Mahtavaa! Tytär pääsi ammattikoulun blogistilinjalle!
Kommentit (86)
En ole opiskellut mitään provotieteitä mutta silti pärjännyt niissä hommissa ihan kunnioitettavastikkin. Jopa Iltasanomat ovat kerra julkaisseet yhden provoilutuotokseni. Sitä pidän urani kohokohtana.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:50"]
Kyllähän alalle pääsee oikeasti ilman mitään provonomin tai provologin pätevyyttä. Sopivuus ja suhteet ratkaisevat, kuten yleensäkin. Esimerkiksi Muru on ihan avoimesti myöntänyt, että hänen isänsä on järjestänyt kaiken hänen puolestaan. Koulutus ei takaa nykyään yhtään mitään.
[/quote]
Eikö Muru ookkaan valmistunut Borgå Högklassiska Skolanista?
Itse olen rakastelutieteen gandidaatti ja opiskellut human tiede kunnassa nalkutustiedettä
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:52"]
Itse olen rakastelutieteen gandidaatti ja opiskellut human tiede kunnassa nalkutustiedettä
[/quote]
Minä taasen olen opiskellut kodin hoidon tuen ilta kursseilla koska en halua menettää tukiani.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:52"]
[/quote]
Minä taasen olen opiskellut kodin hoidon tuen ilta kursseilla koska en halua menettää tukiani.
[/quote]
Ilmeisesti opettivat yhdys sanojen oikein kirjoitusta.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:22"]
En ole ollenkaan samaa mieltä edellisen kanssa. Kaverin naapurin mies on ennen eläkkeelle jäämistään ollut ensin provoilevana virkamiehenä ja sitten provo- ja dissausministeriön kansliapäällikkönä. Hän on päässyt näihin tehtäviin ilman provologin tai provonomin koulutusta.
Mies on siis varmennematemaatikko (opiskellut Provonnen yliopistossa Pariisissa), mutta on kuulemma myös käynyt erilaisia AV- ja WT-kursseja työn ohessa.
[/quote]
Heh, siellä taas joku harrastelija luulee tietävänsä, miten asiat ovat. Jos ko. mies on jäänyt normaalissa eläkeiässä pois työelämästä kansliapäällikkönä, niin hänellä on tasan taatusti voinut olla vain trolologian perustutkinto. Provonomin ja provologin koulutusta ei hänen aikanaan vielä nimittäin edes ollut.
Ja ihan vain tiedoksi kaikille muillekin, että provonomin koulutus on nykyään täynnä kaiken maailman typeriä kassajonokursseja ja iltapäivälehtien lukupäiväkirjatöitä. Provologiaan taas ei edes pääse, jos ei ole riittävän laajaa yleissivistystä. Alalla ei yksinkertaisesti pärjää ilman akateemikkotaustaa.
71