Zalando ja lasku
Siis mitä ihmettä? Ensin poistui laskulle tilaaminen ja sen tilalle tuli ennakkolasku, mutta nyt ei näemmä ole enää sitäkään vaihtoehtoa vaan pitää olla maksukortti..
Hassuinta oli, että kun luin sitä selitystä miksi laskulle maksaminen ei onnistu niin ensimmäinen/ todennäköisin syy on kuulemma se, että olet valinnut toimitustavaksi noutopisteen.. Ööö siis häh? Ainahan nuo paketit on noutopisteestä noudettu..
Kommentit (50)
saan laskulle vaikka vuosikausia olen pitänyt noin puolet ja palauttanut noin puolet.
Mitä ihmettä? Tänä kesänä tilasin melkein tonnilla Zalandolta ja kyllä sain laskulle, postitus postin toimipisteeseen. Mulla palautusprosentti ehö noin 50 %, mutta kaiken kaikkiaan ostan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tänä kesänä tilasin melkein tonnilla Zalandolta ja kyllä sain laskulle, postitus postin toimipisteeseen. Mulla palautusprosentti ehö noin 50 %, mutta kaiken kaikkiaan ostan paljon.
Minullakin varmaan sama, mutta ostan kyllä 95% vaatteista ja kengistä zalandolta, olen ostanut varmaan viimeiset 7-8 vuotta.
Siis mitä? Tilaatte 20 € tavaran laskuun 🤣
Varmaan riippuu minkä hintaista tuotetta tilaa ja onko kaikki maksettu aina ajallaan pois. Ihan normilaskulla 1kk maksuaikaa, kun tein pari päivää sitten tilauksen. Aika harvoin olen mitään palauttanut, olen tarkka mitä tilaan.
Itseäni ärsyttää, että sen jälkeen kun Zalandolle tuli postikulut pieniin lähetyksiin, paketin mukana tulevalle laskulle summa on merkitty ilman niitä lähetyskuluja. Pitää itse muistaa ynnäillä nekin vielä loppusummaan. Miksi?!
Vierailija kirjoitti:
Mitä???
Koska tämä muutos on tullut :O
Ei koskaan, niille jotka eivät palauttele kaiken aikaa ja maksavat laskunsa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Tämähän se muuten onkin! Se tulee merkittävän kalliiksi firmoille, kun jengi tilailee tarkoituksellisesti ylimääräisiä ja sitten palauttelee takaisin.
Itse tilaan vain sen, mitä tarvitsen ja oikeassa koossa. Eikä ole ollut ongelmia.
6
On se elämä helppoa olla standard-kokoinen!
Itse olen ääripäässä, jonka vuoksi vaatteiden istuvuus riippuu ihan valmistajasta ja vaatekappaleesta. Xxs-paita voi olla liian iso, kun taas 36 bikiniyläosa liian pieni. Tämän vuoksi palautuksia tulee jonkin verran, tosin tilailen vain tarpeeseen eli ostoksissa voi olla yksi mekko kolmessa eri koossa. Toki tämä koskee vain vieraita merkkejä, sitten kun merkki tulee tutuksi niin on taas helppoa ottaa juuri se oikea koko.
Valitettavasti petite-mallistot eivät ole vieläkään tulleet kivijalkaliikkeisiin, joten turha vaiva lähteä kaupungille jossa koot alkavat 34:stä.
Vierailija kirjoitti:
saan laskulle vaikka vuosikausia olen pitänyt noin puolet ja palauttanut noin puolet.
Mulla oli sama juttu myös vuosia ja olin oikeastaan keskittänytkin kaikki hankinnat tähän yhteen verkkokauppaan eli olin melkoisen tuottava asiakas. Sitten naps vaan ilman mitään ennakkovaroitusta en saanutkaan tilattua laskulle kuten ennen, vaan tilalle ilmaantui tuo ennakkolasku. Lienee sanomattakin selvää ettei mitään rästejä ollut eikä palautuksiakaan mitenkään hirvittävästi eikä varsinkaan suhteessa siihen kuinka paljon ostin. Asiakaspalvelu levitteli vaan käsiään eikä sieltä saanut mitään järkevää selitystä joten asiakkuus päättyi sitten siihen.
Erikoisinta on, että osa porukasta tilailee ja palauttelee ihan vaan huvikseen oikeastaan kaiken ja silti saavat jatkossakin laskulle.
On muuten rikollista syrjiä asiakkaita. Ulkomaalaistaudtauinen mieheni ei saa laskua, minä saan. Tekevät myös etnistä profilointia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama juttu myös vuosia ja olin oikeastaan keskittänytkin kaikki hankinnat tähän yhteen verkkokauppaan eli olin melkoisen tuottava asiakas. Sitten naps vaan ilman mitään ennakkovaroitusta en saanutkaan tilattua laskulle kuten ennen, vaan tilalle ilmaantui tuo ennakkolasku. Lienee sanomattakin selvää ettei mitään rästejä ollut eikä palautuksiakaan mitenkään hirvittävästi eikä varsinkaan suhteessa siihen kuinka paljon ostin. Asiakaspalvelu levitteli vaan käsiään eikä sieltä saanut mitään järkevää selitystä joten asiakkuus päättyi sitten siihen.
Erikoisinta on, että osa porukasta tilailee ja palauttelee ihan vaan huvikseen oikeastaan kaiken ja silti saavat jatkossakin laskulle.
Näköjään zalandolla oltiin sitten eri mieltä siitä, miten tuottava asiakas olit.
Olisi kyllä kiva tietää, missä raja menee. Vaikka kai jotkut käyttäisivät sitäkin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
On muuten rikollista syrjiä asiakkaita. Ulkomaalaistaudtauinen mieheni ei saa laskua, minä saan. Tekevät myös etnistä profilointia
Eikä ole. Kyllä kauppa saa antaa alennuksia ja etuja hyville asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Tämähän se muuten onkin! Se tulee merkittävän kalliiksi firmoille, kun jengi tilailee tarkoituksellisesti ylimääräisiä ja sitten palauttelee takaisin.
Itse tilaan vain sen, mitä tarvitsen ja oikeassa koossa. Eikä ole ollut ongelmia.
6
On se elämä helppoa olla standard-kokoinen!
Itse olen ääripäässä, jonka vuoksi vaatteiden istuvuus riippuu ihan valmistajasta ja vaatekappaleesta. Xxs-paita voi olla liian iso, kun taas 36 bikiniyläosa liian pieni. Tämän vuoksi palautuksia tulee jonkin verran, tosin tilailen vain tarpeeseen eli ostoksissa voi olla yksi mekko kolmessa eri koossa. Toki tämä koskee vain vieraita merkkejä, sitten kun merkki tulee tutuksi niin on taas helppoa ottaa juuri se oikea koko.
Valitettavasti petite-mallistot eivät ole vieläkään tulleet kivijalkaliikkeisiin, joten turha vaiva lähteä kaupungille jossa koot alkavat 34:stä.
Sanos muuta. Jotenkin tuntuu, että nuo kokotaulukot on menneet ihan mahdottomiksi tätä nykyä. Jopa siis sellaisilla vanhoilla tutuillakin merkeillä käy nykyään tosi usein niin, että se "oma koko" onkin ihan liian iso eli olisikin pitänyt tilata normia pienempi koko. Ja ei, en ole laihtunut koska vanhat vaatteet on ihan samankokoisia kuin ennenkin kun ne päälle vetää eli ainoa muuttuja on mitoitus. Vieraat merkit onkin sitten ihan arpapeliä ja sitten on kiva kun arvot kahden koon välillä, tilaat sitten toisen ja kas, se onkin iso/pieni ja se oikeampi koko onkin jo myyty loppuun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Koot vaihtelevat todella paljon eri Merkelillä ja samalla merkilläkin saattaa eri mallit olla täysin eri kokoisia. Minulla on esimerkiksi paitoja koossa S-XXL. Ja tuttu merkkikin voi muuttaa mitoitusta. Minulla on aina ollut tietty koko Asicsin ja Adidaksen kengissä mutta nyt viime kerralla tilatessa huomasin että kummankin merkin kohdalla piti ottaa isompi koko. Ja kotona vanhoihin kenkiin verrattuna tämä isompi koko oli samankokoinen kuin se aiempi pienempi koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään zalandolla oltiin sitten eri mieltä siitä, miten tuottava asiakas olit.
Olisi kyllä kiva tietää, missä raja menee. Vaikka kai jotkut käyttäisivät sitäkin hyväksi.
Mä ihan laskeskelin tuota silloin ja itse olin palauttanut vajaan neljäsosan tilaamistani tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Koot vaihtelevat todella paljon eri Merkelillä ja samalla merkilläkin saattaa eri mallit olla täysin eri kokoisia. Minulla on esimerkiksi paitoja koossa S-XXL. Ja tuttu merkkikin voi muuttaa mitoitusta. Minulla on aina ollut tietty koko Asicsin ja Adidaksen kengissä mutta nyt viime kerralla tilatessa huomasin että kummankin merkin kohdalla piti ottaa isompi koko. Ja kotona vanhoihin kenkiin verrattuna tämä isompi koko oli samankokoinen kuin se aiempi pienempi koko.
Onpa outoa, itselläni taas melkein kaikki vaatteet ovat samaa kokoa, kengät samoin. Enkä osta mitään tiettyjä merkkejä. Siksi kai nettishoppailu onkin minulle niin vaivatonta.
Vierailija kirjoitti:
Ömmm, minä olen pitänyt todella ison osan tilauksistani. En sano, että valtaosan, koska en ole varma siitä. Mutta erittäin monet tilaukset olen silti pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Tilaatte 20 € tavaran laskuun 🤣
Öööh... Se oli TESTI, ıdı00tti🤦🏻♀️🤦🏻♀️ en ollut edes tilaamassa mitään, vaan TESTASIN ETTÄ SAISINKO LASKULLA 20 € MAKSAVAN jonkun mikä lie ikinä olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Mä tilasin just viime kuussa kyllä ihan laskulle. Ja Zalandosta oon tilannu varmaan 1-3 kertaa vuodessa niin pitkään kuin muistan ja lähes joka kerta palauttanut jotain.
Mutta et kaikkea ole palauttanut.
Mä tiedän muutaman ihmisen jotka tilaa esim. mekon, kolmessa eri värissä ja kaikki parissa eri koossa, että löytyisi se sopivin. Sitten ei muka mikään sovikaan ja palauttaa kaikki. < tää on jo väärin käyttöä. Jalkautuisi kaupoille siinä tapauksessa, jos ei omaa kokoaan hallitse ja värejään.
HALLITSE omaa kokoaan😂😂😂😂 ööö... Et voi ikinä tietää onko vaate x sopiva vai ei. Olet selkeästi todella amatööri shoppailussa. Minä olen teinistä asti ollut shoppailuhullu ja tunnistan kuvista helposti materiaalitkin lukematta tuotetiedoista.
Juuri vastikään tilasin oversize-paidan. Kokolapun mukaan liian iso, paljastuikin lopulta ihan oikeaksi kooksi. Valmistajalla vaan on poikkeava mitoitus.
Paita on jopa oversize-paidaksi valtava, mutta pidin sen kuitenkin.
Jotkut asiakkaat ovat parempia kuin toiset. Liiketoiminnasta siinä on kyse eikä tasa-arvosta.