Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ns. varmat työpaikat

Vierailija
15.07.2013 |

Tälläkin palstalla näkee ihmisten kertovan heillä olevan "varma työpaikka" tai sellaisen olevan tiedossa valmistumisen jälkeen. Minusta kuulostaa aika kovalta luottamukselta tällaisena maailman aikana.

Kertokaas esimerkkejä näistä "varmoista työpaikoista"?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valtion virastossa töissä. Sellainen hallinnonala, että ei tulla ikinä lakkauttamaan. Supistetaan toki, mutta eläköityminen hoitaa tämän. Virka. Jos en tee isoa mokaa, en voi duuniani menettää. Mulla on varma työpaikka.

Vierailija
2/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:34"]

15 vuotta sitten moni olisi voinut pitää videovuokraamoa ja levykauppaa varmoina työpaikkoina ihmisten vapaa-ajan lisääntymisen vuoksi.

[/quote]

Ehkä ne on sitä yhä mutta netissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1990-luvun alkupuolella sairaanhoitajien ja lastentarhanopettajien oli vaikea saada oman alan töitä. Hoitajia lähti paljon Norjaan ja Englantiin, kun oman alan töissä muutaman päivän sijaisuudetkin oli kiven alla. Samoin lääkintävoimistelijoilla oli hyvin töitä tarjolla, mutta ykskaks tilanne menikin ihan päinvastoin.

Minulla kavereita opiskeli noihin ammatteihin ja he valmistuivat siinä laman alkaessa. Itse työskentelin rakennusteollisuuden puolella ja kun rakentaminen loppui lähes tyystin, meidän firma ja moni muu samalta alalta lopetti.

Ainoastaan erikoislääkäreillä on varma työpaikka, heitä ei ole tainnut koskaan olla työttöminä.

Vierailija
4/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja päiväkodissa. Niin kauan kun tässä maassa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, ei työt minulta lopu!

Vierailija
5/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:58"]

Kyl mä riittävän varmana pidän työpaikkaani. Terveyskeskuslääkäri virassa. Tokikaan 100% varma tässä maailmassa ei ole kuin kuolema, mutta aika monelta lähtee työ alta ennen minua. Ja jos näin käy, niin sit taas muuttuu maailma muutenkin, alkaen rahan arvosta, joten eiköhän sitä jotenkin selviä.

[/quote]

Jos kunta menee konkurssiin, ei kukaan maksa kuntatyöläisille palkkoja. Lisäksi nuoremmat ja ulkomaalaiset kollegat ovat halvempia. Lääkärit tekevät sen virheen että luulevat olevansa varmalla alalla. Kuitenkin 90-luvulla oli todella kova lääkärityöttömyys. Ja jo nyt lääkäreitä valmistuu enemmän kuin eläköityy. Joten ei hyvältå näytä meilläkään. Olen siis myös itse virkalääkäri. 

Vierailija
6/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:57"]

Lastenhoitaja päiväkodissa. Niin kauan kun tässä maassa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, ei työt minulta lopu!

[/quote]

No jos kaikilta muilta menee työpaikka ja sosiaaliturva kaatuu, mikä on todellakin edessä lähivuosina, niin eipä kukaan niitä mukuloitaan sulle hoitoon kiikuta. Ja edelleen, jos kunta menee konkurssiin niin työt voi jatkua mutta palkanmaksu ei. 

Vierailija
7/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:22"]

Tälläkin palstalla näkee ihmisten kertovan heillä olevan "varma työpaikka" tai sellaisen olevan tiedossa valmistumisen jälkeen. Minusta kuulostaa aika kovalta luottamukselta tällaisena maailman aikana.

Kertokaas esimerkkejä näistä "varmoista työpaikoista"?

[/quote]

Valtion virka, joka on määritetty laissa pakolliseksi joka kunnassa.

Vierailija
8/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkohysterian lietsominen on eri asia kuin totuuden julkituominen.  Kannattaa seurata talousuutisia ja maailmanpolitiikkaa niin tyhmäkin tajuaa että,todella vaikeat ajat on edessä. Parasta olisi nyt tukea suomalaista työtä ja tuotantoa, mutta siihen ei palstamamman aivokapasiteetti riitä. 

Vierailija
9/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:54"]

Joukkohysterian lietsominen on eri asia kuin totuuden julkituominen.  Kannattaa seurata talousuutisia ja maailmanpolitiikkaa niin tyhmäkin tajuaa että,todella vaikeat ajat on edessä. Parasta olisi nyt tukea suomalaista työtä ja tuotantoa, mutta siihen ei palstamamman aivokapasiteetti riitä. 

[/quote]

No ihan kaikilta ei siti lopu työt, vaikka kuinka sukellettaisiin. En usko 100% työttömyyteen,

Vierailija
10/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:54"]

[/quote]Aika hemmetin vaikea tukea suomalaista työtä ja tuotantoa kun ostovoimani on poljettu maanrakoon laman kourissa.

Vierailija
11/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:57"]

[/quote]

No jos kaikilta muilta menee työpaikka ja sosiaaliturva kaatuu, mikä on todellakin edessä lähivuosina, niin eipä kukaan niitä mukuloitaan sulle hoitoon kiikuta. Ja edelleen, jos kunta menee konkurssiin niin työt voi jatkua mutta palkanmaksu ei. 

[/quote]

No siinä vaiheessa koko Suomi on työtön joten tuskin väliä. Mutta eiköhän tämä muuten ole melko varma työpaikka., lamassakin. Ihmiset pitävät lapset päiväkodissa koska se on halpaa tai jopa ilmaista ja odottelevat töitä.

Vierailija
12/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on lakimiehenä Sveitsin valtiolla. Tällä hetkellä on vaikea kuvitella mitään sen varmempaa työpaikkaa, mutta eihän sitä ikinä tiedä, 

Vierailija
13/93 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukan on näköjään vaikea ymmärtää, mitä tarkoittaa, kun järjestelmän perusta pettää.

Kun ei ole vientiä, ei yksityisillä ole työpaikkoja. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole veronmaksajia. Kun ei ole veronmaksajia, ei ole varaa pyörittää julkista puolta. Ja kaiken tämän päälle työttömyyttä kiihdyttävä ostovoiman puute. 

Kun koko läntinen maailma on samassa jamassa USA mukaan lukien, niin en näe muuta mahdollisuutta kuin järjestelmän totaalisen romahduksen tai järjestelmän radikaalin muutoksen.

Katsokaa nyt vaikka, mitä ratkaisuja Kreikassa on tehty. Jotkut niistä ovat aivan äärimmäisiä.

Org-Asm

Vierailija
14/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:07"]

Olen sosionomi amk lastentarhanopettajan pätevyydellä. Nyt olen vakituisessa työpaikassa suuren kaupungin päiväkodissa. Voisin sanoa että 99 % varma työpaikka, ellei maailmanloppua tule. Ja jos kyseinen työpaikka menisikin alta, tällä koulutuksella ei kauaa tarvitsisi työttömänä olla.

[/quote]

Kun valtiolta ja Kunnalta loppuu rahat,on sinunkin ns varma työpaikkasi mennyttä,sama koskee hoitoalaa muutenkin.Supistetaan ja potkitaan porukkaa ulos,pätkätöitä. Eikä tule jäämään yhteen kuntaan,vaan kaikki rahavaikeuksissa olevat kunnat joutuvat tekemään saman ratkaisun,koskee myös niitä kuntia joilla menee vielä hyvin.

[/quote]

Mutta sairaat haluaa, että heidät hoidetaan. Sairaan lapsen vanhemmat haluaa, että heidän lapsensa saa hoitoa. Eivät katso vierestä, kun lapsi kuolee.

Joten kun kunnilla ja valtiolla loppuu rahat ja Suomi tekee konkurssin, pelaa yksityiset palvelut ja me hoitajat jatkamme töitä yksityisellä sektorilla.

Aina on kuolevia ihmisiä ja sairaita ja töitä riittää.

t. hoitaja

Vierailija
15/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä riittää; tosin ruokapalkalla...

Kun maa menee konkurssiin ei tavallisella ihmisellä ole rahaa mihinkään.

Vierailija
16/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ammatit joita koulutetaan vain tarpeen mukaan.

Vierailija
17/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:41"]

Porukan on näköjään vaikea ymmärtää, mitä tarkoittaa, kun järjestelmän perusta pettää.

Kun ei ole vientiä, ei yksityisillä ole työpaikkoja. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole veronmaksajia. Kun ei ole veronmaksajia, ei ole varaa pyörittää julkista puolta. Ja kaiken tämän päälle työttömyyttä kiihdyttävä ostovoiman puute. 

Kun koko läntinen maailma on samassa jamassa USA mukaan lukien, niin en näe muuta mahdollisuutta kuin järjestelmän totaalisen romahduksen tai järjestelmän radikaalin muutoksen.

Katsokaa nyt vaikka, mitä ratkaisuja Kreikassa on tehty. Jotkut niistä ovat aivan äärimmäisiä.

Org-Asm

[/quote]

No tuossa tilanteessa on varmaan ihan sama, onko töitä vai ei, yhteiskunnan tilanne lienee kokonaisuudessaan niin kaoottinen, että nekin harvat, joilla töitä vielä on ovat taatusti nesteessä.

Ääriesimerkit ovat mielestäni huonoja, zombiet kun pääsevät irti niin kellään ei enää ole töitä mutta se taitaa silloin olla huolista pienin...

Vierailija
18/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:38"]

Pitihän sen Nokiankin olla varma työpaikka. 

[/quote]

Kenen mielestä?

Sehän oli "alusta asti" tiedossa, että on vain ajan kysymys, kun loppuu. Pysyi vaan pidempään, kuin luultiin.

Vierailija
19/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:50"]

Ainakin 1990-luvun alkupuolella sairaanhoitajien ja lastentarhanopettajien oli vaikea saada oman alan töitä. Hoitajia lähti paljon Norjaan ja Englantiin, kun oman alan töissä muutaman päivän sijaisuudetkin oli kiven alla. Samoin lääkintävoimistelijoilla oli hyvin töitä tarjolla, mutta ykskaks tilanne menikin ihan päinvastoin.

Minulla kavereita opiskeli noihin ammatteihin ja he valmistuivat siinä laman alkaessa. Itse työskentelin rakennusteollisuuden puolella ja kun rakentaminen loppui lähes tyystin, meidän firma ja moni muu samalta alalta lopetti.

Ainoastaan erikoislääkäreillä on varma työpaikka, heitä ei ole tainnut koskaan olla työttöminä.

[/quote]

No just tätä meinasin itsekin kirjoittaa. Taitaa aika moni olla täällä niin nuori ettei muista tätä aikaa. Tilanteet saattavat muuttua hyvinkin paljon aikojen kuluessa. Kun isot ikäluokat on saatettu hautaan, niin siinä vaiheessa sairaalapaikkoja häviää paljon ja samaten hoivatyöpaikkoja. Muutenkin olen sitä mieltä, että ihmisten on pakko mukautua maailman muuttumiseen ja hankkia ehkä useampikin ammatti ja työpaikka elämänsä aikana.

Vierailija
20/93 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alat on aika hyvin turvattuja kuten vaikkapa laitosapulaiset (tai mikä heidän ammattinimikkeensä nykyään onkaan), kassamyyjät, laitossiivoojat ja vartijat.

Ei nuokaan tietenkään mitään ääreisvarmoja ole, mutta aika ihmeitä pitää tapahtua ettei enää myytäisi ruokaa, toimistoja siivottaisi eikä mitään vartioitaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan