Voiko syksyllä 16-vuotta täyttävä teini jäädä yöksi yksin kotiin?
eli minkäikäiset lapset ovat teillä saaneet olla yötä yksin?
Kommentit (15)
Itselläni oli jo 16-vuotiaana oma vuokra-asunto, kun muutin pieneltä paikkakunnalta parempaa lukioon opiskelemaan. Joten mun mielipiteeni on, että todellakin voi!
On asunut kolme viikkoa yksin tänä kesänä. Välillä käyty tsekkaamassa.
Juu, voi olla. Ja käy niinkuin Katariina kestille?
Miksi pitäisi jättää yksinään? Itsekin harkitsin tuon ikäisenä muuttoa omilleni, varmaan olisi juu pärjännyt.
Riippuu varmaan teinistä ja hänen kaveripiiristään. Meillä tyttö oli tuon ikäisenä vähän pidempiäkin aikoja kesällä yksin kotona, mutta viime keväänä 16 täyttänyttä poikaa ei sukalla itsekseen jättää. Eli ei se ikä vaan järki;)
Vain av-mamma voi pohtia tällaista ...
Ilman muuta. Itse olin yläasteikäisenä about 13v jo, enkä silloin edes käynyt kaupungilla tms. vaan tosiaan olin kotona.
Lapset on toki erilaisia, mut kyllä tuon ikäisen jo pitäisi uskaltaa antaa olla yksin kotona.
ööö? tottakai? monilla on tuon ikäisenä jo oma vuokrakämppä. ja kahden vuoden päästähän "lapsi" on jo aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:32"]
Juu, voi olla. Ja käy niinkuin Katariina kestille?
Miksi pitäisi jättää yksinään? Itsekin harkitsin tuon ikäisenä muuttoa omilleni, varmaan olisi juu pärjännyt.
[/quote]
Miksi kaikille kävisi huonosti? Miten kävi Raisa Räisäselle, joka EI ollut yksin kotona.? Äitini muutti omilleen 16 v, ja aika moni tuttuni myös. Se on kiinni lapsesta itsestään, miten pärjää.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"]
Riippuu varmaan teinistä ja hänen kaveripiiristään. Meillä tyttö oli tuon ikäisenä vähän pidempiäkin aikoja kesällä yksin kotona, mutta viime keväänä 16 täyttänyttä poikaa ei sukalla itsekseen jättää. Eli ei se ikä vaan järki;)
[/quote]
Niin, ei tietysti voi jättää siinä tapauksessa, että kasvatus on epäonnistunut.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"]
[/quote]
Niin, ei tietysti voi jättää siinä tapauksessa, että kasvatus on epäonnistunut.
[/quote]Kyllä ne hyvin kasvatetut nulikatkin osaa karata kaupungille ryyppäämään; kaikki ei vain jää kiinni...
Kukin toimii tavallaan. Minä en ole vielä yksin jättänyt.
Riippuu teinistä.. Mä olin tossa iässä yksin viikon kun mutsi lähti etelään :) Mutta mulla olikin vakituinen poikaystävä ja mutsi tunsi mun kaikki kaverit kun oltiin usein meillä..
Nykyinen miehenikin oli yksin joo.. mutta järjesti megabileitä joista sen äiti kuuli naapurilta. Eli voi olla että meidän yhteinen poika jos on isäänsä tullut ei saa 16 vuotiaana jäädä yksin kotiin..
Voi tottakai!
Kysymys kuuluukin vain, miten voit olla varma, että hän on todella yksin?
meillä on 16 vuotiaas teini, joka saa olla maalla mökillä yksin, mutta ei kaupungissa. Maalla ei ole sellaista laveripiiriä, josta olisi harmia.