Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon lukenut raamatun lävitse, samoin Dostojevskin suomennetut teokset

Vierailija
10.07.2013 |

Oletko sinä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut pesukoneen ja pakastimen käyttöohjeet, jota moni ei tee.

Vierailija
2/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, Mä ainakin luen tarkasti manuaalit, hassu olet. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, Raamatusta pätkiä ja Dostojevskilta sekalaisia teoksia. PIdän myös aika naurettavina tällaisa "jokaisen sivistyneen ihmisen on luettava juuri nämä kirjat kannesta kanteen" juttuja, koska yleensä riittää se että tietää merkkiteosten pääasiat.

Toisekseen, melkoisen sivistymätöntä ylenkatsetta sanoa että jos jonkun mielestä esim. Raamattu on tylsä niin hän ei vaan "osaa" lukea niitä oikein. Hei, makuja on monia ja vaikka kirjaa pitäisi hyvin kirjoitettuna tai historiallisesti merkittävänä sitä voi silti pitää samalla tylsänä. Monissa nämä-kaikkien-pitäisi-lukea-listoissa on lisäksi niin monenlaisia ja -tyylisiä teoksia Platonista Tolkieniin että kovin moni tuskin pitää niitä kaikkia säkenöivinä ja mukaansatempaavina.

Vierailija
4/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun kahlaain nuorenad ja hulluna. Dstojevskin kohdalla itsesuojeluvaisto oli jo sen verran kehittynyt, että etsin vähemmän pessimististä luettavaa.

Vierailija
5/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä lue.

Vierailija
6/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, Pessimististä? Hän kuvaa usein ankeita oloja kyllä, mutta onhan esimerkiksi Anna Karenina kiihkeä rakkaustarina ja loisteliaita miljöö-kuvauksia. ap

Vierailija
7/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, Jokaisen itseään sivistyneeksi tituleeraava on lukenut nuo kirjat. :) ap

Vierailija
8/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Anna Kareninanhan kirjoitti...? Ei Jeesus mitä porukkaa

Vierailija
9/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:06"]

ja Anna Kareninanhan kirjoitti...? Ei Jeesus mitä porukkaa

[/quote]Ohhon, mä olin jo Tolstoissa menossa. Sorry. ap

Vierailija
10/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään itseään sivistyneeksi tituleeraava ei sekoittaisi näitä kahta edes unissaan. Sekoitatko sinä, ap?

Vierailija
11/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, Unissaniko? Siellä nyt sekoittuvat monet maailmat, hih. :) Luin siis viimeksi Tolstoin teokset ja siksi vanhalle sallittakoon pieni moka. Oletko sinä lukenut nuo kaikki? ap

Vierailija
12/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki, aloitukseksi oli juntti!

Vierailija
13/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, Josko seuraava aloitus sitten miellyttäisi sinuakin. ap

Vierailija
14/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko kirjat siksi, että ne oikeasti kiinnostavat, vai siksi että pääset kertomaan lukeneesi ne?

Vierailija
15/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen paljon ja uskallan myöntää olevani moukka: Nuo kirjat on tylsiä. En lue jotain sen takia, että se kuuluu sivistykseen. Ei - en lue seiskaa tai vastaavia ja kyllä, jaksan lukea vaikka 1000-sivuisen kirjan, jos se on hyvä. Luin mm. Stieg Larssonin trilogian kolmella eri junamatkalla, yhden/matka. (matkat 7-8 tuntia, muutama pikku tauko lukemisessa). 

Vierailija
16/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kirjat eivät ole tylsiä, tylsät ihmiset vain eivät saa niistä mitään irti. Joko ihmisellä on se kyky ymmärtää tai sitten sitä ei ole, turha väkisin yrittää - siinä olet oikeassa.

Vierailija
17/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen lukenut. Olen lukenut koraaninkin kahdesti, n 20 vuotta sitten, ihan uteliaisuudesta. Siis suomennettuna tietenkin.

Vierailija
18/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:44"]

Minä luen paljon ja uskallan myöntää olevani moukka: Nuo kirjat on tylsiä. En lue jotain sen takia, että se kuuluu sivistykseen. Ei - en lue seiskaa tai vastaavia ja kyllä, jaksan lukea vaikka 1000-sivuisen kirjan, jos se on hyvä. Luin mm. Stieg Larssonin trilogian kolmella eri junamatkalla, yhden/matka. (matkat 7-8 tuntia, muutama pikku tauko lukemisessa). 

[/quote]

Nämä ovat makuasioita. Minusta mainitsemaasi trilogiaa voi käyttää lähinnä takan sytykkeenä.

Vierailija
19/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:04"]

3, Jokaisen itseään sivistyneeksi tituleeraava on lukenut nuo kirjat. :) ap

[/quote]

Noniin päde nyt noiden lukemisella sitten av:lla :D Taidat olla kyllä erityisen sivistynyt kun sivistyksen normejakin asettelet täällä palstalla!

Taputuksia olalle

Vierailija
20/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voi puhua jostakin, niin on täytynyt tutustua siihen. Raamattu tulee ymmärtää kokonaisuutena, tosin vajaahan se taitaa kuitenkin olla, mikäli uskominen joitain lähteitä. Kaanoni ei ole kasassa. Muhammed tunnusti Jeesuksen ja sen vuoksi muslimin on ollut tutustuttava Jeesuksen tarinaan. Näin ajattelisin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi