Mies, ottaisitko ylipainoisen naisen puolisoksesi?
Siinäpä kysymys lyhykäisyydessään. Eli miten olisi? Jos perusasiat olisi muuten kunnossa: korkeakoulutus, ei alkoholia tai tupakkaa, jonkunlaista liikuntaa harrasteena, työpaikka, älykäs, sydämellinen jne.
Mua on alkanut ahdistaa, kun tuntuu, että mielenkiintoisten miesten kanssa juttelu tyssää kroppakuvaan. Treffeille en kehtaa enää edes mennä, kun tuntuu, että aina se treffikumppani pettyy siihen, että olen ylipainoinen. Onko mulla mitään toivoa vai tyydynkö vain elämään elämäni yksin?
Kommentit (236)
Minun on vaikea kuvitella kykeneväni onnistuneesti sukupuoliyhtymään ylipainoiseen naiseen, joten vastaukseni otsikon kysymykseen on ei.
Mitä hoikempi nainen, sitä seksuaalisesti viehätysvoimaisempi, ja sitä terhakkaampi seksuaalinen kyvykkyys minulla.
Tämä on vain minun henkilökohtainen kokemukseni ja seksuaalinen preferenssini, eikä ole tarkoitettu millään tavalla lihavia ihmisiä solvaavaksi. Tietenkin kumppanivalinnassa ratkaisevat monet muutkin tekijät, mutta seksuaalisuus on minulle liian tärkeä elämänalue "uhrattavaksi".
ylipaino vois mennä. Lihavaa naista en huolisi.
Pieni ylipaino OK, passiivinen elämäntyyli ja herkuttelu ei. Vätysmäisyyttä ja päiväkotitason itsehillintää on sietämätöntä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Käykö sulle ylipainoinen mies?
Mulle ei.
Beta-miehille kelpaa aina.
Valomerkin jälkeen kelle vaan yhdeksi yöksi.
Paha kysymys. Voisin ottaa, jos jollain muulla osa-alueella olisi sitten poikkeuksellisen hyvä. Kuten esimerkiksi seksissä. Tai olisi poikkeuksellisen mukava ja ihana. Tai rikas ja rahoittaisi minun vaikeaa elämääni jollain tavalla vaikka varakas tavallaan olenkin.
Taas näitä vanhoja keskusteluja, kuka näitä tänne nostelee?
Minun naisihanteeni on hieman pyöreä. Eli jos sitä ylipainoa on huomattavasti, niin passaisin. Mutta sopivassa määrin se on plussaa. Pääasia on, että naisen kroppa tällöin on (minun mielestäni) tasapainoinen. Eli rinnoissa ja takapuolessa on myös pyöreyttä. Ja että nainen kantaa itsensä itsevarmasti. Pidän tällaista kroppaa kaikkein seksikkäimpänä. Tämä korostuu varsinkin seksin yhteydessä. Hoikkia ja urheilullisia naisia on ihan kiva katsella, mutta he eivät seksuaalisesti minua niinkään sytytä. Mikä on vähän nurinkurista, koska itse olen kropaltani urheilullinen.
Ja nyt jos joku kysyy mikä on liian ylipainoinen, niin sitä on mahdoton määritellä. Riippuu naisesta ja kokonaisuudesta. Sanotaan, että BMI 30 on usein oikein hyvä. Minulle BMI 35 alkaa olla usein jo liikaa.
Eli AP:n kysymykseen, ottaisin oikein mielelläni puolisokseni ylipainoisen naisen. Kunhan ei mene ääripäähän.
Olen parisuhteessa ulkomaalaisen ylipainoisen naisen kanssa. Hänen paino ei ole ollut minulle koskaan ongelma. Nainen on kaunis ja persoonana aivan mahtava. Omaamme hyvin samantyylisen ajatusmaailman ja suhde toimii hyvin. Hän on persoonana myös hyvin vahva, mutta ylipainon takia aika ajoin kriittinen itseään kohtaan. Paino on ollut hänellä ongelmana lapsesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Voisin antaa mahdollisuuden, jos seuraavat asiat toteutuvat:
-Ylipaino ilmaistaan alle 4kg luvulla
-TAI on vuoriikiipeilijä kroppa ja tiukassa kunnossa
-On syntyjäänkin nainen, eikä korjausleikattu
-Ylipaino kiloille (alle 4kg) on olemassa laihdutussuunnitelma ja henkilöö toteuttaa sitä tietoisesti
-Eikä sairasta bulimiaa tai jos sairastaa, niin ylimääräiset energiat paastoaa seuraavina päivinä pois.Muissa asioissa, kuten koulutuksessa tai hedelmällisyydessä voin olla armollinen, paitsi etten ota entisistä liitoista lapsia kontolleni.
Toiv joku läppä :D siis eihän tälle voinu ku revetä...
Nainen, haluaisitko naisa kaljamahaisen läskin?
"Mua on alkanut ahdistaa, kun tuntuu, että mielenkiintoisten miesten kanssa juttelu tyssää kroppakuvaan."
Et hyödy vastauksista mitään koska vastaajat eivät välttämättä ole niitä mielenkiintoisia miehiä.
Tuo nimittäin viittaa siihen että tiedostamattasi sinulla on rima miesten suhteen korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Minun naisihanteeni on hieman pyöreä. Eli jos sitä ylipainoa on huomattavasti, niin passaisin. Mutta sopivassa määrin se on plussaa. Pääasia on, että naisen kroppa tällöin on (minun mielestäni) tasapainoinen. Eli rinnoissa ja takapuolessa on myös pyöreyttä. Ja että nainen kantaa itsensä itsevarmasti. Pidän tällaista kroppaa kaikkein seksikkäimpänä. Tämä korostuu varsinkin seksin yhteydessä. Hoikkia ja urheilullisia naisia on ihan kiva katsella, mutta he eivät seksuaalisesti minua niinkään sytytä. Mikä on vähän nurinkurista, koska itse olen kropaltani urheilullinen.
Ja nyt jos joku kysyy mikä on liian ylipainoinen, niin sitä on mahdoton määritellä. Riippuu naisesta ja kokonaisuudesta. Sanotaan, että BMI 30 on usein oikein hyvä. Minulle BMI 35 alkaa olla usein jo liikaa.
Eli AP:n kysymykseen, ottaisin oikein mielelläni puolisokseni ylipainoisen naisen. Kunhan ei mene ääripäähän.
Kuvaukseen sopivia naisia on todella vähän, ja he ovat kaikkia nuoria. Vanhemmilla massaa alkaa kertyä enemmän vatsaan ja yläkroppaan, vaikka he olisivat päärynä/tiimalasivartaloisia.
Ani harva suominainen näyttää BMI 30 painossa "tasapainoiselta".
En ottaisi. Mulle ainakaan noilla sun luettelemillasi asioilla ei ole mitään väliä, mutta ulkonäöllä ja seksihalukkuudella ja villeydellä on. En anna mitään arvoa sille onko nainen kouluttautunut tai ei. Melkein parempi että alko maistuu jonkun verran. Röökin poltto on ihan sama. Ihan hyvä jos töissä käy kuhan ei kaikkea energiaansa sinne tuhlaa ja stressaa töitä kotona. Mun unelmien nainen tekee naisten työt, hoitaa lapset, ei nalkuta ja valita, syö lihaa sekä on hyvännäköinen ja halukas. Siinäpä se
No en todellakaan! :D Minä olen lievästi alipainoinen, joten yksi lukuisista kriteereistäni naiselle on olla hoikka. Sorry läskit. :) M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi varmaan niin erilaiset elintavat, että tuskinpa ottaisin.
Aikamoista spekulointia. Todennäköisesti löytyy hoikkia naisia joiden elintavat eroaa sinun omista enemmän kuin tiettyjen ylipainoisten.
Jos mies on urheilullinen ja haluaa harrastaa vaimonsa kanssa, ei lihava oikein onnistu kuvioon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mua on alkanut ahdistaa, kun tuntuu, että mielenkiintoisten miesten kanssa juttelu tyssää kroppakuvaan."
Millaiset miehet ovat niitä mielenkiintoisia?
Onko sinulla ulkonäköön tai sosioekonomiseen asemaan liittyviä kriteerejä miehelle?
Toivottavasti en joudu johonkin "naiset on niin nirsoja" -vääntöön, mutta vastaan tässä samalla myös siihen kelpaisiko itselleni ylipainoinen mies. Niin: kyllä ihan ehdottomasti - mutta pakko sanoa, että kyllä ne elintavat myös itsellä merkitsisi... Olen aikanani urheillut todella paljon ja ollut aikuisena timmissä ja lihaksikkaassa kunnossa. Kun mielenterveys rakoili todella raskaan elämäntilanteen myötä, plus fyysistä sairastelua ja loukkaantumista, niin paino tulla humahti hyvin nopeasti. Nyt liikun, syön suurin piirtein terveellisesti jne. Mulle on todella tärkeää mm. lenkkeillä ja liikkua luonnossa, joten haluaisin, että mies suostuisi sellaiseen myös.
Mielenkiintoisuus on ennen kaikkea älykkyyttä, hydäsydämisyyttä ja viisautta. Toivon korkeaa koulutusta (koska koen että silloin juttu luistaa helpoiten), riittävän samansuuntaista arvomaailmaa ja joitain mielenkiinnonkohteita.
- ap
No niin. Tässähän tuli vastaus siihen miksei miestä löydy.
Korkeakoulutettu, liikunnallinen, älykäs, hyväsydäminen, viisas, ja tietty ulkonäöltään miellyttävä.
Itse olet 100kg, sinulla on mt-ongelmia, syöt "suurin piirtein" terveellisesti.
Tajuathan itse että nyt ollaan ihan eri leveleillä? Jos olisit nyt timmi, lihaksikas ja mt-ongelmista vapaa, vastaisit tavoittelemaasi miestä. Sinä tavoittelet miestä jollaiseen olet kenties tottunut silloin kun asiasi olivat kunnossa, etkä laske rimaa vaikket pysty itse hyppäämään yhtä korkealle kuin ennen.
Jos tasokas mies piutää saada, niin omat asiat kuntoon ensin. Tai sitten alat joustamaan asioista koska miestkin joutuu joustamaan. Alkaen miehen korkeakoulutuksesta, ulkonäöstä genetiikan osalta ja briljeeraustaidoista sosiaalisissa tilanteissa.
Paljon kertoo se että ap mainitsee ensimmäisenä korkeakoulutuksen ja viimeisenä 100kg painon ja mt-ongelmat, ja nekin vasta kysyttäessä tarkemmin.
Koska te naiset opitte ettei korkeakoulutus ole mikään ihmevaltti joka tekee teistä parisuhdemielessä tasokkaampia?
Ei se mene niin että "olen korkeakoulutettu" ja saman tien miesten silmät ovat lautasina että vau nyt on mielenkiintoinen nainen ja puhutaan kovasta tasosta, oho. Päin vastoin.
Kun haetaan pitkäaikaista elinkumppania, niin ulkoisilla seikoilla, kuten ulkonäöllä tai painolla, ei ole juurikaan merkitystä. Toisaalta se, miten ehdokas suhtautuu terveytensä ylläpitämiseen, johon myös painonhallinta kuuluu, kertoo henkisestä kapasiteetista. Psyykkinen yhteensopivuus on välttämötön pitkässä suhteessa, ei siitä muutoin tule mitään.
Jos sipsejä ja cokista ei tuoda taloon ja omistaa lenkkarit ja suomen säiden mukaista ulkovaatetusta niin mikäettei. Sohvaan juurtunutta siideripullaa en ottaisi.