Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko valita haluaako lääkkeellisen raskauden keskeytyksen vai kaavinnan?

Vierailija
21.05.2013 |

Olen nyt noista molemmista vaihtoehdoista lukenut ja haluaisin mieluummin kaavinnan. Luin kuitenkin myös että nykyään suurin osa keskeytyksistä tehdään lääkkeellisesti, joten onko mulla edes mahdollisuutta valita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa kenelläkään?

Vierailija
2/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri päättää hoidon ja siitä on oikeus kieltäytyä halutessaan mutta ei valita hoitoa. Yleensä asiat pyritään hoitamaan yhteisymmärryksessä potilaan kanssa mutta viime kädessä lääkäri päättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeelliseen päädytään usein siksi kun se on mahdollista ja maksaa yhteiskunnalle vähemmän kuin kaavinta. Kaavintahan tehdään nukutuksessa joten sille tulee paaaaljon enemmän hintaa plus se vie resursseja verrattuna siihen että sulle annetaan pillerit ja homma hoituu itsestään..

Vierailija
4/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kaavintaan tuulimunaraskauden takia rv11.

Vaikka nukutus on "humautus" niin sekin on aina riski.

Minulle tuli kaavinnassa verenvuotoa mikä oli vaikea saada loppumaan ja kaikenlisäksi tuli kohtutulehdus kaupan päälle.

Eli jos vaihtoehtona olisi kaavinta tai lääkekeskeytys niin ottaisin lääkkeen.

Vierailija
5/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon valinnassa painaa eniten lääketieteellinen perusta, eli mikä on turvallisin ja sopivin vaihtoehto kullekin potilaalle. Lääkkeellinen keskeytys on kirurgista kaavintaa turvallisempi ja kaavinnan mahdolliset jälkiseuraamukset hankalampia. Eli ihan hepposin perustein ei kaavintaan lähdetä eikä potilaalla voi olettaa olevan asiantuntemusta päättää tällaisesta. 

Vierailija
6/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valita rv12 että otanko lääkkeellisen vai kaavinnan.

Valitsin kaavinnan koska en halunnut nähdä "saalista".

Vierailija
7/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valinnut ennaltaehkäisyn.

Vierailija
8/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä mukavaa, 8.

Me valitsimme toisin ja yritimme vauvaa pitemmänkin aikaa.

Lopulta raskauduin ja rv12 ihmistaimi todettiin kuolleeksi.

t: 7

Vierailija
9/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa vuonna 2007 rv8 kysyttiin, haluanko mieluummin kaavinnan vai lääkkeellisen. Päädyin lääkkeelliseen. Hirveät kivut ja kaksi kuukautta jälkivuotoa. Lisänä tosiaan "saaliin" näkeminen. Ei ollut helppo kokemus 16-vuotiaalle. :/

Vierailija
10/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu molemmat (keskeytyneitä keskenmenoja), sekä lääkkeellinen että kaavinta ja jos saisi valita, ottaisin juuri kaavinnan, vaikka nukutuksen takia onkin isompi riski.. Joudun käyttämään verenohennuslääkkeitä ja lääkkeellinen vuoti "kerralla" pois, menin sitten sairaalaan takaisin kun vuodin niin paljon että ihan ehdin pelästyä että vuodan niin paljon että taju lähtee (oli vielä taapero kotona ja minä muuten yksin hänen kanssaan kotona). Plus että kaavinta sitten tutkittiin ja saatiin selville miksi sain niinkin monta keskenmenoa kuin sain...

Vierailija
11/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, tungettelevasti kysyn että mitä siitä selvisi?

*myöskin kaavittu mutta mitään poikkeavaa ei selvinnyt (tai sitten edes etsitty...)*