HALUAN ETTÄ TÄÄ SYNTYY NYT!!! Käynnistysaika parin päivän päästä :(
Toinen lapsi, yliaikaa mennään. Paikat olleet auki 3cm jo viikkoja, kaulaa jäljellä minimaalisesti, mutta kun ei niin ei. SYNNY NYT!!! Mulla menee hermo ja mies ei enää kestä äksyilyäni. Tasan 14vrk la:n jälkeen ensi viikolla on käynnistys ja mä niin en halua siihen. Olin aivan varma, että tämä käynnistyy itsellään mutta kun ei :((( tsempatkaa ja auttakaa - kaikki niksit on kyllä kokeiltu jo :(
Kommentit (44)
Hervottoman hauska tuo kyykkyponnistaja! Itse yritin tänään pusertaa omaani ulos joogaamalla kyykkyasennossa mutta en kyllä hoksannut ponnistaa samalla.
No ainakin Espoon Jorvissa.... Toki synnyttäjän tilaa tarkkaillaan jokusen päivän välein.
Tuliko sullekin uutena tietona, että raskauden kesto on 38-42 viiikkoa. Johan tämä opetetaan peruskoulun bilsassa.
Tietenkin jonkun läskin AV-mamman sokerivauva pitää saada ulos aiemmin, mutta normaalipainoisen ihmisenn normaalikokoinen sikiö voi hyvin olla kohdussa sen 42 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:49"]
Hervottoman hauska tuo kyykkyponnistaja! Itse yritin tänään pusertaa omaani ulos joogaamalla kyykkyasennossa mutta en kyllä hoksannut ponnistaa samalla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:53"]
No ainakin Espoon Jorvissa.... Toki synnyttäjän tilaa tarkkaillaan jokusen päivän välein.
Tuliko sullekin uutena tietona, että raskauden kesto on 38-42 viiikkoa. Johan tämä opetetaan peruskoulun bilsassa.
Tietenkin jonkun läskin AV-mamman sokerivauva pitää saada ulos aiemmin, mutta normaalipainoisen ihmisenn normaalikokoinen sikiö voi hyvin olla kohdussa sen 42 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:49"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan voi olla, joo, pääsääntöisesti jopa tuon 42 viikkoa tai hieman ylikin kohdussa. Mutta silti: vaikutat idiootilta näsäviisastelijalta, sillä ap:n huoli ei ole se, että raskaus jatkuu vielä pari päivää, vaan se, että synnytys joudutaan käynnistämään, sillä käynnistetyt synnytykset ovat usein intensiivisempiä, nopeampia ja kivuliaampia kuin luonnollisesti käynnistyneet.
kekseliästä
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:21"]
Mä olen käynnistänyt oman synnytyksei niin, et menin kyykkyyn ja ponnistiin, no, aivan helvetin kovaa. Kalvot puhkes ja vedet meni. Nyytti sylissä 8 tuntia myöhemmin.
[/quote]