voiko täysnutrauksen aikana juoda light- limuja? kutsu kävi terdelle...
Alkoholia en voi tietenkään juoda, mut entä nää sokerittomat limut ja juomat? Vai joudunko vesilinjalle? Ketoositilaa en haluis katkaista yhden limun takia. Onko kellään neuvoja mitä noi kalorittomat juomat on mitä saa litkiä VLCD- dieetin aikana?
Kommentit (13)
Light colat ja sprite on kalorittomia (siis kokis light & Zero sekä pepsi max), ja vissy tietty
Ja mä en tajua, miten ihmeessä ihmiset jaksaa imeskellä noita nutriletteja ketoosia tavoitellakseen, kun siihen ketoosiin voi päästä niin paljon maukkaammillakin eväillä ja saa syödä massun täyteen...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 09:53"]
Ja mä en tajua, miten ihmeessä ihmiset jaksaa imeskellä noita nutriletteja ketoosia tavoitellakseen, kun siihen ketoosiin voi päästä niin paljon maukkaammillakin eväillä ja saa syödä massun täyteen...
[/quote]
Niin ja piti lisäämäni, että light -limuja voi juoda, ei mene ketoosi pilalle.
Juo kivennäisvettä tai kokis zeroa.
Mitähän nää maukkaammat eväät sitten mahtaa olla? Itselleni on helpompi ottaa pirtelö kuin koko ajan miettiä ruokajuttuja. Jää aikaa sit ruuanlaitolta muihin puuhiin. Terv. Ap
Noissa light juomissa on se vaara, että se makenahimo herää. Ja sitten on iso riski, että homma karkaa lapasista. Jäävesi sitruunasiivulla.
Minä olen ollut nyt 3 viikkoa Nutrilett VLCD:llä ja olen juonut joka päivä 1,5 litraa Pepsi Maxia. Noita kalorittomia juomia saa juoda ihan vapaasti. Ketoosi katkeaa vain, jos saa liikaa kaloreita ja/tai hiilareita, oikeista kevytjuomista ei saa kumpaakaan. Mutta varo niitä "puolikevyitä" kuten jotkut steviajaffat, niissä on yllättävän paljon kaloreita.
"Ja mä en tajua, miten ihmeessä ihmiset jaksaa imeskellä noita nutriletteja ketoosia tavoitellakseen, kun siihen ketoosiin voi päästä niin paljon maukkaammillakin eväillä ja saa syödä massun täyteen.."
No siksi, kun tarkoitus on laihtua mahdollisimman nopeasti eli saada pidettyä kalorit mahdollisimman alhaalla. Ei ketoosi ole mikään itsetarkoitus, vaan ketoosin tarkoitus on vaan viedä näläntunne pois, jotta voi olla niin alhaisilla kaloreilla että laihtuu nopeasti. Jos on ketoosissa mutta syö mahan täyteen ruoalla (kalorivajeen lisäksihän vaihtoehtoinen tie ketoosiin on erittäin vähäiset hiilarit) niin laihtuu hitaasti, koska ruoasta saa niin paljon kaloreita. Kun vetää niitä Nutrilettejä, saa koko päivässä 550 kcal ja laihtuu nopeasti.
Esim. oma tulos nyt 3 viikolta -ekan viikon 4 kilosta toki nestettä suurin osa- on 7,5 kg, eipä olisi varmaan mahan ruokaa täyteen syöden onnistunut.
1,5 litraa limua päivässä, hyi helvetti
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 09:54"]
[/quote]
Niin ja piti lisäämäni, että light -limuja voi juoda, ei mene ketoosi pilalle.
[/quote]
Ei voi juoda muuta kuin kokista tai spritea, esim. puolessatoista litrassa appelisiinijaffaa on 12g sokeria!
[/quote]
Mitä sä syöt, että saat massun täyteen n 500 kalorilla?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 10:11"]
1,5 litraa limua päivässä, hyi helvetti
[/quote]
Mä oon juonut opiskeluajoista lähtien aina tuon verran eli on sitkeä pahe. Ei sellaista kannata alkaa katkaista samalla kun on ketoosikuurilla, tulisi liian kova kokemus, dieetti plus vieroitus kevytcolasta.
Eikä mulle kyllä mitään haittaa ole tuosta Pepsin latkimisesta ollut, ei edes hampaissa ole mitään vikaa - ehkä siksi että juon sen 3 erässä puolen litran satseina (aamulla, puoleltapäivin, alkuillasta) enkä pitkin päivää.
Tuota limppari juontia kannattaisi rajoittaa, on aikamoista myrkkyä elimistölle, enkä tarkoita nyt ainoastaan sen hampaita syövyttävää vaikutusta. Juo vaikka mieluummin jääkaappikylmää vettä, jossa kurkku/lime/sitruunaviipaleita.
Mä pysyisin vesilinjalla, toki voit ottaa esim. soodavettä (voikohan siihen laittaa sitruunaa tai limettä antamaan makua?) tai sitten jotain light-colaa, koska siinä ei yleensä ole yhtään sokeria. Kun taas esim. jaffa lightissa on puolessa litrassa 4 g sokeria, eli ei se ihan sokeritonta ole ja siksi olisin näiden hedelmälimujen ja mehujen kanssa tarkkana, vaikka kuinka olisivat lightia.