Juoksuko muka laihduttaa...
Olen nyt parin viikon ajan juossut joka päivä 10km+15km lenkit, eli 25km päivässä. Vyötärönympärykseni on kasvanut 3cm! Lisäksi peppu on jotenkin latistunut ja reisistä lähtenyt kiinteyttä. Syömisiäni en ole muuttanut. Aiemmin siis treenasin kolmisen tuntia päivässä. 10kg reppu selässä pyöräilyä ja kahvakuulaa.
Kaikkialla aina kehutaan, kuinka juoksu laihduttaa.
Jo parissa viikossa ulkoinen muutos kropassani on hirveä, olen jotenkin löysempi ja rasvaisempi. Saati sitten mitä olsii pidemmällä aikavälillä.
Kaiken lisäksi lonkkani ovat niin kipeät, että nyten pysty juoksemaan askeltakaan ja pakaroista on "tuntuma" hävinnyt.
Kommentit (26)
On järjetöntä juosta 2 lenkkiä päivässä! Keho menee stressitilaan ja siitä on aineenvaihdunnallisia seurauksia.
Edes maratoonarit eivät treenaa tuolla tavoin.
Kaiksi viikkoa tuollaista treeniä on voinut ajaa kehosi akuuttiin ylikuntoon.
Laihdutus tapahtuu ruokavaliolla max -1000 kcal /pvä vrt peruskulutuksesi. Jotta laihtuminen tapahtuisi pääosin rasvasta lihasmassan säilyen suosittelen painoharjoittelua kuntosalilla laihtumisen tueksi.
Palstamamma pystyy pystymetsästä yhtäkkiä kipaisemaan pari pitkää lenkkiä päivässä. 25km päivässä, eli 175km viikossa. Ihan huippu-urheilijoiden luokkaa. Tunnen vain muutaman, ketkä juoksee tuollaisia määriä.
Mutta palstamammalle mikään ei ole mahdotonta :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 14:30"]
Palstamamma pystyy pystymetsästä yhtäkkiä kipaisemaan pari pitkää lenkkiä päivässä. 25km päivässä, eli 175km viikossa. Ihan huippu-urheilijoiden luokkaa. Tunnen vain muutaman, ketkä juoksee tuollaisia määriä.
Mutta palstamammalle mikään ei ole mahdotonta :)
[/quote]
Olen kilpaurheillut lapsena ja nuorena. Aikusiällä ajoittain treenannut kuntolijaksi todella kovaa, eli kuntopohjaa on. Tätä "juoksukuuria" ennen päivittäinen rasitus oli kovempaa pyöräillen ja kahvakuulaillen kuin nyt juoksukuurilla.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 14:21"]
Olethan juoksessasi aerobisella syketasolla, eli ei liian lähellä maksimisykettä?
Niin ja vaikka juokset maratonin päivässä muuta ahdat suustasi enemmän kaloreita kun kulutat... niin lihot!
[/quote]
Minulla ei ole sykemittaria. Mutta en ole juossut ollenkaan niin, että edes vähän hengästyisin. Sykkeeni on valtaosan ollut varmasti jopa pk-tason alapuolella. Ja kalorinkulutuksesta: Olen siis sönyt samoja määriä ja kuvittelein, että juoksu kuluttaisi enemmän energiaa kuin aiempi liikuntani, eli laihtuisin.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 13:56"]
Liika aerobinen treeni polttaa lihasmassaa ja näin olen vähentää energiankulutusta kaikessa.
[/quote]
???? TÄH??
[/quote]
Ihan uutta tietoa minullekin. Ennen ainakin väitettiin, että aerobinen liikunta polttaa rasvaa.
Vaan nykytiedolla se ilmeisesti sitten lisää rasvaa ja polttaa lihaksia ö.ö
[/quote]
Onhan tuo ollut jo pitkään tiedossa. Et ilmeisesti kauheasti seuraa alaa, korkeintaan jostain sanomalehtien terveysartkkeleita?