Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siksi koska 90% tapauksista se ei ole normaalia ystävyyttä, kuten miesten kesken.

Kamumiehiä halutaan ympärille tietyissä elämäntilanteissa, kuten parisuhteiden välissä tai kun parisuhteessa menee huonosti. Kun menee hyvin, kamumiehiä ei nähdä.

Kamumies on siis tavallaan korvike josta haetaan niitä piirteitä joita maskuliinisemmista miehistä puuttuu. Maskuliinisempi mies on seksikkäämpi ja kenties menestyvämpi, mutta kun tarvitaan olkapäätä tai apua arjessa, soitetaan kamumiehelle.

Tämähän se on. Naiset ovat tässäkin ketjussa lähinnä nostaneet tapetille tämän seksin, vaikka seat mieskirjoittajat nimenomaan puhuvat halusta tasavertaiseen suhteeseen. Eli että yhteyttä pidettäisiin molemminpuolin aktiivisesti, molemmat keksisivät jotain hauskaa tekemistä, mies auttaisi esimerkiksi muutossa ja nainen kokkaisi ruoat vastineeksi jne. Eli ei mitään tekemistä seksin kanssa. Mutta tällainen molemminpuolinen suhde mieskaveriin tuntuu olevan naiselle mahdoton, koska lähtökohtaisesti mies on se viihdyttäjä, avuntarjoaja jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se mies olisi saanut siitä että "pääsee" olemaan pelkkä ystäväsi? Ai, pääsisi olemaan taksikuskisi, muuttoapupoikasi, "ystäväsi" jonka olkapäätä vasten itket kun Tauskin kanssa on taukoa kun se oli niin temperamenttinen ja lähes löi sinua...

Jees. Ei kiitos. En hyödy mitään ystävyydestä isoon osaan naisista. Ne on minulle vain taakkaa. Kyllä, ystävyydessä pitäisi olla vastavuoroisuutta ja naisilta harvoin sitä saa pelkkänä ystävänä. Miehet ovat miehille paljon parempia ystäviä, koska miehet ovat vastavuoroisia.

Joten jos en saa sinun seksuaalisuuttasi, niin et saa minulta mitään. Hyvä että miehet ovat oppineet nykyisestä simp-meemistä että ei kannata olla simp jota naiset hyväksikäyttävät. Kiitos Paul Joseph Watson ja kumppanit, kun syötitte miehille punapillereitä.

Sinun siis pitää kaverina olemisesta saada toisen seksuaalisuutta. Ja tämä on nykyään yleistäkin miesten kesken. Se seksuaalisuuden jakaminen vastavuoroisesti kavereille.

Ei seksiä "pidä" saada, mutta jos nainen haluaa seksiä miehen kanssa, niin mieskin hyötyy ystävyydestä. Friends with benefits.
- eri

Olet aika yskinkertainen, jos oletat ja uskot, että jokainen, tai edes huomattava osa heteromiehistä, joilla on naisia ystävinä, odottaisivat saavansa heiltä seksiä. 

Heteromiehillä ei ole naisia ystävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska 90% tapauksista se ei ole normaalia ystävyyttä, kuten miesten kesken.

Kamumiehiä halutaan ympärille tietyissä elämäntilanteissa, kuten parisuhteiden välissä tai kun parisuhteessa menee huonosti. Kun menee hyvin, kamumiehiä ei nähdä.

Kamumies on siis tavallaan korvike josta haetaan niitä piirteitä joita maskuliinisemmista miehistä puuttuu. Maskuliinisempi mies on seksikkäämpi ja kenties menestyvämpi, mutta kun tarvitaan olkapäätä tai apua arjessa, soitetaan kamumiehelle.

Ja siinä taas aikamiespoika olettamuksineen. Jos kuule et puhuisi asioista mistä et edes tiedä. Noh,montakos kaveria sinulla on ollut elämäsi aikana? Suurin osa NORMAALEISTA ihmisistä ei tunne mitään pakottavaa tarvetta panna jokaista tuttavuutta varsinkin jos on jo ohittanut teini iän. Varsinkin vanhemmat etsivät yleensä vain ystäviä joten tunkekaa persceeseen olettamuksenne siitä että naisten mieskamut ovat jotain hyödykkeitä. Suurin osa mieskamuista ovat olleet ystäviä nuoruudesta lähtien. Ei pidä sekoittaa mitään tider "ystävyyksiä" normaali elämään.

Mikä sulle nyt tuli, alkuperäinen kirjoittaja ei sanonut, että kamumiehen kanssa pitäisi olla seksiä. Kamumies ei kuitenkaan ole mikään kulunut riepu, jonka voi tarpeen vaatiessa kaivaa esille kaapista, nyyhkyttää sitä vasten ja unohtaa sitten. Kamumieskin haluaa olla sinun ystäväsi, viettää aikaa kanssasi arjessa, tehdä ehkä ruokaa yhdessä jne. Tällöin sinun pitää ehkä antaa muusta ajastasi myös kamumiehelle, mutta tällaista se ystävyys on.

Vierailija

En lukenut koko ketjua, mutta miehet ovat tosiaan oppineet dating coacheilta, että naisen ystävyyden hyväksyminen on luuseriutta. He myös pelkäävät, että heitä voidaan pilkata termillä simp tai vanhanaikaisemmasti beta.
Oma mielipide on, että olen ystävä mielellään ihmisten kanssa eri syistä, sukupuolesta riippumatta. Voin olla ystävä miehen tai naisen kanssa, josta olisin kiinnostunut mutta hän ei minusta, jos meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja ollaan samalla aaltopituudella. Vain, jos olen kipeästi ihastunut ilman vastakaikua, jättäisin olematta ystävä seksuaalisuusasioiden takia.

Vierailija

Miksi pitäisi jäädä ystäväksi, jos kumpikin ei koe hommaa hyväksi? Harvemmin sitä yksien tai kaksien treffien jälkeen edes tutustuu niin hyvin, että tietäisi haluaako olla jatkossa tekemisissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä deittailu --> pakit --> vain ystäviä ei ole paras lähtökohta miehen ja naisen ystävyydelle. Siinä on kuitenkin taustalla toive enemmästä kuin ystävyydestä ja torjutuksi tuleminen. Minun ystävyyssuhteeni naisiin ovat muodostuneet aivan toisella tavalla. Töistä, koulusta, harrastuksista tai kaikkein useimmiten muiden ystävien kautta tutustuen.

Ja tuo mitä muutamat miehet ovat sanoneet, eli että miehen ja naisen välinen ystävyys on usein vastavuorotonta, on totta. Tai se oli sitä varsinkin nuorena. Nykyisin ei niinkään.

Minäkin olin nuorena sellaisessa "ystävyys"suhteessa naiseen, että käytännössä minä olin kuski, muuttomies ja tyyppi joka aina tarjosi safkat jne. Sekä jonkinlainen hauskuuttaja. Ja tyyppi johon pystyi aina luottamaan, joka jälkikäteen mahdollisti hänelle seurustella sellaisten tyyppien kanssa joihin ei voinut luottaa, koska minä olin kuitenkin aina kompensoimassa sitä, tarvittaessa.

Naiselta ei koskaan tullut minkäänlaista vastapalvelusta mihinkään. Enkä todellakaan puhu mistään fwb-hommista, vaan ihan normaaleista asioista. Siis oli täysin poissuljettua että hän olisi koskaan lähtenyt kuskiksi minulle.

Ja lisäksi se oli juuri sitä että minä olin se "ystävä" jolle soitettiin silloin kun ei ollut mitään muuta, ja joka samaten dumpattiin heti jos jotain kiinnostavampaa seuraa ilmestyikin.

Monilla miehillä on tämänkaltaisia kokemuksia, joten tottakai se vaikuttaa ja vaikeuttaa luottamista.

Nuorille pitäisi ehkä opettaa että ei pidä suostua kenenkään hyväksikäytettäväksi, ja myös että ei ole ok hyötyä toisista. Nuoret miehet tai osa heistä on aika huonoja tunnistamaan tämän kaltaista hyväksikäyttöä.

Jännä. Minä olen naisena kokenut juurikin tuota kuuntelijana ja Plan
B:na pitoa miehiltä. Ja saman tien tönitty sivuun kun on jotakin kiinnostavampaa kiikarissa.

Varmasti sitä sattuu sukupuoliasetelmasta riippumatta. Ei kukaan kiistä sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Naiset ovat tässäkin ketjussa lähinnä nostaneet tapetille tämän seksin, vaikka seat mieskirjoittajat nimenomaan puhuvat halusta tasavertaiseen suhteeseen. Eli että yhteyttä pidettäisiin molemminpuolin aktiivisesti, molemmat keksisivät jotain hauskaa tekemistä, mies auttaisi esimerkiksi muutossa ja nainen kokkaisi ruoat vastineeksi jne. Eli ei mitään tekemistä seksin kanssa. Mutta tällainen molemminpuolinen suhde mieskaveriin tuntuu olevan naiselle mahdoton, koska lähtökohtaisesti mies on se viihdyttäjä, avuntarjoaja jne.

Minulla on kaikkien miespuolisten kaverieni kanssa juuri tuollainen vastavuoroinen, tasapainoinen suhde. Mistä ihmeestä te löydötte hyväksikäyttäjiä kavereiksi? Ja se ei muuten riipu sukupuolesta. Pois vaan elämästä jos aletaan nyhtämään aikaa, energiaa ja rahaa, mutta mitään ei anneta takaisin. Niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija

Minun mieskaverit ovat olleet osa kaveriporukkaa esim. opiskeluun liittyvät porukat. Esim. huumori on sellainen juttu mistä kaikki varmaan saavat jotain, ja yhteinen tekeminen. Ei kenenkään tarvitse siinä olla jos kokee itsensä jotenkin hyväksikäytetyksi, tai että muut (erityisesti vastakkainen sukupuoli) :D on kanssasi hyödyn takia.

Vierailija

Mitä sitten että naiskaveri "itkee" mieshuoliaan sulle? Niinhän sitä ystävien kans tehdään, vai halusit sittenkin päästä pöksyihin..

Hyvä, että ne miehet jotka eivät tajua ystävyyden tarkoittavan sitä, että ei en ole sinusta myöhemminkään kiinnostunut, osaavat nykyään sanoa suoraan ettei ystävyys kiinnosta. Eivät sitten tule hyväksikäytetyksi niiden naisten saralta jotka kaipaavat taksikuskia tai remppamiestä.

Vierailija

En itse ehdottele deiteille mitään kaveruutta jos toinen kiinnostuu ja minä en, sen tietää miksi se kiinnostuneempi osapuoli jää siihen roikkumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jäädä ystäväksi, jos kumpikin ei koe hommaa hyväksi? Harvemmin sitä yksien tai kaksien treffien jälkeen edes tutustuu niin hyvin, että tietäisi haluaako olla jatkossa tekemisissä.

Niin. Jotta ystävyys tai edes kaveruus syntyisi, niin minusta (miehestä) se edellyttää enemmän ja vähemmän vastavuoroisuutta, Kyllä. Kyllä se on ollut kerran jos toisenkin ollut turhauttavaa kun nainen on antanut pakit. Pisteet kuitenkin jos tai kun on sanonut suoraan ja avoimesti, tai vaikka edes kirjallisesti (tekstiviestillä, tai kuten eräs pitkällä käsin kirjoitetulla kirjeellä), eikä esimerkiksi ns. ghostaa (eli vapaasti suomenaen katoa kuin pieru saharaan)

Olen ollut onnekas kun joitain kertoja on käynyt niin, että kun nainen on pakkeja antaessaan -jo varmaan kliseisesi lausunut sanat: ....Voitaiiinko me (hän ja minä) kaikesta huolimatta olla ystäviä tai edes kavereita, niin näin on oikeasti tapahtunut ja meistä on tullu kaverit tai jopa ystävät.

Vaikka niin monta kertaa olen tuon kerrotun yksinkertaisen pyynnön kaverina ai ysävinä olemisesta    kuullut, että olen kyllä myös alkanut tiedostamaan, että moni ei tarkoita sillä yhtään mitään. 

Tai no ehkä samalla esittävät näin kauniimmin toiveensa, etten myöhemmin kävisi heitä kohtaan ikäväksi ja loukkaavaksi. 

Niin. Kyllä olen minäkin joskus antanut pakit, eikä se aina ole ollut helppoa. Ei vaikka jälkeenpäin olen saattanut miettiä sitä, että mihin oikeastaan hänessä ihastuinkaan. - Onneksi kenenkään kanssa heisä ei ole yhteisiä lapsia.; tai no kummilapsia on. Ja jaettu kummius on sujunut vuosia kitkatta.       

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä ketjun naiset, jotka eivät muka ole ystäviä hyödyn vuoksi. He ovat juuri niitä, jotka itse hyötyvät ystävyydestä enemmän, mutta ovat liian sokeita nähdäkseen edes sitä.

Kerro ihmeessä miten (yksipuolisesti itsekkäästi) hyödyn ystävyydestäni parhaaseen miespuoliseen kaveriini? Tässä kesän aikana olen vienyt hänet pienelle matkalle, lainannut vähän rahaa, kokannut hänelle kun hän oli leikkauksessa eikä jaksanut laittaa ruokaa, vienyt sairaalaan tarkastukseen, ja kuunnellut lukuisia tunteja vuodatusta hänen deittailukuvioistaan. Kaiken tämän teen mielelläni sillä välitän ja pidän hänestä.

Hän on auttanut minua työasioissa, kuunnellut huoliani, rohkaissut ja kannustanut, ostanut drinkkejä, ja viettänyt kanssani kymmeniä iltoja. Mitään muuttoapuja en tarvitse enkä deittaile joten omia mieskuvioita en selosta. Mies itse halusi olla vain kaveri eli friendzonelle hän ei ole vastentahtoisesti joutunut.

Kiva satu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat juuri miesystäviä?

Miksi asetaa ystävyys riippumaan jostain sellaisesta asiasta, jolle toinen ei oikeasaan voi miään ja on ihan luonnollinen asia; toiset meistä on miehiä toiset naisia (ehkä, joku myös jotain tältä väliltä). - miksi juuri sukupuolen pitäisi estää poentiaalinen ja mahdolline ystävyys?  - Vai, etkö kykenen vastakkaisen sukupuolen kanssa tekemään muuta kuin miettiä, tai pyrkiä harrastamaan seksiä häne kanssaan? Ja ellei hän miellytä "seksuaalisesti" niin hän ei ole ystävyytesi arvoinen, vai kuinka?     

Vierailija

Eivät he ole koskaan olleet ystäviäsi. He ovat odottaneet, saisiko sinusta tyttöystävän. Nyt ovat tajunneet, etteivät saa. Yritä tulla toimeen naistenkin kanssa, niin saat aitoja ystäviä .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi asetaa ystävyys riippumaan jostain sellaisesta asiasta, jolle toinen ei oikeasaan voi miään ja on ihan luonnollinen asia

Jos sinulle kerran on yhdentekevää, onko ystävä mies vai nainen, niin sittenhän sinun kaikki ystäväsi voivat olla naisia. 

Vierailija

Miksipä nämä miehet eivät ilmaise rehellisesti kiinnostustaan vaan jäävät muiden syiden varjolla pyörimään liepeille? Epärehellisyys on turn-off.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi asetaa ystävyys riippumaan jostain sellaisesta asiasta, jolle toinen ei oikeasaan voi miään ja on ihan luonnollinen asia

Jos sinulle kerran on yhdentekevää, onko ystävä mies vai nainen, niin sittenhän sinun kaikki ystäväsi voivat olla naisia. 

Periaatteessa varmaan voisikin olla. - Ihan yhtä hyvin he voisivat olla periaatteessa vain miehiä. Elämäni on vain mennyt niin, että minulla on ja on ollut niin kauan kuin jaksan muistaa niin naisia kuin miehiä kavreina, ystävinä ja muina läheisinä. En muista koskaan rajoittaneeni kaveruuden/ ystävyyden muodostumista vain siksi, että toinen on sukupuoleltaan, mitä on. Enkä ajatellut tuleaisuudessakaan sukupuoeln olevan määrittävä tekijä siinä miten tai kuinka kohtelen häntä./ heitä (ihmisiä). Uskon hyvn paljon siihen, että erot ovat enempi yksilöiden välillä kuin sukupuolten välillä.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eivät he ole koskaan olleet ystäviäsi. He ovat odottaneet, saisiko sinusta tyttöystävän. Nyt ovat tajunneet, etteivät saa. Yritä tulla toimeen naistenkin kanssa, niin saat aitoja ystäviä .

Oleko kuullu sanonnan nainen on naiselle susi. - Mutta oikeasti. Miksi luulet, että aito ysävyys olisi kiinni ystävän sukupuolesta?

Vierailija

Minä olen käytännössä huomannut että jotta ystävyys toimisi, naisen pitää olla jossain määrin poikatyttö, "hyvä jätkä".

Tämä siitä huolimatta etten itse olen perinteisen miehekäs, ja tästä syystä moni nainen on halunnut olla kaveri. En kuitenkaan osaa venyä kaveruuteen joka muistuttaa sitä tyttöjen välistä ystävyyttä. En osaa lukea tunnetiloja riittävän hyvin, en osaa suhtautua mieshuolien itkemiseen koska en ole seurustellut miehen kanssa, saati miehekkään miehen kanssa. Kaipaan suorempaa viestintää, en sitä ainaista "no ei mikään", mikä oikeasti tarkoittaa että nyt pitäisi tajuta mikä on vialla.

Kuvatuksi palveluksia tekeväksi kamumieheksi en ole alkanut vaan päin vastoin naiset ovat varmaankin tehneet enemmän palveluksia minulle, muuta silti olen törmännyt tuohon että minuun ollaan enemmän yhteydessä silloin kun menee huonosti tai on niitä mieshuolia. Kun menee hyvin, se maskuliinisempi mies hoitaa naiselle onnen. Jossain määrin kyse on siis siitä että paikkaan seurustelukumppanista puuttuvia ominaisuuksia, ja minun ominaisuuksiani tarvitaan silloin kun menee huonommin.

Moni on varmaankin huomannut että perinteisen miehekkäät miehet tyypillisemmin kaveeraavat jätkäporukassa, silloin kun eivät ole tavoittelemassa ketään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat