Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiin ja vähäosaisiin kohdistuva viha palstalla vetää surulliseksi

Vierailija
01.08.2020 |

Mitenköhän voisi saada ymmärtämään niitä eri tekijöitä tuolla taustalla? Osa toki on varmaan laiskoja, mutta moni oikeasti yrittää, harrastaja ja tekee paljon.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas työtönkin pääsisi paremmille tienesteille, kun pääsisi eläkkeelle. Mutta ei, työkykyä aina löytyy paperilla. Ja vain paperilla.

Vierailija
2/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa päänaukojista on mielenvikaisia tai penikoita jostain ulilaudalta, tämä palsta on täynnä niitä pikku viruksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä palsta on hyvä läpileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta. Suurin osa ihmisistä on tottunut liian hyvään, töitä on saatu helpolla ja omaisuutta kartutettua. Suomalaiset ovat keskimäärin hyvin ylimielisiä työnarkkareita ja erilaisuutta ei hyväksytä. 

Vierailija
4/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ja katkeruus. Ollaan niin väsyneitä ja uupuneita siitä oi niin ihanasta työstä, että se saa suorastaan vihaamaan työttömiä. Olin itse tällainen, kunnes löysin helpomman työn joka ei vie aivan KAIKKIA voimia. Perhekin meinasi mennä.

Vierailija
5/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Kiva yhdistää työttömät ja vähäosaiset, aivan kuin töissä ei olisi vähäosaisia. T. ketjutettu osa-aikainen nollatuntilainen.

Vierailija
6/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yli 30v työelämästä syrjäytynyt. Kuitenkaan en elä työttömyysrahalla. Mielelläni olisin töihin mennyt mutta mihinkään en nuorena kelvannut ja vanhempana on fyysiset sairaudet esteenä. En kuitenkaan saa yhteiskunnalta mitään rahaa muuta kuin lapsilisän yhdestä lapsesta joten yhteiskunnan tuella en elä.

Vierailija
7/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ilahduttava noin empaattinen keskustelunaloitus! Aika harvinaista taitaa valitettavasti olla tuo empaattinen ja ymmärtävä asenne täällä, lähes yllättävää.

Kertoo jostain - meistä suomalaisista? Vai onko tämä joku pahan olon ja turhautumisen purkupaikka, kun joka paikassa, ainakin työpaikoilla, tunnutaan odotettavan ainakin näennäistä "positiivista asennetta", oli korona-aika tai ei?

Totta on sekin, että kaikki työttömät eivät ole vähäosaisia ja kaikki vähäosaiset eivät ole työttömiä. Myötätuntoa ja kannustusta, niitä tarvitsemme kaikki, elämäntilanteesta riippumatta!

Vierailija
8/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ne pari tyyppiä, ketkä niitä trollaavia aloituksia ja mielipiteitä jakelevat. Vastaavat omiin viesteihinsä ja yläpeukuttavat omia kommenttejaan ja alapeukuttavat muita. Ihan oikeasti, normaalit ihmiset eivät ole niin mul**uja kun tämä palsta antaa olettaa.

Vierailija
9/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset perheen isät vihaa huono-osaisia ja köyhiä.

Vierailija
10/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sellaisia lukioikäisiä wannabekokkaripojuja, jotka kirjoittavat sitten kuitenkin a:n paperit, mutta pääsevät ehkä isin avulla ihan kivaan työhön. Mutta osa niistä kyllä kuitenkin kypsyy ja viisastuu, kun ikää tulee. Naisen löytäminen auttaa ihmeen monia.

Vierailija
11/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on varakas, perinyt omaisuutta. Hän vihaa köyhiä ja työttömiä. Hän naljailee minulle jatkuvasti, kun olen lähihoitaja, että olisi kannattanut opiskella,ei tarvitsisi pestä perseitä.

Vierailija
12/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus ja katkeruus. Ollaan niin väsyneitä ja uupuneita siitä oi niin ihanasta työstä, että se saa suorastaan vihaamaan työttömiä. Olin itse tällainen, kunnes löysin helpomman työn joka ei vie aivan KAIKKIA voimia. Perhekin meinasi mennä.

Varmaan jossain suojatyöpaikassa, missä ei oikeasti haluaisi olla mutta muuhunkaan ei rahkeet riitä.

Vierailija
13/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni on varakas, perinyt omaisuutta. Hän vihaa köyhiä ja työttömiä. Hän naljailee minulle jatkuvasti, kun olen lähihoitaja, että olisi kannattanut opiskella,ei tarvitsisi pestä perseitä.

Sano hänelle että menee omakantaan ja kirjoittaa sinne sellaisen hoitotahdon, ettei hänen per se ttään tarvitse koskaan kenenkään pestä missään tilanteessa.

Uskomattoman pieni ja säälittävä ihminen henkisesti tuo sinun sukulaisesi. En voi arvostaa.

Vierailija
14/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sellainen luulosaira toiminta, joka lähtee pois vain rekyylillä?

Vierailija
15/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vierailla asesivustoilla yms. siksi että jollakin ei pelitä korvien välissä.

Vierailija
16/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikaupungin korttelista löytyy perässävellovaa jolla on vastaavia traumoja miesasiakaan per ässä roikkuvasta.

kuten jonkin puolueen kannattajista. sellainen otta pahasti itseensä tiukan kommentin "asiaansa".

Vierailija
17/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että muissa maissa rikkaat ovat nöyrempiä. Arvostavat esim. hoitohenkilökuntaa ja lahjoittavat anteliaasti rahaa hyväntekeväisyyteen. Täällä kaikki raha käytetään omaan itseensä ja se huomaa asenteesta. 

Vierailija
18/45 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ainoa asia jota täällä vihataan, palsta on todella lapsivihamielinen!

Vierailija
19/45 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin paikkakunnalla, missä oli paperitehdas. Olin ko. paikkakunnan työkkärissäkin työllistämistukijakson paljon aiemmin, kuin paperitehdas lakkautettiin. Paperimiehet olivat todella ylimielisiä. Kun se tehdas lakkautettiin, nimiä sanomatta, entiset työkaverit sanoivat, että on kyllä uskomattoman vaativaa ja outoja luuloja omaavaa porukkaa. Rahaa olisi pitänyt saada heti ekalla työkkärikäynnillä ja työmarkkinatuen määrän oli vakavasti ajateltu olevan vitsi, kun ei sillä kukaan voi elää, tukia oletettiin saatavan kaikki mahdolliset vaikka vaimo oli hyväpalkkaisessa työssä jne. Uskon nämä jutut täysin.

Vierailija
20/45 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet asiaan vaikuttavan sen, että Suomessa halveksitaan rehellistä työntekoa. Isotuloiset ovat asia erikseen, mutta eniten ilmaisen rahan jako suututtaa niitä, jotka kuuluvat pienituloiseen, työtätekevään luokkaan. Monella ns. köyhällä on sama tai parempi elintaso, kuin työtätekevällä, pienituloisella. Käsittämätöntä.