Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tulla allergiselle ja herkälle lapselle koiran nuolaisusta????

Vierailija
10.07.2013 |

Voi ***** että ottaa taas päähän toi naapurin hurtta!!! Oltiin leikkikentällä ja oli kulkee naapuri isoine koirineen. Meidän pikkuneiti 3wee aina katselee sitäkin karvakasaa ihan haltioissaan ja olen monesti sanonut sille koiran omistajalle että pitää sen koiransa kädenmitan päässä meidän lapsesta....

Noh, neiti sit päättää kirmata koiraa kohti ja oletin että koiran omistaja jatkaisi matkaa koirineen ja ei välittäisi meidän tytöstä. NOH, tää idiootti päättää sitten pysähtyä koirineen ja antaa meidän lapsen tulla koiran luo. Tyttö ehtii taputtelemaan koiraa ja koira nuolaisee lapsen käsiä ja NAAMAA.......

Siinä vaiheessa huusin jo, että mitä hittoa, jatka nyt matkaasi siitä. Omistaja tuijottaa mua ihan H. Moilasena ja antaa mun lapsen jatkaa koiran taputtelua!!!!!

Joo.... Mitähän tuostakin nyt tulee, 3-vuotias on todellakin TOSI allerginen ja herkkä kaikelle, varmaan muurautuu silmät umpeen ja pitää lähteä taas päivystykseen..... -.-

Voinko lähettää lääkärilaskun sit idiootti naapurille?? Voinhan???

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:49"]

En ole ap, mutta ihan käsittämätöntä miten puolustatte täällä koiraa. Siis tuon ymmärtäisin että olisi antanut vain silitellä koiraa, mutta kyllä jokainen koira tulee opettaa siihen ettei vieraiden ihmisten käsiä/varsinkaan kasvoja nuolla!

[/quote]

Tämä. Mua niin ällöttää naamaa nuolevat koirat, epähygieenistä ja huonosti koulutettuja.

Vierailija
22/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saiko se lapsi jonkun allergisen reaktion? Tais ap. vain luulla niin, kun palstallekin kerkesi toimittamaan asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Eiköhän tämäkin ollut trolli. Muuten ap olisi ollut täällä jo haukkumassa kaikki vastaajat vastuuttomiksi tms.

Vierailija
24/36 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollipa hyvinkin tai muuten voisi ap:n haukkua vastuuttomaksi, jos ei tiedä mitä oireita 3-vuotiaalle, allergiselle lapselleen voi tulla koiran nuolaisusta. Ihan turha mokomaa asiaa olisi tulla av:lta kysymään.

Vierailija
25/36 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:54"]

Kyllä, lapsi sai pahan reaktion kasvojen seudulle ja jouduttiin lähtemään päivystykseen. Oletteko tyytyväisiä?

ap

[/quote]

Tässä ap kertoi nuolaisun seurauksen. Allergia ei ole teeskentelyä. Itse saan todella ikävän kohtauksen koiran syljestä ja hilseestä. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, ettei kukaan valitse olla allerginen.

Vierailija
26/36 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää miten ap peräänkuuluttaa naapuriltaan aikuisen vastuuta muttei mielestään ole tilanteesta ilmeisesti itse mitenkään vastuussa.

Otan allergiat vakavasti mutta ei vieras ihminen ole huolehtimisvelvollinen minun tai perheeni allergioista. Minä olen.

Vierailija
27/36 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:40"]

Mä en voi käsittää miten ap peräänkuuluttaa naapuriltaan aikuisen vastuuta muttei mielestään ole tilanteesta ilmeisesti itse mitenkään vastuussa.

Otan allergiat vakavasti mutta ei vieras ihminen ole huolehtimisvelvollinen minun tai perheeni allergioista. Minä olen.

[/quote]

Naapuri jäi ihan kettuillakseen seisomaan paikoilleen, koska tietää että vihaan hänen koiraansa ja lapseni rakastaa sitä.

Olen selittänyt, että vihaan koiraa lapseni lähellä koska lapsi on pahasti allerginen.

Vierailija
28/36 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:40"]

[/quote]

Naapuri jäi ihan kettuillakseen seisomaan paikoilleen, koska tietää että vihaan hänen koiraansa ja lapseni rakastaa sitä.

Olen selittänyt, että vihaan koiraa lapseni lähellä koska lapsi on pahasti allerginen.

[/quote]

Hei ap, kannattaa opettaa lapselle, että pysyy kauempana koirista ja muista allergisoivista eläimistä/ruoista/ym. Luulisi, että lapsi itsekin oppii melko helposti ihailemaan koiraa kauempaa, kun selität että voi saada taas ikävän reaktion, jos menee liian lähelle.

Mitä olisit muuten tehnyt vauva sylissä, jos lapsi olisi lähtenyt juoksemaan autotielle? Tai muuten vaan karkuun?

Vierailija
29/36 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tenevan tulevaisuus:

http://www.weebls-stuff.com/wab/germs/

Vierailija
30/36 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hei ap, kannattaa opettaa lapselle, että pysyy kauempana koirista ja muista allergisoivista eläimistä/ruoista/ym. Luulisi, että lapsi itsekin oppii melko helposti ihailemaan koiraa kauempaa, kun selität että voi saada taas ikävän reaktion, jos menee liian lähelle.

[/quote]

Itse ainakin lapsena siliteltyäni kissaa ja saatuani kauheat allergiset reaktiot, opin kerralla välttelemään kissoja. Yhä vieläkin välttelen ja vähän jopa pelkään kissoja tästä syystä, vaikka allergia on helpottanut jonkin verran. Eli jos oikeasti on niin paha allerginen reaktio tullut koirasta että päivystykseen mentävä, niin luulen että lapsesi jatkossa välttelee koiria. Tai ainakin kyseistä koiraa. Ja opitpahan sinäkin ap, että vastedes pidät lapsesi paremmin kurissa.

Vierailija
31/36 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Vihaan koiraa lapsen lähellä.... kummallinen ajatusmalli.

Vihaan koiria metrin pääsä, mutten aidan takana.... melko ailahtelevaista.

Kaverini, wt, myös vihaa ihan silmittömästi kaikenlaisia juttuja... olen alkanut ihmetellä hänenkin puhetyyliään. Kai se sitten kuuluu tuohon wt:läisyyteen.

Vierailija
32/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsi sai pahan reaktion kasvojen seudulle ja jouduttiin lähtemään päivystykseen. Oletteko tyytyväisiä?

ap

Vierailija
33/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:49"]

En ole ap, mutta ihan käsittämätöntä miten puolustatte täällä koiraa. Siis tuon ymmärtäisin että olisi antanut vain silitellä koiraa, mutta kyllä jokainen koira tulee opettaa siihen ettei vieraiden ihmisten käsiä/varsinkaan kasvoja nuolla!

[/quote]

Koirani ei  nuole sinun kasvojasi, jos sinä et tunge naamaasi kiinni koiran kuonoon. Mikäli pidät koiraan kohtuullisen etäisyyden, säästyt nuolemiselta. Ihan oma valinta. Jos tuo ap:n napero juoksi koiran luokse ja änkesi pää kiinni koiran kuonoon, ei ole ihmekään että tuli nuolluksi. Toisekseen usein tuo nuoleminen johtuu siitä, että koiraa ahdistaa tilanne ja vieraan ihmisen läheisyys, nuoleminen on merkki stressistä ja lepyttelystä jolla koira pyrkii purkamaan tilanteen, ei suinkaan ilosta ja onnesta. Toki tuttuja ihmisiä jotkut koirat pusuttavat ihan ilostakin, mutta yleisempää on se, että koira ahdistaa ihmisen naama liian lähellä sitä itseään.

Vierailija
34/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:54"]

ap

[/quote]

Anteeksi nyt vain, mutta sinun, lapsen äidin on ihan oikeasti pidettävä huoli tuollaisista asioista. Jos oma lapseni olisi pahasti allerginen eläimille, tekisin kaikkeni ettei lapsi olisi kosketuksissa niiden eläinten kanssa.
Vaikka kuinka olisi vauva sylissä niin minä olisin ottanut sen kolmivuotiaan kiinni ja muistuttanut vakavasti että a) koiria kohti ei juosta ja b) lapsi voi sairastua niistä koirista. 

Ja ihan oikeasti vieras ihminen ei voi muistaa naapurin lasten allergioita, tuskin sinäkään jonkun puolitutun allergioita muistat. Koiranomistaja muuten luultavasti luuli että lapsellasi on sinun lupasi tulla koiran luo kun et ollut sitä ottamassa kiinni. 

Vastuu on sinun, deal with it.

Vierailija
35/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja takokaa niille lapsille kalloon, että koiria kohti ei juosta! Se on erittäin hyvä tapa saada kilttikin koira hätääntymään, ja jos koira pelästyy se voi kaataa lapsen tai jopa purra. Ei koirienkaan tarvitse sietää mitä tahansa, ja ärsyttää kun joutuu lenkillä tekemään ties mitä ninjaliikkeitä että saa väistettyä kohti juoksevia taaperoita ja karistettua kannoiltaan ne sitkeimmät hitusen taaperoita isommat tapaukset jotka sekä juoksevat perässä että kiljuvat kovaan ääneen miten haluavat silittää hauvaa. Ja vanhemmat eivät tee mitään.

Vierailija
36/36 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että lapsesi on noin allerginen; huuhtelitko kasvoja pitkään ennen päivystykseen menoa ( kun kyse oli kosketusaltustuksesta)? Onko teillä lääkitys kunnossa jos noin helposti tulee päivystysreissuja?

Itselleni kävi koiranomistajana ikävä juttu; odottelin omaa lastani harrastuspaikan edustalla, jossa liikkuu paljon ihmisiä. Pidän koiran luonani ellei joku selkeästi tee aloitetta " saako silittää tms?" Koira on pieni ja rakastaa kaikkia, joten sen suhteen olen päästänyt myös silittämistä toivoneiden lasten luo. Kerran isä laski sylistään noin parivuotiaan lapsen maahan aivan eteemme " katso kuinka kiva koira" ja päästin koiran hihnassa lasta kohti. Koiran kuono ja lapsen naama olivat samalla korkeudella ja koira nuuhki lapsen naamaa. Siinä vaiheessa isä nappaa lapsen äkisti ylös "X ei saa koskea koiraan, on allerginen"  Minkä ihmeen takia sitten päästi lapsen koiran luo??????? En tänä päivänäkään tajua ja toivon ettei heille tullut lääkärireissua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän