Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälle elämäntyylille nimeä?

Vierailija
13.07.2013 |

"Laatutietoisuus" tms.? Kaverini on työtön vuodesta toiseen, mutta kummasti vaan shoppailee keskustassa ja ruokaostoksetkin hoitaa Stockalla. Ostaa paljon luomua jne. johon hänellä ei periaatteessa olisi kuulemma edes varaa (miksi sitten ostaa??). Nyt viimeksi harkitsi että aloittaisi taas kahvinjuonnin, kun kuulemma Stockalta saa ihania erikoiskahveja tuoreena...huoh. Rahat tällä tyypillä aina vähissä kuun lopussa, säästöön ei saa mitään. Jokainen tietty tyylillään, mutta onko kovinkaan järkevää..?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappa betalar-elämäntyyli?

Vierailija
2/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedostava"?

Itseäni kyseinen ihmistyyppi ärsyttää, koska ajattelen, että ovat langenneet luomun pauloihin ja luomu on mielestäni ylihinnoiteltua. Mikäs ollessa tiedostava mutta jos oikeasti ei varat riitä muuhun kuin ruokaan niin hohhoijaa.

Vierailija
4/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätit sitten tänne tulla paheksumaan.

Miksi ihmeessä?

Harmittaako sinua se, että kaverisi pystyy säilyttämään oman laatutietoisen elintapansa työttömyydestä huolimatta, eikä joudu ostelemaan nukkavieruja huonolaatuisia vaatteita ja ruokiaan tarjouskoreista?

Vierailija
5/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:06"]

[/quote]

Niin mitä tässä tapauksessa pappa betalar, jos henkilö elättää itse itsensä?

Vierailija
6/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:09"]

Harmittaako sinua se, että kaverisi pystyy säilyttämään oman laatutietoisen elintapansa työttömyydestä huolimatta, eikä joudu ostelemaan nukkavieruja huonolaatuisia vaatteita ja ruokiaan tarjouskoreista?

[/quote]

No jospa ajatus on se, että kaveri voisi valita sellaisen elämäntyylin, johon hänellä on varaa?

Vierailija
7/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkö yli varojensa eli velkaantuuko vai käyttääkö vain kuukuden rahat aina kokonaan?

Vierailija
8/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänella sitten tuohon ole varaa? Käyttääkö hän myös ap:n rahat? Vai elääkö pikavippikierteessä?

Itse elin laatutietoista elämää jo opiskeluaikoina. Ihan sillä opintotuella. Niksini oli se, että liikuin joka paikkaa vanhalla polkupyörällä tai kävellen, en käyttänyt alkoholia, en tupakoinut, diskoissa kävin vain tanssimassa (en mennyt niihin mihin oli sisäänpääsymaksu), asuin solukämpässä, en ostellut elektroniikkaa...

Kyse on pelkästään valinnoista. Laitoin rahaa vähän enemmän sellaiseen minkä koin itselleni tärkeäksi, ja jätin hankkimatta sen millä minulle ei ollut isoa merkitystä.

Vierailija
9/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi eläminen?

Vierailija
10/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä, niin rahat kannattaa laittaa juuri ruokaan ja terveyteen, ei muuhun. Eihän stockalla ole edes mitenkään erityisen kallista. Jos asuisin kantakaupungissa, niin minäkin tekisin ostokset Herkusta. Ja ole siis köyhä pätkätyöläinen.

Vierailija
11/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä, niin rahat kannattaa laittaa juuri ruokaan ja terveyteen, ei muuhun. Eihän stockalla ole edes mitenkään erityisen kallista. Jos asuisin kantakaupungissa, niin minäkin tekisin ostokset Herkusta. Ja ole siis köyhä pätkätyöläinen.

Vierailija
12/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko erikoiskahvilla sitä, että juo siellä Stockalla kahvin vai että ostaa vastapaahdettuja papuja, joista keittää kotonaan kahvin?

Kai kumpaankin on varaa, jos jostain toisesta asiasta nipistää. Jos vähän juo kahvia esim. kerran päivässä kotna, niin silloinhan kahvi voi olla jotain erikoisen kallista kahvia. jos taas sitä kahvia lipittää 10 kupilista, niin silloinhan on hinnallakin väliä.

Jos kaverisi  tyyli shoppailla on vähän, mutta kallista, niin se tulee samanhintaiseksi kuin paljon  ja halvalla.

Vierailija
13/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuori?

Vierailija
14/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Elättääkö silloin itse itsensä, jos elää yhteiskunnan varoilla?

Vierailija
15/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]

Elääkö silloin perheensä varoilla, jos elää yhteiskunnan tuilla?

Vierailija
16/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:10"]

[/quote]

No jospa ajatus on se, että kaveri voisi valita sellaisen elämäntyylin, johon hänellä on varaa?

[/quote]

Kyse taitaa pikemminkin olla siitä, että ap 'tietää paremmin' millainen elämäntyyli tälle kaverille sopisi paremmin. Ja sehän tietenkin harmittaa kun kaveri valitsee itse oman elämäntyylinsä ;)

Vierailija
17/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eikö ihminen saa silloin päättääkään miten rahansa käyttää jos saa tukea yhteiskunnalta?

Pitäisikö työttömyystuki alkaa maksamaan kuponkeina. Ruokakupongeilla saisi ostaa perunaa ja makkaraa tietystä kaupasta. Vaatekupongilla saisi ostaa tietyn tyylisiä vaatteita tietystä kaupasta jne.

Vai pitäisikö määräysvalta rahankäytöstä olla kavereilla, sukulaisilla tai naapureilla?

Vierailija
18/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

Kyse taitaa pikemminkin olla siitä, että ap 'tietää paremmin' millainen elämäntyyli tälle kaverille sopisi paremmin. Ja sehän tietenkin harmittaa kun kaveri valitsee itse oman elämäntyylinsä ;)

[/quote]

Mä taas ymmärrän tuon siten, että kaveri ei voi esimerkiksi lähteä kahville/leffaan tms., koska hänellä ei ole loppukuusta varaa, koska varat ovat menneet noihin em. asioihin.

Tai juuri että kaverilla ei ole varaa juoda kahvia ja päivittelee sitä isosti, mutta kas, olisihan hänellä varaa jos hän ei ostaisi niitä seitsemän euron luomuleipiä.

Toki kukin saa valita mitä valitsee, mutta en sitten ehkä itse odottaisi, että henkilö valittaa jostain, jos hän on itse valinnut, että ostaa vain sitä kallista ja varaa ei ole useaan muuhun melko tavalliseen asiaan. Sen taas ymmärrän hyvin, että henkilö ostaa laadukkaita vaatteita, se taas on järkevää.

Vierailija
19/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:38"]

[/quote]

[/quote]

Eikö ihminen saa silloin päättääkään miten rahansa käyttää jos saa tukea yhteiskunnalta?

Pitäisikö työttömyystuki alkaa maksamaan kuponkeina. Ruokakupongeilla saisi ostaa perunaa ja makkaraa tietystä kaupasta. Vaatekupongilla saisi ostaa tietyn tyylisiä vaatteita tietystä kaupasta jne.

Vai pitäisikö määräysvalta rahankäytöstä olla kavereilla, sukulaisilla tai naapureilla?

[/quote]Neljäsosa yhteiskunnan varoista on kasvavaa velkaa. Jos velanottotahti ei ala hiipua, velkojat alkavat jossain vaiheessa sanella mitä tehdään. Näin on jo eräissä maissa.

Vierailija
20/21 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonpa luomuomenan valitseminen aiheuttaa kitinää. Ilmeisesti köyhän pitäisi syödä pelkkää puuroa, että varaa mennä rikkaampien ystävien kanssa vaikka leffaan. Jokuhan vielä juo koko tukensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi