Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?

Vierailija
03.08.2020 |

Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.

Kommentit (2508)

Vierailija
1461/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tiedä ÄO:tani, mutta tiedän olevani matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas. Luonteeltani olen kuitenkin äärimmäisen laiska. 

Joskus olen yrittänyt havainnollistaa tapaani havainnoida maailmaa käyttämällä esimerkkinä n. 10-vuotiaan lapsen tapaa havainnoida maailmaa. Olen kiinnostunut ympärillä olevista asioista ja ilmiöistä ja haluan tietää ja ymmärtää asioita. Innostun erikoisista ötököistä ja tutkin mielelläni vaikkapa sammakon varpaita. Minusta on myös todella innostavaa ensimmäistä kertaa asioita, joista olen kuullut tai lukenut jostain. Esimerkiksi tässäkin ketjussa mainittu coriolis-ilmiö ja se mihin suuntaan vesipyörre pyörii eteläisellä ja pohjoisella pallonpuoliskolla; tunnen kyllä kyseisen ilmiön teorian, mutta koska kyse on ehkä jokseenkin epäintuitiivisesta ilmiöstä, sen omakohtainen havainnointi vain tuottaa käsittämätöntä mielihyvää. Ja sama juttu minulla on myös toiseen suuntaan, jos siis törmään kiinnostavaan asiaan tai ilmiöön, joka ei ole minulle ennestään tuttu, pyrin selvittämään sen mahdollisimman pian. 

Minua kiinnostavat luonnontieteet ja luonto sekä asiat, joita pystyy mallintamaan ja joista voi muodostaa teorian. Sellaisia asioita, jotka toimivat loogisesti. Näihin eivät kuulu ihmisten kehittelemät ajatuskuviot, kuten vaikkapa uskonto ja politiikka. Käyttäytymistieteet ja psykologiakin ovat kyllä kiinnostavia tieteelliseltä kannalta. Ihmisten tekemiset eivät niinkään. 

Minusta on mukava keskustella erilaisten ihmisten kanssa ja pyrkiä ymmärtämään heidän näkökantojaan. Osallistuminen erilaisiin arvausleikkeihin ja muuhun spekulointiin on puolestaan äärimmäisen epäkiinnostavaa. Tässäkin ketjussa kysely mielipiteestä erääseen tapahtumaan osoittautui lopulta arvausleikiksi, jossa olisi pitänyt osata antaa kysyjän määrittelemä oikea vastaus ja oikea mielipide asiaan, joka tosiaan olisi ollut ainoastaan mielipide. Itselleni asiaan liittyvien faktojen toteaminen oli ihan riittävää, spekuloinnin alkaessa keskustelu muuttui jälleen epäkiinnostavaksi. 

Kiitos kunnon vastauksesta. Arvaa mitä? Olet hyvin älykäs. Mutta tuon asenteen takia et osaa ennakoida hengissä pysymistä. Hengissä pysymisen taito sekin lienee 1 älykkyyden osa-alue. Täällä beirut-henkilö kysyi mielipiteitä Beirutin räjähdyksestä. Oli suututtavaa nähdä välinpitämätön ja laiska asenne, miten ihmiset sivuuttivat koko kysymyksen. Olen kertonut tänään,  miten olen havainnoinut muutamia tapahtumia viime vuosina maailmalla. Päätin paneutua niihin vähän perusteellisemmin ja lopulta sain kuin tarjottimelta selville itänaapurin suunnitelmat. Tämä yksi älykkyyden osa-alue auttaa ihmistä selviämään hengissä ja turvaamaan koko kansakunnan selustan, jos kaikki hoksaisivat nämä asiat. Muuten häviää kerralla koko kansakunnan älykkyys, sivistys, kulttuuri jos ei ole elämisen mahdollisuuksia. Beirut-kysymys oli poliittinen, mutta ketään ei kiinnostanut edes ottaa mitään selkoa asiasta. Oma minä kiinnosti eniten. No, minäpä vastasin nyt kysymykseen tänään, en aiemmin, koska siinä olisi n a t s i -tai muu kortti heilahtanut - sekin on yksi ajatusvinouma, kuten viherkommarikortti, ym. kortit. Ne ovat asennevammoja, eivät todiste fiksuudesta. Kerroin siis tänään lyhyesti propagandakeinoista sekä ennen kaikkea itänaapurin vehkeilyistä. Miksi? Perustuu meidän kaikkien ja entisten sukupolvien historiaan ja Suomen kohtaloon. Mm. mitä kaikkea tuhoa itänaapuri sai aikaan kaikkialla paikkakunnallani, täällä itänaapurin asukkaat t a p p o i v a t myös siviilejä. Muista: älä IKINÄ luota yhteenkään venäläiseen missään asiassa, muista tämä. Raivostuttavaa että pitää pohtia ja pohtia, kirjoittaa, kirjoittaa ja pohtia sen sijaan että ajattelee asiat itse. Nämä asiat eivät pitäisi olla vaikeita kenellekään.

-erakko-muusikko

Tässä asetit itsesi taas toisen henkilön yläpuolelle ja rupesit tuputtamaan omia näkökantojasi keskustelun kannalta täysin irrelevantteihin asioihin. 

Hengissä olen pysynyt jo ihan riittävän kauan osatakseni "turvata selustani" riittävän hyvin. Minulla ei ole myöskään tapana ottaa vastaan neuvoja tuntemattomilta ihimisiltä anonyymillä keskustelupalstalla siitä, kehen luotan ja kehen en. Minulla ei ole tapana lokeroida KETÄÄN taustansa perusteella ja osaan ihan itse arvioida, keneen kannattaa luottaa missäkin asioissa. Ennakkoluuloisuuslaput silmillä kulkeminen ei kuulu minun havainnointitapaani. Tosin jos lähtisin mukaan tuohon lokerointiin kansallisuuden perusteella, sanoisin omien kokemusteni perusteella ennemminkin, että älä koskaan luota yhtenkään ranskalaiseen. Tosin tuotakaan väitettä en lopulta suostuisi allekirjoittamaan. Kerrottakoon vielä, että olen työssäni hyvin paljon tekemisissä ranskalaisten ja erityisesti venäläisten kanssa. 

Ennen kuin jatkan Avaran luonnon katselua 100 %:n huomiolla, mainitsen vielä, että tämä maailma olisi paljon parempi paikka, jos ihmisväestöä olisi 80-90 % vähemmän. Siinä mielessä se "selustan turvaaminen" on aika toissijaista. Mielelläni olisin tuossa 80-90 % joukossa. 

Okei. No millä perusteella sitten luotat venäläisiin? Itselläni on tarpeeksi vahvat perusteet, miksi en tule koskaan luottamaan yhteenkään heikäläiseen. Tämä perustuu Suomen historiaan, edesmenneiden tuntemieni ihmisten kokemuksiin. Tämä perustuu myös omakohtaiseen kokemukseeni, vaikka en ole elänyt sota-aikana.

Toisin sanoen luottamuksesi perustuu uskomuksiin, tunteisiin sekä yltiöpäiseen optimismiin. Se ei ole viisasta.

Vierailija
1462/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti älykkäät ihmiset tuskin keikkuvat vauvapalstalla.

Perustele väitteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät? Missä älykkäiden pitäisi keikkua?

Vierailija
1464/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mielenkiintoista miten vuosia sitten kerrotut asiat (http://projectcamelot.org/lang/en/anglo_saxon_mission_interview_transcr… ) pannaan täytäntöön NYT: "China will catch a cold" -bioterrori-isku jo tapahtuikin vähän aiemmin.

Ja tuo Beirutin pamaus sopii hyvin toiseen yo. väittämään, että Iran ja/tai Kiina kiihdytetään "iskemään takaisin" ja tulee ydinsota Lähi-itään.

Joko on kohta aika Damaskuksen poistua pysyvästi kaupunkien luvusta (Jes. 17:1)?

Ja kun DoD ja DHS aloittavat lokakuussa koko Amerikan 2xpiikittämisen DNA/valvontasirurokotteella, niin on paljon niitä jotka ottavat mieluummin "9mm buranan".

Siinäpä sulle pähkäilemistä.

Yleensä paranoidi skitsofreeni pystyy tällaiseen ajatteluun. Sinun taustojasi en spekuloi.

Tuo ei ole mikään validi argumentti, lähinnä ad-hominem tason hyökkäys. Olihan tässä muutama vuosi sitten mediassa juttua, kuinka Kiinassa otettu sosiaalinen pisteytyssysteemi on kuin suoraan Netflixin Black Mirror tv-sarjasta. Kyllä monia asioita on suunniteltu etukäteen, ja ne on laitettu tapahtumaan korruption ja petoksen avulla. Se että jättää huomiotta faktuaaliset seikat vain koska ne kuulostavat hurjilta, on suoranaista typeryyttä. Tässä ei ole mitään konspiratoriaalista, koska asiasta on olemassa todisteet, jotka kyseinen kirjoittaja jo antoikin. Terveisin sivustalukija

Sivujuonteena: ad-hominen on maalattu yleisesti ottaen argumentaatiovirheeksi, mutta onko se aina välttämättä sitä? Esimerkiksi tällaisessa tapauksessa voidaan todeta, että lähteet eivät ole uskottavia ja teoria on niin kompleksinen, että on jo itsessään epätodennäköistä että se olisi kovinkaan hyvä arvaus totuudesta. Salaliittoteoreetikko kuitenkin kiistää rationaaliset vastaväitteet, jolloin seuraava looginen askel saattaa olla vastaosapuolen mielenlaadun kyseenalaistaminen. Miten tässä tilanteessa tulisi toimia "by the book"?

Itse kyseenalaistin Qanon-porukan uskomuksia ja pyysin heiltä pätevät perustelut uskomuksiinsa. Kertaakaan en saanut niitä. Ilmeisesti minut koettiin ikävänä häirikkönä joten lemppasivat ulos parista Facebook-ryhmästä. Ikinä aiemmin mua ei ole blokattu mistään facen ryhmästä ulos. Kaikista hirveintä oli, kun luultiin että olen joku heidän vihollistensa agentti. Seuraava järkytys, kun täällä kyseenalaistin heidän näkemyksiään, joku syytti minua p e d o fiiliksi, mikä en tod. ole. Tiedän millä logiikalla heidän ajatuksensa ja päättelyketjunsa menevät. Propaganda on rakennettu niin ovelasti, että eri tavalla ajattelevan on melkein mahdotonta saada heidän uskomusrakennelmiaan horjumaan. Kyseenalaistaja on automaattisesti hirveä vihollinen, p e d o fiili ym. vastaavaa. -erakko-muusikko

Miksi et erakko-muusikko luo omaa keskusteluketjua asioistasi, mitä haluat toisille tuoda julki keskusteltavaksi? Tämä ketju tukkeutuu viesteistä, ja suurta osaa uusista viesteistä ei huomioida. Joidenkin ihmisten ääni ei enää kuulu, koska topicin alla ollaan lähdetty jo vaikka minne sivupoluille.

Lienee turha sitten vieläkään muistuttaa hänestä joka tivasi näkemyksiä Beirutin iskuun. Pidän edelleen häntä ketjun älykkäimpänä ihmisenä. Kukaan teistä ei ilmeisesti? vieläkään ymmärrä mitä hän ajoi takaa. Sitten en voi enää pitää tätä ketjua älykkäiden ketjuna.

-erakko-muusikko

Vierailija
1465/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä samat palstasta tutut jankkaajat pilaavat ihan hyvät ja potentiaaliset keskusteluketjut :(

Eniten inhoan näitä jankkaamisesta itkeviä vatipäitä.

Aina on ketju mennyt ihan pilalle kun joku on "jankannut".

Tässä tämä ketju on. Sinä voit tänne kirjoittaa viestisi yhä, mikäli sinulla on jotain sanottavaa.

Sinulla ei taida vaan olla mitään sanottavaa.

Vierailija
1466/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosikaudet foorumilla minne piti rekisteröityä. Varmaan ainoa Suomen foorumi missä ne todelliset älyköt luurasivat. Yksi mies puhui niin vaikeita juttuja etteivät edes älykkäimmät tajunneet niistä mitään. Minulle tuli vaikutelma että hän oli tiedemies. Uutta luova tiedemies.

Siellä hyökättiin joskus typerästi ihmisiä vastaan, mutta yleisesti ottaen siellä puhuttiin pelkkää asiaa ja ketjun aiheesta.

Itse en kohtuullisen älykkäänä pidä tällaisesta jalustalle nostamisesta ja mystifioinnista, joten täytyy sanoa vastalause tästä myyttisestä "älykkäiden foorumista". Olen hankkinut sinne tilin lähinnä uteliaisuudesta, enkä ole tainnut tähän mennessä juuri osallistua keskusteluun. Palsta ei ole lainkaan noin seesteinen kuin edellinen kommentoija antaa ymmärtää. Verrattuna geneeriseen foorumiin, makuero on lähinnä ja erityisesti siinä, että keskustelut ovat syväluotaavia. Keskustelijoiden joukossa on todella fiksuja, mutta myös todella kajahtaneita henkilöitä. Nämä kajahtaneet maistuvat siinä mielessä paljon mielenkiintoisemmilta kuin esimerkiksi tämän palstan kahjot, että heillä on useimmiten jonkinlainen sisäisesti järkevä narratiivi maailmankuvalleen. On hiukan hankala yleistää näitä tapauksia, mutta viestit voivat sinällään olla hyvin mielenkiintoisia, ja samaan aikaan niistä aistii, ettei kirjoittajalla ole kaikki ihan kohdillaan.

Mikä mahtaa olla nimeltään tuo foorumi? Lähdin mainitsemaltani foorumilta vuonna 2008. Toivottavasti nyt puhut oikeasta älykköjen foorumista. Et mistä tahansa huutelupalstasta.

-sama

Vierailija
1467/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sopeutua muihin ihmisiin, kun 80-90% heistä ja heidän jutuista on roskaa/sontaa/aivotonta. Vaikea löytää omanlaista juttuseuraa (tämä ongelma ollut lapsesta saakka). Huomaan kaikkialla epäoikeudenmukaisuutta ja se ärsyttää. Huomaan ihmisten eleistä ja sanoista enemmän kuin mitä he ehkä edes haluavat tuoda julki. Tartun epäkohtiin liikaa. Nään heti ihmisen ulkoisesta olemuksesta, vaatteista ja harrastuksista että onko kyseessä fiksu ihminen vai ei.

Jos joku kokee minut hengenheimolaiseksi, niin voisimme vaikka kaverimielessä tutustua. :)

Vierailija
1468/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset ovat harvoin ahkeria. Tekeviä, mutta ei sellaisia koko ajan raatavia, vaan usein istahdetaan miettimään, miten jonkun asian saisi tehtyä vähemmällä vaivalla. Pääasiassa vähemmän älykkäät kehuvat töittensä määrällä.

Vierailija
1469/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mielenkiintoista miten vuosia sitten kerrotut asiat (http://projectcamelot.org/lang/en/anglo_saxon_mission_interview_transcr… ) pannaan täytäntöön NYT: "China will catch a cold" -bioterrori-isku jo tapahtuikin vähän aiemmin.

Ja tuo Beirutin pamaus sopii hyvin toiseen yo. väittämään, että Iran ja/tai Kiina kiihdytetään "iskemään takaisin" ja tulee ydinsota Lähi-itään.

Joko on kohta aika Damaskuksen poistua pysyvästi kaupunkien luvusta (Jes. 17:1)?

Ja kun DoD ja DHS aloittavat lokakuussa koko Amerikan 2xpiikittämisen DNA/valvontasirurokotteella, niin on paljon niitä jotka ottavat mieluummin "9mm buranan".

Yleensä paranoidi skitsofreeni pystyy tällaiseen ajatteluun. Sinun taustojasi en spekuloi.

Tuo ei ole mikään validi argumentti, lähinnä ad-hominem tason hyökkäys. Olihan tässä muutama vuosi sitten mediassa juttua, kuinka Kiinassa otettu sosiaalinen pisteytyssysteemi on kuin suoraan Netflixin Black Mirror tv-sarjasta. Kyllä monia asioita on suunniteltu etukäteen, ja ne on laitettu tapahtumaan korruption ja petoksen avulla. Se että jättää huomiotta faktuaaliset seikat vain koska ne kuulostavat hurjilta, on suoranaista typeryyttä. Tässä ei ole mitään konspiratoriaalista, koska asiasta on olemassa todisteet, jotka kyseinen kirjoittaja jo antoikin. Terveisin sivustalukija

Sivujuonteena: ad-hominen on maalattu yleisesti ottaen argumentaatiovirheeksi, mutta onko se aina välttämättä sitä? Esimerkiksi tällaisessa tapauksessa voidaan todeta, että lähteet eivät ole uskottavia ja teoria on niin kompleksinen, että on jo itsessään epätodennäköistä että se olisi kovinkaan hyvä arvaus totuudesta. Salaliittoteoreetikko kuitenkin kiistää rationaaliset vastaväitteet, jolloin seuraava looginen askel saattaa olla vastaosapuolen mielenlaadun kyseenalaistaminen. Miten tässä tilanteessa tulisi toimia "by the book"?

Itse kyseenalaistin Qanon-porukan uskomuksia ja pyysin heiltä pätevät perustelut uskomuksiinsa. Kertaakaan en saanut niitä. Ilmeisesti minut koettiin ikävänä häirikkönä joten lemppasivat ulos parista Facebook-ryhmästä. Ikinä aiemmin mua ei ole blokattu mistään facen ryhmästä ulos. Kaikista hirveintä oli, kun luultiin että olen joku heidän vihollistensa agentti. Seuraava järkytys, kun täällä kyseenalaistin heidän näkemyksiään, joku syytti minua p e d o fiiliksi, mikä en tod. ole. Tiedän millä logiikalla heidän ajatuksensa ja päättelyketjunsa menevät. Propaganda on rakennettu niin ovelasti, että eri tavalla ajattelevan on melkein mahdotonta saada heidän uskomusrakennelmiaan horjumaan. Kyseenalaistaja on automaattisesti hirveä vihollinen, p e d o fiili ym. vastaavaa. -erakko-muusikko

Miksi et erakko-muusikko luo omaa keskusteluketjua asioistasi, mitä haluat toisille tuoda julki keskusteltavaksi? Tämä ketju tukkeutuu viesteistä, ja suurta osaa uusista viesteistä ei huomioida. Joidenkin ihmisten ääni ei enää kuulu, koska topicin alla ollaan lähdetty jo vaikka minne sivupoluille.

Lienee turha sitten vieläkään muistuttaa hänestä joka tivasi näkemyksiä Beirutin iskuun. Pidän edelleen häntä ketjun älykkäimpänä ihmisenä. Kukaan teistä ei ilmeisesti? vieläkään ymmärrä mitä hän ajoi takaa. Sitten en voi enää pitää tätä ketjua älykkäiden ketjuna.

-erakko-muusikko

Odotan edelleenkin vastauksia Beirutin iskuun, koska omien sanojensa mukaan täällä on huippuälykkäitä ihmisiä. Koska teiltä saa  terävimmät ja analyyttisimmat vastaukset heti, se säästää paljon aikaa ja vaivaa. Juuri siksi etten ole koskaan ollut perillä Lähi-Idän asioista.

-sama

Vierailija
1470/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset ovat harvoin ahkeria. Tekeviä, mutta ei sellaisia koko ajan raatavia, vaan usein istahdetaan miettimään, miten jonkun asian saisi tehtyä vähemmällä vaivalla. Pääasiassa vähemmän älykkäät kehuvat töittensä määrällä.

Et ole tainnut kuulla että nerous on 1 prosentti lahjakkuutta, 99 prosenttia työtä?

Vierailija
1471/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Kaikkihan on jo innovoitu. Kuussa käyty. Voitaisiin tehdä ruokaa ilman peittausmyrkkyjä muovia tai energiaakin ja vettä ilman saasteita. Vetypommit on keksitty.

Tarvitaan enää tietoinen tekoäly joka laittaa paratiisin maan päälle, kuin ikuinen love island.

Kun kysyt googlelta että mikä on kaikkein tärkein asia elämässä. Siellä on vastauksena. Health.

Millainen maailma olisi jos terveys ja hyvinvointi laitettaisiin talousjärjestelmässä etusijalle.

Vierailija
1472/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tietyllä tavalla älykäs, hyvä lukemaan sosiaalisia tilanteita ja matemaattisesti lahjakas. Mulla on taito nähdä henkilön luotettavuus lähes heti. Minua ei kukaan pysty manipuloimaan ja tästä syystä jotkut vihaavat, kun pidän omat mielipiteeni. Mä myös olen joissakin tilanteissa saanut vihat niskoilleni, kun olen arvannut asiat oikein. Yhtenä esimerkkinä se Sjoen teinim u r ha. Kun muut huusivat ennen tekijän selviämistä suurella äänellä, että ma tuhan se, niin itse kirjoitin jo varhaisessa vaiheessa, että poliisn käytös vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa tekijä on nuori ja luultavasti tyttö. Mä vain tietyistä pienistä yksityiskohdista luin sen.

Kiinnostava tapa havaoinnoida todellisuutta. Mistä kaikesta huomasit nuo asiat?

Tapa tiedottaa ja käyttää tiettyjä sanoja tiedottamisessa. "Henkilöstä ei kerrota tietoja julkisuuteen" -tyyliset, kun ei kerrottu edes sukupuolta. Luotettavuuden näen silmistä ja pienistä eleistä. Epäluotettava henkilö on hermostunut, sen huomaa hyvin pienistä asioista, mm. pupilleista ja käsien asennosta.

Mulla on kyky keskustella kenen kanssa tahansa. Pystyn asettumaan lapsen tai kehitysvammaisen tasolle niin että he kokevat itsensä arvostetuksi. Miehen suvussa oli ihmetyksen aihe, kun kaikki miehen sisarusten lapset olivat niin minun "perääni". Syy oli varmasti se, että kohtelin heitä ihmisinä ja yksilöinä. Erityisesti identtiset kaksoset pitivät minusta enemmän kuin kestään muusta. Pystyn myös näkemään ihmisisestä nopeasti, onko hänellä jotain neurologista ja tajuan herkästi, että täysin terveen näköinen voi olla vaikeasti sairas.

Kiitos tästä. Tämä vastaus herätti mielenkiintoni. Palaan tällä kertaa siihen älykköjen foorumiin. Yli 10 v. sitten otettiin uudelleen Bodom-järven murhat selvittelyyn ja pääepäilty joutui oikeuteen. Olin ihmeissäni kun kaikkein älykkäimmät ihmiset uskoivat tuollaisten merkkien perusteella pääepäillyn syyllisyyteen. Esitin kerta toisensa jälkeen heidän perustelujensa riittämättömyyden. Oli mieletöntä havaita, miten älykkäimmätkin ihmiset voivat huijata itseään mututuntuman ja uskomustensa sekä ennakkoluulojensa perusteella. Niinhän siinä sitten kävi ettei pääepäiltyä pystyttykään todistamaan syylliseksi.

-erakko-muusikko

Vierailija
1473/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aika surullista. Olen kommentoinut tässä ketjussa testien mukaan todistetusti erittäin älykkäänä. Olen ollut hyvällä hengellä mukana, toisia loukkaamatta ja olen kertonut omat havaintoni ja päättelyni aiheesta. Useat kommentoijat tässä ketjussa ovat juuri niitä samoja ircistä tuttuja, ketkä trollailivat keskusteluja jo 15-20 vuotta sitten. Itseasiassa, yhdistän pari kommentoijaa vanhoihin nickeihin ;)

Vierailija
1474/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpajokuolla kirjoitti:

Vaikeaa sopeutua muihin ihmisiin, kun 80-90% heistä ja heidän jutuista on roskaa/sontaa/aivotonta. Vaikea löytää omanlaista juttuseuraa (tämä ongelma ollut lapsesta saakka). Huomaan kaikkialla epäoikeudenmukaisuutta ja se ärsyttää. Huomaan ihmisten eleistä ja sanoista enemmän kuin mitä he ehkä edes haluavat tuoda julki. Tartun epäkohtiin liikaa. Nään heti ihmisen ulkoisesta olemuksesta, vaatteista ja harrastuksista että onko kyseessä fiksu ihminen vai ei.

Jos joku kokee minut hengenheimolaiseksi, niin voisimme vaikka kaverimielessä tutustua. :)

Just joo.

Vierailija
1475/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tietyllä tavalla älykäs, hyvä lukemaan sosiaalisia tilanteita ja matemaattisesti lahjakas. Mulla on taito nähdä henkilön luotettavuus lähes heti. Minua ei kukaan pysty manipuloimaan ja tästä syystä jotkut vihaavat, kun pidän omat mielipiteeni. Mä myös olen joissakin tilanteissa saanut vihat niskoilleni, kun olen arvannut asiat oikein. Yhtenä esimerkkinä se Sjoen teinim u r ha. Kun muut huusivat ennen tekijän selviämistä suurella äänellä, että ma tuhan se, niin itse kirjoitin jo varhaisessa vaiheessa, että poliisn käytös vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa tekijä on nuori ja luultavasti tyttö. Mä vain tietyistä pienistä yksityiskohdista luin sen.

Kiinnostava tapa havaoinnoida todellisuutta. Mistä kaikesta huomasit nuo asiat?

Tapa tiedottaa ja käyttää tiettyjä sanoja tiedottamisessa. "Henkilöstä ei kerrota tietoja julkisuuteen" -tyyliset, kun ei kerrottu edes sukupuolta. Luotettavuuden näen silmistä ja pienistä eleistä. Epäluotettava henkilö on hermostunut, sen huomaa hyvin pienistä asioista, mm. pupilleista ja käsien asennosta.

Mulla on kyky keskustella kenen kanssa tahansa. Pystyn asettumaan lapsen tai kehitysvammaisen tasolle niin että he kokevat itsensä arvostetuksi. Miehen suvussa oli ihmetyksen aihe, kun kaikki miehen sisarusten lapset olivat niin minun "perääni". Syy oli varmasti se, että kohtelin heitä ihmisinä ja yksilöinä. Erityisesti identtiset kaksoset pitivät minusta enemmän kuin kestään muusta. Pystyn myös näkemään ihmisisestä nopeasti, onko hänellä jotain neurologista ja tajuan herkästi, että täysin terveen näköinen voi olla vaikeasti sairas.

Kiitos tästä. Tämä vastaus herätti mielenkiintoni. Palaan tällä kertaa siihen älykköjen foorumiin. Yli 10 v. sitten otettiin uudelleen Bodom-järven murhat selvittelyyn ja pääepäilty joutui oikeuteen. Olin ihmeissäni kun kaikkein älykkäimmät ihmiset uskoivat tuollaisten merkkien perusteella pääepäillyn syyllisyyteen. Esitin kerta toisensa jälkeen heidän perustelujensa riittämättömyyden. Oli mieletöntä havaita, miten älykkäimmätkin ihmiset voivat huijata itseään mututuntuman ja uskomustensa sekä ennakkoluulojensa perusteella. Niinhän siinä sitten kävi ettei pääepäiltyä pystyttykään todistamaan syylliseksi.

-erakko-muusikko

Moro taas.

Olin röissä koko päivän, ja melkein unohdin tämän ketjun jo. En olisi uskonut että tämä vielä on täällä.

Ohiksena tulin huutelemaan, että kyllä on jotenkin masentavaa millä innolla ihmiset ovat A. Aueria tuomitsemassa vaikka miksi. Ja perusteluna on tietenkin, kun ei itkenyt ja ollut hysteerinen.

Uskon ihmisillä olevan sellainen syntipukkiajattelu olevan vahvasti läsnä. Ihmiset ovat kautta aikain janonneet sellaisia yksilöitä, joita uhrata syntipukkeina.

-beirut

Vierailija
1476/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu ennakkoluulo.

Kyllä me "oikeasti älykkäät" tehdään vielä hölmömpiäkin juttuja. :)

Pssst! Hömppäleffat on kivoja!

Vierailija
1477/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Kaikkihan on jo innovoitu. Kuussa käyty. Voitaisiin tehdä ruokaa ilman peittausmyrkkyjä muovia tai energiaakin ja vettä ilman saasteita. Vetypommit on keksitty.

Tarvitaan enää tietoinen tekoäly joka laittaa paratiisin maan päälle, kuin ikuinen love island.

Kun kysyt googlelta että mikä on kaikkein tärkein asia elämässä. Siellä on vastauksena. Health.

Millainen maailma olisi jos terveys ja hyvinvointi laitettaisiin talousjärjestelmässä etusijalle.

Varmaan jotenkin korruptoitunut silti. Olisi hirveä sota, kuka on paras terveysasiantuntija. Varmaan ylipainoiset ihmiset kokisivat jotain samanlaista mitä juutalaiset joskus.

Leireille kerättäisiin kaikki alkoholistit ja ylensyöneet.

Vierailija
1478/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-erakko-muusikko

Odotan edelleenkin vastauksia Beirutin iskuun, koska omien sanojensa mukaan täällä on huippuälykkäitä ihmisiä. Koska teiltä saa  terävimmät ja analyyttisimmat vastaukset heti, se säästää paljon aikaa ja vaivaa. Juuri siksi etten ole koskaan ollut perillä Lähi-Idän asioista.

-sama

Minä en odota vastauksia, odotan kysymyksiä. Mutta toki saa vastata mistä se reikä sinne varastoon oli tullut. Ja kenelle tästä tulee satikutia ja kuinka paljon? Ja miten niitä kuolleita oli noin ihmeen vähän loppupeleissä?

-beirut

Vierailija
1479/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli muuten iltapsaskassa juttu aphantasiasta. Hyvin jännä, kun pari päivää sitten tiputin sanan tähän ketjuun.

Ihan siksi vain jätin käsitteen tänne, kun ajattelin sen vähän liittyvän tuohon maailman havainnoitiin.

Afantasia liittyne mitenkään älykkyyteen sinänsä, vaan on mielenkiintoinen ilmiö sinänsä. Ihmiset eivät ole edes tajunneet kuinka poikkeavasti keskenään hahmottavat maailmaa ja kokevat sen.

Minulle on aina ollut ihan yliluonnollisia kaikki ihmiset keillä on mielikuvia. Luulin koko ikäni että mielikuvia näkevät vain ns. selvänäkijät ja ilmiö on yliluonnollinen.

Yllätys oli ihan käsittämätön kun tajusin että melkein jokainen näkee "kuvia".

-beirut

Vierailija
1480/2508 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kommentoinut tämän topicin alla parina päivänä. On aika sanoa, että heippa, moro jne. En ole saanut tästä edes lähelle sitä panostusta, mitä olen antanut ap:n kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän