Onko täällä avoliitossa eläviä kotiäitejä?
Oletteko tehneet jotain rahallisia järjestelyjä turvaksesi? Mietimme josko oisin ryhtynyt kotiäidiksi nyt kun lapset vielä pieniä, mutta hieman pelottaa...
Kommentit (28)
Miksi olisi niin kauheaa auttaa miestään tienaamaan? Minä ainakin rakastan miestäni, haluan auttaa häntä.
Mä en nyt oikeen ymmärtänyt tätä kysymystä
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 11:52"]
Miksette mee naimisiin?
[/quote]
Miksi tuo mies naimisiin enää menisi ap:n kanssa? Ei tarvitse ostaa koko lehmää voidakseen juoda silloin tällöin lasin maitoa....
Ei miehellä hinkua naimisiin, ei minulla muuten, mutta nää raha-asiat vähän mietityttää. eli sinulle joka et ymmärtänyt kysymykstä: mietityttää auttaa miehen tienaamista hoitamalla hänen lapsiaan ja kotiaan, kuitenkin niin että eron sattuessa jäisin itse puille paljaille.....
Toki myös eläke jne pienenisi...... :/ Hmmmmm.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:04"]
Ei miehellä hinkua naimisiin, ei minulla muuten, mutta nää raha-asiat vähän mietityttää. eli sinulle joka et ymmärtänyt kysymykstä: mietityttää auttaa miehen tienaamista hoitamalla hänen lapsiaan ja kotiaan, kuitenkin niin että eron sattuessa jäisin itse puille paljaille.....
ap
[/quote]
Kuka idioottinainen edes harkitsee tuollaista? Sano sille ukolle, että vaihtoehdot ovat seuraavat:
a) naimisiin tai b) maksaa sulle vähintään 3000 euron kk-palkkaa lasten ja kodin hoitamisesta
Tuo ukkohan kusettaa sua mennen tullen.
ap
[/quote]
Laki on muuttunut, enää ei avoerossakaan välttämättä jää puille paljaille. Mutta mitäpä jos miehesi maksaisi sinulle sellaista vapaaehtoista eläkettä siltä ajalta, kun olet kotona?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:08"]
ap
[/quote]
Laki on muuttunut, enää ei avoerossakaan välttämättä jää puille paljaille. Mutta mitäpä jos miehesi maksaisi sinulle sellaista vapaaehtoista eläkettä siltä ajalta, kun olet kotona?
[/quote]
Oho, enpäs moista ole kuullutkaan! Kuinkas avoerossa sitten käy..?
ap
Olisi myös mukava kuulla teiltä avovaimo-kotiäidit, että kuinka teidän perheessä on järjestetty tämä rahojen tasaaminen/teidän taloudellinen turvanne? :)
ap
Heikoissa kantimissa yhteiselonne jos tällaisia mietit!
Katso yhteistalouden purkaminen. Panosta kotiin, se katsotaan suhteen aikana tehdyksi työksi. Avioliitto olisi kyllä varmempi.
Nimim. prkl mikä riita yks avoliiton purku
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:21"]
Katso yhteistalouden purkaminen. Panosta kotiin, se katsotaan suhteen aikana tehdyksi työksi. Avioliitto olisi kyllä varmempi.
Nimim. prkl mikä riita yks avoliiton purku
[/quote]
kiitos sinulle! eli ilmeisesti jotain hyvitystä siinäkin tapauksessa... pitäisikö ns. "työtunnit" kirjata ylös, säilyttää kuitit jne? tai voisiko siitä olla jotain hyötyä? :D
ap
Kannattaa mennä töihin. Lapset tottuu kyllä päiväkotiin kunhan et alle 2 v vie. Ota tosiaan selville taloudelliset seikat mikä kannattaa ja mikä ei. Mene vaikka oikeusaputstoon.
ap
[/quote]
[/quote]Eihän avioliitossakaan mies maksa vapaaehtoiseläke maksua. Esim jos mies maksaa asuntoa avoliitossa ja ero tulee olet puilla paljailla. Mikäli sattuu kuolemaan niin et saa lesken eläkettä. Kandee mennä naimisiin jos muuten koet suhteen sen arvoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:42"]
ap
[/quote]
[/quote]Eihän avioliitossakaan mies maksa vapaaehtoiseläke maksua. Esim jos mies maksaa asuntoa avoliitossa ja ero tulee olet puilla paljailla. Mikäli sattuu kuolemaan niin et saa lesken eläkettä. Kandee mennä naimisiin jos muuten koet suhteen sen arvoiseksi.
[/quote]Avioliitossa ollessa vaikka cmies maksaa asuntoa ja sinä et ja ei ole avioehtoa niin hyödyt siitä. Ei tarvi tyhjin käsin lähteä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:42"]
ap
[/quote]
[/quote]
Tiedän, ettei avioliitossakaan makseta toisen eläkkeitä, mutta silti myös eläkeasia mietityttää, onko kotiäitiys sitten sen arvoista? Mielestäni olisi reilua että mies maksaisi sen minulle.
Mies ei halua naimisiin, mikä on minulle ok, mutta tätä kotiäiti-järjestelyä en pidä näissä olosuhteissa reiluna tai järkevänä kannaltani.....
ap
Eläkkeestä on turha huolehtia. Kun ap on eläkeiässä, koko eläkesysteemi on romahtanut ja muuttunut ja säästetyt rahat menneet jo muille. Töihin mars, se on varmin tapa säilyttää taloudellinen itsenäisyys ja riippumattomuus miehestä. Kuten sanottu, lyöt miehelle vaihtoehdot eteen - naimisiin tai miehen maksama palkka - ja huolehdit siitä, että sulle jää osa omaisuudesta avoliiton aikana. En tajua miten hölmöjä naiset voivat olla että edes harkitsevat tuolla tavalla miehen varaan heittäytymistä etenkään kun ei vaikuta siltä, että ap:n mies olisi mikään jättipalkkainen tyyppi. Vaikuttaa pikemminkin tavalliselta kuspäältä joka jättää takaportin sille, että voi lempata avopuolisonsa eikä menetä siinä taloudellisesti mitään.
Montako kymmentä vuotta meinaat kotiäitinä olla? Jos tota eläkertymää mietit niin ota selvää paljonko esim 3 vuoden aika eläkettä kertyy töistä vrs eläkekertymä tuista jota saat kotona ollessasi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:59"]
Montako kymmentä vuotta meinaat kotiäitinä olla? Jos tota eläkertymää mietit niin ota selvää paljonko esim 3 vuoden aika eläkettä kertyy töistä vrs eläkekertymä tuista jota saat kotona ollessasi.
[/quote]
Hehheee, tuskinpa kymmentäkään. Tosin en ole varma että olenko nyt ensimmäistäkään. Mutta otan kyllä varmasti selvää eläkekertymistäni! Tämän ketjun myötä ajatukseni asetelman epäreiluudesta on vain voimistunut.... Aion neuvotella itselleni jonkinlaista rahallista suorahyvitystä tai muuten kotiäiti-suunnitelmat voidaan unohtaa! Onko kukaan järjestänyt asioitaan näin? Kuinka paljon saatte ns. palkkaa kotiäitiydestä?
ap
Nauran teille avoliittolaisille jotka suostutte kotiäitiyteen ilman mitään taloudellisia etuuksia! Olette pelkkiä ilmaisia piikoja. Tässä ne naurut: AHAHAHAHAAA!
t. työtä tekevä lapseton sinkku