teitä ja oikeesti se oli aika ihanaa, ollaan suurin osa, myös teistä arvostelijoista, ihan tavallisia pulliaisia, mutta silti jokainen ainutlaatuinen. Ja suurin osa näytti kulkevan kumppanin kanssa ja hei monella täysin taviksella oli myös lapsiakin eli pedissäkin peuhattu ;D
Tämä niin paljon!!
Tuntuu tosiaan, että ihmiset eivät ole enää tottuneet näkemään tavallisen näköisiä ihmisiä telkkarissa. Telkkari ja some on täynnä samasta muotista olevaa, siloteltua mallityyppiä.
Jaa, minä ainakin näen paljon tavallisen näköisiä ihmisiä sekä telkkarissa että somessa. Mutta onhan niissä tavallisen näköisissäkin paljon eroja - jotkut ovat tyylikkäämpiä kuin toiset, joidenkin ulkonäkö miellyttää ja toisten ei. Jotkut sinänsä tavallisen näköiset osaavat olla jopa aika hyvännäköisiä. Monet tosin ei...
Juu, unohtui sonnan luonti ja lypsäminen, lehmän pikimmiten avustaminen, olen maalta kotoisin, en niissä navettavaatteissakaan treffeille menisi.
Se treffikriitikko
P.S. En asu lähimainkaan Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä senverran, että ei tietenkään tarvitse olla täydellinen.
Mutta kuvitellaan, olen nainen, että minulla on treffit kahden miehen kanssa. He ovat ulkoisesti ja muutenkin miltei samantasoisia, tavallisen näköisiä miehiä. Ei komeita eikä rumia.
Ensimmäinen mies tulee treffeille juuri niissä homssuisissa ja epäsopivissa vaatteissa, joista täälläkin on puhuttu. Tukka on ylikasvanut ja malliton, sanotaan nyt epäsiisti. Ei osaa oikein keskustella mistään naureskelee ja hihittää kuitenkin äänekkäästi. Ehkä päästää kirosanankin. Jne.
Toinen mies on siisteissä sopivissa normaaleissa vaatteissa, hiukset kivat ja puhtaat. Hymyilee, osaa keskustella, on mukavaa seuraa.
Ei kiroile eikä puhu äänekkäästi.Ihmisen ulkonäkö voi olla ihan tavallinen ja samanlainen kuin jonkun toisenkin tavallisen, mutta ihminen itse pystyy oman olemuksensa ja käytöksensä avulla antamaan joko miellyttävän tai ei niin miellyttävän vaikutelman. Jos niin haluaa tai sen tajuaa.
Siitä on kyse, ei mistään Versacen vaatteista tai kallista asusteista tai kauneusleikkauksista....ja sitten se siisti ja miellyttävä osoittautuu luonteeltaan hankalaksi, haluaa päättää kaikesta, arvostelee sinun ylikilojasi ja elää yli varojensa kun ulkoinen on niin tärkeää? Kun taas se epäsiistimpi voi olla empaattinen, luotettava, huumorintajuinen ja suvaitsevainen? Tästähän juuri on kyse, valitse ulkoisen perusteella se markkinamies, turhaa sitä on hukata aikaa kehenkään joka ei ulkoiseen yhtä paljon panosta.
En voisi kuvitellakaan olevani epäsiistin miehen kanssa koska huolehdin itsekin ulkonäöstäni enkä haluaisi olla miehen kanssa joka ei esimerkiksi osaa arvostaa tilaisuuksia siistillä pukeutumisella. Sillä ei ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä että huolehtii hygieniasta, näyttää siistiltä ja pukeutuu tilaisuuden arvon mukaisesti. En ole itsekään mikään Gisele Bündchen, joten en vaadi että mieskään olisi David Beckham.
Tästä tulee mieleen viime vuoden Oskari, joka oli häämatkallaankin liian pienissä villapaidoissaan ja takissaan. Voi häpeä!
Ei ole kyse ettei ihminen saisi olla tavallisen näköinen. Vaan ihan muusta. Suurin osa on tavallisia, mutta on vain eri tyylisiä ihmisiä. Joku osaa korostaa hyviä puoliaan, joku ei, joku ei vaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään katsoin hääjakson ja minun mielestä täällä hieman liioitellaan juttuja: Tuomas ei mielestäni ollut kovin vaivaantunut Emman suhteen, mutta ei kuitenkaan ihastuneelta vaikuttanut. Hänellä taitaa olla rento asenne; päivä kerrallaan ja uskon että aidosti haluaa Emmaan tutustua! Kiva seurata miten heidän tarina etenee.. valitettavasti Emma ei itsestään kovin hyvää kuvaa tämän jakson perusteella antanut, liika epävarmuus ja tietynlainen rasittavuus paistoi. Mutta uskon että kun jaksoja näkyy lisää, herttaisuus ja syvällisyys ehkä pääsee näkymään..
Ja Juudit, en ymmärrä miksi hänen ulkonäöstään puhuttu negatiiviseen sävyyn! Kun katsoin lopusta pätkää tulevasta jaksosta; miten kauniit kasvot oli hääpäivänä, luonnollisen pehmeät ja silmät kauniit kun lasit oli pois..
Aivan järkyttävän noloa katseltavaa oli, kuten tämän vuoden Maajussille morsiamessakin. Tuomas odotti selvästi aivan erinäköistä mimmiä alttarille. Hyvin vaivaantunut ja draamantäyteinen tunnelma heti alkumetreillä. Emma Tuomakselle liian isokokoinen, vaativa ja tarvitseva "plain jane", Tuomas olisi toivonut jotain pienikokoista ja sähäkkää seksipakkausta. Tuomaksen kaltaiset juipit eivät etsi itselleen ns. tasa-arvoista parisuhdetta (jolle naurahtikin kuvauksissa sarkastisesti), vaan haluavat suhteeseen perinteiset sukupuoliroolit. Tuomaksella itsellään myös ehkä hieman turhan kovat luulot omasta tasostaan ja viehätysvoimastaan. Oli silminnähden uupunut jo häiden jälkeen, halusi vain syödä ja käydä nukkumaan. Jopa häiden vieraat näyttivät silminnähden kiusaantuneita ja haudanvakavilta. Kävi sääliksi Emmaa, hänellä vielä niin huono itsetunto 🤦♀️
Tylsin EA ketju vuosiin. Harmi kun ei nimeksi voi vaihtaa Emman pottunenän ruotiminen niin voisi aloittaa toisen ketjun jossa puhutaan asiaa. Nytkään ei ole 20 sivuun mainittukkaan muita pareja ja niitä on sentään tällä kaudella enemmän!
Ulkonäöllä on väliä! Sielunkumppanuus on jotain romanttisten leffojen höpinää.
Olin ennen 20kg painavampi ja sain kokea mitä tuo yllä mainittu tarkoittaa.
N. 35
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaito ei ole myyntimies- tai tyhjänjauhantaa, ihan naurettava ajatuskin. Järkikin sen sanoo, että keskustelutaitoisella ihmisellä on tietoa ja kiinnostusta eri asioista ja ilmiöistä ja hänellä on kyky tuottaa se sujuvasti puheen tasolle.
Otetaan sitten muikustus, olen siis kyllä muikustanut, kalastanut verkolla muitakin kaloja, myös talvella, pilkkinyt, vetänyt uistinta, virvelöinyt, perannut kaloja jne. Olen myös ollut mökillä, pilkkonut puita, osaan lämmittää saunan, ohjata venettä jne.
Olen siis tämä treffikriitikko. ☺
Kun muikustan, pilkin, marjastan jne. tottakai silloin ymmärrän pukeutua, kuten joku sanoikin, niinkuin siihen asiaan kuuluu.
Kun menen treffeille, työhaastatteluun, juhliin, töihin, olen kotona, menen kylään, teatteriin jne. pukeudun taas niinkuin niihin tilanteisiin kuuluu.
Tämä on asian ydin: kunnioittaa itseään ja muita ihmisiä ja on sosiaaliset taidot sekä tilannetajua.
Relax, muikustaja, varmasti käyttäydyt ja pukeudut kuten juuri sinun sosiaalinen ympäristö, koulutus, ikä ja elämäntilanne mielestäsi vaatii. Mutta hoksaatko oikeasti kuinka ahtaasti ajattelet? Sinun ajatus soveliaasta pukeutumisesta, ulkoasusta jne on juuri se oikea? Kun yliopistolla katselee nykynuorisoa näkee siellä tidekuntien välillä hyvin suuria eroja siinä mikä sitä sopivaa pukeutumista, jos kävisi amiksessa löytyisi vielä lisää tyylejä puhumattakaan kun katselee tyylejä työreissuilla vaikka Japanissa tai Berliinissä. Eli sinun "kuuluu" ei välttämättä kuulukaan muille vaikka se olisi normi pankkineitipiireissä. Eikä täälläpäin kukaan pidä verkkareita verkoilla, kuten kukaan ei puhu muikustamisesta. Pidä oma totuutesi, etsi se oma ihannemies jos niin haluat mutta miksi tarjota omaa totuutta muillekin ainoana oikeana.
Tulee tästä Emman nälvimisestä mieleen ensimmäisen EA Suomi -kauden Pian ulkonäön ruotiminen täällä vauva.fi:ssä, kammottavaa tekstiä silloin ja nyt. Kumpikin sympaattisia naisia ja saavat näin ilkeän vastaanoton anonyymipalstoilla. En tiedä miksi kiusaan itseäni lukemalla näitä kommentteja, kun tulee vaan paha mieli ihmisten pinnallisuudesta. :(
Vierailija kirjoitti:
Tulee tästä Emman nälvimisestä mieleen ensimmäisen EA Suomi -kauden Pian ulkonäön ruotiminen täällä vauva.fi:ssä, kammottavaa tekstiä silloin ja nyt. Kumpikin sympaattisia naisia ja saavat näin ilkeän vastaanoton anonyymipalstoilla. En tiedä miksi kiusaan itseäni lukemalla näitä kommentteja, kun tulee vaan paha mieli ihmisten pinnallisuudesta. :(
Älä lue jos et kestä totuutta. Kannattaa ummistaa silmänsä.
Ole rehellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtä ilkeä ihan omalla nimelläsi? Puhutko samalla lailla ystävillesi?
Ole rehellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat totuudella? Eiväthän nämä ulkonäköasiat ole mitään totuuksia, vaan mielipideasioita. Jatkossa en aiokaan lukea tätä ketjua, kun keskustelun taso on näin alhaista. Kertoo tarpeeksi, jos iso osa kommentoijista ei kykene muunlaiseen keskusteluun kuin ulkonäön arvosteluun.
Ihmisten ulkonäön loputon arvostelu nyt on ihan turhaa, kukaan ei voi nenäänsä, pituuttaan ym. valita. Tämä on ohjelma, jossa on tarkoitus seurata ihmisten henkistä kohtaamista ja kasvua uudessa tilanteessa. En usko, että arvostelijat ovat itsekään huippumalleja. Tilanne on niin uusi ja erikoinen, että ei varmaan kukaan ollut täysin oma itsensä, turha siis leimata ja antaa diagnoosia vielä. Jatko näyttää ketä sopivat yhteen, ketkä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ulkonäön loputon arvostelu nyt on ihan turhaa, kukaan ei voi nenäänsä, pituuttaan ym. valita. Tämä on ohjelma, jossa on tarkoitus seurata ihmisten henkistä kohtaamista ja kasvua uudessa tilanteessa. En usko, että arvostelijat ovat itsekään huippumalleja. Tilanne on niin uusi ja erikoinen, että ei varmaan kukaan ollut täysin oma itsensä, turha siis leimata ja antaa diagnoosia vielä. Jatko näyttää ketä sopivat yhteen, ketkä eivät.
Tämä kertoo ajastamme. Ulkonäkö on entistä tärkeämpää. Ex-mieheni haukkui vuosia ulkonäköäni. Miehille naisen ulkonäkö on erityisen tärkeää.
Lopetetaan jo yhden morsiamen ruotiminen. Mites Mira ja Matti, vaikuttavat tyytyväiseltä.
No sitä nyt voi ihan muuten vaan sanoa toiselle jotain kohteliasta tyyliin "näytät kivalta", oli tulossa suhde tai ei. Sitä voi käyttää samanlaisena fraasina kuin "mukava tavata" tai "kiva nähdä".
Mutta mitä ulkonäköön tulee, jos tietää, että toisen ulkonäkö ei sytytä ja on jollain lailla no-no, niin on silloin erittäin epätodennäköistä, että jutusta syntyisi suhde. Itse en ole koskaan alkanut haluta seksuaalisesti sellaista ihmistä, jonka ulkonäkö olisi minusta seksuaalisesti luotaantyöntävä. Ei sille mitään voi. Jos toinen ei ole yhtään minun tyyppiäni, niin en vaan pysty kiinnostumaan.