Järkyttävää jos tämä on nykyään pluskokoinen nainen. :O
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:58"]
Mitenköhän tuo voi olla kokoa 42? Itse olen about samankokoinen ja käytän 38/40-kokoa.
[/quote]
Minä olen 42 kokoa. Olen lähes 180 cm pitkä ja painan noin 75 kg. Näytän ihmisten mielestä hoikalta, joten on varmaan melko sama efekti kuin tuolla mallilla.
Mielestäni 40 on ensimmäinen pluskoko. Viimeinen normaalikoko on 38 ja sitä pienemmät ovat hoikkia.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:22"]
Jos toi ei ole teidän mielestä pluskokoinen, niin mikä on?
[/quote]
Honey Boo Boon äiti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:57"]
Miten niin nyt? Katsoin just dokumenttia 70-luvulta ja kaikki oli hoikkia jopa laihoja. Nykyään harva mahtuisi niihin kuteisiin. En mahdu itsekään äitini nuoruuden vaatteisiin, vaikka olen nykymitassa hoikka ja jonkun mielestä varmaan laiha. Nykyään pluskoon malli on teidän mielestä laiha? Normaali tuo on, mut malliksi iso. Ja olis ollu vuosikymmeniä sittenkin.
[/quote]
Ihmiset ovat nykyään myös paljon pidempiä. Mä esim. olen äitiäni n. 20cm pidempi ja vain pari senttiä lyhyempi isääni.
Mitä te oikein vaahtoatte, kuten tuossa jo yksi totesi niin kyseessä on plussakoko mallistandardein mitattuna. "Normaali"malleihin verrattuna tuo nainen on plussakokoa.
Veikkaan, että livenä on läskimpi jos koko on kerran 42.
Kuvankäsittelyllä siloiteltu makkaroita ja laitettua vyötäröön vähän enemmän kurvia.
Siis muotimaailmassahan mallit (ne normaalit mallit) eivät ole missään määrin normaalin ihmisen mitoissa, vaan reilusti alipainoisia, joten pluskokoiset mallit ovat "huippumuodin" parissa tuollaisia normaalikokoisia naisia. Eri asia on sitten nämä firmat, jotka asiallisesti myyvät oikeasti pluskokoisille naisille vaatteita, he käyttävät aitoja plussanaisia.
Se on siis plus-kokonen MALLI. Jotta tollaseksi pääsee, niin ensinnä pitää olla minimissään tiettyä kokoa, mutta tuo ei tietenkään vielä riitä, koska muutenhan koko av-palsta olisi täynnä malleja :-). Ton lisäksi rinta-vyötärö-perse mitoille on minimit. Mutta tuokaan ei vielä riitä vaan koska kyse on MALLEISTA, niin plus-kokoa tai ei, niin on oltava edelleen ns. mallin mitoissa. Eli tahtoo sanoa, että rinnan ja perseen ympärysmitan on oltava suht samat ja toisekseen, vyötärön on oltava vähintään (muistaakseni) 10 tuumaa kapeampi kuin rinnanympäryksen.
Te voitte kuitenkin lohduttautua sillä, että vaatteissa tuo 'normaalius' huomioidaan. Vaatekoot on kasvaneet teidän nuoruudenpäivistänne. Te olisitte niillä vanhoilla mitoilla ainakin yhtä kokoa isompia kuin olette nyt. Ja jos katsotaan vaikka miesten paitoja (noissa kun on joka kohta niistä mitattu) niin niiden se normaali on tehty melkoselle pullukalle. En tosin tiedä pätikö tässä sama jo aikasemmin.
pullukkahan tuo oli, siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri. Enemmän mua huolettaa ihmisten vauhkoaminen tällaisista asioista! Entä sitten jos joku tuota pitää lihavana tai laihana, vittuako se teidän elämään vaikuttaa?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:14"]
pullukkahan tuo oli, siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri. Enemmän mua huolettaa ihmisten vauhkoaminen tällaisista asioista! Entä sitten jos joku tuota pitää lihavana tai laihana, vittuako se teidän elämään vaikuttaa?
[/quote]
Minusta on ainoastaan huolestuttavaa, että joku kutsuu tuon näköistä ja kokoista naista pullukaksi. Se kertoo jonkinlaisesta vääristyneestä normaaliuden kuvasta. Naisella kuuluu olla kurveja, tavalliset langanlaihat mallit eivät ole mitenkään terveen ruumiin roolimalleja.
EI NAINEN vaan MALLI!
Eri asioita.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:17"]
[/quote]
Minusta on ainoastaan huolestuttavaa, että joku kutsuu tuon näköistä ja kokoista naista pullukaksi. Se kertoo jonkinlaisesta vääristyneestä normaaliuden kuvasta. Naisella kuuluu olla kurveja, tavalliset langanlaihat mallit eivät ole mitenkään terveen ruumiin roolimalleja.
[/quote]
Ei niiden ole tarkoituskaan olla minkään terveen ruumiin roolimalleja vaan saada vaatteet näyttämään hvyältä. Koittakaa nyt edes tajuta mitä ne on tekemässä!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:17"]
[/quote]
[/quote]
Ei niiden ole tarkoituskaan olla minkään terveen ruumiin roolimalleja vaan saada vaatteet näyttämään hvyältä. Koittakaa nyt edes tajuta mitä ne on tekemässä!
[/quote]
En sanonutkaan, että heidän olisi tarkoitus olla, huomautin vain, että kommentoimani kirjoituksen kirjoittajalla on ehkä vääristynyt kuva siitä miltä terveen naisen ruumiin kuuluisi näyttää. #32
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:55"]
Mielestäni 40 on ensimmäinen pluskoko. Viimeinen normaalikoko on 38 ja sitä pienemmät ovat hoikkia.
[/quote]
Urpo. Pituudellakin hieman merkitystä.
BMI ratkaisee eikä vaatekoko. On ihan eri asia olla kokoa 42, jos pituutta on 165 cm kuin jos on 175 cm pitkä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:56"]
BMI ratkaisee eikä vaatekoko. On ihan eri asia olla kokoa 42, jos pituutta on 165 cm kuin jos on 175 cm pitkä.
[/quote]
Peili ratkaisee. Ei BMI, ei vaatekoko eikä mikään sellainen. Peili, ja terveellisyyttä mitatessa mittanauha.
Haloo! Eihän artikkelissa sanottu, että tuo nainen on plussakoon malli. Hän on uimapukujen suunnittelija (itse kokoa 42), joka on halunnut poseerata omissa luomuksissaan.
Hän on tehnyt vaatteita, joissa myös normikokoja ja siksi voi toimia niiden mallina.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:56"]
[/quote]
Peili ratkaisee. Ei BMI, ei vaatekoko eikä mikään sellainen. Peili, ja terveellisyyttä mitatessa mittanauha.
[/quote]
Peilit vääristävät eikä ihminen näe itseään neutraalisti. Mitoissa taas pitää ottaa huomioon myös pituus eli tullaan taas BMI:hin.
Lautatissit liikenteessä :D