Suomessa ei varmaan kohta saa sanoa uskovansa Jumalaan
ilman että vähintään leimataan hulluksi. Mutta näinhän nämä lopun ajan uskovien vainot ovat askel askeleelta toteutumassa.
Kommentit (43)
Oikeassa elämässä suurin osa suhtautuu tavallisiin uskovaisiin joko myönteisesti tai neutraalisti.
Ne on ne äärihihhulit ja kiihkoilijat, jotka nostavat ihmisissä negatiivisia tunteita pintaan.
Itse olen agnostikko, ja minulle ihan sama mihin kukakin uskoo, kunhan antaa minullekin vapauden elää omaa elämääni omalla tavallani. En minkään muiden tonteille hypi, enkä arvostele tai paheksu kanssaihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 01:33"]
Minä uskon Jumalaan ja pidän Raamattua pyhänä kirjana. Siksipä pyrin kohtelemaan muita ihmisiä aina kunnioittavasti ja rakastamaan lähimmäisiäni. En hyväksy minkäänlaista väkivaltaa, niin fyysistä kuin henkistäkään. Näen jokaisen ihmisen yhtä arvokkaana, Jumalan luomistyönä. Tiedostan olevani syntinen, enkä ole ketään parempi tai onnistuneempi omassa elämässäni. Kuitenkin tiedän, että yksin Jumalan armosta, Jeesuksen Kristuksen tähden, minäkin saan kaikki pahat tekoni ja ajatukset anteeksi. Jokainen saa. Joh. 3:16.
Tälläinen on minun uskontoni.
[/quote]
Kuulostaa oikein kauniilta ja suvaitsevaiselta. Oletko kuitenkaan tajunnut, että samalla hyväksyt järjestelmän, jossa oikeinuskovat palkitaan ikuisella autuudella, kun taas heidän väärinuskoneet lähimmäisensä - skenarioissa vähintään lakkaavat olemasta ja julmemmissa - tuomitaan ikuiseen kidutukseen? Näin jos siis olet kristitty.
Tämän ajatuksen takia pidän kristittyjä käsittämättömän julmina.
[/quote]
Kyllä taivas ja helvetti on totta. Miksi se tekee kristitystä julman? Lähetystyötä tehdään koko ajan jotta kaikkialle maailmaan, jokaiselle ihmiselle voitaisiin kertoa ilosanoma: sinäkin saat syntisi anteeksi! Eikö tämä ole lähinmäisenrakkautta? Eikö julmaa olisi se, että kristityt salaisivat uskonsa ja ja pitäisivät sen vain itsellään? Jos sinä tietäisit tien ulos palavasta talosta, kertoisitko siitä muille talossa oleville vai lähtisitkö vähin äänin ettei kukaan muu pelastuisi?
Kristinusko on armon uskonto. Tässä ei ihmisen teoilla ole mitään väliä, hyvät teot eivät ketään pelasta (vrt. mikä tahansa muu maailmanuskonto).
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 01:33"]
Minä uskon Jumalaan ja pidän Raamattua pyhänä kirjana. Siksipä pyrin kohtelemaan muita ihmisiä aina kunnioittavasti ja rakastamaan lähimmäisiäni. En hyväksy minkäänlaista väkivaltaa, niin fyysistä kuin henkistäkään. Näen jokaisen ihmisen yhtä arvokkaana, Jumalan luomistyönä. Tiedostan olevani syntinen, enkä ole ketään parempi tai onnistuneempi omassa elämässäni. Kuitenkin tiedän, että yksin Jumalan armosta, Jeesuksen Kristuksen tähden, minäkin saan kaikki pahat tekoni ja ajatukset anteeksi. Jokainen saa. Joh. 3:16.
Tälläinen on minun uskontoni.
[/quote]
Kuulostaa oikein kauniilta ja suvaitsevaiselta. Oletko kuitenkaan tajunnut, että samalla hyväksyt järjestelmän, jossa oikeinuskovat palkitaan ikuisella autuudella, kun taas heidän väärinuskoneet lähimmäisensä - skenarioissa vähintään lakkaavat olemasta ja julmemmissa - tuomitaan ikuiseen kidutukseen? Näin jos siis olet kristitty.
Tämän ajatuksen takia pidän kristittyjä käsittämättömän julmina.