Hälytysmerkit Tinderin edittelytekstissä, esim. ”alkoa kohtuudella”
Jos pitää jo alkusanoissa mainita alkoholinkäyttö ja vielä lyhenteellä ”alko”, niin ilmainen vinkki: miehellä on ongelma.
Toinen mikä hälyyttää on itsensä tituleeraaminen herrasmieheksi. Kokemukseni mukaan on kaikkea muuta.
Mitä muita tulee mieleen?
Kommentit (149)
Ilmoitin etsiväni tupakoimatonta miestä. Menin treffeille. Mies haisi tupakalta ja kärvisteli tupakantuskissa koko kävelylenkin ja ravintolaruokailun ajan. Jutustelun lomassa kertoi jääneensä vironlaivalta tullessaan tullissa kiinni ylimääräisistä savukekartongeista.
Ilmeisesti hänellä oli vasta aikomus muuttua savuttomaksi ja kirjoitteli treffi-ilmoitukseen oman tavoiteminänsä. Alkon kanssa voi olla monella sama juttu?
Joka toisella naisella lukee: tykkään matkustelusta, hyvästä ruuasta ja viinistä
Se alkoa kohtuudella on aika subjektiivinen määre. Minulle se tarkoittaa paria saunaolutta viikonloppuna, lasi viiniä ravintolassa ja reippaamminkin voi ottaa vappuna, juhannuksena ja uutena vuotena tai juhlissa boolia ja muutama juoma päälle.
Toiselle se on muutama rentouttava olut työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin sitten pilkkuun asti shottitarjotinta toisensa perään, vintti pimeäksi ja filmi poikki. Sunnuntaina naristaan sängynpohjalta buranaa klo 15 ja tilataan pizza kotiinkuljetuksella, joka nautitaan muutaman loiventavan siivittämänä.
Jälkimmäinen kärjistetty esimerkki voi pitää alkoholinkäyttöään aivan kohtuullisena, kun käy kuitenkin normaalisti töissä ja kaikkihan nyt nollaa viikonloppuisin.
Luotettava herrasmies etsii salaista seuraa.
Ketä kohtaan hän on luotettava?
Eli jos juon 1-3 annosta viikossa, niin miten mun pitäisi kuvailla alkoholin käyttöäni? En ole täysin raitis, mutta en juo humalahakuisestikaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka toisella naisella lukee: tykkään matkustelusta, hyvästä ruuasta ja viinistä
Ja joka toisella
Love to travel, sit ruoka ja vinkkuemoji.
"Normaalipainon rajoilla."
Itse asiassa jo "normaalipainoinenkin" pistää epäilemään, että kuva on otettu 10 kiloa sitten.
Vierailija kirjoitti:
= Etsin maksajaa.
Jos mies kuvaa iseään sanalla empaattinen ja luotettava, niin treffeille tulee tunnekylmä valehtelija :D
Vierailija kirjoitti:
Eli jos juon 1-3 annosta viikossa, niin miten mun pitäisi kuvailla alkoholin käyttöäni? En ole täysin raitis, mutta en juo humalahakuisestikaan.
Ei sun tarvitse esittelytekstissä mainita siitä mitään. Jos tuo kertomasi pitää paikkansa, alkoholi ei liene elämässäsi niin isossa roolissa että se pitää ängetä siihen muutamaan lauseeseen mitä kuvaukseen mahtuu.
Jos taas tuo ”1-3 annosta viikossa” on pakollista etkä voi olla ilman, olet alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Mun nou nout:
- kaljatölkki tai viinapullo kädessä profiilikuvassa
- rööki kädessä profiilikuvassa
- lasten kuvia profiilissa
- oma nuoruuskuva profiilikuvana
- kuvia kuolleista kaloista ja kuolleista hirvistä profiilissa
- salipullistelukuvat profiilissa
- auton/moottoripyörän kuva profiilissa
- "en suutele tuhkakuppia" -teksti on jotenkin typerä
- pitkä lista ulkonäkövaatimuksia ja luonteenpiirteiden odotuksista on turn off, vaikka itse täyttäisikin osan tai vaikka kaikki
En ole myöskään koskaan ymmärtänyt tätä eläintenraatojen esittelemisen viehätystä. "Hei, kato millaisen aseistautumattoman eläimen mä tapoin piilosta kilometrin päästä tai kiskoin vedestä koukun varassa maalle tukehtumaan! Enks ookki nyt kova jätkä ja iso mies!"
Vierailija kirjoitti:
"Normaalipainon rajoilla."
Itse asiassa jo "normaalipainoinenkin" pistää epäilemään, että kuva on otettu 10 kiloa sitten.
Normaalipainoinen tai kuten minun kohdallani normaalipainon rajoilla voi olla myös rehellinen kuvaus, tai sen pitäisikin olla. En minä ainakaan valehtele profiilitekstissäni. Minun BMIni vaihtelee noin 24.0 - 25,5 ja olen mielestäni normaalipainon rajoilla ja liikunnallisen sekä kannustavan kumppanin avulla pääsen varmaan vielä ihannepainooni.
Vierailija kirjoitti:
Joka toisella ei sitten lue yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nou nout:
- pitkä lista ulkonäkövaatimuksia ja luonteenpiirteiden odotuksista on turn off, vaikka itse täyttäisikin osan tai vaikka kaikki
En ole myöskään koskaan ymmärtänyt tätä eläintenraatojen esittelemisen viehätystä. "Hei, kato millaisen aseistautumattoman eläimen mä tapoin piilosta kilometrin päästä tai kiskoin vedestä koukun varassa maalle tukehtumaan! Enks ookki nyt kova jätkä ja iso mies!"
Veikkaan että lista asioista joita et ymmärrä on pidempi kuin mitä tinderin esittelyruutuun mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
- vielä prinssi löytymättä tälle prinsessalle
- eläimet on mun ykkösjuttu
- ethän ole rasistipersu
- lapseni ovat minulle tärkein asia maailmassa
- rakastan matkustelua
- kuvassa koiria, hevosia, kissoja, marsuja, murmeleita ja varaaneja
- VAIN KASVOKUVIA
Eli et haluaisi tietää jo etukäteen, jos naiselle elälmet ovat ykkösjuttu, hän rakastaa matkustelua ja lapset ovat hänelle tärkein asia maailmassa? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eikö se ole vain hyvä, että se lukee jo profiilissa?
Vierailija kirjoitti:
Mun nou nout:
Minusta olisi vain hyvä, jos nuo asiat näkyisivät heti ensisilmäyksellä, koska molempien aikaahan se säästäisi.
Pelkkä insta osoite.
Ylpeä pikku prinssin/prinsessan äiti.
Pelkkiä ylifiltteröityjä herutuskuvia.
Selfie missä näkyy iphone kädessä.
Lv tms laukut.
Ankkahuulet.
Profiiliteksti englanninkielisenä.
Profiiliteksti pelkkä vaatimuslista. Olethan++++++.
Vegaani/raw vegan, malli, fitness, matkustelu, jooga, influensseri, blogaaja, lomakuvat dubaissa, personal trainer, missi, twerkkaaja, pole dancing, sugar, emojit.
Vierailija kirjoitti:
- vielä prinssi löytymättä tälle prinsessalle
- eläimet on mun ykkösjuttu
- ethän ole rasistipersu
- lapseni ovat minulle tärkein asia maailmassa
- rakastan matkustelua
- kuvassa koiria, hevosia, kissoja, marsuja, murmeleita ja varaaneja
- VAIN KASVOKUVIA
Vain kasvokuva = lihava nainen
Mun kokemuksen mukaan ”herrasmies” on mies jolla on painokelvottomia, jopa aggressiivisia ajatuksia naisista, mutta hän ei herrasmiehenä tuo näitä heti ilmi vaan puhuu ja juttelee normaalin ystävällisesti. Ei siis ehkä ensikohtaamisella käy haaroväliin kiinni eikä nimittele, ja tästä jaloudesta johtuen pitää itseään herrasmiehenä.
Todellinen herrasmiesmäisyys tulee ilmi ensimmäisen erimielisyyden myötä tai jos tämä herra ei saa haluamaansa.
Kukaan todellinen herrasmies ei SANO itse olevansa herrasmies. Ihan niin kuin kovimmat naistenmiehet ei huutele olevansa naistenmiehiä, kyllä kaikki tietää niiden olevan kuitenkin. Kun taas naistenmiehen kateellinen kaveri, jolla käy silloin tällöin flaksi, mielellään omii tämän tittelin aiheetta itselleen.