Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Huvittaa nämä ketjun naiset, jotka eivät muka ole ystäviä hyödyn vuoksi. He ovat juuri niitä, jotka itse hyötyvät ystävyydestä enemmän, mutta ovat liian sokeita nähdäkseen edes sitä.

Vierailija

Olen biseksuaali nainen, ja ihmetyttää tämä logiikka täällä. Jos en ryhtyisi kaveriksi kenenkään kanssa johon saattaisin teoriassa kokea seksuaalista vetoa tai joka saattaisi kokea sitä minua kohtaan, niin en ilmeisesti voisi olla kaveri edes muiden naisten kanssa. Ärsyttää tämä ikuinen "miehet sitä, naiset tätä"-ajattelu, ystävyyssuhteessa ollaan niiden kanssa kenen kanssa kemiat kohtaa ystävinä, simple as that. Mitään ongelmia minulla ei ole ollut koskaan miespuolisten ystävieni kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se mies olisi saanut siitä että "pääsee" olemaan pelkkä ystäväsi? Ai, pääsisi olemaan taksikuskisi, muuttoapupoikasi, "ystäväsi" jonka olkapäätä vasten itket kun Tauskin kanssa on taukoa kun se oli niin temperamenttinen ja lähes löi sinua...

Jees. Ei kiitos. En hyödy mitään ystävyydestä isoon osaan naisista. Ne on minulle vain taakkaa. Kyllä, ystävyydessä pitäisi olla vastavuoroisuutta ja naisilta harvoin sitä saa pelkkänä ystävänä. Miehet ovat miehille paljon parempia ystäviä, koska miehet ovat vastavuoroisia.

Joten jos en saa sinun seksuaalisuuttasi, niin et saa minulta mitään. Hyvä että miehet ovat oppineet nykyisestä simp-meemistä että ei kannata olla simp jota naiset hyväksikäyttävät. Kiitos Paul Joseph Watson ja kumppanit, kun syötitte miehille punapillereitä.

Sinun siis pitää kaverina olemisesta saada toisen seksuaalisuutta. Ja tämä on nykyään yleistäkin miesten kesken. Se seksuaalisuuden jakaminen vastavuoroisesti kavereille.

Ei seksiä "pidä" saada, mutta jos nainen haluaa seksiä miehen kanssa, niin mieskin hyötyy ystävyydestä. Friends with benefits.
- eri

Olet aika yskinkertainen, jos oletat ja uskot, että jokainen, tai edes huomattava osa heteromiehistä, joilla on naisia ystävinä, odottaisivat saavansa heiltä seksiä. 

Vierailija

Koen, että miespuoliset ystäväni "hyötyvät" ystävyyssuhteesta kanssani, vaikka eivät olekaan saaneet seksiä minulta. On miehilläkin muitakin tarpeita kuin seksi (tämän palstan miehet saavat välillä itse itsensä kuullostamaan ihan eläimiltä...). Olen ollut tukena miespuolisille kavereille kun heillä on ollut sydänsuruja, olen ollut makutuomarina kaupassa, ollaan matkustettu kahdestaan ja porukalla, ollaan käyty pelaamassa jalkapalloa, ollaan testattu eri ravintoloita ja baareja jne. Omat miespuoliset hyvät ystäväni tykkäävät ihan myös vain puhumisesta, eli puhelimessa tulee juteltua kun on jotain mielen päällä taikka ihan vaan ajanvietoksi. Ovatko jotkin tämän palstan miehet sitä mieltä, että naisesta ei muuhun ole kuin seksiin..? Kyllä me naiset keskustellaan asioista siinä missä muutkin, käydään töissä ja ulkona sekä harrastetaan urheilua. Meistä on moneen muuhunkin ajanviettoon kuin seksiin, ja usein naiset jopa omistautuvat ystävilleen todella kokonaisvaltaisesti ja myötäelävät ystäviensä iloja ja suruja, ovat läsnä jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Frinedzonelle jää vain nyhveröt

Toivon voivani elää ja olla joskus Yhden ja Erityisen Naisen kanssa niin, että muodostamme yhdessä parisuhteen. - Mutta en minä parisuhdetta muodostaisi naisen kanssa joka vaatisi ja/ tai odottaisi minun luopuvan samalla hetkellä muista eritavoin läheisistä naisista elämässäni.

Olen mielelläni "nyhverö" jos se merkitsee sitä, että osaa ja kykenee olemaan lläheinen ystävä tai kaveri niin nais(t)en kuin miesten kanssa.     

Vierailija

Omalla kohdallani siksi, että olen totaalisen kyllästynyt siihen, että jokainen nainen josta kiinnostun, toteaa ne klassiset "olet mukava tyyppi, mutta..." ja "voitais olla vaan kavereita". Se on kuin kääntäisi veistä haavassa. En etsi enää yhtää enempää "vaan kaveria" vaan parisuhdetta, kumppania. Harmittaa se kun kenellekkään en kelpaa parisuhteeseen, niin en todellakaan halua mitään kaveria muistuttamaan minua siitä.

Ystävyyden on ehkä parempi olla 'sanatonta' ilman sopimusta siitä, että on ystävyyttä. Jos suhteessa alleviivataan sitä ystävyyttä, se alleviivaava osapuoli ilmaisee epäsuorasti toiselle sitä, että pitää tätä epäviehättävänä tai niin se ainakin tulkitaan. 

Varhaisessa tutustumisvaiheessa kiinnostavista miehistä tai naisista jauhaminen on erityisesti loukkaavaa, koska siinä hierotaan sitä kuuntelijan asemaa naamaan vielä lisää ja yleensä kai niinpäin, että nainen selittää näitä asioita miehelle, joka on harrastanut seksiä viimeksi neljä vuotta sitten. Samaistuminen on siis vaikeaa ja katkeruuttakin voi tulla. 

Jos on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja nuo yllä olevat asiat on kunnossa, voi sitten jotain ystävyyttäkin olla. Lisäksi löyhät tuttavuussuhteet voivat auttaa miehiä löytämään naisia, jotka ovat kunnolla kiinnostuneita. Naisen taas ei tarvitse tuntea miehiä saadakseen seurustelukumppanin, vaan riittää vaan ruudun pyyhkiminen sohvalla tai ulos meneminen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvankaunis kaverini aina puolustelee, että kyllä miehet ja naiset voi olla kavereita keskenään. Hauskaa, hänellä on kaikenmaailman varattuja, perheellisiä, aivan eri piireistä olevia miehiä, joiden kanssa flirttaa ja joista hyötyy. Miehet tietty haluais p*llua mutta kaveri ei sitä nää. Tai ei halua nähdä. Miehet on taksikuskeja, seuraneitejä, kantoapuja ja milloin mitäkin. Ja tää kaikki vaan kuulemma "koska me ollaan kavereita"

P'skat sanon minä :D

Etkä varmaan ole kateellinen, etkä katkera.... 

Oon mä kade siitä, että joku on niin kaunis, että kaikki vaan lakoaa eteen suunnilleen. En ole kade siitä, että kavereina on p*llunkipeitä ukkoja läähättämässä ja esittämässä kaveria :DD

Joo. On sitä melko merkillisiä ilmeitä nähnyt juurikin miesten kasvoilla, kun ollaan kaveri naisen kanssa, jossain kahvilassa istuttu tai lenkillä oltu. Alkuun vähän häiritsikin, että hittoaks mulkoilette, mutta vissiin on täysin sopimatonta, että nätti nainen hengaa kanssani.

Parasta kaikessa on se, että hän tuli juttelemaan minulle, ja jos se joitakin miehiä ja juu, ehkä muutamia naisiakin ärsyttää, voin vaan kävellä himaan virnuillen kuin lääkitys olisi vihdoinkin kohdillaan. 😎

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani siksi, että olen totaalisen kyllästynyt siihen, että jokainen nainen josta kiinnostun, toteaa ne klassiset "olet mukava tyyppi, mutta..." ja "voitais olla vaan kavereita". Se on kuin kääntäisi veistä haavassa. En etsi enää yhtää enempää "vaan kaveria" vaan parisuhdetta, kumppania. Harmittaa se kun kenellekkään en kelpaa parisuhteeseen, niin en todellakaan halua mitään kaveria muistuttamaan minua siitä.

Hyvin sanotttu. Ja kuten myös Mies29v kuvaili, niin siinähän lähes suoraan sanotaan että sinä olet epäviehättävä/epähaluttava mihinkään romanttiseen. Koita siinä nyt sitten olla ystävä sen naisen kanssa sen jälkeen, kun sanaton viestintä kertoo sen että olet etova.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se mies olisi saanut siitä että "pääsee" olemaan pelkkä ystäväsi? Ai, pääsisi olemaan taksikuskisi, muuttoapupoikasi, "ystäväsi" jonka olkapäätä vasten itket kun Tauskin kanssa on taukoa kun se oli niin temperamenttinen ja lähes löi sinua...

Jees. Ei kiitos. En hyödy mitään ystävyydestä isoon osaan naisista. Ne on minulle vain taakkaa. Kyllä, ystävyydessä pitäisi olla vastavuoroisuutta ja naisilta harvoin sitä saa pelkkänä ystävänä. Miehet ovat miehille paljon parempia ystäviä, koska miehet ovat vastavuoroisia.

Joten jos en saa sinun seksuaalisuuttasi, niin et saa minulta mitään. Hyvä että miehet ovat oppineet nykyisestä simp-meemistä että ei kannata olla simp jota naiset hyväksikäyttävät. Kiitos Paul Joseph Watson ja kumppanit, kun syötitte miehille punapillereitä.

Sinun siis pitää kaverina olemisesta saada toisen seksuaalisuutta. Ja tämä on nykyään yleistäkin miesten kesken. Se seksuaalisuuden jakaminen vastavuoroisesti kavereille.

Ei seksiä "pidä" saada, mutta jos nainen haluaa seksiä miehen kanssa, niin mieskin hyötyy ystävyydestä. Friends with benefits.
- eri

Olet aika yskinkertainen, jos oletat ja uskot, että jokainen, tai edes huomattava osa heteromiehistä, joilla on naisia ystävinä, odottaisivat saavansa heiltä seksiä. 

Ei kukaan niin väittänytkään. Kuka se tässä "yskinkertainen" on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja yhden miehen kanssa ajattelin heti, että en halua jäädä vain kaveriksi hengailemaan, hän kun on varattu. Mutta nyt olen tullut siihen tulokseen että hän on oikeasti mukava ja mielenkiintoinen tyyppi, ei ollenkaan sellainen kuin täällä puhuvat miehet jotka luulevat ihmissuhteiden olevan joku kauppa tai peli (en minäkään sellaisesta saisi mitään vaikka varmaan luulevat että nainen menettää paljon).

Itseasiassa ihmissuhteet perustuvat pohjimmiltaan ns.kaupankäyntiin. Esimerkiksi moraalin perusta evoluutiossa on siinä, että yksilöt ovat tehneet jotain hyvää toisille, että nämä myöhemmin myös tekevät hyvää hänelle. Samaan perustuu ajatus yhteistyön hyödyllisyydestä, vaikka se ei suoraan auttaisi minua. Minä rapsutan sinun selkääsi ja sinä minun myöhemmin jne. Ilman tällaista ajatusta mikään yhteiskunta ei pyörisi, koska yksilöt ajaisivat vaan omaa välitöntä etuansa.

Kaikki ihmissuhteet todellakin on hyötysuhteita. Muuten mitään ihmissuhdetta ei ota tapahtuakseen, jos siitä ei jompi kumpi osapuoli hyödy.

Samalla lähes kaikki tapahtuu juuri noin. Yhtenä esimerkkinä yritykset. Ei kukaan vie rahaa yrityksille ellei ne hyödy niistä jotain. Ja toisaalta ilolla tukee yrityksiä joista hyötyy jotain.

Vierailija

Kyllä mä tavallaan ymmärrän, että ne miehet jotka eivät saa naista, eivät koe luontevaksi olla naisten kanssa vain kavereita. Minusta se on ihan ymmärrettävää.

Ehkäpä ymmärrän siksi, että itse olen samassa tilanteessa, vaikka olenkin nainen. En saa miestä, joten en minä osaa miesten kanssa olla ihan luontevasti kaverina. Olen kyllä yrittänyt. Ei siitä vaan tule mitään.

kynikus

3% miehistä saa 90% saumoista. Ne "saumattomat" tarraavat joka tilaisuuteen päästä naiselaan, jolloin naispuolisten ystävien ainoaksi funktioksi jää olla mahdollisena apuna varteenotettavien naisihmisten jahtaamisesessa. Tiedät varmaan, ettei ystävien kanssa olla sillai?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanotttu. Ja kuten myös Mies29v kuvaili, niin siinähän lähes suoraan sanotaan että sinä olet epäviehättävä/epähaluttava mihinkään romanttiseen. Koita siinä nyt sitten olla ystävä sen naisen kanssa sen jälkeen, kun sanaton viestintä kertoo sen että olet etova.

Ai se on nyt joku loukkaus ettei tunne mitään romanttista toista kohtaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 28v nainen, ja läheisistä ystävistä löytyy paljon niin miehiä kuin naisiakin. En ole kenenkään kanssa ystävyyssuhteessa "hyötyäkseni" heistä, toki sekä nais-että miespuoliset ystäväni joskus auttavat minua, kuten minäkin autan heitä. Juuri olin yhdelle jäbäkaverille muuttoapuna, toiselle lainasin äskettäin rahaa kun oli pulassa. Jos jostain ihmisestä tulee minulle läheinen ystävä, niin syynä on aina se että kyseisen ihmisen kanssa on henkisesti paljon yhteistä, halu kokea asioita yhdessä, kiinnostavat keskustelut jne. En katso sukupuolta tässä asiassa. Olisi sääli, että jättäisin tutustumatta johonkin kiinnostavaan ihmiseen ystävä-tasolla vain siksi, että hän on mies enkä koe häneen seksuaalista vetoa. Menisi monta hyvää ihmissuhdetta sivu suun. Mitään fwb-juttuja mulla ei ole koskaan ollut, en tykkää sotkea seksiä ja syvää ystävyyttä, mutta en toki tuomitse jos joku tykkää. 

On mielestäni hassua, että jotkut täällä pyörivät miehet (ja naiset), näkevät jokaisen vastakkaista sukupuolta edustavan ihmisen jotenkin "erilaisena" verrattuna omaan sukupuoleen, ja heidän pitää käydä läpi jotain pohdintaa siitä että hmm jos en saa tuolta seksiä/palveluksia niin sitten en ryhdy kaveriksi. Täh? Jos jonkun kanssa oikeasti klikkaa kaverina (oli mitä sukupuolta tahansa), niin ei siinä ensimmäisenä ole palvelusten pyytäminen mielessä.

Olen sinua 10 vuotta vanhempi ja minulla on ihan sama. Jos menen joskus naimisiin, olen päättänyt pyytää miespuolista rakasta ystävääni morsiamen bestmaniksi, jos hän vain suostuu. Minulla on aina ollut paljon miespuolisia ystäviä, mutta matkalle on jäänyt monia ja syynä on ollut mustasukkainen tyttöystävä. Siis syyttä mustasukkainen. En harrasta fwb-juttuja, en makaa kavereiden kanssa enkä ole ollut kiinnostunut tästä miehestä, jonka joku nainen on nyt löytänyt itselleen poikaystäväksi, koska jos olisin, se mies ei olisi ollut vapaana enää viimeiseen 5 vuoteen. Minulla on ollut miespuolinen kämppiskin ihan ongelmitta.

Ehkä tässä vaikuttaa se, etten yleensä ole seksuaalisesti kiinnostunut ihmisistä kuin erittäin harvoissa tapauksissa oikean tunneyhteyden jälkeen (demiseksuaali), joten en katso miehiä tyyliin "GASP! VASTAKKAINEN SUKUPUOLI! NIINKU SEKSIÄ JA SILLEEN! AINA SIELLÄ ON SE JÄNNITE!" Pah, ei ole, ei ainakaan minun tapauksessa. Ainoastaan kaksi kertaa miespuolinen ystävä on ihastunut minuun ja molemmissa tapauksissa kyseessä oli epätoivoinen mies, jolle olisi kelvannut kuka tahansa kiva nainen kaveriksi, ettei tartte olla yksin. Nämä ystävyydet pistin poikki, koska en halua "ystäväni" koko ajan kyttäävän, että lohkaisikohan siltä tai lämpiäisiköhän se jos tässä pitkään jaksan olla seurana. Itse en ole ihastunut kehenkään miespuoliseen ystävääni ikävuosilta 15-38v.

Vierailija

Ehkä deittailu --> pakit --> vain ystäviä ei ole paras lähtökohta miehen ja naisen ystävyydelle. Siinä on kuitenkin taustalla toive enemmästä kuin ystävyydestä ja torjutuksi tuleminen. Minun ystävyyssuhteeni naisiin ovat muodostuneet aivan toisella tavalla. Töistä, koulusta, harrastuksista tai kaikkein useimmiten muiden ystävien kautta tutustuen.

Ja tuo mitä muutamat miehet ovat sanoneet, eli että miehen ja naisen välinen ystävyys on usein vastavuorotonta, on totta. Tai se oli sitä varsinkin nuorena. Nykyisin ei niinkään.

Minäkin olin nuorena sellaisessa "ystävyys"suhteessa naiseen, että käytännössä minä olin kuski, muuttomies ja tyyppi joka aina tarjosi safkat jne. Sekä jonkinlainen hauskuuttaja. Ja tyyppi johon pystyi aina luottamaan, joka jälkikäteen mahdollisti hänelle seurustella sellaisten tyyppien kanssa joihin ei voinut luottaa, koska minä olin kuitenkin aina kompensoimassa sitä, tarvittaessa.

Naiselta ei koskaan tullut minkäänlaista vastapalvelusta mihinkään. Enkä todellakaan puhu mistään fwb-hommista, vaan ihan normaaleista asioista. Siis oli täysin poissuljettua että hän olisi koskaan lähtenyt kuskiksi minulle.

Ja lisäksi se oli juuri sitä että minä olin se "ystävä" jolle soitettiin silloin kun ei ollut mitään muuta, ja joka samaten dumpattiin heti jos jotain kiinnostavampaa seuraa ilmestyikin.

Monilla miehillä on tämänkaltaisia kokemuksia, joten tottakai se vaikuttaa ja vaikeuttaa luottamista.

Nuorille pitäisi ehkä opettaa että ei pidä suostua kenenkään hyväksikäytettäväksi, ja myös että ei ole ok hyötyä toisista. Nuoret miehet tai osa heistä on aika huonoja tunnistamaan tämän kaltaista hyväksikäyttöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä ketjun naiset, jotka eivät muka ole ystäviä hyödyn vuoksi. He ovat juuri niitä, jotka itse hyötyvät ystävyydestä enemmän, mutta ovat liian sokeita nähdäkseen edes sitä.

Kerro ihmeessä miten (yksipuolisesti itsekkäästi) hyödyn ystävyydestäni parhaaseen miespuoliseen kaveriini? Tässä kesän aikana olen vienyt hänet pienelle matkalle, lainannut vähän rahaa, kokannut hänelle kun hän oli leikkauksessa eikä jaksanut laittaa ruokaa, vienyt sairaalaan tarkastukseen, ja kuunnellut lukuisia tunteja vuodatusta hänen deittailukuvioistaan. Kaiken tämän teen mielelläni sillä välitän ja pidän hänestä.

Hän on auttanut minua työasioissa, kuunnellut huoliani, rohkaissut ja kannustanut, ostanut drinkkejä, ja viettänyt kanssani kymmeniä iltoja. Mitään muuttoapuja en tarvitse enkä deittaile joten omia mieskuvioita en selosta. Mies itse halusi olla vain kaveri eli friendzonelle hän ei ole vastentahtoisesti joutunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä deittailu --> pakit --> vain ystäviä ei ole paras lähtökohta miehen ja naisen ystävyydelle. Siinä on kuitenkin taustalla toive enemmästä kuin ystävyydestä ja torjutuksi tuleminen. Minun ystävyyssuhteeni naisiin ovat muodostuneet aivan toisella tavalla. Töistä, koulusta, harrastuksista tai kaikkein useimmiten muiden ystävien kautta tutustuen.

Ja tuo mitä muutamat miehet ovat sanoneet, eli että miehen ja naisen välinen ystävyys on usein vastavuorotonta, on totta. Tai se oli sitä varsinkin nuorena. Nykyisin ei niinkään.

Minäkin olin nuorena sellaisessa "ystävyys"suhteessa naiseen, että käytännössä minä olin kuski, muuttomies ja tyyppi joka aina tarjosi safkat jne. Sekä jonkinlainen hauskuuttaja. Ja tyyppi johon pystyi aina luottamaan, joka jälkikäteen mahdollisti hänelle seurustella sellaisten tyyppien kanssa joihin ei voinut luottaa, koska minä olin kuitenkin aina kompensoimassa sitä, tarvittaessa.

Naiselta ei koskaan tullut minkäänlaista vastapalvelusta mihinkään. Enkä todellakaan puhu mistään fwb-hommista, vaan ihan normaaleista asioista. Siis oli täysin poissuljettua että hän olisi koskaan lähtenyt kuskiksi minulle.

Ja lisäksi se oli juuri sitä että minä olin se "ystävä" jolle soitettiin silloin kun ei ollut mitään muuta, ja joka samaten dumpattiin heti jos jotain kiinnostavampaa seuraa ilmestyikin.

Monilla miehillä on tämänkaltaisia kokemuksia, joten tottakai se vaikuttaa ja vaikeuttaa luottamista.

Nuorille pitäisi ehkä opettaa että ei pidä suostua kenenkään hyväksikäytettäväksi, ja myös että ei ole ok hyötyä toisista. Nuoret miehet tai osa heistä on aika huonoja tunnistamaan tämän kaltaista hyväksikäyttöä.

Jännä. Minä olen naisena kokenut juurikin tuota kuuntelijana ja Plan
B:na pitoa miehiltä. Ja saman tien tönitty sivuun kun on jotakin kiinnostavampaa kiikarissa.

Vierailija

Siksi koska 90% tapauksista se ei ole normaalia ystävyyttä, kuten miesten kesken.

Kamumiehiä halutaan ympärille tietyissä elämäntilanteissa, kuten parisuhteiden välissä tai kun parisuhteessa menee huonosti. Kun menee hyvin, kamumiehiä ei nähdä.

Kamumies on siis tavallaan korvike josta haetaan niitä piirteitä joita maskuliinisemmista miehistä puuttuu. Maskuliinisempi mies on seksikkäämpi ja kenties menestyvämpi, mutta kun tarvitaan olkapäätä tai apua arjessa, soitetaan kamumiehelle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat