Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävi vieraissa asumuseron aikana

Vierailija
10.07.2013 |

Asiat aivan levällään ja käymme parisuhdeterapiassa. Mies muutti pois kodista n. vuosi sitten ja vasta nyt kertoi, että oli tapaillut työkaveriaan muutostaan asti ja pikkujouluissa päätyivät sänkyyn. Nyt yrittää epätoivoisesti saada mut takasin ja väittää, että välit poikki naisen kanssa. Epäilen, että nainen jätti hänet ja yrittää minut saada takaisin. Itkettää ja ärsyttää. Toinen vannoo rakkauttaan. Kaksi yhteistä lasta, ei pikkulapsia. Miten selvitä ylitse erosta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ymmärrän hyvin, että jos tehdään sopimuksia sillä ajatuksella, että yhteenpalaaminen voisi vielä olla mahdollista, sopimusten rikkominen tuolla lailla satuttaa.

Sinuna ap harkitsisin moneen kertaan vielä, jos on ajatusta ottaa mies takaisin. Itse en varmasti ottaisi.

Vierailija
2/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin avioeron ykkösvaiheen paperit kaksi kuukautta sitten. Mies ei halua erota, minä en näe muuta vaihtoehtoa. Papereiden jättämistä seuraavalla viikolla tapasin erään miehen, jonka kanssa minulla on seksisuhde. 

Kun jätin paperit, sanoin miehelleni, että voimme tästä lähtien molemmat elää omaa elämäämme ja etten enää ole tilivelvollinen hänelle. Minulle eron hakeminen merkitsee eroa, ei jotain sadan vuoden koe- ja harkinta-aikaa. Olen harkinnut tätä asiaa pitkään ja tehnyt vakaan päätöksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut rehellisyyttä alusta asti. -ap

Vierailija
4/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Siis ettekö ole jo eronneet silloin vuosi sitten? Mitä mies on tehnyt siis väärin? Vai oliko oletuksena että sen aikaa kun jankkaatte asioitanne terapiassa, kukaan ei pane kenenkään kanssa??

Vierailija
5/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta selviää, jos haluatte selvitä. Ehdotan, että otatte keskusteluun mukaan kolmannen osapuolen, joka voi tarkastella asiaa molempien näkökulmasta ilman suuria tunteita. Te ette itse siihen kykene, koska molemmat tietenkin haluaa "voittaa" ja selvitä ilman lisävaurioita. Ei tuo helposti onnistu, mutta tiedän pareja, jotka ovat selvinneet pahemmastakin. Jos tiedät jo nyt, että asia jää käsittelyistä huolimatta välillenne kaihertamaan, älkää aloittako uudelleen suhdetta.

Vierailija
6/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:Oli tarkoitus, että siinä vaiheessa kun joku kiikarissa, asiasta puhutaan rehellisesti. Mies on myös vältellyt vastuutaan lapsistaan. Nyt on sitten masennuksen vuoksi sairaslomalla ja lääkityksellä, katuu kaikkea ja kokee pilanneen elämänsä.

Vierailija
7/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni itselläni on ollut ikävä. Hän oli niin sekavassa tilassa ennen lähtöään, eikä ole palautunut entiselleen. Kykenee nyt välillä olemaan lastensa kanssa, ns. perusarjen rutiinit, mutta on minusta jotenkin tokkuraisen oloinen ja poissaolevan oloinen, "tyhjä katse". Kenties sitten johtunee niistä lääkkeistä. ap

Vierailija
8/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asumusero meinaa eroa, että teittekö säännöt selviksi, että te nyt seurustelette, eikä suhteita suvaita? 

Ehkä se olisi hyvä aihe terapiassa, teillä tuntuu olleen kovin erilaiset odotukset.

Vierailija
9/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä luulet, en kai minä muuten tästä tänne tällä tavalla kirjoittelisi. Ja juuri yläpuolella kirjoitin, että säännöistä sovittiin. ap

Vierailija
10/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis päädyitte asumuseroon? Miehen sekavuuden takiako?

Ei sun ole pakko ottaa sitä takaisin. Et saa kuitenkaan sitä samaa miestä takaisin vaan masentuneen pöllön. Senkö haluat?

Vierailija
11/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts tällainen tilanne ei olisi tullut vastaan, jos toinen olisi ollut rehellinen alusta alkaen. ap

Vierailija
12/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisiko kaikki ok, jos mies olisi syksyllä kertonut tavanneensa jonkun?

Vierailija
13/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä joka tykkäät tuosta asumusero-kommentista todellakin noin sydämetön? Elän pahinta helvettiä elämässäni läpi ja sinä keskenkasvuinen kuvittelet, että eroaminen käy tuosta noin vain. Meillä oli sopimus. En halua masentunutta pöllöä takaisin, joka käy naimassa jotain idioottia lumppua. En todellakaan.

Vierailija
14/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:45"]

Häh? Siis ettekö ole jo eronneet silloin vuosi sitten? Mitä mies on tehnyt siis väärin? Vai oliko oletuksena että sen aikaa kun jankkaatte asioitanne terapiassa, kukaan ei pane kenenkään kanssa??

- Mies muutti erilleen, että saisimme asioita selvitetyksi, eikä ollut rehellinen. Pitääkö tämä nyt rautalangasta vääntää. Elän suurinta helvettiä elämässäni ja sinä takerrut asioihin, joista et ymmärrä. Oletko noin sydämetön itse? Taidat olla jonkun aviomiehen perseenpantava pikkuhuora :P

[/quote]

Vierailija
15/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyväksynyt tilanteen ja päässyt itse yli paremmin. Eli ehdottomasti asiat olisivat paremmin silloin, jos olisin heti tiennyt missä mennään. Ei turhia odotuksia, joita mies itse antoi minulle ymmärtää teoillaan, sanoillaan....

Vierailija
16/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:02"]

Oletko sinä joka tykkäät tuosta asumusero-kommentista todellakin noin sydämetön? Elän pahinta helvettiä elämässäni läpi ja sinä keskenkasvuinen kuvittelet, että eroaminen käy tuosta noin vain. Meillä oli sopimus. En halua masentunutta pöllöä takaisin, joka käy naimassa jotain idioottia lumppua. En todellakaan.

[/quote]

Minusta asumusero tarkoittaa että molemmat ovat vapaita tekemään mitä lystäävät. Ei vaimon valta mieheen voi yltää eronkin yli... Ap voisi nyt myöntää että suhde on ohi ja jatkaa elämäänsä. Maailma on miehiä täys ja yksinkin hyvä välillä opetella olemaan.

Vierailija
17/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdassa 12 kirjoitit lauseen, jonka myötä luulisi eron olevan helppo.

Vierailija
18/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas tuli todistettua, että tämä on elämästä ymmärtämättömien typerysten ja lapsellisten palsta. Turha täältä on hakea tukea keneltäkään. Menkää helvettiin tykkäämisienne kanssa. Vai oletteko idiotisminne lisäksi vielä lukutaidottomia?

Vierailija
19/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitten itse eronnut, kun tiedät määritellä mitä asumusero kenellekin tarkoittaa?

Minä en halua pitää valtaa kenestäkään itselläni. Olen loukattu, satutettu ja petetty ja täällä lyödään taas lyötyä.

Vierailija
20/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mies on tavannut lapsiaan tämän hutsunsa vuoksi niin harvoin, että minä en ole päässyt edes asioitani hoitamaan. Sitten kuvittelee, että minun pitäisi ottaa hänet takaisin. Arka aihe, suokaa anteeksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi