Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläläinen ilman riittävää vaatetusta..

Vierailija
10.07.2013 |

Meillä on nyt 6 yötä ollut yökylässä poika, jolla ei ollut mukanaan muita vaatteita kuin shortsit, t-paita x2, vaihtokalsarit, kenkinä rocsit. Ja tälle viikolle on sattunut monenlaista keliä ja me ollaan lainattu verkkarit, takkia, kumppareita, sukkia... Ja poika jaksaa vielä vinoilla, jos ei ole oikeaa kokoa ja juuri äsken mun pojalleni sanoi ivallisesti, että eiks sulla oo ku 2 takkia (ulkoilu-)..?

11v poika, ei mikään ihan avuton nassikka.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:38"]

Minäkin veikkaan, ettei sen pojan äiti ole pakannut pojan romppeita, vaan poika on itse hoitanut homman, tai siis ei ole hoitanut kunnolla ainakaan. Ja sanonut äidilleen, että pakkasi jo...

Joten älkäähän nyt alkako tuosta mitään lastensuojeluasiaa vääntää, kun lapsi on ap:n kertoman mukaan aiemmin ollut kylässä riittävällä varustuksella.

Just tuossa varhaisteini-iässä lapset uhoaa osaavansa asioita, mutta eivät silti ihan hahmota esim. vaatteiden tarvetta koko viikon aikana (sitä ei moni aikuinen mieskään osaa...)

[/quote]

No eikös äidin sitten pitäisi hahmottaa, mitä poika hahmottaa ja mitä ei... Mulla on sekä poika että tytär, ja kyllä mä vähän vilkuilen mitä ne duunailee. Itse saa touhuta, minä vain vähän valvon ja ehkä opastan :)

Vierailija
42/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:38"]

Minäkin veikkaan, ettei sen pojan äiti ole pakannut pojan romppeita, vaan poika on itse hoitanut homman, tai siis ei ole hoitanut kunnolla ainakaan. Ja sanonut äidilleen, että pakkasi jo...

Joten älkäähän nyt alkako tuosta mitään lastensuojeluasiaa vääntää, kun lapsi on ap:n kertoman mukaan aiemmin ollut kylässä riittävällä varustuksella.

Just tuossa varhaisteini-iässä lapset uhoaa osaavansa asioita, mutta eivät silti ihan hahmota esim. vaatteiden tarvetta koko viikon aikana (sitä ei moni aikuinen mieskään osaa...)

[/quote]

No eikös äidin sitten pitäisi hahmottaa, mitä poika hahmottaa ja mitä ei... Mulla on sekä poika että tytär, ja kyllä mä vähän vilkuilen mitä ne duunailee. Itse saa touhuta, minä vain vähän valvon ja ehkä opastan :)

[/quote]

Pitäisi tietysti, mutta ehkä ei ollut kotona "hahmottamassa" ja pojan isä taas miesten tyyliin ei älynnyt tsekata.

Joka taoauksessa tuskin on mikään "ls-tapaus" tuon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. Pojat likasivat vaatteensa ulkona. Heitin ne koneeseen 45 min ja sen jälkeen kuivausrumpuun. Lapsen kaveri lähti puhtaalla ja kuivalla puserolla kotiin. No oli meillä kylässä n. 3 tuntia. Uittivat kaverin puseroa järven rannalla ja siksi oli märkä ja hiekkanen. Toisille kaikki on niin vaikeaa.

Vierailija
44/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12v. poika ja kyllä pitää vielä yhdessä pakata vaatteet ja kamat yökylään tai pelimatkoille.

Jos poika pakkaisi itse niin mukana olisi puhelin, rahat, 1 kalsarit, sukat ja t-paita.

Ja pelimatkalla jotain pelikamppeita mutta ei tarpeeksi ja osa unohtuisi kaappiin.

Kyllä se vaan kertoo perheestä paljonkin jos tullaan moneksi päiväksi kylään melkein kahta kättä heiluttaen...

Vierailija
45/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:11"]

Meillä on 12v. poika ja kyllä pitää vielä yhdessä pakata vaatteet ja kamat yökylään tai pelimatkoille.

Jos poika pakkaisi itse niin mukana olisi puhelin, rahat, 1 kalsarit, sukat ja t-paita.

Ja pelimatkalla jotain pelikamppeita mutta ei tarpeeksi ja osa unohtuisi kaappiin.

Kyllä se vaan kertoo perheestä paljonkin jos tullaan moneksi päiväksi kylään melkein kahta kättä heiluttaen...

[/quote]

odotas se päivä, kun miehesi vie pojan kylään pojan pakkaaman laukun kera, silloin sinä olet sitten se Huono Äiti ja lastensuojelu pitää soittaa paikalle, niisk ja niisk...

Vierailija
46/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:11"]

[/quote]

Komppi edelliselle, kyllä sitä voi sattua ja tapahtua hyvässäkin perheessä kaikenlaista. Esim. just jos mies on vastuussa, eikä muista, että tavarat pitää tarkastaa (koska yleensä äiti huolehtii asiasta). Tai lapsia on paljon ja joku muu on vienyt huomion lähtöhetkellä. Tai...

Minusta on järkyttävän av-mammeromaista mennä tuomitsemaan joku huonoksi perheeksi tuollaisen perusteella. Ap kumminkin kertoo itse, että poika on ennenkin ollut heillä kylässä ja sillä kertaa hyvin varustettuna. Ja kertoo pojan äidin soittaneen ja pyytäneen vaatteita lainaksi eli toisin sanoen säikähtäneen sitä, mitä poika on mahtanut ottaa mukaansa.

Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu siis. Nyt on vaan ap:n asia sanoa asiasta nätisti ja sen pojan ja pojan vanhempien asia vielä vähän huolellisemmin paneutua pakkaamiseen.

Vierailija
47/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 12:32"]

Siis me ei käytetä koko kesänä takkia, kumppareita. Monenmoista säätä, joo nyt on kesä. En ymmärrä kesän ylipukeutuneita. Toki housut ja hupparin olisi voinut laittaa mukaan. T- paitaa ja kalsareita enemmän. Vielä kyse 11v. eikä mistään taaperosta. Meidän pojat ei taatusti laittaisi kumppareita ja takkia kesällä päälle, enkä minäkään.

[/quote]

Ette siis vissiin liiku metsässä,mökillä, käy kalassa yms.

Mä en luopuisi metsäreissulla kumppareista ja takista mistään hinnasta. Ja joo eräillään sähköttömällä mökillä lähes koko kesä satoi taikka paistoi.

Ja ap:n ihmettelyyn. Poikaa varmaan harmittaa kun ei ole omia kamoja mukana ja siksi puhuu noin. Ilmeisesti on tottunut siihen, että ulkona ollaan vain jos aurinko paistaa. Yrittäkää nautta yhteisestä ajasta älkääkä tehkö suurta numeroa tavaroiden puuttumisesta. Nätisti toki kannattaa sanoa, että kun tulet ensi kerralla niin kannattaa pakata mukaan .... mitä sitten tarvittekin

Vierailija
48/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmat ajatteli, että etelässä on lämmin?

Vierailija
49/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en hahmota apn ongelmaa. Pese niitä pojan vaatteita välillä ja sano, ettei meidän Paavolla ole muita vaatteita kuin nämä ja tästä sinä saat toisen. Älä nyt ainakaan ala sille pojalle vihoittelemaan.

Kun joku lapsi otetaan yökylään tms. niin tuollaiseen on syytä varautua. Miksi 11v pitäisi jo osata kaikki?

Vierailija
50/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin vaivaa tuo sana yökyläily, kun kyseessä kuitenkin oli ihan viikon vierailu.. vai lähtikö se poika alunperin vain yhden yön yökylään? ja sitten se reissu vähän venähti. Sitenhän tuo olisi hyvin pakannut.

Vierailija
51/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Tulen hakemaan lapseni pois ja toiste ei tule teille. Olet törkeä. Soitit asiasta minulle niin miksi haluat kertoa kymmenille tuhansille ihmiselle tämän asian.

Vierailija
52/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 12:56"]Vinoiluun sanoisin heti että meille ei ole ostettu vaatteita sinua varten. Olisit tyytyväinen että saat edes jotain lainaan. Sinä olet jo sen ikäinen että olisi kuulunut huolehtia tarpeeksi sään mukaisia vaatteita mukaan.[/quote]

Tähän vastaukseen tulleista alapeukuista näkee just tasan sen, miksi nykypennut on nenäkkäitä paskiaisia.

Kun lapsi käyttäytyy huonosti, av-lehmien mukaan pitäisi vaan myötäillä ja ymmärtää ja hymistellä. Miten se lapsi sitten koskaan oppii käyttäytymään edes sinne päin, jos ei koskaan sanota napakasti miten kuuluu olla?

Kyllä mäkin olisin kyseiselle ISOLLE lapselle jo sanonut, että sinulla ei ollut sopivia vaihtovaatteita mukana, joten nyt saat sitä mitä täältä löytyy. Ota ensi kerralla omat vaatteet mukaan, niin ei tarvitse toisten vaatteita arvostella.

Ja jos ei suu pysy kiinni, niin ottaisin vaatteet veks ja passittaisin kotiinsa ja toivottaisin tervetulleeksi sitten kun on omat vaatteet ja hyvät käytöstavat mukana.

Ja tämähän olisi av:n mukaan tietysti aivan kamalaa lapsen traumatisointia, eiks niin? Sitten täällä valitetaan, kun naapurin pennut repii kukatkin penkistä, mutta kun eihän pilttejä sovi komentaa ollenkaan.

[/quote]

Tää oli loistava kommentti. Juuri näin toimin itsekin, samalla seuloutuu lasten kaveriporukkakin vähän parempaan suuntaan. Oppivat ne, joilla on siihen valmiuksia ja muista päästään kätevästi eroon. YES!

Vierailija
53/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:10"]

AP! Tulen hakemaan lapseni pois ja toiste ei tule teille. Olet törkeä. Soitit asiasta minulle niin miksi haluat kertoa kymmenille tuhansille ihmiselle tämän asian.

[/quote]

toimiikohan tää nyt..?

voi kuule, Sinä et ole tämän pojan vanhempi. 

Ap

Vierailija
54/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap ls-ilmo tuosta pojasta. Selvästikään ei ole kotona kaikki ok, jos ei huolehdita EDES vierailulle sopivista vaatteista. Tai sitten voisin itse rustata ap:n pesueesta ls-ilmon.

Vierailija
55/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:17"]

[/quote]

toimiikohan tää nyt..?

Ap

[/quote]

Kyllä muukin ärsyttäisi, jos joku lapsen yökyläilyvieras alkaisi aukomaan ja arvostelemaan lainakamppeita. Ei tarvitsisi toiste tulla, ihan meidän puolesta.

Vierailija
56/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpä en päästä lapsiani kavereiden vanhempien hoiteisiin, enkä tule päästämäänkään. Juuri sen takia, kun tämä palsta kertoo sen karun totuuden kuinka haukutaan ja arvostellaan tai annetaan ymmärtää, että huono perhe, kauhea kakara tai jotain muuta vastaavaa. Tähän päivään mennessä olen lapseni hoitanut itse ja ovat jo isoja koululaisia. Kuvittaa kirjoittaa yleiselle palstalle kaverista ja sen perheestä. Toivottavasti lapsen äiti huomaa tämän kirjoituksen.

Vierailija
57/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän ihmettelen miten ihmiset viitsivät kirjoitella tänne näin tunnistettavasti. Miksi et vaan soita vanhemmille ja selvitä asiaa suoraan? Miksi haluat päivitellä täällä nettikeskusteluissa?

Onko tuo nyt oikeasti niin vakavaa: poika ei ole älynnyt pakata oikein, aikuinen ei ole älynnyt tarkastaa pakkaamisia ennen lähtöä. Ihmisille sattuu pieniä kömmähdyksiä.

Meillä on aina varavaatteita lainata, kun jollain kyläilijällä ei ole sopivia kamppeita. Meillä on pesukone myös, joten tuo ei olisi mikään ongelma. Ehkä taustalla on jotain muuta harmitusta pojan vanhempia kohtaan? Onko kyse vuoroviikkoasumisesta tai puolisosi edellisen liiton lomailevasta lapsesta?

Suosittelen selvittämään ristiriidat aina suoraan kyseisten ihmisten kanssa.

Vierailija
58/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:17"]

[/quote]

toimiikohan tää nyt..?

Ap

[/quote]

Kyllä muukin ärsyttäisi, jos joku lapsen yökyläilyvieras alkaisi aukomaan ja arvostelemaan lainakamppeita. Ei tarvitsisi toiste tulla, ihan meidän puolesta.

[/quote]

Vastavuoroisesti, jos saisin tietää että oma lapsi olisi käyttäytynyt noin MOUKKAMAISESTI, saisi varmasti kuulla asiasta. Isäntäperheelle pahoittelisin ja kertoisin, että asia tullaan käsittelemään kotona. Lapsi saisi myöhemmin käydä esittämässä anteeksipyynnön.

Pahoittelisin toki sitäkin, jos itse olisin ollut niin tolvana, etten antanut oikeaa varustusta lapselle mukaan.

Sattuuhan sitä elämässä kaikkea, mutta pitää nyt tavat muistaa ja myös ne lapsillensa opettaa.

Vierailija
59/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:47"]

Minäkin vähän ihmettelen miten ihmiset viitsivät kirjoitella tänne näin tunnistettavasti. Miksi et vaan soita vanhemmille ja selvitä asiaa suoraan? Miksi haluat päivitellä täällä nettikeskusteluissa?

Onko tuo nyt oikeasti niin vakavaa: poika ei ole älynnyt pakata oikein, aikuinen ei ole älynnyt tarkastaa pakkaamisia ennen lähtöä. Ihmisille sattuu pieniä kömmähdyksiä.

Meillä on aina varavaatteita lainata, kun jollain kyläilijällä ei ole sopivia kamppeita. Meillä on pesukone myös, joten tuo ei olisi mikään ongelma. Ehkä taustalla on jotain muuta harmitusta pojan vanhempia kohtaan? Onko kyse vuoroviikkoasumisesta tai puolisosi edellisen liiton lomailevasta lapsesta?

[/quote]

Ongelma oli se pään aukominen tilanteessa, missä oli muutenkin saajana. Etkös ymmärtänyt?

Vierailija
60/66 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 18:47"]

[/quote]

Ongelma oli se pään aukominen tilanteessa, missä oli muutenkin saajana. Etkös ymmärtänyt?

[/quote]

Eikö tuo ole silloin hyväksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme