Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälle elämäntyylille nimeä?

Vierailija
13.07.2013 |

"Laatutietoisuus" tms.? Kaverini on työtön vuodesta toiseen, mutta kummasti vaan shoppailee keskustassa ja ruokaostoksetkin hoitaa Stockalla. Ostaa paljon luomua jne. johon hänellä ei periaatteessa olisi kuulemma edes varaa (miksi sitten ostaa??). Nyt viimeksi harkitsi että aloittaisi taas kahvinjuonnin, kun kuulemma Stockalta saa ihania erikoiskahveja tuoreena...huoh. Rahat tällä tyypillä aina vähissä kuun lopussa, säästöön ei saa mitään. Jokainen tietty tyylillään, mutta onko kovinkaan järkevää..?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:43"]Toki kukin saa valita mitä valitsee, mutta en sitten ehkä itse odottaisi, että henkilö valittaa jostain, jos hän on itse valinnut, että ostaa vain sitä kallista ja varaa ei ole useaan muuhun melko tavalliseen asiaan. Sen taas ymmärrän hyvin, että henkilö ostaa laadukkaita vaatteita, se taas on järkevää.

[/quote]

Minä ostin laadukasta ruokaa ja laatuvaatteita jo opiskelijana, ja pärjäsin suunnilleen samoilla keinoilla kuin nro. 9 tuossa ylempänä. En siis kuluttanut rahaa alkoholiin, tupakkaan, koulumatkoihin, baareissa juoksemiseen tai muuhun sellaiseen, joka omasta näkökulmastani oli tarpeetonta. Aika pitkälle samoilla linjoilla olen edelleen. Tuloni ovat pienet mutta ei se minua haittaa, koska minulla on kuitenkin varaa kaikkeen haluamaani.

Ja koskaan en ole valittanut köyhyydestäni! Leffaan tai baariin lähtemisestä olen kyllä kieltäynyt sillä perusteella että ei ole varaa. Mutta minä tulen onnellisemmaksi vaikkapa laadukkaista, kauniista kengistä ja vaatteista kuin siitä, että voin käydä katsomassa massaviihdettä karkkipaperien rapistelun ja supattelun kyllästämässä elokuvateatterissa, tai siitä että saan herätä lauantaiaamuna kovaan krapulaan.

Nimittäisin tällaista asennetta tiedostavaksi kuluttamiseksi. Tarkoittaa, että tiedän mitä haluan (esim. laadukas ja minulle sopiva vaate) ja miten/mistä sen saan, ja toimin sen ohjaamana luopuen tietoisesti kaikesta siitä, mitä en niin kovasti halua tai tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan