Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää muutto, 4h tavaroiden pakkaaminen ja

Vierailija
11.07.2013 |

4h + k asunto? Montako päivää pitäis varata tavaroiden pakkaamiseen ennen muuttopäivää. Onko kukaan muuttanut hiljattain?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu ollaanko lomalla vai pitääkö työpäivien päätteeksi pakata, ja montako pakkaajaa on. Meillä muutto on ajoitettu niin että varsinaisen muuton jälkeen vanha asunto on meillä vielä muutamia päiviä, joten siivota ehtii hyvin jne.

Vierailija
22/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:37"]

Jos tilaa muuttolaatikoita, nin perusohjeena oli vissiin laatikko/neliö. ot

[/quote]

Sehän se olisi näppärää, jos muuttolaatikot saisikin pakattua ilman hukkatilaa. Mutta kun yksi kattolamppu voi viedä yhden laatikon...

Tai viherkasvit.

Ja koko omaisuus, verhotangot, verhonipsut, taulut ja koriste-esineet, valokuvakehykset, se synttärilahjaksi saatu omituinen juttu, matkamuistot, lapsena kerätty kivikokoelma...

[/quote]

Täytyy sanoa, että et osaa pakata, jos lamppulaatikkoosi jää paljon tyhjää tilaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käytin aikaa n puoli vuotta. Me ostettiin asunto, jossa alkoi lähes heti putkiremontti. Huoneiston perällä olevaan huoneeseen hommattiin lukko ja samantien aloin keräämään banaanilaatikoita. Aina kun hain laatikoita, pakkasin ne täyteen ja kun 10 laatikkoa oli koossa, vietiin ne uuteen kotiin. Veimme sinne vaan ei korvaamatonta, sillä koko talossahan oli ovet auki, tätä ei missään nimessä suositeltu.

Samalla kun pakkasin, hankkiuduin myös isosta erästä tavaraa pois. Kävin mm kirpputorilla, varasin viikonlopuksi 4 pöytää, eli sain ison nurkan ja vein 30 banskulaatikollisen verran rompetta. Kaikki oli hyvin esillä, hyvin hinnoiteltu ja oltiin mieheni kanssa myymässä. Paljon työtä ja vaivaa, mutta oli sen värtti. Myymättömät vein lemmikkieläinten kirppikselle.

Kun putkiremontti oli ohi, teimme vielä pintaremontin, eli ne kaikki ??? 200 banskulaatikkoa mitä siinä vaiheessa oli yhdessä huoneessa siirtyivät saunaan ja kylppäriin. Kuukauden verran tehtiin töitten jälkeen ja viikonloppuisin remppaa ja itse lopullinen muutto tapahtui viikonlopussa, kodin tavarat huonekaluja lukuunottamatta mahtuivat siinä vaiheessa henkilöautoon.

Nyt asumme tässä lopunikämme ja koska minulla oli niin paljon aikaa suunnitella kaikkea mitä haluan, en usko että meillä remontoidaan vuosikausiin. Hitaassa muutossa ehdin myös myymään osan huonekaluista pois. Olikin hauska asua 55 neliön jälkeen reilu 100 neliössä, esim olohuoneessa oli vain telkkari seinällä sekä sohva. Pikku hiljaa huonekalut löytyivät kotiimme, apuna käytinkin tuttavaa, joka on sisustussuunnittelija ja tekee tutuille edukkaasti pimeenä töitä.

Meidän tapauksessa hyvin suunniteltu oli todellakin puoliksi tehty.

Vierailija
24/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kahdessa päivässä kyllä pakkaa kaiken jos laatikot ja muut tarpeet on valmiina. Astiat laatikoihin, kirjat laatikoihin, hyllyjen tyhjennys laatikoihin. Vaatteet ja liinavaatteet jätesäkkeihin. Huonekaluja harvoin tarvitsee paljonkaan purkaa, sen kun teippailee laatikot ja ovet kiinni ja ehkä sängyt purkaa. Aika helppoa hommaa loppujen lopuksi.

Vierailija
25/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä, muuttaminen on juuri niin vaikeaa kuin siitä itselleen tekee.

Vierailija
26/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19:lle mikä tuo dropbox on? Olen koittanut miettiä keinoa saada valokuvat talteen, yksi aihtoehto on ostaa muistikortteja ja viedä ne jollekin sukulaiselle, mutta fiksumpiakin tapoja varmaan olisi, siksi kysyn.

Ja itse asiaa kommentoin sen verran, että muuttaessa on hyvä jos on paljon aikaa. Loppujen lopuksi suuren osan tavaroista voi pakata hyvissä ajoin (kirjat, kausivaatteet, pitkälti myös osan liinavaatteista, astioista jne.) ja vasta ihan edellisenä päivänä loput.

Minä ainakin pidän siitä että kaiken saa tehdä ns. rauhassa miulummin kuin kiireellä. Esim. keittiönkaapit olen aina tyhjentänyt ja pyyhkinyt puhtaaksi hyvissä ajoin. On helppoa kun kaikki on ns. hyvin laitettu hyvissä ajoin, on sitten helppo purkaakin uudessa kodissa.

Vierailija
27/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni noin viikko ennen muuttoa ja viikko muuton jälkeen. Täyspäiväisesti käytiin arjet töissä ja kyllä melkein toinen täys päivä (8h) meni muuttoasioissa. Kahdessa viikossa siis töiden kanssa selvittiin ja meillä ON paljon tavaraa. Muuttolaatikoita oli paljon enemmän kuin neliöiden mukaan olisi pitänyt olla.

Vierailija
28/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:49"]

mä käytin aikaa n puoli vuotta. Me ostettiin asunto, jossa alkoi lähes heti putkiremontti. Huoneiston perällä olevaan huoneeseen hommattiin lukko ja samantien aloin keräämään banaanilaatikoita. Aina kun hain laatikoita, pakkasin ne täyteen ja kun 10 laatikkoa oli koossa, vietiin ne uuteen kotiin. Veimme sinne vaan ei korvaamatonta, sillä koko talossahan oli ovet auki, tätä ei missään nimessä suositeltu.

Samalla kun pakkasin, hankkiuduin myös isosta erästä tavaraa pois. Kävin mm kirpputorilla, varasin viikonlopuksi 4 pöytää, eli sain ison nurkan ja vein 30 banskulaatikollisen verran rompetta. Kaikki oli hyvin esillä, hyvin hinnoiteltu ja oltiin mieheni kanssa myymässä. Paljon työtä ja vaivaa, mutta oli sen värtti. Myymättömät vein lemmikkieläinten kirppikselle.

Kun putkiremontti oli ohi, teimme vielä pintaremontin, eli ne kaikki ??? 200 banskulaatikkoa mitä siinä vaiheessa oli yhdessä huoneessa siirtyivät saunaan ja kylppäriin. Kuukauden verran tehtiin töitten jälkeen ja viikonloppuisin remppaa ja itse lopullinen muutto tapahtui viikonlopussa, kodin tavarat huonekaluja lukuunottamatta mahtuivat siinä vaiheessa henkilöautoon.

Nyt asumme tässä lopunikämme ja koska minulla oli niin paljon aikaa suunnitella kaikkea mitä haluan, en usko että meillä remontoidaan vuosikausiin. Hitaassa muutossa ehdin myös myymään osan huonekaluista pois. Olikin hauska asua 55 neliön jälkeen reilu 100 neliössä, esim olohuoneessa oli vain telkkari seinällä sekä sohva. Pikku hiljaa huonekalut löytyivät kotiimme, apuna käytinkin tuttavaa, joka on sisustussuunnittelija ja tekee tutuille edukkaasti pimeenä töitä.

Meidän tapauksessa hyvin suunniteltu oli todellakin puoliksi tehty.

[/quote] Ne lukot saa ammattimainen rosmo alta aikayksikön auki.

Vierailija
29/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantanut roskalavalle tavaraa joka ei kelpaa enää mulle.

Vierailija
30/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto kahdessa päivässä?  Kyllä meillä ihmisillä on kovin erilaisia koteja, kun ei meillä edes viikko riittäisi kaiken pakkaamiseen!  Tosin tavaraakin on kerynyt monta vuosikymmentä ja varaa olisi vähentää, mutta ei normaalin kokoista omakotitaloa noin vain "pakata". Joten älkää antako yleispäteviä neuvoja tietämättä kysyjän tilannetta.

Mieluummin aikaa paljon ja saa rauhassa tehdä.

Tietenkin, jos kirjahyllyssä on viisi kirjaa,valtava telkkari ja koriste-esineitä yms. tätä tyyliä, niin nopeastihan nuo pakkaa.

Vierailija
31/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:28"]

Muutto kahdessa päivässä?  Kyllä meillä ihmisillä on kovin erilaisia koteja, kun ei meillä edes viikko riittäisi kaiken pakkaamiseen!  Tosin tavaraakin on kerynyt monta vuosikymmentä ja varaa olisi vähentää, mutta ei normaalin kokoista omakotitaloa noin vain "pakata". Joten älkää antako yleispäteviä neuvoja tietämättä kysyjän tilannetta.

Tietenkin, jos kirjahyllyssä on viisi kirjaa,valtava telkkari ja koriste-esineitä yms. tätä tyyliä, niin nopeastihan nuo pakkaa.

[/quote]

Minä ainakin annoin sen pari päivää -ohjeen ihan sillä, että kaksi vuotta sitten muutin isosta omakotitalosta rivariin. Hyvin onnistui.

Vierailija
32/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:28"]

[/quote]

Kuvitteletko oikeasti, että esim. sadan kirjan pakkaamiseen menee kovin paljon aikaa? Jos on siinä vaikka kolme laatikkoa käsilä, sata kirjaa saa laatikoihin alle viiden minuutin.

Vierailija
33/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, nyt tekee mieli muuttaa :D

Kun viimeksi muutettiin kolmiosta neliöön (4 hlö) niin pakkaamiseen meni kolmisen päivää (töiden jälkeen tehtynä), muuttoon yksi päivä ja purkamiseen pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi