Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huomasit tulleesi "vanhaksi"`?

Vierailija
01.08.2020 |

Milloin tai oikeastaan minkä ikäisenä tunsit, ettei kroppasi toimi enää "niinkuin ennen"?
Nivelet kolottaa, noustessa tai kyykkyyn mennessä ähkäiset, jne.. Kertokaa ihmeessä, koska itse koen kärsiväni näistä oireista ja olen vielä "nuori" (27v).

Kommentit (325)

Vierailija
21/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksi en ole huomannut tulleeni, mutta havaittavia muutoksia (ainakin hormoonitoiminnassa ja aineenvaihdunnassa) tuli 35 v jälkeen. Syksyllä täytän 39.

Naisilla alkaa elämän syksy aika usein tuossa iässä ja se kestää vaihtuen hitaasti talveen kunnes routa kutsuu

Hm eikä vain naisilla.

Vierailija
22/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 kk vuodelevossa alkuvuodesta ja sairaudesta (tai siis lähinnä siitä paikoillaan olosta) toipuminen jatkuu prkl edelleen!!! Mikä määrä vaivoja siitä tulikaan seurauksena tällaiselle 45-vuotiaalle urheilulliselle ihmiselle. Hirvittää ajatellakin, jos olisin ollut rapakunnossa ennen sairastumistani. Varmaan kestäisi loppuiän toipua. Nyt vaan hitaasti mutta varmasti eteenpäin.

Toinen mikä tänä vuonna sai ajattelemaan, oli ikätoverini yllättävä kuolema sairaskohtaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orista tuli ruuna.

Vierailija
24/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nousee sohvalta, pitää ottaa pari askelta varovasti, kun jalat on niin jäykistymeet. 44 vee

Tämä!

Pitäisi olla koko ajan liikkeessä, niin ei tulisi liikkeellelähtemisen aiheuttamaa kipua. Miten sen käytännössä toteuttaa, jonku vartin bussimatkan jälkeen oikeen jännittää, pääsenkö pysäkilläni nousemaan ulos bussista. Mitä tehdä? Lääkäri ohjasi fysioterapeutille, joka antoi venyttelyohjeita selälle. Eh, auttaakohan lonkkavaivaan. Pitääkö kohta ostaa kävelykeppi?

Vierailija
25/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 32 ja ensimmäistä kertaa on olo, etten ole enää ihan kukkeimmillani. Selluliitti on alkanut näkyä, jalat tuntuvat aavistuksen kankeammilta ja suupielissä näkyy varjot joita siellä ei ollut ennen. Myös käsien iho on vähemmän sileä ja kuulas, jotenkin kuivan ja rypistyvän näköinen ollut jo jonkin aikaa vaikka niitä rasvaisikin.

Silti uskon yhä vakaasti että tulen olemaan poikkeus ja olen 25:n kunnossa ainakin sinne 45:ksi asti :D

Vierailija
26/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

48-vuotiaana tein apinanraivolla raskasta ruumiillista työtä ja nautin siitä. 49-vuotiaana alkoi paikat poksahdella ja saikuttelua. 51-vuotiaana jouduin luopumaan töistä ja tuli 2 leikkausta ja nyt 54-vuotiaana aivan rikki ja suht toivoton kevyen työn etsintä.

Vierailija
27/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut jo pari vuotta sitten. Olen nyt 29v. Selkää särkee ja naama rypistyy. Ärsyttää ja itkettää, en halua näyttää vanhalta :l Kauhea kolmenkympinkriisi. Harkitsen kauneuskirurgiaa tällä hetkellä.

Vierailija
28/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno The puuro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksi en ole huomannut tulleeni, mutta havaittavia muutoksia (ainakin hormoonitoiminnassa ja aineenvaihdunnassa) tuli 35 v jälkeen. Syksyllä täytän 39.

Naisilla alkaa elämän syksy aika usein tuossa iässä ja se kestää vaihtuen hitaasti talveen kunnes routa kutsuu

Hm eikä vain naisilla.

höpsistäpulloon ei nyt tehdä tästä taas mitään tasa-arvo juttua ja miehillä on jo muutenkin tarpeeksi ongelmia naisten ennenaikaisten rupsahdusten ja kohjuuntumisten kanssa

Naisillakin on ihan tarpeeksi ongelmia miesten erektio-ongelmien ja kaljuuntumisen kanssa, jos tämmöiseen lähdetään. Miksi ei voi vain vastata alkuperäiseen kysymykseen.

Vierailija
29/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuno The puuro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm eikä vain naisilla.

höpsistäpulloon ei nyt tehdä tästä taas mitään tasa-arvo juttua ja miehillä on jo muutenkin tarpeeksi ongelmia naisten ennenaikaisten rupsahdusten ja kohjuuntumisten kanssa

Naisillakin on ihan tarpeeksi ongelmia miesten erektio-ongelmien ja kaljuuntumisen kanssa, jos tämmöiseen lähdetään. Miksi ei voi vain vastata alkuperäiseen kysymykseen.

Ei se mitään kaljuuntumista ole se on evoluutiota joka karsii miehiltä turhat karvat pois valmistaudumme avaruusmatkailua varten. Naiset vain karvoittuu lisää ja ihmettelee miksi raketti tahdo tunneliin se tahtoo avaruuteen pumpumpum...

Vierailija
30/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt.

Vierailija
31/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei tämä nyt olekaan ihan se mitä haettiin, niin olen samanikäinen kuin AP ja *tänään* tunsin ensimmäistä kertaa itseni vanhaksi, kun googlettelin koulujen alkamispäiviä ja samalta listalta sattuivat löytymään myös loma-ajat: minun silmiini (näin ”””aikuisena”””) koululaisilla oli kaikenlaisia lomia ”ihan koko ajan”. :D

Vaikka omista kouluvuosista ei ole kuin ±kymmenen vuotta aikaa, ja yhä muistaa elävästi miten tuskaisalta tuntui odottaa niitä lomia.

Vierailija
32/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin huonossa kunnossa? 'Oma äitini on 60 ja niin vaan taipuu erilaisiin jooga-asentoihin, liikkuu päivittäin ja jaksaa hiihtää kymmeniä kilometrejä ja juosta. Te ette vain pidä kunnostanne huolta.

Vierailija
33/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun piti hankkia kaksiteholasit.

Vierailija
34/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun huomasin, etten voi enää maata koko päivää sohvalla lukemassa kirjaa, ilman että polvia ja selkää alkaa kolottaa. Ehkä 36-v.

Tämä on mielestäni tosi ärsyttävää! Lojumisasennossa kauan oleminen ei olekaan enää mukavaa. Samoin ottaa päähän että tarvii lukulasit, ne puristaa päätä ja liukuu. Tulee luettua vähemmän kuin ennen.

Vierailija
35/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on joko nälkä, jano tai pitää päästä vessaan. ei tälläisiä ongelmia ollut 15 vuotiaana. näin 60v naisena nämä ovat jokapäiväisiä ärsyttäviä pikkukiusoja.

Vierailija
36/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla niin huonossa kunnossa? 'Oma äitini on 60 ja niin vaan taipuu erilaisiin jooga-asentoihin, liikkuu päivittäin ja jaksaa hiihtää kymmeniä kilometrejä ja juosta. Te ette vain pidä kunnostanne huolta.

Kyllä minäkin taivun jooga-asentoihin ja jaksan juosta, mutten enää niin helposti kuin nuorempana. Nuorempana ei tarvi ylläpitoa samalla tavalla.

Vierailija
37/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut jo pari vuotta sitten. Olen nyt 29v. Selkää särkee ja naama rypistyy. Ärsyttää ja itkettää, en halua näyttää vanhalta :l Kauhea kolmenkympinkriisi. Harkitsen kauneuskirurgiaa tällä hetkellä.

Ihan pienillä keinoilla saa kyllä paranneltua kaikenlaista nykyään. Käy jossain konsultaatiossa, tulee parempi mieli kun näyttää jälleen "itseltään".

Vierailija
38/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 25v kun eräs äiti puhui minusta lapselleen tätinä. Korjasin pyörääni ja ohikulkeva lapsi ihmetteli mitä tein ja äitinsä selosti "täti korjaa pyöräänsä" tmv.

Mua täditeltiin 15-vuotiaana kun olin kaupassa töissä. Ei liity ikään tädittely, tädittelijöillä ei ole mitään logiikkaa noissa puheissaan.

Vierailija
39/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään tälläisiä sisäisiä vaivoja, mutta ulkokuoressa huomaa jo että on "vanha". 26v, rinnat alkaneet roikkua ja ryppyjä on myös. Jollekkin tämä on pientä, mutta itseä häiritsee ja haluaisin tehdä asialle jotain toimenpiteitäkin.

Vierailija
40/325 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 25v kun eräs äiti puhui minusta lapselleen tätinä. Korjasin pyörääni ja ohikulkeva lapsi ihmetteli mitä tein ja äitinsä selosti "täti korjaa pyöräänsä" tmv.

Mua täditeltiin 15-vuotiaana kun olin kaupassa töissä. Ei liity ikään tädittely, tädittelijöillä ei ole mitään logiikkaa noissa puheissaan.

Minuun viitattiin vielä 35-v tyttönä, "väistäpä vähän tota tyttöä", mutta nyt useammin tätinä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi