Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimaalle suunnitellaan kaivoksia, miten voi olla mahdollista?

Vierailija
01.08.2020 |

Nykyinen Suomen kaivoslaki on ihan käsittämätön. Jopa Saimaan rannoilla saa malmia etsiä eikä maanomistajilla mitään sanomista asiaan. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uutinen aiheesta: https://yle.fi/uutiset/3-11376203

Vierailija
2/23 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Afrikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ulkomainen kaivosyhtiö tekisi löydön saimaan alueelta, suomalaiset päättäjät olisivat vaan haltioisaan että ihan meijjän alueelta tämmönen löytö.

Siitä vaan kaivamaan. Ei maksa mitään. Kyllä me jätteet korjaamme ja onhan noita järviä muitakin jäljellä jos alueesta uus talvivaaraan tyyppinen saasteallas tulee.

Vierailija
4/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihreät.

Vierailija
5/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinna, Puumala ja Sulkava ovat kieltäneet malminetsinnän alueeltaan, en tiedä, vaikuttaako mitään. Vihreät varmaan syyttää nationalismista ja kokoomys impivaaralaisuudesta.

Vierailija
6/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jokaisen Suomen kansallispuiston ja luononsuojelualueelle on tehty yksi tai useampi kaivos varaus. Sen näkee siitä karttasivustolta jossa voi käydä katsomassa näitä varauksia. Minä olen esim. huolissani tästä että esim. Tourujoen luonnonsuojelualueelle on tehty varaus uraanimalmin louhintaan vaikka alue on keskellä Jyväskylän kaupunkia.

Vierailija
7/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jokaisen Suomen kansallispuiston ja luononsuojelualueelle on tehty yksi tai useampi kaivos varaus. Sen näkee siitä karttasivustolta jossa voi käydä katsomassa näitä varauksia. Minä olen esim. huolissani tästä että esim. Tourujoen luonnonsuojelualueelle on tehty varaus uraanimalmin louhintaan vaikka alue on keskellä Jyväskylän kaupunkia.

Tämä vai? En löytänyt Jyväskylän kohdalta mitään varauksia, mutta pelottavaa jos noin oikeasti on

https://gtkdata.gtk.fi/Kaivosrekisteri/index.html

Vierailija
8/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi vihreät ei tee esim. tästä hallituskysymystä? Miksi al*hol-naiset ovat tärkeämpiä?

Vierailija
9/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäis tehdä valtaukset kaikille Saimaan rannoille.

En tiedä, maksaako se, mutta silloin ei voi kukaan perustaa kaivosta, ellet tee sitä itse

Vierailija
10/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, maksaako se, mutta silloin ei voi kukaan perustaa kaivosta, ellet tee sitä itse

Ne on vaan muutaman vuoden voimassa, jos ei tee mitään alueella.

Vierailija
11/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että varsinkin vasemmisto (eli noin puolet eduskunnasta) on suomessa liian vieraskorea, eli kuka tahansa saa lompsia maahan ja ruveta touhuamaan mitä lystää ja kansan on vain suostuttava koska poliitikot ei halua ruveta sanelemaan sääntöjä muille kuin suomalaisille.

Kuten just nää kaivosyhtiöt. Suomalainen sitten taas ei voi mökillään esim. käyttää järkeään ulkohuussin ja tiskivesien kanssa vaan on oltava millintarkat speksit joita on noudatettava ison sakon uhalla täsmälleen jokaisella poistoputkella tai altaalla tai ties millä vekottimella jota sinne on asennettava. 

Vierailija
12/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että varsinkin vasemmisto (eli noin puolet eduskunnasta) on suomessa liian vieraskorea, eli kuka tahansa saa lompsia maahan ja ruveta touhuamaan mitä lystää ja kansan on vain suostuttava koska poliitikot ei halua ruveta sanelemaan sääntöjä muille kuin suomalaisille.

Kuten just nää kaivosyhtiöt. Suomalainen sitten taas ei voi mökillään esim. käyttää järkeään ulkohuussin ja tiskivesien kanssa vaan on oltava millintarkat speksit joita on noudatettava ison sakon uhalla täsmälleen jokaisella poistoputkella tai altaalla tai ties millä vekottimella jota sinne on asennettava. 

Ja kokoomuksen ideologiaan kuuluu muuten vaan myydä kaikki ulkomaille

Vierailija
13/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi vihreät ei tee esim. tästä hallituskysymystä? Miksi al*hol-naiset ovat tärkeämpiä?

Vihreät ei aja suomalaisten asiaa. Lähinnä nuo saa ideansa joltain kansainväliseltä greenpeacelta joka saa rahansa ties mistä keskieuroopan yrittäjiltä joten greenpeacen ja vihreiden projektit tuntuu olevan pääsääntöisesti suomalaisen teollisuuden haittaamista ja samalla epäsuorasti eurooppalaisen kilpailijan edistämistä. 

Vierailija
14/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kokoomuksen ideologiaan kuuluu muuten vaan myydä kaikki ulkomaille

Kuten kokoomuksen pekka haavisto myi karunan? ja nykyhallituksen, jossa kokoomus tunnetusti tekee kaikki suunnitelmat vaikkei mukana olekaan, suunnitelmat eri yritysten myymisestä?

Vasemmiston selkäydinreaktio on syyttää kokoomusta jokaisesta sählingistä jonka nuo on itse tehneet joten vasemmisto tietää itsekin että on itse suurimpia valtion omaisuuden myyjiä. 

Vierailija
15/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on vaan muutaman vuoden voimassa, jos ei tee mitään alueella.

Kaivaisi pari kuoppaa ja olisi etsivinään jotain

🤔

Vierailija
16/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomen päättäjät ovat ostettavissa pikkurahalla. Eikä sillä ole kauheasti väliä, ketä siellä päättäjänä istuu. Tällä hetkellä Suomea ajetaan tosissaan alas. Ulkomaalaiset saa perustaa tänne kaivoksia miten haluaa, lopulta tekevät konkurssin ja suomalaiset maksaa jälkityöt, kuten esim. Hiturassa.

Toinen kauheus on tuulivoimalateollisuusalueet, aivan järkyttävää jälkeä. Ja siinä tullaan näkemään sama systeemi. Suomalaiset ovat jo maksaneet tuulivoimahuijauksesta yli 3 miljardia suoraa tukea tuulivoimafirmoille, jotka ovat ulkomaalaisomistuksessa ja lisää maksetaan vielä vuosikausia. Ja kun voimalat tulevat tiensä päähän, firma menee konkkaan ja sotkut jää suomalaisille, tässä tapauksessa osittain näille typerille maanvuokraajille. Ja se luonnontuho on aivan järkyttävää. Voimaloita rakennellaan umpimetsiin, järvein rannoille, saaristoon, Lapin tuntureille. Laajat alueet kaunista luontoa tuhotaan, tuhlataan energiaa, varmistetaan kallis energia, tuhotaan luonnon monimuotoisuutta, häädetään eläimiä elinalueiltaan. Ja kaikki tämä vihreiden siunauksella. Ei voi kuin ihmetellä.

Ja kolmantena hirveät metsänhakkuut. Valtavia aukkoja hakataan jatkuvasti ja nyt varsinkin Lapissa. Suomalaisilla ei ole mitään tajua sen paremmin bisneksestä kuin luonnonsuojelustakaan. Tyhmä kansa ja tyhmät helppoheikit päättäjinä.

Vierailija
18/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma luonnonsuojelijat olemme vaahdonneet näistä asioista jo kymmeniä vuosia, mutta eipä teitä ole kiinnostannut ennen kuin paska on housussa.

Vierailija
19/23 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ajattelin vallata perintömaani, mutta ei sitä lomaketta jaksanut täyttää, kun siellä kysyttiin rahoituksesta, tutkimusmenetilmistä ja kaikesta muusta mahdollisesta. 

No nyt ne maat on vallannut kaivosyhtiö. Maksaa muistaakseni jotain 20 euroa  hehtaarilta malminetsintäkorvauksia.  

Vierailija
20/23 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vihreät.

Miksi tätä peukutetaan? Kaivoslain uudistaminen on hallitusohjelmassa. Edellistä hallitusta ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kaivoslaki... Joo, kyllä vihreät saisi tehdä paljon enemmän asian eteen, mutta Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat ainoita puolueita jotka edes jotenkin ovat pitäneet asiaa esillä viime vuosina. Ja ei tämä ole mikään vihervassareiden puolustuspuheenvuoro muuten, puolueista saa ajatella mitä tykkää mutta tässä kaivosasiassa muut puolueet ovat vielä saamattomampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi