Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaisi tehdä 34-vuotiaana ikityöttämänä jos haluaisi aloittaa työnteon, mutta "paskaduunit" eivät kiinnosta?

Vierailija
02.08.2020 |

Olen siis ollut pitkälti koko elämäni paperilla työtön muutamaa yksittäistä lyhyttä pestiä lukuun ottamatta. Minulla on kuitenkin ollut useiden vuosien ajan pimeää bisnestä, joka vertautuu pullojen keruuseen ja marjojen poimintaan. Tämä on pitänyt kuntoani korkealla, ja tekemistä on riittänyt.
Nyt kiinnostaisi alkaa jotain tehdä, mutta paperilla olen melko huonossa asemassa muiden hakijoiden kanssa. Varmasti ajatellaan että olen joku entinen narkkari, tai muuta vastaavaa.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jos haluaisi päästä tekemään jotakin hyvää työtä? Palkan pitäisi olla kohdillaan, eikä mielellään mitään vuorotöitä kellokortin kanssa.

Ennen kuin kommentoitte, niin teen selväksi etten ole mitään seuraavista:

-mt-ongelmainen
-alkoholisti
-huumeidenkäyttäjä
-tupakoija/nuuskaaja
-huonossa fyysisessä kunnossa
-tyhmä
-W T
-lihava
-ruma
-luottotiedoton
-köyhä (suhteuttaen muihin yhtä pitkään työttömänä olleisiin)

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla.

Aloituspalkan ei tarvitsisi olla järisyttävä, mutta homman pitäisi olla sellainen että uran kehittyessä minulla olisi mahdollisuus, sanotaan nyt n. 3000e nettopalkkaan kuukaudessa

ap

Vierailija
2/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu sun koulutuksesta, osaamisesta ja työkokemuksesta.

Ehkä sä voisit alkaa ihan oikeasti yrittäjäksi niin voisit itse määritellä tekemisesi. 

Vierailija
4/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveli ei ole ikinä ollut palkkatöissä ja oli nuorempana vaan reissaamassa joku 7vuotta, eli CV:kin on olematon. Se pyörittää ravintolaa, kahvilaa ja purkufirmaa. On siis nyt 36v.

Ei näihin mitään järisyttäviä "pääsyvaatimuksia ole", jos on alkupääomaa kalustoon niin näitä voi tehdä melkein kuka tahansa. Ja sillä menee ihan hyvin, oli verokoneessakin ja tulot paljon isommat kuin minulla kauppatieteiden maisterilla (yli 4 kertaa isommat)

Tosin tässä on pakko sanoa se epätasa-arvoinen tekijä, että hän sai ensin isältä paljon rahaa (kymppitonneja) ja sitten perintöä vielä yli sata tonnia joiden turvin pystyi aloittamaan eri liiketoimia.

Jos ei olisi ollut näitä alkupääomia niin varmaan olisi jossain Thaimaassa sillan alla kuolleena.

Vierailija
5/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä varmaan se perus, kunhan on massia tehdä jotain. Teet siis itsellesi töitä eikä täten luonnollisestikaan ole mitään työhaastattelua.

Päätät myös haluatko nostaa palkkaa, maksaa vain pakollisia elinkustannuksia vai sijoittaa tuottoja takaisin firman kasvattamiseen.

Tosin pitää sitten keksiä joku jota tykkää tehdä, oli se sitten sukelluskurssien pito tai pullan leipominen, ei yrittäjyys onnistu ellei oikeasti ole palavaa halua siihen mitä tekee ja tykkää siitä.

Vierailija
6/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä voisit alkaa ihan oikeasti yrittäjäksi niin voisit itse määritellä tekemisesi. 

Yrittäjyys houkuttaa, mutta esimerkiksi tämä nykyinen puuhastulenu jota pimeänä teen, ei tuota tarpeeksi rahaa jotta olisi järkevää tehdä siitä virallinen pääelinkeino ja hylätä kaikki tuet.

Lisäksi Suomen byrokratia asemassani olevaa on ihan järkyttävää. Todella suuria kannustinloukkoja. Järjestelmän pitäisi olla hieman joustavampi, niin olisi helpompi lähteä kokeilemaan jotain yrityshommaa.

Tietty pitäisi olla se fiksu ideakin ensin.

ap

Vierailija
7/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että aukkoisella cv:llä pääsisit heti joihinkin kivoihin ylemmän portaan hommiin (sikäli mikäli et rupea yrittäjäksi)??? Paskasta kaikki muutkin ovat aloittaneet, ei täällä mannaa jaella jokaiselle vastaantulevalle turhalle urpolle.

Vierailija
8/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että aukkoisella cv:llä pääsisit heti joihinkin kivoihin ylemmän portaan hommiin (sikäli mikäli et rupea yrittäjäksi)??? Paskasta kaikki muutkin ovat aloittaneet, ei täällä mannaa jaella jokaiselle vastaantulevalle turhalle urpolle.

Tässä hieman kartoitankin mahdollisuuksiani, eli en varsinaisesti "kuvittele"

Olen kyllä keskivertoihmistä fiksumpi, mutta en mikään nero tietenkään.

Mielestäni elämän kuluttaminen "paskahommissa" joista jää käteen vähemmän kuin nykyisistä tuistani + pimeästä yrittämisestäni ei ole mielekästä.

ap

Vierailija
9/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska duuni on sellainen missä on paskaa porukkaa. Palkka toissijainen.

Vierailija
10/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hankkia heti uusi asenne, tuollainen "paskaduunit" asenne on joidenkin kermaperseiden lanseeraama termi.

Vierailija
11/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hieman kartoitankin mahdollisuuksiani, eli en varsinaisesti "kuvittele"

Olen kyllä keskivertoihmistä fiksumpi, mutta en mikään nero tietenkään.

Mielestäni elämän kuluttaminen "paskahommissa" joista jää käteen vähemmän kuin nykyisistä tuistani + pimeästä yrittämisestäni ei ole mielekästä.

ap

Olen ns. paskaduunissa ja todellakin ylpeä siitä, etten elä yhteiskunnan tuilla. Nostan itselleni hattua tästä, toki titteliä minulla ei ole.

Vierailija
12/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska duuni on sellainen missä on paskaa porukkaa. Palkka toissijainen.

Palkka on toissijainen asia jos olet jo ilman työtäkin taloudellisesti riippumattomassa asemassa.

ap

Vierailija
13/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei kyselty CV:tä eikä todistuksia, mutta tää onkin p-duuni. Ei se muakaan kiinnosta, mutta onpahan vakityö ja saanen asuntolainan ja pääsen paremmalle alueelle asumaan. Vastike ja lyhennys pienemmät kuin vuokrani ja voin sitten vaikka lopettaa duunin.

Vierailija
14/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin hankkia heti uusi asenne, tuollainen "paskaduunit" asenne on joidenkin kermaperseiden lanseeraama termi.

Niin, se ei tosiaankaan ole minun lanseeraama termi...Mutta käytin sitä lainausmerkeillä tässä ketjussa, koska kaikki tietävät heti mistä puhutaan. Helpottaa kommunikointia

ap

Vierailija
15/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkupalkalla ei ole väliä niin onhan tuo 3000 siinä mielessä realistinen että se on suomalaisen mediaanipalkka

Vierailija
16/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkupalkalla ei ole väliä niin onhan tuo 3000 siinä mielessä realistinen että se on suomalaisen mediaanipalkka

3000 netto

ap

Vierailija
17/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pk-seudulla.

Aloituspalkan ei tarvitsisi olla järisyttävä, mutta homman pitäisi olla sellainen että uran kehittyessä minulla olisi mahdollisuus, sanotaan nyt n. 3000e nettopalkkaan kuukaudessa

ap

Onnea etsintään. Mun tohtorimiehen nettopalkka ei ole yli 3000 e/kk.

Vierailija
18/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys houkuttaa, mutta esimerkiksi tämä nykyinen puuhastulenu jota pimeänä teen, ei tuota tarpeeksi rahaa jotta olisi järkevää tehdä siitä virallinen pääelinkeino ja hylätä kaikki tuet.

Lisäksi Suomen byrokratia asemassani olevaa on ihan järkyttävää. Todella suuria kannustinloukkoja. Järjestelmän pitäisi olla hieman joustavampi, niin olisi helpompi lähteä kokeilemaan jotain yrityshommaa.

Tietty pitäisi olla se fiksu ideakin ensin.

ap

Perusta pitseria ja myy jotain muuta tiskin alta. Välillä tee lonkka ja sama uudelleen. Niin ne muutkin tekee.

Vierailija
19/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pk-seudulla.

ap

Onnea etsintään. Mun tohtorimiehen nettopalkka ei ole yli 3000 e/kk.

Kiitos

ap

Vierailija
20/180 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi selaset lenkkarit joissa on jouset siellä lenkkarit alla. Miehille mustat ja naisille pinkit. Jokainen alkaa juosta kun aropupu sen jälkeen. Rahaa on niin paljon pystyy pelkistä seteleistä jo rakentamaan suomen korkeimman pilvenpiirtäjän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän