Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjämieheni ei sitten pidäkään lupaamaansa lomaa

Vierailija
13.07.2013 |

Nyt meni kuppi nurin.

Olen ollut kesäkuun alusta lomalla. Mies on yrittäjä omassa firmassaan kahden kaverin kanssa. Kavereillaan on lomat pidetty ja mies lupasi minulle, että ensi viikolla hän pitää lomaa. Meidän on aina lähdettävä ulkomaille, että mies pystyy irrottautumaan töistään.. Hän pyysi minua katsomaan kohteita valmiiksi, että sitten vaan lähdetään, kun hän pääsee. Ensin oli puhe perjantaista, eli eilisestä. Sitten tuli joku juttu, että ennen maanantai-iltaa ei voi lähteä. Ja tänään hän vahingossa lipsautti, että ensi torstaina hänellä on joku työjuttu. Kysyin, että mitä ihmettä, eikö meidän pitänyt lähteä lomalle? Hän sanoi jonkun työkuvion tulleen eteen. Hän on tiennyt soit jo pari päivää, muttei ole uskaltanut kertoa. No ei siinä mitään, mutta minun lomani loppuu seuraavalla viikolla.

Ymmärrän yrittäjän elämää, mutta tätä en. Muilla on lomaa, miehellä ei. Tuli hirveä riita. Kun osaisinkin lähteä yksin ulkomaille, mutta kun en halua. Mies on parasta seuraa. Onko muilla yrittäjien vaimoilla tällaista? Mies töissä klo 7-21 nykyisin onneksi aika usein vkl kotona.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
22/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yritys vaatii tuollaisen työpanoksen? Eikö osaa töistä voi olla vastaanottamatta tai sitten palkata lisää porukkaa tekemään? Jos töitä tehdään 7-21 joka arkipäivä ja toisinaan viikonloppuja, niin eikö myyntiä ole jo riittävästi yhden jannun palkkaamiseen?

Yksinyrittäjä vastaa: Ei ole varaa, minua ei pysty korvaamaan. Olen kokeillut tuuraajaa...myyntiä oli kymppejä tonnien sijaan. Tänä vuonna ei varaa lomaan.Olen aina lauantait töissä. On raskasta kun ei pääse  kesätapahtumiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ihanaa jos miehesi nähtävästi edes voisi lähteä lomalle eikä taloudelliset seikat ole esteenä. Minun mieheni pystyi pitämään vain yhden viikon vain sen takia että ei olisi ollut varaa enempään. Yrittäjällehän mitään palkallisia lomia ei ole! Päin vastoin jos lähdet lomalle joudut maksamaan siitä eli kustannukset kasvaa koska joudut palkkaamaan henkilön tilallesi. Näin on tilanne monilla yrittäjillä. Kuukauden loma miehelleni olisi tarkoittanut sitä että työntekijöihin olisi mennyt vähintään 4000€ ja kyseinen kuukausi olisi ollut siis palkaton hänelle itselleen. Melko kalliiksi se lomailu tulee varsinkin jos on yritys mikä ei mitään kunnon voittoa edes tee eli kesän lisäkuluja ei voi kattaa koko vuoden ansioilla koska ovat muutenkin niin pienet että niistä ei voi mitään extraa säästää kesää varten.

Jos on noin kannattamaton yritys, miksi miehesi ei etsi OIKEITA töitä?

Vierailija
24/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rättikauppias huhuu minä olen valmiina pilaamaan keskustelusi

Vierailija

26.01.2026 | 15:38

Jos sinulla ei ole madollisuutta lomaan 

kirjoitan: palasin juuri aurinko lomalta, rättikauppiasko täällä ulisee

Jos kerrot että on hiljaista

Kirjoitan : lopeta yrityksesi , et osaa ostaa sisään

Lisäksi kyselet myyntiin : uimaessuja???

Mitä pahaa yrittäjät ovat sinulle tehneet?

OLEN COPYPASTANNUT ALOITUKSEN

Vierailija
25/25 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työeläkeläispariskunta jossa minä (M68) toiminimiyrittäjäna mikroyrityksessä ja vaimo viettää eläkepäiviään. Esitin joku vuosi sitten että lähdetään kevät-alkukesästä käymän viikonloppumatkalla Amsterdamissa, me emme ole aurinkorantaihmisiä. Kun silloin katsoimme hintoja niin asiallinen matka hyvässä keskustahotellissa olisi ollut luokkaa noin 1000 € / henkilö mutta vaimo sanoi ettei sinne voi lähteä kun liian kallis, sopiva hinta voisi olla 500 € / henkilö. No, ei sitten lähdetty. En viitsinyt enempää ruveta penkomaan vaihtoehtoisia matkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän