Mies, ottaisitko ylipainoisen naisen puolisoksesi?
Siinäpä kysymys lyhykäisyydessään. Eli miten olisi? Jos perusasiat olisi muuten kunnossa: korkeakoulutus, ei alkoholia tai tupakkaa, jonkunlaista liikuntaa harrasteena, työpaikka, älykäs, sydämellinen jne.
Mua on alkanut ahdistaa, kun tuntuu, että mielenkiintoisten miesten kanssa juttelu tyssää kroppakuvaan. Treffeille en kehtaa enää edes mennä, kun tuntuu, että aina se treffikumppani pettyy siihen, että olen ylipainoinen. Onko mulla mitään toivoa vai tyydynkö vain elämään elämäni yksin?
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia vastauksia. Vähän surullista, mutta ei yllättävää, että moni on niin vastaan ylipainoa. No siis, kyllä mä sen ymmärrän, koska kyllä puolison pitää olla viehättävä. Mutta siis, toki tuntuu surulliselta että muu luonteen hyvyys ei sitten riitä ohittamaan ulkoista epäviehättävyyttä.
Kyllä mäkin näen ylipainon ainakin omassa tapauksessa mielenterveyden ongelmana. Olen nyt näitä ylipainoon johtaneita syitä käsitellyt eivätkä ne vaivaa enää, samaten paino pysynyt jo pitkään samassa, mutta pois en ole onnistunut saamaan kuin ihan vähän. MT-ongelmat ovat kyllä aika yleisiä, mutta kai sekin pitää hyväksyä, että MT-ongelmista kärsinyt ei ole kaikille mahdollinen kumppani.
Mutta hyvä että ihan kaikille ei paino ole ongelma, tosin taidan olla kyllä jo siellä "sairaalloisen" puolella kun painan yli 100 kg... Ja siis ihan normaalipituinen nainen olen.
Miten teistä kannattaisi esim. deittiprofiilissa hienostuneesti ilmaista ylipaino? Ettei se nyt olisi se tärkein juttu kuitenkaan, mutta etten kävisi turhaan deiteillä jos painoni on ongelma jo lähtökohtaisesti.
-ap
Hei! Itse olen ylipainoinen nainen, ja deittiprofiilissani kerron olevani sopivasti lihava. Profiilissani on myös kokovartalokuva, joka on niin hiljattain otettu, että kaikki pystyvät näkemään, mitä tuo sopivasti lihava minun tapauksessani tarkoittaa.
Itse olen laihtunut, kiitos fyysisen työni, mutta ylipainoa on edelleen.
Ei tuo paino tunnu miehiä haittaavan, moni laittaa viestiä.
Toki joku joskus sanoi, että hän tykkää hoikista mutta voisi seksiä kokeilla. Vastasin, että hoikat ovat kyllä nättejä! :) En lähtenyt hänen pullukaksi seksikokeilukseen kuitenkaan, mutta en minä hänen mielipiteestään suuttunut enkä loukkaantunut. Hänellä on oikeus mielipiteeseensä ja minulla on oikeus omaani.Makuja on monia. Jokaiselle vartalotyypille on ottajansa, tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. Myös niiden virheidensä ja puutteidensa kanssa.
Miksi ap haluaisit, että ylipainoinen nainen kelpaisi kaikille miehille? Et kai sinä koko maailman miehiä aio superpolyamoriseen suhteeseen saada, luulen että yksi hyvä mies riittää. Ei sinun tarvitse löytää kuin se yksi, joka haluaa juuri sinut juuri sellaisena kuin olet! Rautainen itsetunto ja -luottamus ovat kaikkein viehättävimpiä piirteitä, joten työstä niitä. Hyväksy kehosi, rakasta ja kunnioita sitä niin kuin toivoisit tulevan miehesikin rakastavan ja kunnioittavan. Todennäköisesti se mies tulee vastaan, ja toisaalta et ole niin hauras sellaisten miesten edessä, jotka haluavat ehdottomasti hoikan. Kaikille, jotka kertovat minulle haluavansa hoikan naisen, olen toivottanut onnea etsimiseen. Hymyssäsuin ja vilpittömästi :) en sarkastisen ilkeästi tai loukkaantuneesti :D
Kiitos hyvästä vastauksesta :)
Mulla ei rautaista itsetuntoa ole. En ole mitenkään superepävarma, mutta kyllä sen huomaa, että muutamat pakit ulkonäön takia ovat menneet ihon alle.
Ehkä se on ihan viisasta ilmoittaa paino profiilissa, kun se on monille iso juttu. Mua vaan itseä esim. Tinderissä on häirinnyt ihan hirveästi jos mies esim. murjoo vitsiä pituudestaan (jos on lyhyt). Tuntuu, että silloin ei ole sinut asian kanssa. Se on 500 merkin "mainos", kannattaako omia ns. heikkouksia luetella..? Kun ei ne kaikki heikkoudet ja hyvät puolet siihen kuitenkaan mahdu. Mutta kaipa se on nettideittimaailman raadollisuus mikä pitää hyväksyä...
Ei toki tarvitse kelvata kaikille miehille, se yksi riittää. Ehkä mun pitäisi pitää toistaiseksi taukoa nettideittimaailmasta, kun se tuntuu niin kuluttavalta. Jotenkin mua ei haittaisi tulla torjutuksi esim. luonteeni takia, koska kaikki ei vaan käy toisilleen, mutta se että muut hyvät ominaisuuteni tulevat ohitetuiksi kehoni koon mukaan tuntuu vaan tosi kurjalta. Nautinp kyllä uusiin ihmisiin tutustumisesta, mutta ajoittain aika rumatkin torjunnat ovat vähän liikaa. Tuntuu, että ihmiset eivät osaa enää kohdella toisiaan kauniisti ja kunnioittavasti mitä deittailuun tulee.
Kiitos vielä kauniista ja tosi rohkaisevasta viestistäsi! Ehkä mullekin tulee vielä joskus (tosielämässä) vastaan joku, joka on valmis hyväksymään minut tällaisenani.
- ap
Kannattaa pysyä kaukana sellaisista ihmisistä, jotka vaan kuluttaa sitä omaa energiaa. Kyllä ne ihmiset osaa tunnistaa. Eivät anna puolisolle, kavereille eikä ystävilleenkään omaa tilaa.
Minusta sellainen sopivasti laiskanpulska olisi mitä mieluisin, joka osaa delegoida tehtäviä myös muille kuin itselleen. Vaikkapa perheyrityksem työtehtäviä, eikä kuluta itseään loppuun.
Vaatteita saa olla pyykkäämättä tai tiskejä joskus tiskaamatta. Osallistun itsekin niihin töihin, mutta priorisoin ihan ajankäytön vuoksi toisarvoiseksi toisinaan. Sitten, kun aikaa on, niin tuleehan ne tehtyä.
Minusta elämästä nauttii enemmän kiloja reilummin omaavana, kuin langan laihana. Harva normaalipainoinenkaan ymmärtää, mistä siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Otin, koska luonne mätsäsi parhaiten kanssani. Miksi mainitset korkeakoulutuksen ap? Naisessa se on monelle miehelle miinus. Nousee jotenkin naiselle päähän, luulee kuuluvansa parempiin ihmisiin ja kuvittelee siksi ansaitsevansa toisen samanlaisen, vaikka aivan muut asiat ovat elämässä tärkeitä.
Kyllä minulle älykkyys on tärkeää, en jaksa heikkolahjaisia, mutta koulutus ei määritä ihmisen arvoa. Puolisoni on sekä korkeakoulutettu että älykäs, mutta oikeasti älykkäin tuntemani ihminen ei ole korkeakoulutettu.
Älä puhu muiden miesten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin, koska luonne mätsäsi parhaiten kanssani. Miksi mainitset korkeakoulutuksen ap? Naisessa se on monelle miehelle miinus. Nousee jotenkin naiselle päähän, luulee kuuluvansa parempiin ihmisiin ja kuvittelee siksi ansaitsevansa toisen samanlaisen, vaikka aivan muut asiat ovat elämässä tärkeitä.
Kyllä minulle älykkyys on tärkeää, en jaksa heikkolahjaisia, mutta koulutus ei määritä ihmisen arvoa. Puolisoni on sekä korkeakoulutettu että älykäs, mutta oikeasti älykkäin tuntemani ihminen ei ole korkeakoulutettu.
Olen tavannut muutamankin miehen, joka selvästi syttyi oman alansa professorinaisista näiden ulkonäöstä riippumatta.
ja nyt naiset julistamaan taas " mun mies rakastaa minua sellaisena kuin olen " .
Tuo se naurattaa vuodesta toiseen, kun se iso nainen beta kainalossa kertoo ton .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut muutamankin miehen, joka selvästi syttyi oman alansa professorinaisista näiden ulkonäöstä riippumatta.
Kyllähän se edesauttaa parisuhteen muodostamista, jos on samasta yhteiskuntaluokasta.
Tai mielenkiinnon kohteet ovat samoja. Joku tykkää vaikkapa karhukaisista.
Kirjassa Rahvaan rakkaus, on jotain selventävää tähänkin.
Vaikea sanoa, sillä joko ihmiseen ihastuu tai sitten ei, eikä tätä asiaa voi paljoakaan kontrolloida itse.
Vierailija kirjoitti:
Nää on ihan kamalia uskomuksia. Täällä yleistetään niin rajusti, ettei mitään järkeä. Suurin osa ihmisistä ja heidän ajatuksensa / mieltymyksensä on sellaisia keskivertoja. Niiku oikeassa maailmassa. Täällä keskustelupalstalla asia näyttää olevan toisin.
No en varmasti, sillä surustelun alkuhuuman jälkeen painoa alkaa kertymään ja raskauden aikana raskauskiloja tulee 10-20 lisää jane ovatjostain kumman syystä pysyviä. Eli alkuun ylipainoinen on 10v päästä sairaalloisen ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin, koska luonne mätsäsi parhaiten 0kanssani. Miksi mainitset korkeakoulutuksen ap? Naisessa se on monelle miehelle miinus. Nousee jotenkin naiselle päähän, luulee kuuluvansa parempiin ihmisiin ja kuvittelee siksi ansaitsevansa toisen samanlaisen, vaikka aivan muut asiat ovat elämässä tärkeitä.
Nää on ihan kamalia uskomuksia. Täällä yleistetään niin rajusti, ettei mitään järkeä. Suurin osa ihmisistä ja heidän ajatuksensa / mieltymyksensä on sellaisia keskivertoja. Niiku oikeassa maailmassa. Täällä keskustelupalstalla asia näyttää olevan toisin.
Mitä tarkoitat tuolla yleistämisellä? Tässä aloituksessa oli kyse siitä, että haluaako ylipainoisen kumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, sillä joko ihmiseen ihastuu tai sitten ei, eikä tätä asiaa voi paljoakaan kontrolloida itse.
Minustakaan siihen ei voi itse paljoa vaikuttaa, mihin piirteeseen ihastuu. Pyöreys tai pehmeys joko viehättää tai sitten ei.
Kuulisin mielelläni mielipiteitä, miten miehen pyöristyminen on vaikuttanut. Jos ei parisuhteen muodossa, niin ystävyyteen tai kaveruuteen.
Tottakai.
Riippuu tietysti kasvoista, vartalon muodoista ja siitä, että mihin se rasva pakkautuu.
Esim. tältä näyttävä nainen viehättää kovasti.
Kaunis, kurvikas ja hedelmällisen näköinen 😘
https://i.pinimg.com/originals/9f/5b/d1/9f5bd1639e5ac3f279407056d9ca76c…
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Riippuu tietysti kasvoista, vartalon muodoista ja siitä, että mihin se rasva pakkautuu.
Kaunis, kurvikas ja hedelmällisen näköinen 😘https://i.pinimg.com/originals/9f/5b/d1/9f5bd1639e5ac3f279407056d9ca76c…
Tuommoinen on ainakin minun makuun liian laiha. Ehkä pitkäkin, kuvasta ei nää.
Kun mies asettuu naisen taakse seisaallaan, niin minusta omalta tuntuu semmoinen rakenne naisella että oma vartalo myötäilee naisen muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Kaunis, kurvikas ja hedelmällisen näköinen 😘https://i.pinimg.com/originals/9f/5b/d1/9f5bd1639e5ac3f279407056d9ca76c…
Juuri tuommoinen oli aina se luokan yksi ja ainoa lihava 80-luvulla,
Nyt tuo on luokan laihoin naisten keskuudessa.
Mitä tarkoitat ylipainoisella? Sellaista jolla muhkeat reiden ja hieman paksut kädet mutta ei vatsaa vai sellainen pallo?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat https://m.facebook.com/?_esr ylipainoisella? Sellaista jolla muhkeat reiden ja hieman paksut kädet mutta ei vatsaa vai sellainen pallo?
Niin. Voihan sillä olla miehen näkökulmasta merkitystä, missä kohtaa kiloja on. Jokaiselle vartalotyypille löytyy varmaan haluajia?
Vierailija kirjoitti:
Ap annan sulle vinkin lihavana naisena: älä ikinä lankea miehen kanssa sänkyyn ekalla tapaamiskerralla, koska mies ei suostu silloin enää toiseen tapaamiseen = käytti sinua vain hyväksi. Mulle on oikeasti jo 4 kertaa käynyt näin ja menen aina vain enemmän rikki. Kai mullakin on se mentaliteetti, että jos mies ei muutenkaan halua mua enää nähdä niin miksen panisi? Mutta toisaalta, ei se ole järkevää. Tuskin hoikille naisille käy näin, että kelpaavat vain kertapanoksi. Kun kelpaisi edes johonkin fwb-juttuun, mutta ei... kidutusta joutua olemaan ilman seksiä nuorena naisena.
Voi sua :/ En ole lankeamassa heti enkä edes nopeasti sänkyyn, sillä mielestäni seksi kuuluu sitoutuneeseen, rakastavaan suhteeseen. Mielestäni tämä vapaan seksin ja "naisillakin on oikeus nauttia" toitottaminen yksinomaan vahingoittavat naisia, koska monet seksikumppanit eivät todellakaan tee hyvää naisten psyykelle. Ja se ei ole mitään moralisointia tai naisten syyllistämistä tai pitämistä lutkina, vaan ihan vain ymmärrystä peruspsykologiasta ja tuollaisen vahingollisuudesta. Joten nyt hyvä nainen kerääpä vähän omanarvontuntoa ja hanki vaikka seksileluja. Pelkästään sillä että kunnioitat ja rakastat itseäsi (=ei sängystä toiseen epätoivoisena hyppimistä) on todella iso merkitys... - ap
enemmän kiinnostais etät miksi se nainen ei voisi laihduttaa, mikä syynä siihen .
Ottaisin kunhan "korkeakoulutus" ei tarkoita amkia
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että olet löytänyt luonteelta hyvän puolison, jota arvostat painostaan huolimatta :)
Mainitsin korkeakoulutuksen, koska se on itselleni tärkeä asia, ja kyllä melkein kaikille tuntemilleni miehille... Epäilemättä korkeakouluttamattomissa on myös hyvin älykkäitä yksilöitä, mutta kyllä ne samansuuntaiset elämänarvot, kiinnostuksenkohteet jne. ovat paras pohja suhteelle. Esimerkiksi ex-mieheni sanoi todella usein, että ei voisi kuvitella jakavansa elämäänsä kouluja käymättömän naisen kanssa, koska lähtökohdat ovat niin älyttömän erilaiset. Lisäksi... kyllä se koulutus myös kehittää ajattelua. Vaikka olisi miten paljon potentiaalia, niin jos ajatteluaan ei kehitä, niin se ei hirveästi auta. (Tietysti on niitäkin, jotka esim. lukevat todella paljon ja siten kehittävät itseään.)
Tokikaan koulutus ei määritä ihmisen arvoa. Voisin kyllä kuvitella ottavani matalammin koulutetun puolison, jos kokisin häneen yhteyttä, ja sen yhteyden kokemisen osa tulee myös älykkyydestä - ja tällaisia ystäviä mulla onkin jokunen. Mutta kun ihan kaikkiin ei voi paneutua, niin se koulutus on yksi seulova tekijä... Ei toki ehdoton. Mutta tää meni jo iloisesti sivuraiteille :) - ap
Voi olla takana myös sen vuoksi, että se takapuoli kiinnostaa...
Naista puolestaan miehen luiseva pylly ei niinkään.