WC käynti; kysymys naisille
Olen mies. Minulla on pieni tytär, ei vaipoissa, mutta tarvitsee apua pyyhkimisessä. Huomioni on kiinnittynyt että aina välillä molemmat pakarapuoliskot ovat todella märkiä pissalla käynnin jälkeen.
Mieltäni askarruttaa että onko aikuisilla naisilla sama juttu, persposket märkinä WC toimituksen jälkeen?
Vaimoni ei suostu kommentoimaan asiaa.
Kommentit (28)
Ap, kerropa vastineeksi miksi pojat aina pissii pitkin lattioita?
Ja joo, voi noin käydä jos asento on huono.
Olen opettanut omille pojilleni vessakäyttäytymisestä vanhan kansan viisauden: "Astu askel eteenpäin, se on lyhyempi kuin uskotkaan."
Pojat oppivat, mutta poikien isä ei uskonut tuota opetusta, vaikka opetin sen hänellekin. Niinpä pöntön reunat ja vessan lattia pöntön vieressä on usein kusesta märkä.
No jos pikkulikka kenottaa takakenossa pissimisen aikana, kastuu persposketkin. Varma tieto, koska usein kännissä pöntöllä kenottaessani myös persposket om kusessa. Siis tyttö hivenen etukumaraan asentoon, niin eiköhän homma ole sillä selvä. Kippis! =)
Kyllä minä voin ihan rehellisesti kertoa, että kyllä minulla on montakin kertaa pakarat kusesta kastuneet. olen nainen 24v ja näin käy itseasiassa aika usein. Erittäin ärsyttävä ongelma, enkä oikein tiedä mistä se voisi johtua. Näin se vaan on...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 01:34"]
Kyllä minä voin ihan rehellisesti kertoa, että kyllä minulla on montakin kertaa pakarat kusesta kastuneet. olen nainen 24v ja näin käy itseasiassa aika usein. Erittäin ärsyttävä ongelma, enkä oikein tiedä mistä se voisi johtua. Näin se vaan on...
[/quote]
Hemsketti, en olekaan ainoa jolla on aina pehva märkä pissan jälkeen. :/ Olen kyllä yrittänyt vaihtaa asentoa mutta aina saa pyyhkiä ihan hiivatisti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 01:34"]
[/quote]
Hemsketti, en olekaan ainoa jolla on aina pehva märkä pissan jälkeen. :/ Olen kyllä yrittänyt vaihtaa asentoa mutta aina saa pyyhkiä ihan hiivatisti.
[/quote]
Minäkin kuulun tähän joukkoon. Varaa ap vessaan vauvan pyllypyyhkeitä. Minäkin kuuraan takamuksen usein ainakin kotona kostealla intiimipyyhkeellä. Tietysti paperillakin saa pyllyn pyyhittyä mutta pitää olla huolellinen. Kokeilkaa vaikuttaako erilainen asento pöntöllä asiaan. Minä olen ajatellut että pissa leviää ympäri alapäätä kun olen ajellut karvat pois. Minulla oli nuorempana niin tuuhea puska että varmaan se ohjaili aikaisemmin pissaa tai sitten se imeytyi karvaan.
OHO! En oo ikinä kuullut (enkä oikein vieläkään tajua miten se on mahdollista) että vois olla pakarat pississä vessareissulla. No siis joo, lapsella tajuun kyllä jos ei ymmärrä istua oikein.
Tosissaan? Aikuisilla ihmisillä??
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 09:52"]
OHO! En oo ikinä kuullut (enkä oikein vieläkään tajua miten se on mahdollista) että vois olla pakarat pississä vessareissulla. No siis joo, lapsella tajuun kyllä jos ei ymmärrä istua oikein.
Tosissaan? Aikuisilla ihmisillä??
[/quote]
Oikeesti joo. Aiva likomärkän on koko takamus. Sen verran lörpöttää alapään lihat että pissakin suihkuua ihan mihin sattuu. Ihan kamalaa.
Kummallista, ettei asiallisesti esitettyyn kysymykseen voi vastata asiallisesti.
Kyllä myös omalla vajaa 3v tyttärelläni kastuu joskus myös pakarat pissalla käydessään. En oo kylläkään jääny sitä ihmettelemään, lapsethan vasta opettelee asioita, myös vessassa käyntiä. Ja on poikienkin pissaaminen joskus vähän sotkuista, kun esinahka on jotenkin hankalasti ja eivät ymmärrä vetää sitä vähän taakse ennen pissaamista, silloin monesti lirahtaa vähän housuille.. Oma mieheni ei pissi renkaalle, eikä lattioille :)
Sama vika Rahikaisella. Omalla lapsella ihan sama juttu, vaikka kenottaa ihan eteen päin.
Itse olen ajanut karvat veks pari kertaa, mutta kyllästynyt siihen, että sen jälkeen on koko hanuri kusessa. Pakko pitää vaan lyhennettyä mallia. Kai ne karvat jotenkin ohjailee sitä pissaa oikeeseen suuntaan.
Pertsa 58v. jatka vaan sitä rekan ajamista, älä tuu työajalla tänne runkkaamaan
Ensiksi kannattaisi tyhjentää potta. Sitten rupeat tyhjentämään pottaa joka kerta sen jälkeen, kun tyttäresi käy pissalla.
Ei ihmekään, että pylly on märkä, kun hän on joutunut uittamaan itseään liian täydessä potassa.
Tyttäreni käy normaalilla WC-istuimella, eli ei ole täysinäisestä potasta kyse.
En ole myöskään Pertsa, 58 vuotias, rekkamies saati runkkari.
Päättelen siis sekä vaimoni vaikenemisesta etä näistä täällä saaduista kommenteista että myös aikuisilla naisilla on koko takamus märkänä virtsalla käymisen jälkeen. Asia lienee jonkin moinen tabu, josta syystä koko homma pitää käntää jopa tällä foorumilla epätoivoiseksi vitsiksi.
t.ap
No, ny asiallinen vastaus. Virtsa voi valua pitkin ihoa jolloin takapuoli on märkä, jos lapsi istuu pytyllä jalat tiukasti yhdessä. Mulla 2 ja 4 vuotiaat tytöt jotka menee omatoimisesti vessaan ja huutavat sitten pyyhkimään. Olen huomannut tismalleen saman asian. Joten päättelin että pissaamisasento on jotenkin väärä. Opetin lapsia että laittavat jalat vähän levälleen ja kumartuvat eteenpäin, näin virtsasuihku pääsee vapaasti suoraan alas. Ja lapset ovat hoikkia joten ei ole kyse läskireisien edessä olemisesta. Omituista kerrassaan että vaimo vaikenee asiasta, luonnollisia asioita nuo vessa-asiat sillä joka ikinen ihminen käy vessassa! Kukin vain käy tavallaan, toiset häpeilee ja toiset ei. :-) Meillä auttoi asenon muutos, suosittelen. Lapset ei voi tietää luonnostaan kaikkea. Sitten asianmukaisen pyyhkimisen opettelu tulee myöhemmin.
Ei oo. Osaan pissata siististi. Oliko muuta?
Yli 30v kun kusee lumihankeen, on jälki kuin olisi vihdalla vedelty.
Vai miten se vanha viisaus meni.
Ei mulla ikinä persposket kastu. Sisäreidet ihan ylhäältä kylläkin. Jotenkin on niin eteenpäin suihkuava kusi.