Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun naapurit ovat liian hienoja ja varakkaita.

Vierailija
16.07.2013 |

Kaikilla muilla tässä nappurustossa isot ja uudet talot sekä isot tulot. Itse asumme pienimmässä ja vanhimmassa talossa joka kaipaa remonttia ja olemme todella pienituloisia. Lapsellemme emme saa yrityksistä huolimatta naapureista kavereita vaikka täällä paljon pieniä lapsia. Häntä katsotaan köyhyyden takia jotenkin kieroon. Toiset ostavat lapsilleen mönkijöitä,kalliita merkkipyöriä yms johon meillä ei ole varaa. Mies ei halua muuttaa. Itse haluaisin. Mitä te tekisitte?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko millään, että kavereiden puute muka johtuisi vain ja ainoastaan rahatilanteestanne.

Vierailija
2/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 07:15"]

En usko millään, että kavereiden puute muka johtuisi vain ja ainoastaan rahatilanteestanne.

[/quote]

No mistä sitten? en tiedä olen lapsia pyytänyt kylää mutta eivät tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsesi on vain ujo eikä ystävysty kovin helposti, ei mene mukaan toisten leikkeihin ja tekemisiin. Onko hän päiväkodissa tai koulussa?

Olen ihan varma, että teidän ongelma ei ole talossa, rahoissa tai mönkijöissä, veikkaan että sulla on kielteinen asenne naapurustoa kohtaan... Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ns. paremmalla alueella asuu mukavaa porukkaa, jotka eivät tosiaankaan pistä ihmisiä järjestykseen oletetun varallisuus- tai ansiotason mukaan.

Vierailija
4/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Duudsonit kylään!!

Vierailija
5/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ujo lapsi vaan erittäin reipas ja osaa leikkiä muiden kanssa on päiväkodissa osa-aika hoidossa. Tuo yksi naapuri oli vähän aikaa facebook kaverini sitten hylkäsi kaveruuteni ja sanoi että ovat varakkaita yms ja ihan suoraan sanoi ettei halua olla kaveri ja näin ollen ei anna lastenkaan olla.

Vierailija
6/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omituista on. Mekin asumme erittäin varakkaalla alueelle. Olemme hyvätuloisia, mutta silti luultavasti tulomme ovat täällä pienimmästä päästä. Koskaan kukaan lastemme kavereista tai naapureista ei ole syrjinyt meitä tulojemme vuoksi tai mistään muustakaan syystä. Eli ehkä olisi mietinnän paikka.

Vierailija
7/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 07:53"]No omituista on. Mekin asumme erittäin varakkaalla alueelle. Olemme hyvätuloisia, mutta silti luultavasti tulomme ovat täällä pienimmästä päästä. Koskaan kukaan lastemme kavereista tai naapureista ei ole syrjinyt meitä tulojemme vuoksi tai mistään muustakaan syystä. Eli ehkä olisi mietinnän paikka.[/quote]

Mitä minun pitäisi miettiä?yksi naapuri on ihan suoraa sanonut että olemme liian köyhiä. Eli pitäisikö muuttaa? 

Vierailija
8/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä sanoa (vaikka melko sinisilmäisesti yleensä uskon ihmisten ongelmiin ja juttuihin) että nyt tuntuu siltä että ootko ap ihan tosissas? Että oikeesti muka joku naapuri on sulle sanonut että ei halua olla köyhän kanssa facebook kaveri?

Herranen aika sentään saako kysyä että missä paikkakunnalla te oikein asutte? Mekin ollaan köyhiä ja kyllä lapsillani on myös oikeasti rikkaiden perheiden lapsia kavereina, ja puolin ja toisin kyläilevät toistensa luona, meillä on vanha rapistunut -50 luvun talo jota vuosien aikana pikku hiljaa varojen mukaan ollaan laitettu mutta vain välttämättömimmät, lasten kavereilla osalla on hulppeita uusia taloja ja uudet autot yms... Suurin osa on ihan normituloisia mutta kaikki on keskenään kavereita kuitenkin.

Vierailija
9/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa ja vaikea uskoa. Jos näin on sanottu, niin tosi nousukasta touhua. Itse asumme isoimmassa ja kalleimmassa talossa meidän alueella ja ainoa mitä itse vieroksun on likaisuutta.

Siis meidän lapsilla on hyvin erilaisista lähtökohdista olevia kavereita ja lika on se mikä minua kammottaa, mutta tämäkään ei aina kulje käsikädessä varallisuuden kanssa.

Esim yhdessä aivan ihanassa lääkäriperheessä on koira joka kulkee ovesta kesät talvet ilman tassupesua ja haju kodissa, siellä asuvissa ja sisällä käyneissä lapsissa on sen mukainen. 

Talvisin inhottaa joidenkin lasten sukat, kun ne on pohjista aivan mustat. Kesällä pyydän lapsia (myös omia) pesemään jalat sisään tullessa, mutta talvisiin likasukkiin en ole keksinyt ratkaisua.

Olenkin joutunut pyytämään lapsia välttämään näiden kaverien kylään kutsumista. Onneksi näitä ei ole monta, mutta he kieltämättä ovat niistä vähempi varaisista perheistä. Mutta siis on myös hyvin siististi pukeutuvia vähempi varaisia, joten en yleistäisi.

Vierailija
10/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi pukeutuu aina siististi ja puhtaasti. Ja anoppi joka hyvätuloinen ostaa hänelle merkkivaatteita joita emme itse pystyisi ostamaan. Vaatteiden tai likaisuuden perusteella hän ei rikkaiden lapsista erotu. Käytän häntä myös säännöllisesti parturissa on käynyt siellä n. 1,5v asti nyt kohta 5v. Ja kyllä naapurimme puhui kuinka ovat varakkaita yms ja lopetti facebook kaveruuden eikä anna lasten keskenään leikkiä. Keskisuomessa asumme.

Vierailija
11/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sanoiko suoraan, että lopetti facebookkaveruuden, koska olette liian köyhiä? En todellakaan usko. Enkä koko juttua muutenkaan, ei keskisuomessa edes ole mitään huippurikkaiden aluetta, missä ei tavallisia ihmisiä asuisi lainkaan.

Vierailija
12/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä muuttaisin pois sieltä! Sanot miehelle että valitsee, joko asuinpaikka tai perhe, jos mies haluaa siellä aua niin muuta sinä lapsen kanssa pois. Minä tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu asua paikassa jossa ei viihdy ja jota ei tunne kodiksi se on vuosien mittaan hyvin hyvin kuormittavaa ja raskasta!

Vierailija
13/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:17"]

Niin siis sanoiko suoraan, että lopetti facebookkaveruuden, koska olette liian köyhiä? En todellakaan usko. Enkä koko juttua muutenkaan, ei keskisuomessa edes ole mitään huippurikkaiden aluetta, missä ei tavallisia ihmisiä asuisi lainkaan.

[/quote]

Kyllä sanoi.

Vierailija
14/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:19"]

Minä kyllä muuttaisin pois sieltä! Sanot miehelle että valitsee, joko asuinpaikka tai perhe, jos mies haluaa siellä aua niin muuta sinä lapsen kanssa pois. Minä tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu asua paikassa jossa ei viihdy ja jota ei tunne kodiksi se on vuosien mittaan hyvin hyvin kuormittavaa ja raskasta!

[/quote]

Mies haluaa asua täällä eikä erokaan tässä auttaisi koska ei ikinä antaisi lapsen huoltajuutta minulle ja menneisyyteni takia tuskin sitä saisinkaan. Säälitää vaan tuo lapsi kun naapurustosta kukaan lapsi ei leiki hänen kanssaan ei se haittaa jos ei tuon yhden talon lapset leiki mutta kun ei muidenkaan.

Vierailija
15/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt vasta tunnistin ap:n. Mies yrittäjä ja ap itse sairas? Lapsella ei omaa huonetta?

Vierailija
16/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää:

Kannattaa vain kutsua niitä lapsia kylään. Itsekin tein aikoinaan paljon työtä, että sain hiljaiselle ja ei niin sosiaalisesti taitavalle esikoiselle luotua kaverisuhteita. Kuljetin heitä meille kauempaakin jne. Myös harrastukset auttaa, siellä tutustuu toisiin lapsiin. Voihan olla että naapuruston lapsilla on jo niin paljon kavereita etteivät koe " tarvitsevansa" lisää. Rohkeasti mukaan vain!

Vierailija
17/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:28"]

Voi ei, nyt vasta tunnistin ap:n. Mies yrittäjä ja ap itse sairas? Lapsella ei omaa huonetta?

[/quote]

Mitä sitten vaikuttaako nuo asiat siihen ettei naapurit anna lapsiensa olla lapsen kavereita?

Vierailija
18/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vielä:

Itse aikanaan esikoisen kohdalla ajattelin, että meidän lasta vierastettiin juurikin varallisuuden vuoksi ;)

Mutta nyt kun on neljä lasta kaveri-iässä, niin huomaan että kyse on lapsen luonteesta, "tuurista" ja aktiivisuudesta, eli kuinka monta samanhenkistä lasta sattuu kohdalle ja sosiaalisuudesta.

Meidän yhdellä lapsella kun on enemmän kavereita kuin muille kolmella yhteensä ja kokoajan menossa. Mutta kukaan meidän lapsista ei ole ns huippusuosittu (johtuisiko äidin tarkasta nenästä :), mutta onneksi kaikilla on kavereita.

Vierailija
19/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se syy kaverittomuuteen löydy jostain muusta kuin ap:n perheen varallisuudesta. Lapset eivät katso sitä onko joku köyhä vai rikas, lapset katsovat sitä onko toinen lapsi mukava vai ei. 

Ap ei kerro kaikkea. Viittasit menneisyyteesi? Mitäpä jos naapurit ovat kuulleet siitä, pitävät sinua epävakaana ja ovat kieltäneet lapsiaan leikkimästä teidän lapsen kanssa siksi? Oletko ollut naapureita kohtaan aggressiivinen? Kiroiletko? Poltatko paljon? Juotko paljon?

Vierailija
20/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitteletko siellä facebookissa avoimesti ajatuksistasi? Jos vaikutat mielenterveysongelmaiselta, se voi olla todellinen syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme