Sinä, "paljon" syövä hoikka. Mitä ole tänään
syönyt ja kuinka paljon?
Oletko syönyt tavallista vähemmän, enemmän vai keskivertomäärän?
Kommentit (58)
Eilen söin:
Aamulla: lautasellinen kaura-ruislesepuuroa, mustikkajogurtti, greippi, lasi mehua
Lounaaksi: kana-cashewwokkia, 800g vesimelonia, pari pingviinituuttia, puoli litraa rasvatonta maitoa
Välipala: omena, jätskituutti, puoli litraa kirsikoita ja vähän herneitä
iltapala: iso fetasalaatti cashewpahkinöillä, pari palaa ruisleipää voilla, n. 800 g vesimelonia, vielä yksi pingviinituutti
Yritän syödä kevyesti ja pudottaa painoa. Eilisen kokonaiskalorimäärä oli n. 2600. Mulla peruskulutus on jotain 2500 luokkaa ja juoksin aamupalan ja lounaan välissä tunnin lenkin eli näillä syömisillä laihdun.
Tänään on menossa näköjään taas aika paljon safkaa.. olen se 171cm ja 52kiloinen.
Aamulla 2 lattea, vaniljarahka, 2 kourallista mansikoita. Halkaistu kauraleipä maapähkinävoilla ja mansikkahillolla. Kourallinen pekaanipähkinöitä.
välipalaksi pieni karamellinmakuinen proteiinipatukka, koska löytyi kaapista.
Lounaaksi 2 lautasellista kanakeittoa. Vettä ja jälkkäriksi tuplasuklaamuffinssi.
välipalaksi 2 kauraleivästä tehtyä "hot dogia" majoneesilla, sinapilla ja ketsupilla + sipulirouheella.
Päivälliseksi meinasin syödä vielä kanaviillokkia riisin ja kasvisten kanssa. Jos vielä illalla nälkä tulee (epäilen kyllä nyt, on vähän täysi olo jo NYT), niin sit varmaan vielä vaniljarahka...
(ja hoikkuuden salaisuus? joka toinen päivä rankka urheilutreeni, hyötyliikunta, ja se, että 90% aterioista on tehty itse, ei eineksiä tms)
Pannu kahvia, 500 g myslipatukoita, 5 karjalanpiirakkaa ja tuoppi kevytmaitoa. Valkosipulipatonki tuli juuri uunista ja sen ohella ajattelin kiskaista kilon vesimeloonia. t. 175/57kg
Aamulla puuroa, mansikoita, kahvia ja raejuustoa
Lounaalla lohilaatikkoa tosi paljon ja paria eri laatua salaattia sekä mansikkarahkaa jälkkäriksi
Välipala kahvi ja jäätelötuutti
Päivälliseksi uusia perunoita 8 kappaletta, kaalista tehtyä salaattia ja grillimakkara. Perunoiden kanssa silliä ja voita.
Illalla syön mansikoita litran ja ehkä kahvin juon lisäksi. Saattaa mennä vielä jäätelökin.
Kesäaikaan tulee syötyä jäätelöä ja makkaraa jotka muutoin korvaantuvat hieman terveellisimmällä vaihtoehdoilla. Fyysinen työ ja liikunta pitänyt huolen ettei painoa vain kerry. Ehkä myös hyvä perimä osaltaan auttaa. 170/59.
Nammm! Ihanan kuuloisia syömisiä kaikilla. Melkein joka kuvauksesta herahti vesi kielelle!!! Taidankin tästä mennä syömään...
Itse olen kolmikymppinen, painoindeksi 19 enkä kauheasti mieti syömisiäni. Joskus tulee mässäiltyä ja joskus syötyä vähemmän. Painoni ei ole koskaan vaihdellut. Olen ihan kiitollinen vaivattomasta kehostani.
Tänään olen syönyt toistaiseksi aika vähän: aamulla kahvia kuohukermalla, pala ruisleipää kermajuustolla ja kurkulla, lounaalla tonnikalasalaatti ja lasi soijamaitoa ja nyt kotona puoli levyä maraboun tummaa suklaata. Illemmalla on vielä luvassa kanapastaa vuohenjuustokastikkeella, salaattia ja viiniä.
Joinain päivinä saatan syödä esim. aamiaiseksi pannukakkua hillolla, lounaaksi kalapullia ja illalla vielä normaalikokoisen pizzeriapizzan ja jälkkäriksi karkkipussi tai puoli levyä suklaata. Olutta ja viiniä juon myös ihan kohtalaisesti.
Se tosin mainittakoon, että mulla on aika paljon arkiliikuntaa, normaalipäivinä tulee kävelyä 3-6 km ehkä.
Aamupala
2 kuppia kahvia
Tattaripuuro marjoilla
Välipala
rahka ja marjat (marja-aika parhaimmillaan =)
Lounas
Kaalikeittioa ja ruisleipäsiivu
Päivällinen
Kaalikeittoa (tein ison satsin!)
Iltapalaksi otan hedelmiä, riisikakkuja, marjoja, juustoja. Ehkä vielä pienen jäden.
Nämä on aika pienet syömiset, yleensä syön tukevammin. Olen toipilas eikä ruoka oikein maistu. Ruoka-ajoista en silti tingi enkä jätä välistä mitään.
Aamiaiseksi yksi paahtoleipä, päällä oivariinia, juustoa ja hilloa, kaksi täysjyväkorppua, oivariinia, kinkkusiivut ja salaattia ja kahvimukillinen.
Lounaaksi kaksi omatekemää hodaria, eli vehnäsämpylä, ketsuppi, sinappi, kurkkusalaatti,iso vatajan nakki ja sipulirouhetta. Kokistölkki.
Välipalaksi söin taas pågenin täysjyväkorppuja ja mustikkasoppalasillisen. Juon myös vettä pitkin päivää, määrää en laske. Otan myös vitamiineja purkista.
Illallinen on vielä tekemättä, se on kananfilettä, salaattia (vihersalaatti, kurkku, tomaatti, avokado, sitruunamehu+öljyä, mausteet. Oluttölkki menee varmaan ruoan kanssa.
Voi olla etten enää iltapalaa syö kun päivällinen menee näin myöhään. Syömme ja juomme nyt hieman epäterveellisemmin kuin normaalisti kun olemme lomalla. Mies on just kaupassa ja ostaa varmaan jäätelöäkin, eli sitäkin sitten jälkkäriksi. Se Ingman Creamy Englannin lakujätski on uusi suosikkimme, suosittelen!
jauhelihapekonirisotto, iso maitopohjainen hedelmä-marja-smoothie, possun ulkofileepihviä perunamuusilla ja munakastikkeella, lihapiirakka runsaalla juustolla, iltapalaksi vielä samaista risottoa. hedelmiä ja marjoja välipalana, n.litra täysmaitoa
hieman normia vähemmän tuli syötyä
Aamupala: puuroa lautasellinen, 2dl jogurttia, 1dl marjoja, 4 rkl raejuustoa
Lounas: iso ja majoneesinen kinkku toast toast kahvilassa
Välipala: rahkaa
Päivällinen: 100g jauhelihaa, 3/4 lautasellista salaattia, ruisleipä
Iltapala: maitorahka , 2dl tuoreita marjoja, ruisleipä
160cm/50kg
Tässähän kysyttiin määriä, ei laatua.
Mulla:
Aamupala:
puolikas pehmeä maitorahkapurkista, seassa epämääräinen määrä mustikoita ja pieni annos mysliä, ehkä n. 1 rkl. 2 hapankorppua ja neljä siivua atrian kalkkunaleikettä, pari kupillista kahvia mustana
Välipala aamupäivällä: Pieni satsuma
Lounas:
Salaatti: 100 grammaa tomaattia, 100 grammaa kurkkua, 100 grammaa paprikaa, puolikas 200 gramman raejuustopurkista
Reissumies ja välissä juustoa sekä salaattia
Activia, maustettu 125 grammaa
Muutama viinirypäle
kahvia
Välipala: banaani, pieni kaurakeksi, teetä
Päivällinen: N. puolet 300 gramman broilerisuikalepaketista, maustamaton, paistettu öljyssä. Riisiä pari ruokalusikallista keitettynä. Wokkia vajaa puolet 400 tai 450 grammman pussista. Lasillinen vähäkalorista vadelmaboysenmarjakeittoa. Mansikkajäätelöpuikko. Jäi vielä nälkä, joten nappasin kaapista tomaatin.
Iltapala: Loput aamun rahkapurkista, nektariini, muutama naposteluporkkana, neljä siivua Atrian kalkkunaleikettä, siivu oltermannia.
Ihan liikaa hiilareita ja ehkä siinä ja siinä, tuliko liikaa protskuja tänä päivänä. Aika normi päivä, tänään vain pilatesta jumppana ja työmatkapyöräily, joten hiukan normia vähemmän. Liikunnattomina päivinä syön vähemmän.
Tuohon salaattiin piti lisätä vielä reilu puolet jääsalaattipussista.
Aamu: maitokahvi, 2 juustokurkkuleipää, jugurttia, mehua.
Välipala:banaani, vettä
Lounas: lihapullia, muusia, vihersalaattia, vettä, jälkkäri magnum jäätelö
Päivällinen: Salaatti, jossa fetaa ja munaa. Vettä.
Välipala: limua, latte, pulla
Iltapala: teetä, 3 näkkileipää juustolla, viinirypäleitä.
Kunnon liikuntaa 1.tunti. Lasten kanssa liikuntaa ja ulkoilua koko päivä paitsi 1h päikkärit. 164cm 54kg. En ole laiha vaan tuo hoikka.
En ole laiha vaan normaalipainoinen (kai sellaisiakin vielä on?) 167/60.
Tänään ruokavalio ihan kamala: työkiireiden takia eka ateria klo 16: annos makkaraperunoita.
Sitten illemmalla lautasellinen pepperoni-sipulipastaa tomaattikastikkeella ja lasi valkkaria.
Ei tainnut ruokaympyrä täyttyä :( No huomenna paremmin...
Puolen pussia juustonakseja ja chilimajoneesia
pussi lidlin kuorrutettuja jalopenoja (pakaste) ja kaksi mozzarella"tikkua" (pakaste) majoneesin kanssa
mehua litran verran
pari kuppia kahvia täysmaidolla
toffeeta noin 200gr
Tavallisesti syön vähemmän, mutta voin syödä sen mitä mieli tekee (kun usein sitten ei tee) ja liikun.
55 kanssa normaalipainoinen, BMI 23
Tosin hoikka/laiha-sana kaikki minusta käyttää.. ja veikkaa painon kymmenen kiloa alemmaksi
Erilaisia ruumiinrakenteita tietty meillä. Olen yli 170cm, lihaksikas ja isorintainen, joten yhtään kiloa ei tarvisi häipyä
AP kysyi paljon syövien hoikkien ruokavaliota. Silti moni ei ole ymmärätnyt kysymystä. jos syö yhden pussin sipsejä eikä muuta, se ei ole paljon vaan vähän. Ap kysyi nimenomaan paljon syövien hoikkien ruokavaliota, ei epäterveellisesti syövien. Jos syöt epäterveellisesti mutta vähän, silloin hoikkuus selittyy vähäisellä ravintoköyhällä ruokavaliolla ja sitä ap ei varmaankaan hae takaa. Epäterveellisesti syöminen ja paljon syöminen ovat eri asioita. Itse syön tosi paljon.
Mulla tänään tehojumppapäivä ja tässä ruuat, tiedän suunnilleen mitä syön, laitan vielä toisen päivän vertalun vuoksi, vastasin jo kerran aiemmin.
Aamu: maustamaton jugurtti 100 grammaa, kiivi, hapankorppu, 2 siivua Atrian kalkkunaleikettä. Yleensä tähän kuuluu loraus mysliä, mutta nyt mysli on loppu.
Päivällä syön ison annoksen kasviskeittoa, itse tehtyä: tomaattia, paprikaa, sipulia, pikkaisen chiliä, keitossani on runsaasti sattumia. Mukaan lähtee myös reissumies 60 grammaa, jonka väliin tulee oltermannia pari siivua, jääsalaattia ja kurkkua. Jälkkäriksi activia, maustettu.
Välipaloiksi töihin olen varannut muutaman satsuman, 3 kpl, en tiedä vielä syönkö niistä kaikkia.
Töissä juon kahvia tai teetä fiiliksen mukaan 2-3 kupillista.
Kun tulen töistä, haukkaan reissumiehen puolikkaan, jonka päälle laitan kasviksia ja kalkkkunaa. Kuudeksi menen jumppaan.
Jumpan jälkeen aion syödä makaronia, raakana 0,5 dl, paistan sekaan jauhelihaa, tulen syömään noin puolet 250 gramman paketista. Sen lisäksi laitan sekaan vähän hernemaissipaprikaa ja kaveriksi teen pienen salaatin.
Koska syön pääruuan tänään aika myöhään, en tiedä vielä syönkö iltapalaa, Jos syön, niin se on naposteluporkkanoita ja/tai marjasoppaa.
Kuten huomaat, mulla on ruuassa tosi paljon kasvis/hedelmäosastoa. En voisi olla missään asiakaspalvelutöissä, sillä tämä ruokavalio pitää aineenvaihdunnan kunnossa. Eilen kävin pissalla ainakin 10 kertaa ja kakalla kahdesti, tosin yleensä vatsa toimii ensimmäisen kerran heti aamupalan jälkeen kotona.
Siis aion keittää makaronit, mutta raakamitta puoli desiä. Unohdin laittaa, että täysjyvämakaronia. Jos siltä tuntuu, saatan syödä jonkun jäätelön tai välipalakeksin, mutta en syö sellaisia joka päivä.
Oikeesti? Mä olen paksu, enkä syö tuollaisia määriä. Tasan ei käy onnenlahjat.