Olen hoikka ihminen ja minua kuvottaa
Päivästä toiseen nämä lihavuus-ketjut. Eikö teillä ole mitään muuta murhetta, kuin työpaikan naisen pullasiivut tai naapurin Peran roikkuva maha. Joku silti sanoi osuvasti toisella sivustolla(hoikka hänkin) että on huvittavaa, miten lihavuus aiheuttaa niin paljon vihaa ihmisessä, ja samaan aikaan haukkuja on itse ilkeä, voi polttaa, olla alkkis, narkki, pahoinpitelijä. Ilkeä nyt ainakin.
Että mistä viha kumpuaa. Ja eikö ole ihminen tyytyväinen itseensä, kun lihavuus niin kiukuttaa? Ilmeisesti oma elämä on päin helvettiä, niin se pitää paska olo pitää purkaa muihin? Tässä tapauksessa lihaviin.
Minä ainakin olen tyytyväinen, että olen hoikka, ei ole ylipainoa kannettavana ja voin hyvin. Laihdutan heti, kun lihon kilon tai kaksi. Kuitenkin mulla on lihavia ystäviä, joita arvostan ja pidän kauniina ihmisinä.
Eli miettikääpä nyt. Hoitakaa ensin se oma elämä kuntoon, niin loppuu tuo muiden elämän kyttääminen ja aggressio.
Kommentit (44)
Totta. Muita jatkuvasti nälvivä/arvosteleva ihminen voi itse tosi huonosti. Poislukien rikollisten arvostelu, heitä saa mielestäni arvostella. Mutta jos on lihava, laiha,tummaihoinen, muslimi, pitkä, pätkä jne. ja vain sillä asialla ärsyttää ihmistä, on tällä ärsyyntyneellä ihmisellä tosi paha olla itsellä. Kun laittaa oman elämänsä kuntoon, niin huomaa, ettei tarvitse nälviä muita.
Mä katkoin välit yhteen ystävään siksi että hän puhui aina ja kaikista seläntakana pahaa, mutta päin naamaa oli kaikille niin mielinkielin että... ja ne jutut oli usein ihan tuulesta temmattuja, varmaan kateus ja katkeruus puhuivat. Puhui minustakin ihan varmasti yhtälailla ikävään sävyyn muille. Sellaisten ihmisten seurassa tulee jotenkin ikävä olo.
Hyvä ketju. Ja niin samaa mieltä. Läskillä on oltava tunika mutta ehdottomasti housujen kanssa. Mekko ilman housuja pilaa läskifoobikon lomapiipahduksen kesäkahvilassa, ettei peräti koko kesäloman.
Jäi tuo graavi naurattamaan. Tulee varmaan gravesta ("you are in grave danger") mutta tuoresuolattuhan se graavi yleiskielessä on :D
Hyvä viesti, mutta otsikko antaa kyllä odottaa, että sieltä tulis jotain ...kuvottaa läskit-tyyppistä.
Hyvä avaus. Kun olin Helsingin yliopiston viestinnän Viha ja valta -kurssilla, siellä muuten jopa erikseen mainittiin, että jotkut vauva-lehden keskustelut voitaisiin luokitella vihapuheiksi, eikä pelkästään vaikkapa Homma-foorumilla esiintyvät. Itse aina kyllä mietin, kehtaisinko laittaa oman nimeni mihin tahansa nimettömäänkin artikkeliin, mutta kaikki eivät tunnu sitä miettivän.
Niin, aihe vapaalla on edustettuna koko kansa noin suunnilleen, joten todella tyhmiäkin ja sivistymättömiä ihmisiä mahtuu mukaan. Siksi on kait niin helppoa ruotia toisten painoa, ulkonäköä, näemmä hajuakin... Osa ihmisistä on täysin aivopesty mainoksilla ja hömppäsarjoilla palvomaan ulkonäköä. Työpaikalla välillä ottaa aivoon kun aikuiset ihan älykkäät ihmiset jaksavat jauhaa lähes joka päivä siitä onko kaloreita liikaa vai ei, onko rasvaista, paljonko on juosta jolkottanut/pyöräillyt jne. jne.. Ihan ok jos joskus kertoo, mutta on tyyppejä joiden koko elämä on keskittynyt tähän. Ja väkisinkin kääntävät keskustelun siihen mitä ovat syöneet tai jättäneet syömättä, onko tullut kiloja tai mennyt ja mitä urheilua on harrastanut. Olisi jokus kiva kuulla näistä ihmisistä jotain muutakin...
Valitettavasti suomikin on tässä suhteessa "amerikkalaistunut" eli ulkonäkö, paino yms. ovat niin tärkeitä joillekin, että niistä pitää puhua koko ajan.
Tällä palstalla kyllä esiintyy ihan rikollista vihapuhetta. Itse pidin juuri n. kuukauden tauon tältä palstalta, kun alkoi usko ihmisiin mennä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:16"]
Niin, aihe vapaalla on edustettuna koko kansa noin suunnilleen, joten todella tyhmiäkin ja sivistymättömiä ihmisiä mahtuu mukaan. Siksi on kait niin helppoa ruotia toisten painoa, ulkonäköä, näemmä hajuakin... Osa ihmisistä on täysin aivopesty mainoksilla ja hömppäsarjoilla palvomaan ulkonäköä. Työpaikalla välillä ottaa aivoon kun aikuiset ihan älykkäät ihmiset jaksavat jauhaa lähes joka päivä siitä onko kaloreita liikaa vai ei, onko rasvaista, paljonko on juosta jolkottanut/pyöräillyt jne. jne.. Ihan ok jos joskus kertoo, mutta on tyyppejä joiden koko elämä on keskittynyt tähän. Ja väkisinkin kääntävät keskustelun siihen mitä ovat syöneet tai jättäneet syömättä, onko tullut kiloja tai mennyt ja mitä urheilua on harrastanut. Olisi jokus kiva kuulla näistä ihmisistä jotain muutakin...
Valitettavasti suomikin on tässä suhteessa "amerikkalaistunut" eli ulkonäkö, paino yms. ovat niin tärkeitä joillekin, että niistä pitää puhua koko ajan.
[/quote]
Loistava teksti
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 14:36"]
Päivästä toiseen nämä lihavuus-ketjut. Eikö teillä ole mitään muuta murhetta, kuin työpaikan naisen pullasiivut tai naapurin Peran roikkuva maha. Joku silti sanoi osuvasti toisella sivustolla(hoikka hänkin) että on huvittavaa, miten lihavuus aiheuttaa niin paljon vihaa ihmisessä, ja samaan aikaan haukkuja on itse ilkeä, voi polttaa, olla alkkis, narkki, pahoinpitelijä. Ilkeä nyt ainakin.
Että mistä viha kumpuaa. Ja eikö ole ihminen tyytyväinen itseensä, kun lihavuus niin kiukuttaa? Ilmeisesti oma elämä on päin helvettiä, niin se pitää paska olo pitää purkaa muihin? Tässä tapauksessa lihaviin.
Minä ainakin olen tyytyväinen, että olen hoikka, ei ole ylipainoa kannettavana ja voin hyvin. Laihdutan heti, kun lihon kilon tai kaksi. Kuitenkin mulla on lihavia ystäviä, joita arvostan ja pidän kauniina ihmisinä.
Eli miettikääpä nyt. Hoitakaa ensin se oma elämä kuntoon, niin loppuu tuo muiden elämän kyttääminen ja aggressio.
[/quote]
Itsekin hoikka mutta lihavat usein ilkeitä ja pahansuopia juoruilijoita , suulaita kaiken tietäviä.
Inhoan kaikkia juoruakkoja jotka puhuvat jostain joka ei ole paikalla sekä toisten elämästä kiinnostuneita noulifejä.
Hyvä aloitus ap :) Samaa mieltä olen! Päivästä toiseen näitä lihavuus-ketjuja, aivan sairasta...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:16"]
[/quote]
Loistava teksti
[/quote]
Kyllä, todellakin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:19"]
Hyvä viesti, mutta otsikko antaa kyllä odottaa, että sieltä tulis jotain ...kuvottaa läskit-tyyppistä.
[/quote]
Sehän se pointti onkin. Saadaan kaikki pahansuopaiset mammat, jotka sormet syyhyten ovat valmiina suoltamaan kuinka hirveitä onkaan lihavat, pitkät, lyhyet, muslimit, juutalaiset, tummaihoiset, kiinalaiset yms, katsomaan tätä ketjua, ehkä joku rupeaisi miettimään omaa ilkeyttään ja sen turhuutta (tuskinpa).
Minulle on ihan sama mitä ihmiset painavat, kunhan toivottavasti ovat terveitä. Luonne ja käytös ratkaisevat, mitä mieltä jostain ihmisestä olen. Näin netin keskustelupalstoilla, kun keskustellaan anonyymisti, minulle merkitsee vain se, millälailla henkilö ilmaisee itseään.
Niinpä sekä "läskien" kuin "ruman laihojen" haukkujat ovat mielestäni ihan yhtä inhottavia. Viime päivien aikana käydyistä keskusteluista on kyllä valitettavasti käynyt selville, että ainakin täällä av:lla laihojen (tai laihoiksi kuviteltujen) haukkuminen on paljon hyväksyttävämpää.
Ulkonäköön ja terveyteen liittyvistä ongelmista voisi keskustella asiallisestikin, mutta ilmeisesti iso osa täälläkin kirjoittavista saa jotain nautintoa siitä, että haukkuu ja nimittelee henkilöitä, joiden kuvittelee olevan fyysisesti siihen "toiseen joukkoon" kuuluvia (esim. juuri ylipainoiset versus laihat).
Totta. Muita jatkuvasti nälvivä/arvosteleva ihminen voi itse tosi huonosti. Poislukien rikollisten arvostelu, heitä saa mielestäni arvostella. Mutta jos on lihava, laiha,tummaihoinen, muslimi, pitkä, pätkä jne. ja vain sillä asialla ärsyttää ihmistä, on tällä ärsyyntyneellä ihmisellä tosi paha olla itsellä. Kun laittaa oman elämänsä kuntoon, niin huomaa, ettei tarvitse nälviä muita.