Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaisi tehdä 34-vuotiaana ikityöttämänä jos haluaisi aloittaa työnteon, mutta "paskaduunit" eivät kiinnosta?

Vierailija
02.08.2020 |

Olen siis ollut pitkälti koko elämäni paperilla työtön muutamaa yksittäistä lyhyttä pestiä lukuun ottamatta. Minulla on kuitenkin ollut useiden vuosien ajan pimeää bisnestä, joka vertautuu pullojen keruuseen ja marjojen poimintaan. Tämä on pitänyt kuntoani korkealla, ja tekemistä on riittänyt.
Nyt kiinnostaisi alkaa jotain tehdä, mutta paperilla olen melko huonossa asemassa muiden hakijoiden kanssa. Varmasti ajatellaan että olen joku entinen narkkari, tai muuta vastaavaa.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jos haluaisi päästä tekemään jotakin hyvää työtä? Palkan pitäisi olla kohdillaan, eikä mielellään mitään vuorotöitä kellokortin kanssa.

Ennen kuin kommentoitte, niin teen selväksi etten ole mitään seuraavista:

-mt-ongelmainen
-alkoholisti
-huumeidenkäyttäjä
-tupakoija/nuuskaaja
-huonossa fyysisessä kunnossa
-tyhmä
-W T
-lihava
-ruma
-luottotiedoton
-köyhä (suhteuttaen muihin yhtä pitkään työttömänä olleisiin)

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on periaatteessa sama homma, mutta muutama vuosi vähemmän ikää ja turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto takana. Suhteita ei ole, verkostoitua en osaa. Lääkikseen saatan jossain vaiheessa yrittää. Se taitaa olla ainoa vaihtoehto joka näissä olosuhteissa voisi kannattaa, muuten lienee syytä alkaa totutella siihen, että työttömyys tulee jatkumaan eläkeikään asti.

Mikä on turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto? Minulla on "turhanpäiväinen" tradenomin tutkinto, mutta olen työllistynyt kohtuu hyvin tutkinnon merkityksellisyyteen nähden. Tällä hetkellä bruttona tienaan reilu 3k€. Olen julkisella sektorilla töissä. Luulisi, että insinöörit menevät työmarkkinoilla kepeästi tradenomien yli niin kuin eri alojen maisterit. Taitaa olla sinullakin peiliin katsomisen paikka jos et töitä saa.

Vierailija
162/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koulutusta, ei ole paskaduunejakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on, että tarpeeksi vanha ei saa tyhjällä CV:llä edes niitä paskaduuneja. Mä olen noin 40-vuotias ja CV on todellakin tyhjä. Lähetän viikossa monta työhakemusta kaikkiin paikkoihin joihin edes jotenkin kokisin soveltuvani ja harvoin saan edes kieltävää vastausta sähköpostiini saati, että pääsisin haastatteluun. Palkkatuella olen ollut töissä, mutta ei niistä ole jatkon kannalta mitään hyötyä. Jonkun aikaa saan enemmän rahaa, mutta ikinä ei ole jatkoa tullut. En näe enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin opiskelun, mutta ei sekään ole mikään itsestäänselvyys ja pitäisi vielä osata valita ala, joka varmasti työllistää n. 45-vuotiaan vastavalmistuneen.

Miksi olet saattanut itsesi tällaiseen tilanteeseen? Ei se ole kenenkään muun vika, että et mihinkään pääse tai kukaan ei sua palkkaa. Miksi sulla pitäisi olla joku oikeus töihin? Maailmassa saa sen minkä ansaitsee ja jos lusmuilee 40 vuotta niin ei ansaitse mitään. Normaalit ihmiset hoitavat asiansa kunnolla, käyvät koulut, valmistuvat, aloittavat työuran ja nousevat alallaan jatkuvasti ylemmäs. Eivät he odottele keski-ikään ja tajua sitten, että ohhoh pitäis varmaan jotain tehdä. He ovat järkeviä ihmisiä, jotka ottavat vastuuta itsestään ja tekevät töitä saavutusten eteen.

Tiedän kyllä olevani luuseri, epänormaali ja ihminen, joka on perseillyt mahdollisuutensa. Tiedän myös, että olen loinen, joka elää toisten ihmisten varoilla täysin moraalittomasti. Ei tässä ole mitään uutta mulle. Tämä on mulle kerrottu monta kertaa ja usein hyvin painokkaasti. Tilanne nyt kuitenkin on tämä ja vaikka kuinka haluaisin sitä muuttaa niin historian valintojen takia se on lähes mahdotonta. Työhakemuksia laitan koko ajan ja CV on niin hyvä kuin siitä mun taustalla saa. Ei se silti mitään auta. Työura on kaltaisiltani katki ja pätkätöihinkään ei näin vanhoja oteta. Jos pääsen jonnekin opiskelemaan niin se olisi ainakin jotain tekemistä vaikka tuskin siitä mitään konkreettista seuraisi. Ja onhan se noloa lähteä keski-ikäisenä oikeastaan ekaa kertaa kunnolla opiskelemaan, mutta eipähän kukaan voisi syyttää sohvalla makoilusta. Veronmaksajien rahojen väärinkäytöstä kylläkin.

Vierailija
164/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ketju jossa laivan hyttisiivooja kertoo työnsä eduista: 2viikkoa töitä ja 2 viikkoa vapaata + normaalit vuosilomat. Palkka 2600€/kk kuulemma. Hän ei ainakaan kokenut työtä stressaavaksi. Edut kuten muuallakin, lisäksi tax free etu (ihan eri luokan hinnat kuin matkustajille, esimerkkinä tuo taisi mainita tupakka-kartongin hinnaksi 8€). Tää ei siis koske niitä hyttisiivoojia joita näkee joukolla tulevan laivaan kun saavutaan satamaan. Ne on solin tms palkkalistoilla eivätkä yövy laivassa. Nää hyväpalkkaiset on laivayhtiön omia siivoojia joilla siten myös muut laivatyöntekijöiden edut. Ruotsia kuulemma pitää osata kyllä, tai ainakin se on etu.

Vierailija
165/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
166/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on periaatteessa sama homma, mutta muutama vuosi vähemmän ikää ja turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto takana. Suhteita ei ole, verkostoitua en osaa. Lääkikseen saatan jossain vaiheessa yrittää. Se taitaa olla ainoa vaihtoehto joka näissä olosuhteissa voisi kannattaa, muuten lienee syytä alkaa totutella siihen, että työttömyys tulee jatkumaan eläkeikään asti.

Mikä on turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto? Minulla on "turhanpäiväinen" tradenomin tutkinto, mutta olen työllistynyt kohtuu hyvin tutkinnon merkityksellisyyteen nähden. Tällä hetkellä bruttona tienaan reilu 3k€. Olen julkisella sektorilla töissä. Luulisi, että insinöörit menevät työmarkkinoilla kepeästi tradenomien yli niin kuin eri alojen maisterit. Taitaa olla sinullakin peiliin katsomisen paikka jos et töitä saa.

Eipä niitä julkisen sektorin suojatyöpaikkojakaan jokaiselle ole. Peilistä en ole kenenkään kuullut töitä löytäneen. Edelleenkään en osaa verkostoitua enkä ole hirveän sosiaalinen. Koronahysteria sitten vei viimeisetkin työpaikat, mihin olisin voinut työllistyä.

Vierailija
167/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä julkisen sektorin suojatyöpaikkojakaan jokaiselle ole. Peilistä en ole kenenkään kuullut töitä löytäneen. Edelleenkään en osaa verkostoitua enkä ole hirveän sosiaalinen. Koronahysteria sitten vei viimeisetkin työpaikat, mihin olisin voinut työllistyä.

Ei tietenkään ole, ei kaikille koskaan ole työtä, nimensä veroinen täystyöllisyys on täysin utopiaa. Pitää vaan jaksaa hakea ja hakea, jossain vaiheessa joku, kuka hakemuksesi lukee, on sinun kanssa samalla aaltopituudella ja pääset haastatteluun. Luonne on isossa roolissa, kun verrataan ihan todella koulutettuja ja osaavia henkilöitä. Ilmaisen koulutuksen maassa tarvitset vain paperit, jotta sinulla on pohja, jonka päälle kouluttaa työtehtävät. Tsemppiä! 

Vierailija
168/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanat pitäisi oikeasti sulkea sinun kohdalla ap. Olisipa jokin Kelan numero johon soittaa ja asia hoituisi saman tien.

Vierailija
169/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole yhtään yritysideaa jos kerran olet niin fiksu? Olet vetelä.

Vierailija
170/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetella lukemaan ja kirjoittamaan ja hoidattaa psyyke.

Vierailija
171/180 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mielenterveys korreloi työllistymisen kanssa, joten

Vierailija
172/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ap menee? Onko duunia löytynyt? Joutuuko paskaa lapioimaan?

Vierailija
173/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä viiden tonnin bruttotulot eivät ole kummoiset, Suosittelen.

Vierailija
174/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus viis kirjoitti:

3000 euron nettoa ei saa Suomessa millään alalla, joka täyttäisi AP:n kriteerit. Johtajat, lakimiehet, yrittäjät, myyjät, vuorotyöläise, ylityöntekijät ja rikolliset pystyy saavuttamaan sen tason. Viimeinen kategoria noista vaikuttaa olevan lähimpänä sinun ajatusmaailmaa. Siinäkin haluttu tulotaso kuitenkin vaatii vähän enemmän rohkeutta, jota aloituksen mukaan kuitenkaan kovin paljoa ole. Lisäksi kannattaa huomioida että eläkettä ei kerry.

Jos on oikeasti hyvä tietokonejutuissa (eritysesti koodaamisessa), niin silloin toki vaikka peruskoulupohjalta tuo 3000 € netto on mahdollinen. Mutta tämä vaatii sitä ihan oikeaa osaamista, jota ei ole kaikilla. Toinen on tietenkin provikkapalkkainen myyjä, mutta jos ei ole mitään intohimoa, niin aika rottahommaa se sitten on. Se kuitenkin on hyvä tie pomohommiin.

Vierailija
175/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisaksi taiteilijaksi, hollywood-käsikirjoittajaksi, bestseller-kirjailijaksi, huippumuusikoksi jne. Haastetta löytyy ja parhaat pääsevät jopa tienaamaan enemmän kuin 3k netto.

Kyllä työtä tekemällä pitäisi olla ihan mahdollista 3k nettoon päästä.

Ymmärtäisin hämmästyksen jos olisin kertonut haluavani vaikka 12000e nettona kuussa.

Joku 3000e ei ole yksinasuvalle pk-seudulla mikään rikkaaksi tekevä kk-palkka

ap

Et sinä todellakaan mikään fiksu ole, jos et tiedä tuon enempää palkoista ja töistä. Aika moni on jo sinulle kertonut, mitä vaaditaan tuohon palkkaan. Se, että sinun mielestäsi sen pitäisi olla helposti saavutettava summa, kertoo typeryydestäsi. Kaikkihan tuon verran saisivat, jos siihen ei mitään muuta tarvittaisi kuin yo-tutkinto. Jos taas kaikki saisivat väh. 3000 euroa, niin sen arvo ei enää olisikaan se, mikä nyt. Silloin sinunkin toive olisi vähintään 5000 euroa nettona. 

Työtä tekemällä siihen pääsee, sitä ei ole kukaan kiistänyt, muttei mitä tahansa helppoa työtä. 

Tuo 3 000e toive liittyy ihan realismiin, ja elämisen kuluihin Helsingin läheisyydessä.

Yksin kun joutuu kaiken maksamaan, niin täytyy palkan olla kohdillaan jotta voi elää kituuttamisen sijaan.

En näe mielekkäänä sitä että käy kokopäivätöissä ja kaikki mikä tulee menee välttämättömyyksiin.

ap

Mitä ihmeen realismia? Mitä ihmeen kituuttamista? Asun Helsingin keskustassa, olen tavallisessa päivätyössä. 3000 on huomattavasti lähempänä bruttoani kuin nettoa. Ei tässä nyt tietty leveästi elellä, varsinkin kun lyhennykset vie niin suuren osan palkasta, mutta joku satanen jää silti säästöönkin joka kuukausi ja voisi jäädä enemmänkin, jos eläisin enemmän kitkuttaen.

Vierailija
176/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että aukkoisella cv:llä pääsisit heti joihinkin kivoihin ylemmän portaan hommiin (sikäli mikäli et rupea yrittäjäksi)??? Paskasta kaikki muutkin ovat aloittaneet, ei täällä mannaa jaella jokaiselle vastaantulevalle turhalle urpolle.

Tässä hieman kartoitankin mahdollisuuksiani, eli en varsinaisesti "kuvittele"

Olen kyllä keskivertoihmistä fiksumpi, mutta en mikään nero tietenkään.

Mielestäni elämän kuluttaminen "paskahommissa" joista jää käteen vähemmän kuin nykyisistä tuistani + pimeästä yrittämisestäni ei ole mielekästä.

ap

Näkyykö fiksuutesi jossain? Osoita mille alalle haluat opiskelemalla jotain. Vaikka muutamia kursseja avoimessa korkeakoulussa. Ellet tiedä, mille alalle haluaisit, ota vastuuta itsestäsi ja mieti edes sen verran.

Vierailija
177/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on, että tarpeeksi vanha ei saa tyhjällä CV:llä edes niitä paskaduuneja. Mä olen noin 40-vuotias ja CV on todellakin tyhjä. Lähetän viikossa monta työhakemusta kaikkiin paikkoihin joihin edes jotenkin kokisin soveltuvani ja harvoin saan edes kieltävää vastausta sähköpostiini saati, että pääsisin haastatteluun. Palkkatuella olen ollut töissä, mutta ei niistä ole jatkon kannalta mitään hyötyä. Jonkun aikaa saan enemmän rahaa, mutta ikinä ei ole jatkoa tullut. En näe enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin opiskelun, mutta ei sekään ole mikään itsestäänselvyys ja pitäisi vielä osata valita ala, joka varmasti työllistää n. 45-vuotiaan vastavalmistuneen.

Miksi olet saattanut itsesi tällaiseen tilanteeseen? Ei se ole kenenkään muun vika, että et mihinkään pääse tai kukaan ei sua palkkaa. Miksi sulla pitäisi olla joku oikeus töihin? Maailmassa saa sen minkä ansaitsee ja jos lusmuilee 40 vuotta niin ei ansaitse mitään. Normaalit ihmiset hoitavat asiansa kunnolla, käyvät koulut, valmistuvat, aloittavat työuran ja nousevat alallaan jatkuvasti ylemmäs. Eivät he odottele keski-ikään ja tajua sitten, että ohhoh pitäis varmaan jotain tehdä. He ovat järkeviä ihmisiä, jotka ottavat vastuuta itsestään ja tekevät töitä saavutusten eteen.

Aivan. On käsittämätöntä, että Suomessa on tällaisia ihmisiä ja se että tällainen on edes mahdollista. Miten kukaan edes kehtaa päästää itsensä tuohon tilaan? Tässä ei ole edes mitään syytä vaan itse on laiskoteltu ja jääty kotiin, kun muut tekevät työtä ja rahoittavat tuon sohvalla istuskelun. Olisi moraalisesti täysin oikein ottaa tuollaisilta ihmisiltä kaikki tuki pois. Jos et tee mitään tämän yhteiskunnan eteen ja tietoisesti vain jättäydyt pois kaikesta niin et myöskään ilmaista rahaa ansaitse.

Vierailija
178/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavissa eduskuntavaaleissa ehdolle vaan.

Vierailija
179/180 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ketju jossa laivan hyttisiivooja kertoo työnsä eduista: 2viikkoa töitä ja 2 viikkoa vapaata + normaalit vuosilomat. Palkka 2600€/kk kuulemma. Hän ei ainakaan kokenut työtä stressaavaksi. Edut kuten muuallakin, lisäksi tax free etu (ihan eri luokan hinnat kuin matkustajille, esimerkkinä tuo taisi mainita tupakka-kartongin hinnaksi 8€). Tää ei siis koske niitä hyttisiivoojia joita näkee joukolla tulevan laivaan kun saavutaan satamaan. Ne on solin tms palkkalistoilla eivätkä yövy laivassa. Nää hyväpalkkaiset on laivayhtiön omia siivoojia joilla siten myös muut laivatyöntekijöiden edut. Ruotsia kuulemma pitää osata kyllä, tai ainakin se on etu.

Laivayhtiöthän pistää porukkaa pihalle minkä kerkeävät.

Vierailija
180/180 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ap menee? Onko duunia löytynyt? Joutuuko paskaa lapioimaan?

Tämä. Tässä on vuosia kulunut. Onko päästy tavoitetasolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi