Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjämieheni ei sitten pidäkään lupaamaansa lomaa

Vierailija
13.07.2013 |

Nyt meni kuppi nurin.

Olen ollut kesäkuun alusta lomalla. Mies on yrittäjä omassa firmassaan kahden kaverin kanssa. Kavereillaan on lomat pidetty ja mies lupasi minulle, että ensi viikolla hän pitää lomaa. Meidän on aina lähdettävä ulkomaille, että mies pystyy irrottautumaan töistään.. Hän pyysi minua katsomaan kohteita valmiiksi, että sitten vaan lähdetään, kun hän pääsee. Ensin oli puhe perjantaista, eli eilisestä. Sitten tuli joku juttu, että ennen maanantai-iltaa ei voi lähteä. Ja tänään hän vahingossa lipsautti, että ensi torstaina hänellä on joku työjuttu. Kysyin, että mitä ihmettä, eikö meidän pitänyt lähteä lomalle? Hän sanoi jonkun työkuvion tulleen eteen. Hän on tiennyt soit jo pari päivää, muttei ole uskaltanut kertoa. No ei siinä mitään, mutta minun lomani loppuu seuraavalla viikolla.

Ymmärrän yrittäjän elämää, mutta tätä en. Muilla on lomaa, miehellä ei. Tuli hirveä riita. Kun osaisinkin lähteä yksin ulkomaille, mutta kun en halua. Mies on parasta seuraa. Onko muilla yrittäjien vaimoilla tällaista? Mies töissä klo 7-21 nykyisin onneksi aika usein vkl kotona.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä. Alkuun oli lomat  tai eihän niitä ollut. Nykyään pitää lomaa 5-6 viikkoa vuodessa. Ja toisinaan tekee lyhyttä työviikkoa ma-to. Välillä on pitkiä päiviä, mutta eipä siinä mitään. Me katsomme aikatauluja, koska sopii loman pitää ja ostamme matkan heti sopivan tultua kohdalle. Meidän perheessä molemmat on yrittäjiä. Lomista emme tingi.

Vierailija
2/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on nyt lomalla, lähti eilen mökille pojan kanssa . Minä päivystän kotona eli toimin puhelinvastaajana ja tarvittaessa soitan miehelle tilannekatsauksen. Osaan sanoa miestä paremmin ei, hän kun vastaa hövelisti jokaiselle kysyjälle, että yritetään järjestää. Miehen loma loppuu maanantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 14:50"]

Mieheni on yrittäjä. Alkuun oli lomat  tai eihän niitä ollut. Nykyään pitää lomaa 5-6 viikkoa vuodessa. Ja toisinaan tekee lyhyttä työviikkoa ma-to. Välillä on pitkiä päiviä, mutta eipä siinä mitään. Me katsomme aikatauluja, koska sopii loman pitää ja ostamme matkan heti sopivan tultua kohdalle. Meidän perheessä molemmat on yrittäjiä. Lomista emme tingi.

[/quote]

Onnellinen sinä! :) t. Apl

Minustakin loma on tosi tärkeä yrittäjälle, ihan oman a kannalta. Miehen edellinen avioliitto kaatui siihen, että vaimo ei jaksanut enää olla yksinhuoltaja ja vielä vaimo siihen päälle. Hän valitsi pelkkien lasten hoidon ja ajatteli, että hoitakoon mies yksinään itsensä. Ymmärrän häntä hyvin. Meillä ei yhteisiä lapsia ole, eikä minua haittaa olla yksin illat. Mutta tätä lomaa odotin, koska minullakin on ollut hyvin raskas vuosi.

Vierailija
4/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tuo on niin tuttua, niin tuttua!

Minunkin mies lupailee lomat kaikille muille eikä itse raaski pitää. Kaikille muille luvatut asiat hän pitää, mutta minulle luvattua yhteistä aikaa ei ikinä.

Vierailija
5/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata matkat hyvissä ajoin niin sitten niille myös pääsee. Minä olenyrittäjä, samoin ieheni

Vierailija
6/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 14:50"]

[/quote]

Onnellinen sinä! :) t. Apl

Minustakin loma on tosi tärkeä yrittäjälle, ihan oman a kannalta. Miehen edellinen avioliitto kaatui siihen, että vaimo ei jaksanut enää olla yksinhuoltaja ja vielä vaimo siihen päälle. Hän valitsi pelkkien lasten hoidon ja ajatteli, että hoitakoon mies yksinään itsensä. Ymmärrän häntä hyvin. Meillä ei yhteisiä lapsia ole, eikä minua haittaa olla yksin illat. Mutta tätä lomaa odotin, koska minullakin on ollut hyvin raskas vuosi.

[/quote]

Tiedän, että olen ja me olemme mieheni kanssa onnellisessa asemassa. Se on molemmille ollut selvää, että ilman lomia ei siitä muusta tule yhtään mitään. Ilman taukoa siitä normaalista arjesta töinen kaikkineen. Oma hyvinvointi ja levännyt olo näkyy ja vaikuttaa niin moneen muuhun asiaan. Ja, kun muistan sen, kun aloitin yrittäjyyden ((yli 10v sitten) niin parina ekana vuonna lomat oli vain haave.

Kyllä mä suosittelen, että ihan vakavasti nyt puhut miehesi kanssa asiasta.

t. se lomaileva/t

Vierailija
7/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mökillä voi päivystää...?

Vierailija
8/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yritys vaatii tuollaisen työpanoksen? Eikö osaa töistä voi olla vastaanottamatta tai sitten palkata lisää porukkaa tekemään? Jos töitä tehdään 7-21 joka arkipäivä ja toisinaan viikonloppuja, niin eikö myyntiä ole jo riittävästi yhden jannun palkkaamiseen?

Vierailija
9/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:18"]

[/quote]

Hmm, tiesitkö, että kaikilla ei ole mökkiä? Ja mikä loma on sellainen, että päivystetään? Että lähdetään kesken kaiken töihin, vai?

Vierailija
10/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:30"]

Miksi yritys vaatii tuollaisen työpanoksen? Eikö osaa töistä voi olla vastaanottamatta tai sitten palkata lisää porukkaa tekemään? Jos töitä tehdään 7-21 joka arkipäivä ja toisinaan viikonloppuja, niin eikö myyntiä ole jo riittävästi yhden jannun palkkaamiseen?

[/quote]

Niinpä. Sitä minäkin ihmettelen. Kaikki osakkaat ovat työhulluja. Yhtään työmahdollisuutta ei voi päästää käsistään. 

Äsken mies tuli kotiin ja sanoi, että lähdetään sitten johonkin tiistaina, mennään tilaamaan lennot, kun se on minulle niin tärkeää. Mutta koska olen aivan paska luonne, sanoin, että minun takiani ei pidä uhrautua, en lähde enää mihinkään. Itseäni suututtaa valtavasti, mutta en pysty enää antamaan periksi, kun kerran hän aamulla oli sitä mieltä, ettei ehdi pitää lomaa. Inhoan itseäni, mutta en pysty enää nauttimaan loman ajatuksesta. Tuntuu, että pakottaisin miehen lomalle. :(. Ap

Vierailija
11/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:18"]

[/quote]

Hmm, tiesitkö, että kaikilla ei ole mökkiä? Ja mikä loma on sellainen, että päivystetään? Että lähdetään kesken kaiken töihin, vai?

[/quote]

No kyllä niillä kyseisillä oli mökki käytettävissä, koska mies ja lapset oli siellä.

Mutta niin meilläkin päivystäminen tarkoittaa sitä, että hälytykset pitää käydä kuittaamassa ja jos on todellista ongelmaa, niin se pitää saada korjattua / selvitettyä. Joku takamies on aina oltava. Jos sähkökatko tulee, eikä siihen reagoida mitenkään, niin sadantonnin vahingot tulee välittöminä tuhoina, mutta välillisesti summa varmaan tuplaantuu.

Vierailija
12/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:42"]

[/quote]

Niinpä. Sitä minäkin ihmettelen. Kaikki osakkaat ovat työhulluja. Yhtään työmahdollisuutta ei voi päästää käsistään. 

Äsken mies tuli kotiin ja sanoi, että lähdetään sitten johonkin tiistaina, mennään tilaamaan lennot, kun se on minulle niin tärkeää. Mutta koska olen aivan paska luonne, sanoin, että minun takiani ei pidä uhrautua, en lähde enää mihinkään. Itseäni suututtaa valtavasti, mutta en pysty enää antamaan periksi, kun kerran hän aamulla oli sitä mieltä, ettei ehdi pitää lomaa. Inhoan itseäni, mutta en pysty enää nauttimaan loman ajatuksesta. Tuntuu, että pakottaisin miehen lomalle. :(. Ap

[/quote]

Millä alalla on tuollaista?

Vierailija
13/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Tämä kuulostaa kyllä typerältä toiminnalta! Kun mies kerran noin myöntyi, niin varaa nyt ihmeessä se loma! Ehditte vielä viettää oikein kivan vajaan viikon jossain hienossa lomakohteessa. Nythän ainoa este lomalle on päänuppisi sisällä.

Vierailija
14/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on asiat jo huonolla tolalla, jos mies ei uskalla sinulle palavereista tms. mainita luullen että suutut. Keskustelun paikka, muuten se menee juuri noin, että toinen muka uhrautuu.

Vierailija
15/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä tahansa tuntuis, että pakottaa miehen lomalle, jos mies noin kääntäisi kelkkaansa. Ihmetyttää, että miksi se mies ei alunperin delegoinut niitä torstain juttuja muille osakkaille, jos he kerran ovat jo lomansa pitäneet.

Meidän yrityksessä on kaikilla omat vastuualueet, jotka kukin hallitsee parhaiten ja mitä tekee mieluiten. Mutta silti jokaisella työllä on useampi osaaja, sillä sairaslomat ja muut lomat on hoiduttava myös muiden voimin, kenestäkään ei saa olla täysin riippuvainen. Ja luulen, ettei ap:n mieskään ihan täysin korvaamaton firmassa ole, vaikka varmasti tärkeä osaaja siellä onkin.

Vierailija
16/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:45"]

[/quote]

Aika monella

Vierailija
17/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:45"]

[/quote]

Aika monella

[/quote]

Niin. Jos on oma yritys, näillä suhdanteilla ei voi jättää töitä väliin tai kieltäytyä niistä. Äkkiä käy niin, ettei kukaan enää kysy. Esimerkkejä ovat sähkömies, putkimies, rakentajat jne.

Vierailija
18/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  s i t t e n  -  s i t t e n  ei  (sitten-sitten...)

Vierailija
19/24 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:19"]

Ei  s i t t e n  -  s i t t e n  ei  (sitten-sitten...)

[/quote]

Täh??

Vierailija
20/24 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihanaa jos miehesi nähtävästi edes voisi lähteä lomalle eikä taloudelliset seikat ole esteenä. Minun mieheni pystyi pitämään vain yhden viikon vain sen takia että ei olisi ollut varaa enempään. Yrittäjällehän mitään palkallisia lomia ei ole! Päin vastoin jos lähdet lomalle joudut maksamaan siitä eli kustannukset kasvaa koska joudut palkkaamaan henkilön tilallesi. Näin on tilanne monilla yrittäjillä. Kuukauden loma miehelleni olisi tarkoittanut sitä että työntekijöihin olisi mennyt vähintään 4000€ ja kyseinen kuukausi olisi ollut siis palkaton hänelle itselleen. Melko kalliiksi se lomailu tulee varsinkin jos on yritys mikä ei mitään kunnon voittoa edes tee eli kesän lisäkuluja ei voi kattaa koko vuoden ansioilla koska ovat muutenkin niin pienet että niistä ei voi mitään extraa säästää kesää varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi