Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla erota :(

Vierailija
03.08.2020 |

Tilanteeni on se, että olen vahvasti ihastunut toiseen mieheen ja en tunne omaa kumppaniani kohtaan mitään. Olen kertonut asiasta kumppanilleni, ja hän haluaa olla yhdessä ja yrittää saada suhteemme toimimaan.
Minulta on hävinnyt kipinä tähän, haluan vain tuon toisen miehen. Hän on vahvasti ihastunut myös minuun.
Meillä on 4 vuotias lapsi, mutta ajatus jäädä vain lapsen takia suhteeseen ahdistaa minua.
Onko muita, jotka ovat olleet samassa tilanteessa? Jäitkö vanhaan suhteeseen vai erositteko?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan selvittämään päätäsi?

Vierailija
22/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko erota jos tietäisit, että olet vuosia yksin ja yh? Se on ihan todellinen vaihtoehto, koska on mahdollista että suhteesi ei jatkuisi alun jälkeen. Jos tuota ihastusmiestä ei olisi, eroaisitko silti?

Jos miehesi ja elämä hänen kanssaan on niin pahaa ja ahdistavaa, että mieluummin olet yksinkin kuin hänen kanssa, niin silloin eroa, ja mitä pikimmin. Huonossa suhteessa ei pidäkään olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi vahvasti mieli jatkaa matkaa mutta olen korviani myöten taloudellisesti sidoksissa puolisoon.

Tässä sitten kärvistellään.

Vierailija
24/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastukseen kannattaa vaihtaa vain silloin, jos yksin oleminen olisi parempi vaihtoehto kuin nykyinen suhde. Sillä yksinolemiseenhan se lopulta päätyy kun ihastus oli ihastus eikä ollutkaan sopiva kumppani.

Vierailija
25/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastukseen kannattaa vaihtaa vain silloin, jos yksin oleminen olisi parempi vaihtoehto kuin nykyinen suhde. Sillä yksinolemiseenhan se lopulta päätyy kun ihastus oli ihastus eikä ollutkaan sopiva kumppani.

Kiitos tästä näkökulmasta. Olemme nykyisen kanssa asuneet erillään aiemmin suhteessa ollessa, tuntui että silloin yksin ollessa jaksoin paremmin kuin hänen kanssaan kimpassa.

Olen alkanut miettiä yksilö ja pariterapiaa. Meillä on ”ihan hyvä suhde” - mutta jotain tästä puuttuu, joku suuri tyhjiö on täyttänyt suhteen.

AP

Vierailija
26/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihastus katoaa parissa kuukaudessa, itselleni kävi niin. Nykyään mietin mitä ihmettä näin siinä toisessa miehessä. Onneksi en ikinä kertonut mitään, enkä jättänyt omaa miestäni.

Meillä on upea elämä yhdessä oman mieheni kanssa, elämä on vain parantunut koko ajan.

Näissä asioissa voi lopputuloksena olla mitä tahansa.

Tuo on ihan p*skapuhetta, että ihastus katoaisi parissa kuukaudessa. Tai no, katoaa, jos kyse on jostain merkityksettömästä ihastuksesta.

Jos oikeasti on rakastunut ei se helpota parissa vuodessakaan. Itse olen nyt taistellut tunteitani vastaan yli 5vuotta eikä se hellitä... :/

Vierailija
27/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan p*skapuhetta, että ihastus katoaisi parissa kuukaudessa. Tai no, katoaa, jos kyse on jostain merkityksettömästä ihastuksesta.

Jos oikeasti on rakastunut ei se helpota parissa vuodessakaan. Itse olen nyt taistellut tunteitani vastaan yli 5vuotta eikä se hellitä... :/

Oletko sinäkin suhteessa? Miten olet jaksanut taistella niin kauan? Tämä on raskasta :(

Ap

Vierailija
28/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä näkökulmasta. Olemme nykyisen kanssa asuneet erillään aiemmin suhteessa ollessa, tuntui että silloin yksin ollessa jaksoin paremmin kuin hänen kanssaan kimpassa.

Olen alkanut miettiä yksilö ja pariterapiaa. Meillä on ”ihan hyvä suhde” - mutta jotain tästä puuttuu, joku suuri tyhjiö on täyttänyt suhteen.

AP

Tuo kuulostaa siltä että teillä on jo silloin ollut ongelmia, eivätkä ne johdu suhteestasi. Mutta terapiasta ei ole sinulle ja teille hyötyä jos pidät samaan aikaan yllä salasuhdetta.

Entä jos sanot suhteellesi, että sinun on otettava puolen vuoden tauko, ja ota totaali radiohiljaisuus, jotta voit käydä terapiaa läpi.

Jos hän on suuri rakkaus, puoli vuotta ei ole mitään. Jos se on hänen puolesta vain suhde, hän pitää muita sillä välin.

Miksi muutit yhteen nykyisen miehen kanssa jos erillään oli parempi? Koska niin kuuluu?

Vierailija
29/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa siltä että teillä on jo silloin ollut ongelmia, eivätkä ne johdu suhteestasi. Mutta terapiasta ei ole sinulle ja teille hyötyä jos pidät samaan aikaan yllä salasuhdetta.

Entä jos sanot suhteellesi, että sinun on otettava puolen vuoden tauko, ja ota totaali radiohiljaisuus, jotta voit käydä terapiaa läpi.

Jos hän on suuri rakkaus, puoli vuotta ei ole mitään. Jos se on hänen puolesta vain suhde, hän pitää muita sillä välin.

Miksi muutit yhteen nykyisen miehen kanssa jos erillään oli parempi? Koska niin kuuluu?

Takaisin muuttaessa uskoimme, että saamme suhteen toimimaan. Silloinen pesäero johtui kumppanin reissutyöstä ja koimme tunnekylmyyttä molemmin puolin. Kumppani sai minut puhuttua takaisin, ja että asiat menisivät parempaan suuntaan. Reissutyötä ei enää ole mut se sama kylmyys mikä oli silloin on vieläkin vaikka meillä elämä toimiikin.

AP

Vierailija
30/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko aikuinen ihminen olla oikeasti näin lapsellinen?

Kyllä voi. Nimimerkillä: kokenut kaikki tietää

Vierailija
31/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin muuttaessa uskoimme, että saamme suhteen toimimaan. Silloinen pesäero johtui kumppanin reissutyöstä ja koimme tunnekylmyyttä molemmin puolin. Kumppani sai minut puhuttua takaisin, ja että asiat menisivät parempaan suuntaan. Reissutyötä ei enää ole mut se sama kylmyys mikä oli silloin on vieläkin vaikka meillä elämä toimiikin.

AP

Tuo kylmyys on huono merkki ja hänelle varmaan normaali eikä muutu. Sinuna kyllä eroaisin, ja myöntäisin itselleni että oli virhe palata yhteen.

Mutta pistä nyt merkille että olet helposti miehen puhuttavissa ympäri, eli ei kannata alkaa ruotia suhdetta hänen kanssa, hän puhuu sinut pyörryksiin. Minusta tuollainen kylmyys suhteessa jo alusta asti on aivan riittävä syy erota, se ei siitä parane. Harmi että on lapsi, älä nyt kuitenkaan enempää hänen kanssa tee.

Sen sijaan olisin sinuna nyt tosi varovainen uudessa suhteessa kenenkään kanssa. Nimittäin sinulla voi olla taipumus ihastua kylmiin miehiin, tai etäisiin ja vaikeasti miellytettäviin. Niinpä on täysin mahdollista että uusikin ihastuksesi osoittautuu alkuhuuman jälkeen tällaiseksi. Ei kannata heti muuttaa yhteen ja tehdä lisää lapsia, vaan asu alkuun vaikka parikin vuotta lapsen kanssa kaksin.

Opit myös kuka olet kun sinun ei tarvitse miellyttää ketään eikä tehdä töitä saadaksesi huomiota.

Minulla on omakohtaista kokemusta, minullakin on huono miesmaku, josta on pitänyt opetella pois. Taustalla voi olla kotioloissa ollut viileys ja välittämisestä vaille jääminen. Sitä jumittuu miehiin jotka eivät anna lämpöä ja läheisyyttä, ja ajattelee että pitää vain yrittää enemmän ja toisin. Mutta kyse ei ole sinusta, he vain ovat sellaisia ja tulevat tietysti aina olemaan.

Jos eläminen sellaisen kanssa lopun ikää kauhistaa, on parempi yh:na.

Vierailija
32/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihastus katoaa parissa kuukaudessa, itselleni kävi niin. Nykyään mietin mitä ihmettä näin siinä toisessa miehessä. Onneksi en ikinä kertonut mitään, enkä jättänyt omaa miestäni.

Meillä on upea elämä yhdessä oman mieheni kanssa, elämä on vain parantunut koko ajan.

Näissä asioissa voi lopputuloksena olla mitä tahansa.

Ohis useimmilla se katoaa. Ainakin niillä, jotka elää reaalimaailmassa ei haavemaailmassa. Työ, perhe, harrastukset, ystävät ja todelliset kokemukset syrjäyttävät haaveet ihastuksesta jossain vaiheessa.

Itse olen sarjaihastuja ja tiedän, että kaikilla ihastuksilla on alku ja loppu.

Vierailija
33/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sarjaihastuja, ja ihastukset loppuu.

Vierailija
34/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tuuliviiriltä.

Tiedätkö, mitä rakastaminen tarkoittaa?

Vierailija
35/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan lennossa hyppäät toiseen suhteeseen ja erotessa taas hakailet takasin. Jätä kumminki lapsi isänsä luokse ettei sen tarvii kestää sitä kaikkea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan