karman laki toimii, ainakin lähipiirissäni on toiminut useimmilla.
Ette vaan halua uskoa sitä. Tänne ei voi nimiä laittaa mutta on käynyt pahasti ilkeille ihmisille. On ollut sairastumista ja kuolemaa ennen aikoja. Tietty en toivo kenellekään mitään pahaa, mutta se vaan näyttää toimivan että sitä saa mitä tilaa.
Kommentit (17)
Ja paskat. On myös tällainen sanonta: Mikäs sen pahan tappaisi? Se tuppaa pitämään paikkansa.
Ajatuksenakin aivan hölmö. Mikään ei puhu sen puolesta, että maailma olisi oikeudenmukainen.
Mullakin ihan päinvastainen kokemus. Paskiaiset pärjää aina, se on totuus.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 18:14"]
Ette vaan halua uskoa sitä. Tänne ei voi nimiä laittaa mutta on käynyt pahasti ilkeille ihmisille. On ollut sairastumista ja kuolemaa ennen aikoja. Tietty en toivo kenellekään mitään pahaa, mutta se vaan näyttää toimivan että sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Sovitaan, että palataan tähän asiaan sitten, kun sinäkin viimein saat kunnolla tilauksesi perille. Joskus toimitus vähän viipyilee matkalla.
Juu, eikös se ollut Teemu Selänne, joka filosofoi, että hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita. Aika sammakko Lastenklinikoiden kummeissakin häärineeltä tyypiltä...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 20:40"]
Juu, eikös se ollut Teemu Selänne, joka filosofoi, että hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita. Aika sammakko Lastenklinikoiden kummeissakin häärineeltä tyypiltä...
[/quote]
Niinpä. Jos tällainen toimisi niin sillonhan se toimisi toistekin päin, eli jos ei olisi tehnyt mitään pahaa, sellaiselle ei tapahtuisikaan pahaa.
Lapset nyt ei ole ainakaan mitään pahaa edes ehtineet tehdä, heidän ei ainakaan pitäisi sairastaa vakavia, kivuliaita, kuolemaanjohtavia sairauksia.
Tosi tyhmästi sanottu.
Karman lakiin on kuitenkin hyvä turvautua. Se on mukavan sopiva ajatus. Tee hyviä asiota saat hyviä asioita ja toisinpäin.
Itse yritän elää "kiltisti" ja muita ihmisiä kunnioittaen. Tulee mitä tulee kiitokseski. Varalla onkin sitten uskontokunnasta riippuen mahdollisesti uusi elämä muualla. Tai paskasontiaisena
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:20"]
Ja paskat. On myös tällainen sanonta: Mikäs sen pahan tappaisi? Se tuppaa pitämään paikkansa.
[/quote]
Näinpä. Muistaakseni sanonta jatkuu siten, että Jumala ei huoli eikä Piru pidä kiirettä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 20:40"]
[/quote]
Eihän tuo sanonta tarkoita että tapahtuu VAIN hyviä asioita, ei se poissulje sitä että hyville tapahtuu pahojakin asioita.
voisin sanoa tuohon että vitut.. minä uskoin vuosia karman lakiin ja tein hyviä asioita, opettelin jopa ajattelemaan kaikesta jotain hyvää. jos tunsin suurta suuttumusta tai inhoa jotain kohtaan, siirsin ne ajatukset ja keskityin henkilön/asian parhaisiin puoliin. jatkoin tätä melko pitkään mutta mitään hyvää elämääni ei tullut, pelkästään enemmän paskaa niskaan.
vieläkin olen kiltti ihminen ja autan kaikkia missä ikinä tarvivatkaan minua ja haluan kaiken olevan hyvin, mutta ei sillä ole väliä, paskaa tulee edelleen niskaan joihin itse en edes voi vaikuttaa.. pitäiskö alkaa kusipääksi?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 21:42"]
voisin sanoa tuohon että vitut.. minä uskoin vuosia karman lakiin ja tein hyviä asioita, opettelin jopa ajattelemaan kaikesta jotain hyvää. jos tunsin suurta suuttumusta tai inhoa jotain kohtaan, siirsin ne ajatukset ja keskityin henkilön/asian parhaisiin puoliin. jatkoin tätä melko pitkään mutta mitään hyvää elämääni ei tullut, pelkästään enemmän paskaa niskaan.
vieläkin olen kiltti ihminen ja autan kaikkia missä ikinä tarvivatkaan minua ja haluan kaiken olevan hyvin, mutta ei sillä ole väliä, paskaa tulee edelleen niskaan joihin itse en edes voi vaikuttaa.. pitäiskö alkaa kusipääksi?
[/quote]
En tiedä, varmaankin.
Mulla on yksi ystävä joka ajattelee kaikista vaan hyvää ja auttaa toisia joka asiassa. Sillekin sataa vaan paskaa niskaan, ei mitään hyvää.
En tiedä mistä tollainen voi johtua, yritän puolestani auttaa tätä kaveriani niin paljon kuin voin.
Ettehän te ymmärrä edes mistä siinä on kysymys. Tämä "väittely" on turha.
Mulla ihan päinvastainen kokemus.
Eipä se aina tunnu toimivan. Esimerkiksi Josef Mengele ei ikinä joutunut vastaamaan julmuuksistaan, vaan pääsi pakenemaan ja kuolikin lopulta iäkkäänä ja luonnollisella tavalla.
Ei toimi. Kiltitkin saa sairausia ja kohtaavat menetyksiä. Sattumaa vain.
Aika paha. Monet tuntemani tosi ihanat ja kiltit ihmiset ovat kokeneet vaikeita asioita, esim. syöpää, lapsen sairastumista jne. En tekisi liian suoraviivaisia johtopäätöksiä, että elämän kaikki vaikeudet olisivat ns. "ansaittuja".