Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD
Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.
Hyvä THL!
Kommentit (313)
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine on hyvä juttu. Olet hylkiö, jos et noudata suosituksia.
Jos nyt maskia käyttää 1% väestöstä ja suositus nostaa käyttäjien määrän vaikka 10%:iin, niin kumpaan suuntaan "sosiaalinen paine" ohjaa?
Sosiaalinen paine ohjaa noudattamaan viranomaisten suosituksia.
Miksei näin ole tapahtunut liikunta- ravitsemus- tai alkoholisuositusten kanssa?
Tietysti on. Kaikki eivät silti suosituksia kykene syystä tai toisesta noudattamaan.
Tutkimusten mukaan alle 10% väestöstä noudattaa niitä. Syystä tai toisesta siis yli 90% ihmisistä ei pysty noudattamaan. Eikö tämä herätä mitään ajatuksia? Kuten, että enemmistö ei halua henkilökohtaisesti suosituksia noudattaa?
Laita nyt ensin linkki niihin tutkimuksiin joihin viittaat.
Olen odottanut tätä, kumisen kaasunaamarifetissin omaavana puen sen mielelläni yleiselle paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikikikkelit tulevat hikipisarat ja otsasuonet tykyttäen nyrkkiä puiden ja talikot tanassa tylyttämään niitä ketkä eivät tule käyttämään maskia. Kiitos THL eripuran luomisesta.
Tuskin ketään aletaan missään tylyttämään. Ajatellaan vain hiljaa mielessä, että ”v**u mikä kus*pää” kun nähdään maskiton henkilö joukkoliikennevälineessä.
Hah. Et taida liikkua kotisi ulkopuolella paljoa. Mulkkuja löytyy aina jotka kokevat voimaantumis fantasioissaan olevansa oikeudenjakajia. Tuhahtelut, mulkoilut ja päänaulomiset tulevat lisääntymään.
Onko ne voimaantumisfantasiat tuollaisia ”mä kyllä vedän turpiin jos joku katsoo pahasti”-tyyppistä tyhjää uhoamista jota tässäkin ketjussa näkyy?
Naiset voimaantuvat ajatuksesta, että ikävillä ajatuksilla ja vihaisella tuijotuksella saa huolettomat kanssaihmiset tuntemaan epämukavuutta ja muuttamaan käytöstään. Punttijonnet sitten voimaantuvat väkivaltafantasioistaan. Pata tässä kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski taskuun, kasvojen eteen, kun menen kauppaan ja taas maski taskuun, kun poistun kaupasta. Jos yhtään näpelöin maskin ulkopintaa, saan siitä mukavan tautipesäkkeen.
Miksi se pitää ottaa pois kaupasta poistuessa? Tai miksi sitä ulkopintaa pitäisi likaisilla käsillä tuossakaan skenaariossa näpelöidä, jos laitat sen kotona pesuun tms.?
Ohis....kaupasta poistuttua voi taas pitää turvavälejä. Maskiahan nimenomaan suositellaan käytettäväksi silloin, kun turvavälin pitäminen ei ole ahdollista. Esimerkiksi joukkoliikennevälineissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikikikkelit tulevat hikipisarat ja otsasuonet tykyttäen nyrkkiä puiden ja talikot tanassa tylyttämään niitä ketkä eivät tule käyttämään maskia. Kiitos THL eripuran luomisesta.
Tuskin ketään aletaan missään tylyttämään. Ajatellaan vain hiljaa mielessä, että ”v**u mikä kus*pää” kun nähdään maskiton henkilö joukkoliikennevälineessä.
Hah. Et taida liikkua kotisi ulkopuolella paljoa. Mulkkuja löytyy aina jotka kokevat voimaantumis fantasioissaan olevansa oikeudenjakajia. Tuhahtelut, mulkoilut ja päänaulomiset tulevat lisääntymään.
Onko ne voimaantumisfantasiat tuollaisia ”mä kyllä vedän turpiin jos joku katsoo pahasti”-tyyppistä tyhjää uhoamista jota tässäkin ketjussa näkyy?
Missä tuollaisia kommentteja on näkynyt? Voihan sellaisiakin olla ketkä lyövät nekkuun "ojentajia" uskon kuitenkin heidän olevan vähemmistöä. Enemmistö koostuu niistä ketkä tulevat aukomaan päätään.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhoihin ja ravintoloihin ei ole mitään asiaa ilman maskia.
Mutta miten ihmeessä siellä syödään ja juodaan maskin kanssa? Maski olisi kuitenkin otettava pois?
Itse en ole pitänyt kertaakaan maskia, en myöskään keväällä vaikka julkisilla kuljin paljon. Pk-seudulla asun ja valtaosa täällä ei ole pitänyt maskia missään vaiheessa ja yhdessä vaiheessa oli iso pulakin niistä. Varsinkaan erityistason maskeja en ole nähnyt juuri lainkaan kellään käytössä, maskeja pitänyt pääasiassa vanhemmat ihmiset ja myös monet kiinalaiset. Voihan nuo maskit olla ihan hyväkin juttu, mutta miten ihmeessä niitä nyt muka riittäisi kaikille jos kerta keväällä ei edes terveydenhuollolle riittänyt? Esim. Kotihoitoonkaan ei riittänyt, miten muka nyt riittää? Maskit on turvattava ensisijaisesti terveydenhuollon työntekijöille ja riskiryhmille.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt maskia käyttää 1% väestöstä ja suositus nostaa käyttäjien määrän vaikka 10%:iin, niin kumpaan suuntaan "sosiaalinen paine" ohjaa?
Miksei näin ole tapahtunut liikunta- ravitsemus- tai alkoholisuositusten kanssa?
Tietysti on. Kaikki eivät silti suosituksia kykene syystä tai toisesta noudattamaan.
Tutkimusten mukaan alle 10% väestöstä noudattaa niitä. Syystä tai toisesta siis yli 90% ihmisistä ei pysty noudattamaan. Eikö tämä herätä mitään ajatuksia? Kuten, että enemmistö ei halua henkilökohtaisesti suosituksia noudattaa?
https://yle.fi/uutiset/3-10388694
https://yle.fi/uutiset/3-8748989
Siinä pari alkuun. Alkoholisuositusten noudattaminen on vähän yleisempää. Kannattaa kuitenkin huomata, että vaikka jotkut noudattavat jotain noista, harva noudattaa kaikkia. Asia on helppo katukuvasta todeta.
Minusta maskin käyttö vain lisää riskiä saada virus. Koska aina kun maskia korjailee tai laittaa päälle/ottaa pois niin kädet pitäisi pestä. Koska muuten sormet nostavat epäpuhtauksia kasvoille. Kuka voi ja muistaa tehdä niin aina? Varsinkin tuota korjailua tulee tehtyä huomaamattakin useasti.
Toisekseen maski tuo näennäistä turvaa. Ihan kuin se ratkaisisi nyt koko asian ja ollaan "turvassa". Muut hyvät keinot hiipuvat, käsiä ei pestä enää niin usein. Aivastellaan ja yskitään menemään ilman muuta suojautumista suoraan ilmaan. Harva maski sen viruksen nappaa kiinni ja todennäköisesti kaiken maailman kalsareista tehtyjä maskeja näkyy eniten.
Missä niitä maskeja ees myyvään?
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10388694
https://yle.fi/uutiset/3-8748989
Siinä pari alkuun. Alkoholisuositusten noudattaminen on vähän yleisempää. Kannattaa kuitenkin huomata, että vaikka jotkut noudattavat jotain noista, harva noudattaa kaikkia. Asia on helppo katukuvasta todeta.
Ruokailusuositusten noudattaminen on oikeasti melko hankalaa vaikka siihen parhaansa mukaan pyrkisikin. Maskin käyttö julkisissa liikennevälineissä on vähintään muutamaa kertaluokkaa helpompi rasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on täysin yhdentekevää pidetäänkö minua hylkiönä. Odotan innolla pääsyä maskittomana kiertämään marketteja ja julkisia liikennevälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä sä maski koko ruman ja tyhmän pääsi peitoksi, idiootti.
Sinä sen sijaan vaikutat todella fiksulta, etkä varmasti ole rumakaan? 😂
Kummallista iloita huonoista ja ahdistavista asioista. Ei se maskien käyttö estä sairauden leviämistä, katso uutisia Jenkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on täysin yhdentekevää pidetäänkö minua hylkiönä. Odotan innolla pääsyä maskittomana kiertämään marketteja ja julkisia liikennevälineitä.
Etkö ole tähän asti päässyt kun niin innolla odotat? Oletko lukkojen takana, esimerkiksi jonkinlaisessa laitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?
Kyllä lupa täytyy olla. Muuten ei voi käyttää. En voi käydä edes vessassa ilman viranomaisten antamaa ohjeistusta tai määräystä. Haluan, että ulkopuolinen taho säätelee elämääni.
Ei minua ainakaan jaksa rasittaa saati kiinnostaa muiden maskittomuus, onhan se kuitenkin päivänselvä, että varsin suuri osa ihmisistä on muista piittaamattomia luonnehäiriöisiä mulk*uja. Pidän itse kunnollista maskia joka suojaa ainakin jonkin verran itseäni (ja tietysti samalla muita). Ei muiden ihmisten tyhmyydestä voi eikä kannata itselleen taakkaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?
Kyllä lupa täytyy olla. Muuten ei voi käyttää. En voi käydä edes vessassa ilman viranomaisten antamaa ohjeistusta tai määräystä. Haluan, että ulkopuolinen taho säätelee elämääni.
Sinä oletkin sellainen ”erityishenkilö”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten ihmeessä siellä syödään ja juodaan maskin kanssa? Maski olisi kuitenkin otettava pois?
Ei tarvitse ottaa pois kasvoilta. Ruuan voi laittaa maskin sisään ja sitten syödä sieltä.
Tässä on varmaan nyt sellainen juttu, että maskit, joilla voi suojata itsensä saamasta tartuntaa, eli hengityssuojaimet ovat aika kalliita. Nk kansanmaskit, joilla voi suojata muita, ovat halvempia. Jos naama pitää jollain peittää, luonnollisesti haluaisi peittää sellaisella, jolla suojaa itsensä. Mä ymmärrän tämän oikein hyvin ja sen vuoksi olen jo hankkinut kuukausien aikana itselleni riittävän varaston hengityssuojaimia. Ei tarvitse kerralla investoida satoja euroja.