***ENSIKOT viikonloppuun***
Tässä kurkistus eilisen tarinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7781836&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (43)
Vitsit, mitä pinoja te likat saatte aikaan! =) Nyt oli taas niin paljon juttuja, etten millään muista paljon mitään. Mutta ainakin Mysanille ja perheelle hurjasti onnea! Ja lomia oli alkanut joillain ja ultria ollut - eli aikas mukavaa tosi monella. Jos tässä lähipäivät olis enemmän kotosalla, niin saattais taas pysyä mukana jutuissa...
Tosiaan nyt on mökkeilty hetkeksi aikaa tarpeeksi. Ehkä sitten ensi viikolla taas ;o) Mies lähtee tänään Turkuun ja minä jään kaupunkiin kesäleskeksi. Meinaan ihan vaan katsella telkkua ym. tän illan. Ostinkin tuossa kauppareissulla pari dvd:tä Rimakauhua ja rakkautta, mikä oli mun mielestä ihan mahtava sarja. Eli jos telkku ei tarjoo mielenkiintoista, niin otan maratoonin rimiksiä. Ja ehkä haen vielä jotain herkkuja lähikaupasta... Huomenna sitten lähden ystäväni kanssa Lahteen kuuntelemaan Menneisyyden vankeja ja Popedaa. Pakko meinaan käydä välillä ihan kunnolla ihmisten ilmoilla, ettei ihan mökkiydy... Eipä tässä kummempia. Menen nauttimaan uuden tuulettimen eteen liikkuvasta ilmasta - kun ei tää kämpän lämpötila näköjään laske lainkaan.
-Amy ja EkaVekara rv 25+1
Iltaa :)
Täällä tää nyt yrittää parantaa tapansa ja olla höpisemässä juttuja pinoon heti toista päivää putkeen ;) Elokuisiinkin ehkä voisi käydä jotain sepostamassa, mutta sieltä olen tainnut tipahtaa kärryiltä vielä pahemmin - ja enskat tietty on tärkeämmät :)
Olitte jutelleet noista vaunuhankinnoista. Ne on tosiaan kinkkisiä. Kaikki tehty mahdollisimman monimutkaiseksi. Emmaljungalla varsinkin niitä malleja niin paljon ja niissä eri vaihtoehtoja, että tosiaan saa skarpata, että pysyy esim. paketin loppuhinnasta perillä. Kaikenmaailman jalkapeitot sun muut, mitkä pitää ostaa erikseen, jos tahtoo... Vähän ehkä kannattaa rinnalla seurailla, josko niitä irrallisia osia löytyisi vaikka käytettynä siihen omaan pakettiinsa. Ja kilpailuttaminen kannattaa myös, eli tarjousta vaan eri paikoista, jos on mahdollista. Me kilpailutettiin eri liikkeillä siten, että kysyttiin pakettihintaa vaunuille ja turvakaukalolle - tosin eri liikkeissä oli vähän eri tuotteet, mutta kyllä siitä vähän jotain kuvaa sai. Meille ostettiin pari viikkoa sitten Brio Kombit. Valittiin Briot mm. sen takia, että niillä näyttää olevan hyvä jälleenmyyntiarvo.. ja muutenkin se yhdistelmä tuntui kätevältä, Emmaljungiin verrattuna hiukan edullisemmat, ja monet tuntuu niitä kehuvan. Käytännön kokemusta mistään vaunuista ei tietysti ole, joten syksyllä vasta selviää, onko meidän mieleen sitten oikeasti.
Muutenkin noissa vauvan hankinnoissa ja kaikenlaisissa järjestelyissä on kyllä tekemistä. Mä itse esim. olen ollut ihan kaaoksessa kaikkien vaatteiden kanssa. Paljon on saatu vaatteita käytettynä ja kun olen niitä pessyt, silitellyt ja muuten näpräillyt - ja sitten yrittänyt sijoittaa ne jotenkin toimivasti kaappiin, niin huhhoijaa.. :D Tuntuu vaan, ettei niitä osaa järjestellä ja on ihan pihalla siitä, onko kaikkea tarvittavaa nyt varmasti edes suunnilleen riittävästi :D
Raskausajan hankinnat.. eikös jotain tämmöistä joku kysynyt myös. Itse oon varmaan ekana hommannut yhdet äitiyshousut. Mutta eipä sitä muuten mitään erityistä tarvitse hommailla... vaatetta sitä mukaan kun tuntuu, että hermo menee mahan alle valahtavien housujen tai mahan päälle rullautuvien paitojen kanssa :) Liivinsuojuksia en ole tosiaan vielä tarvinnut.. No, D-vitamiinia piti ottaa talviaikaan, joten sitä tuli ostettua. Meillä mies osti mulle lahjaksi turvavyön alentimen, jota on käytetty autossa... ja olikohan jotain muuta erityisjuttuja raskauden takia? Eipä kai.
Kävin tänään neuvolassa. Sf-mitta oli pienentynyt 2 sentillä (tosin eri mittaaja kuin viimeksi) ja paino laskenut pari sataa grammaa. Vähän hämmentävää, kun olen ajatellut, että tuo kumpu vielä kasvaisi ja mulle tulisi painoa kohisten :-/ Mutta kaipa vauvalla silti kaikki kunnossa (raivotarjonnassa on, liikkuu normaalisti ja syke 140). Mulla laski alkukesästä hemoglobiini jonkin verran ja olen välillä ottanut Obsidania. Nyt se ei ollut enää laskenut, mutta ei myöskään noussut. Kaipa sen olisi hyvä nousta vielä vähän ennen synnytystä, jos sitten synnytyksessä kuitenkin verta suihkuaa sen verran, että sitten hempat tipahtaa... Mutta semmoisia neuvolakuulumisia tällä kertaa. Mietiskelen tässä, josko nyt yrittäisi aloittaa välilihan venyttelyn :D viimeksi tuntui niin kamalalta, että lopetin alkuunsa.. mutta kaipa siitäkin jotain hyötyä on ja tässä loppuvaiheessa suositellaan tehtäväksi, jos tahtoo.
Hyvää perjantai-illan jatkoa!
Mii- ja tulikohan mulla tänään rv 37 täyteen.. no, huomenna viimeistään :)
Yritän tässä jotain kommentoida vaikka mahassa käy semmonen myllerrys että istumisesta ei meinaa tulla mitään, en tiiä mitä tuo vauveli puuhaa mutta tuntuu että sillä on kymmenen jalkaa ja häntäluu taitaa kohta katketa;)
Ykkösope oli kotiutunu:)..ja Iisakin käyny ilmoittelemassa itsestään!
Saiko poppis siivouksen tehtyä?:) Meillä mies imuroi ja luuttus lattiat eilen ja lupas lähteä sunnuntaina vielä pesemään matot..mä vaan vähän pyyhin pölyjä;)
Bejpi: EN muista minäkään oletko kirjoitellut, jotenki nikki kuulostaa tutulta..kirjottelehan jatkossa:)
Nektarille mukavaa lomaa!
..ja Amy tervetuloa tänne lahteen, melkoinen meno näytti torilla olevan kun siitä ohi mentiin;)
Raskausajan hankinnoista mullakin tais eka ostoksena olla housut joskus rv 12+, niillä pärjäs sitte aika pitkään.
..ja vaunuista oli juttua, meille ostettiin kans brion kombit, ne oli eka ostos vauvalle kun satuin löytämään just mieluiset käytettynä tuolta vauva lehdet myyntipalstalta kaikkine lisätarvikkeineen, hyviltä vaikuttavat:)
Omaa napaa: Oon ollu tuntevinaan vaikka mitä menkka/selkäsärkyjä, mutta osaks ne voi olla mielikuvituksen tuotettakin kun tietää että h-hetki on lähellä..ja noitahan voi olla vaikka kuin kauan ennen synnytystä..:)
Tässä vielä todiste siitä että yhtenä kappaleena täälläkin ollaan;)
http://koti.mbnet.fi/cyanhaze/
Queen ja Pulla rv 36+2
Olipa mukava lukea hienoja ultrauutisia! Ja onnittelut [color=blue]mysanille[/color] tyttövauvasta! Nyt alkaakin se odotettu vauva-arki :)
Hankinnoista oli puhetta. Itse olen tähän mennessä hankkinut vauvan vaatteita jonkun verran, en muuta. Vaunuja ollaan katseltu, pari vaihtoehtoa on, joista varmaan jommatkummat laitetaan. Itselle en ole vielä hommannut mitään äitiysvaatteita tms. kun ei vielä ole ollut tarvetta. En uskalla ostaa etukäteen, kun ei tiedä, kuinka paljon sitä oikeasti paisuukaan :D
Omasta navasta sen verran, että tänään oli se odotettu ensimmäinen neuvolakäynti. Tultiin kyllä hyvin juttuun neuvolatätin kanssa, oli oikein mukava ja kannustava. Otti papakokeen, verinäytteen, kyseli kaikki sairaudet meiltä ja jakoi pinon ohjelehtisiä. Verinäytettä otettaessa tosin sattui sellainen homma, että täti kysyi, että " onko sulla yleensä mitään huimausta tai vastaavaa kun otetaan verinäytettä?" ja minä tomerana tyttönä että " no ei mulla ole koskaan ollut!" . Sitten kun täti oli ottanut verinäytteen, mua alkoi yllätteän huimata todella paljon. Täti käski pistää pään polviin. Kykin siinä sitten hetken pää polvissa, kunnes puski aivan mieletön kuuma ja kylmä hiki. Sitten sanoin " ööh, mua oksettaa" ja täti rauhallisesti vain nousi ylös ja ohjasi minut lähimmän lavuaarin ylle ja siihen sitten tyhjensin koko varastoni mahasta. Oli kyllä niin kiusallista. Olen varmaan ainoa, joka on verikokeen jälkeen joutunut oksentamaan :DDD Että hyvä alku tälle asiakassuhteelle :D Ensi viikolla sitten lääkäri ja elokuulle varattiin ultra.
Vauvan sydänääniä kuunneltaessa tuli kyllä liikutus. Siellä pikkuruinen sydän sykki täynnä elämää! Se oli niin herttaista. Meidän oma vauva! [color=red][size=3]♥[/size][/color]
Muuta ei nyt omaan napaan kuulukaan. Mies lähti juuri yövuoroon ja minun pitäisi muka yrittää yksin nukkua yö! :/ Viime yönkin se oli vuorossa ja nukuin todella levottomasti. Aivan kuin en osaisi enää nukkua ilman omaa kultaa tuhisemassa vieressä.
Heikkohermoinen ja -vatsainen Han ja Pööpörakas 11+2
Tää mamma heräs sitten kello neljä..jee..mies lopetti työt tietokoneella ja kömpi nukkumaan, mä havahduin siihen ja heräsin:/ Aikani siinä pyörin,luin lehden ja aloin sitte kattomaan leffaa..nyt on leffa katottu, koirat lenkitetty ja vähän tuli siivottuakin..ei oo tervettä tämmönen;)
No tää päivä menee varmaan haukotellessa kun nukahdinki vasta puoliltaöin ja se vähänen uni oli jotenki tosi levotonta..valivali..
No mä meen laittamaan aamupalaa:)
Huomenta vaan kaikille!!!!
*silmät sikkurassa*
Queen ja Pulla rv 36+3
Älä välitä, mä en oo koskaan erityisemmin verikokeista tykänny (kuka niistä tykkää?!) mutta nyt raskausaikana oon menny joka kerta makuulle kun verikoetta on otettu, viimeks terkka komens pitämään silmät auki kun menin niin valkoseks;) Ei se pelota sen enempää kun ennenkään tai mitään..tulee vaan tosi kammo olo..mikä lie siinäkin:)
Queen; et ole ainoa joka on ollut hereillä jo iäisyyden. Yleensä olen nukkunut varsinkin aamusin kuin uppotukki tajuamatta mistään mitään, mutta viimeisen viikon aikana olen heräillyt ainakin puol tuntia ennen kellon soittoa, ja nytkin - vapaapäivänä jo ennen seitsemää!! Illalla kyllä väsyttää mutta uni loppuu kesken 04-06 välillä...ihan tyhmää.
Aurinko paistaa siihen malliin että taitaa olla tulossa taas kuuma päivä, olen tunnin kuluttua raahaamassa itseni tallille ja ratsastamaan, saa nähdä miten eukon käy, pahoin pelkään että on rintavarustuksen kannalta niin kivuliasta että taivutellaan hepoa ihan vaan käynnissä :)
Eilen kyselin muuan äidiltä ihan vaivihkaa paljastamatta itseäni, että millainen käytäntö täälläpäin on neuvola-asioissa. Kuulema täällä ei ole ultraa, eikä juuri mitään muutakaan, vain neuvola-asiat (verikokeet yms seuranta) ja lääkäri on täällä - kaikki muu hoidetaan Lappeenrannassa äitipolilla(?), onko täällä muita jotka siellä käyvät? Mulla kun ei ole hajuakaan missä se edes on...keskus-sairaalalla varmaan? Ilmeisesti ekan neuvolan jälkeen saan luvan soittaa ja varata ajan polilta...luulin että tää menis ihan jotenkin muuten :)
Täytteleekö kukaan päiväkirjaa? Siis sellaista joka alkaa jo ihan siitä ekasta plussasta? Ymmärsin että sellaisiakin on olemassa, joten (listaus ja kirjaus-hullu olen) ajattelin sellaista käydä kirjakaupasta tutkailemassa maanantaina, mikäli siinä yhä kammottavalta tuntuvassa ultrassa mitään näkyy (voiko ultrassa löytyä sydän-äänet?, eikö ultra laite vaan kuvaa, ja jokin muu laite löydä niitä ääniä? vai onko tuossa ultravehkeessä semmonen sydän-äänijuttukin??) tai kuuluu.
Huh, tulipahan öllöttävä olo...kumma miten se iskee aina syömisen jälkeen(?!), ehdin juoda ison kupin kahvia ja syödä ruispalan päälysteineen - ja sitten tää iski, tuntuu että jotain nousee kurkkuun, mutta se onkin vain ilmakuplia...olikohan makkarassa saippuaa...
Tappert - lähtee etsimään ratsastushousuja...ja tukiliivejä
[color=008B45]Mittari näyttää tänä aamuna 15 astetta ja tuntuu heti tosi kylmältä! Tähänkö se kesä loppu?!? =)
Tappert: mulla ainakin sillä samalla ultrajutulla se katso ja kuunteli sydämen..Tuli sydänkäyrä kuvaruudulle ja kajareista kuulu ääni =) Voi sitä teknologian voittokulkua!! =D
Queen on ottanut vielä vähän aikaisemman aloituksen tälle päivälle..Toivottavasti oot jo takaisin nukkumassa! Vai noinko sä sit sinnittelet koko päivän noilla unilla?!
Mä en joutunut herään kuin kerran(!) pissille yöllä..Sekin saa jo hyvälle tuulelle =)
Nyt pitäis lähteä hoitamaan yksi lasikeikka miehen kanssa kun pitää sellasiakin viikonloppuisin tehdä, ETTEI TYÖT VAAN LOPU!!!! =/ Muutenkaan nähty kahteen päivään niin pakko mennä mukaan..
Huoh..Hauskaa päivää kaikille! =)
t. poppis ja räpätti 12+3
Eilinen telkkumaraton sitten kesti puolille öin ja makkarikin oli sitten sen verran viilentynyt, että uni maistui vallan hyvin. Heräsin kuitenkin ekaks jo kahdeksalta, jolloin kävin aamupalalla ja lukemassa Hesarin. Sen jälkeen ramasi vielä " vähän" joten päätin ottaa pikku tirsat - heräsin puol kakstoista. Mulla alkaa olla taas nää unirytmit ihan sekaisin. Onneks ei oo ihan kauheen aikaisia herätyksiä tiedossa. Ja jos oiskin, niin voi ottaa sitten päikkärit päälle. :o)
Vaunuhankinnoista on ollut puhetta. Meillä ei vielä vaunuja ole, vaikka mä jo kovasti haluaisin. Ollaan kuitenkin päädytty hankkimaan Hartanin SkaterX:t. Ne on sellaiset isoilla pyörillä olevat kolmipyöräiset yhdistelmät. Tuntuu, että ketteryytensä takia sopivat meidän käyttöön. Ja meidän tarttee ostaa vain ratasosa, sillä saadaan kova kantokoppa + muuta " sälät" ystäviltä lainaan.
Ja muista vauvahankinnoista näin odotusaikana: mun eka jankinta oli pari pientä vaatetta kirpparilta ekan ultran jälkeen. Sitten jossain rv 11 tietämillä ostin ekat mammahousut ja pari paitaa itelleni. Tähän mennessä vauvalle ostettuna jonkin verran vaatteita ja saatuna lainaan turvakaukalo, imetystyyny, hoitolaukku ja ammeen jalat (amme seuraa syksyllä). Lähipiirissä on aika paljon pieniä lapsia, joten paljon saadaan lainaan. Ensisänky on anoppilassa valmiina. Hankintoja edessä siis isommista pinnis, hoitotaso ja joku lipasto tms. vaatteille. Ja sitten kun ä-pakkaus on tullut ja sisältö " inventoitu" niin tietysti niitä harsoja, tuttipulloja ja erinäinen määrä puhdistusaineita ym. Onneks on vielä aikaa, ettei stressiä pääse pukkaamaan...
Queen: makee masu sulla! =D Mä haluun kans tollasen - pian! Oisko sulla muuten suositella jotain erityishyvää ruokapaikkaa Lahdessa? Ite oon tykänny käydä Santa Fessä, mut vois kokeilla välillä jotain muuta.
Han_: Olipas koettelemus tuo verikoe! Eiköhän ne tätsät ole nähneet vaikka mitä uransa aikana - tuskin tuo pahimmasta päästä on. Ja ihanaa, että saitte sydänäänet kuuluviin!
Tappert: mä täyttelen ihan tavis-päiväkirjaa ja sitten jo tuossa yritysaikana aloin kirjata ylös kiertoja ja tuntemuksia, aamulämpöjä jne. Ja samaa rataa olen jatkanut tässä odotusaikana. Mulla kun sattuu tää odotus sijoittumaan yhden kalenterivuoden sisälle, niin olen käyttänyt tuollaista Marimekon A5-kokoista kalenteria, mihin olen lähes päivittäin kirjannut ainakin rv:t, olotilat ja jotain muitakin päivän tapahtumia. Sieltä löytyy nyt ekat ultrat, ekat liikkeet ja mielialat ja päänsäryt ja helteet ja nimimietteet ja vaikka mitä. Oon kanssa sellainen, että tykkään jälkeenpäin lueskella vanhoja merkintöjä. Ja sitten joskus kun mahdollisesti odotellaan seuraavia, niin on kiva verrata.
Josta tulikin mieleeni [color=DarkGreen]pieni gallup viikonloppuun:[/color] (Tästä on kyllä ollut aiemminkin juttua muistaakseni) Eli mitkäs teillä on haaveet jatkosta? Pikkukakkosia tai -kolmosia? Millä aikavälillä?
Tällä hetkellä itsestä tuntuu (ja miehestä kans) että halutaan ainakin kaks lasta, mä voisin ajatella kolmeakin, mutta en sen enempää. Ja mä haluisin ne aika pienillä ikäeroilla, että olis sitten toisistaan seuraa leikki-iässä. Jos vaan tämä ensimmäinen on sellainen " normaali tapaus" eli ei mikään koliikkinen tms. haastava nyytti, niin voisin ajatella, että seuraava vois tulla ihan heti kun on tullakseen tai ainakin sillä lailla, että ikäeroa tulis alle kaks vuotta. Mutta miten luonto sitten hoitaa hommat ja mikä on tilanne omassa päässä tai taloudellisesti tuossa vuoden päästä - se voikin muuttaa ajattelua kumasti.
Nyt täytyy kyllä saada ahteri ylös tästä tuolista ja lähteä edes vähän kävelemään ulos. Tuntuis tosiaan, että ois vähän raikkaampi ilma siellä, vaikka aurinko paistaakin. Ja illalla siten hurvittelemaan... :o) Mutta pistäydyn varmaan vielä jossain vaiheessa.
Voikaahan hyvin kamut!
-Amy ja EkaVekara rv 25+2
Amy: Santa Fen lisäks Mamma Maria on tosi hyvä ravintola jos tykkää italialaisesta..:) Se on siinä vapaudenkadulla kans ihan torin vieressä..Me käydään kyllä usein ihan perus Rossossa, on niin hankalaa löytää rafla mikä sopii kasvissyöjälle ja pihvifanille:)
Galluppiin: Meillä ois toinen vielä haaveissa ja ehkä kolmaskin jos tulee 2tyttöä/poikaa..kun molemmat kovasti tahtois pojan ja tytön..:) Mutta mieli voi muuttua kunhan tän yhdenki ekaks synnyttää ja selviää vauva-ajasta;) Mut kolmea enempää ei mekään osata aatella..kummiski kymmenen vuoden päästä on 8muksua,vannomatta paras:D
Queen
Mä en osaa pysyä pois tältä puolelta... Tosin laskettuun aikaanki on vielä pari viikkoa, niin ehkä tää sallitaan... ;)
Hankintoja olitte pohtineet. Vaunut meillä on Haberkorn Comfortit. Hinnalta halpisvaunujen taso, mut takuu 2 v. Tähän asti on tuntunut ainakin tosi hyviltä ja näppäriltä. Taitaa olla hiukan kevyemmät kuin esim. jotkut Brion mallit. Ainoa miinus on kapea koppa.. Kantapään kautta ollaan opittu, että lakanoita ja muovifroteita ei voi olla liikaa, koska me jotenki saadaan vaipat vuotamaan jatkuvasti. (Ollaan käytetty vielä kertiksiä, kun en ehtinyt hankkia kestoja valmiiksi.) Parhaita tähän mennessä on olleet Muumi-vaipat ja Liberot. Tosin noi Liberot ei musta ime kamalasti (pienin koko, oisko 2-4 kg). Pampersissa on jotenki tosi kovat reunat.. Muita merkkejä ei olla vielä testailtu. Myös Cuplaton-tippoja ollaan jo tarvittu. Bepanthenia tai sitä lampaanvillarasvaa (L jotain) oon myös tarvinnut itelleni. Sinkkivoidetta menee vauvan taipeisiin ja kainaloihin hiertymiin.
T. Jenni
Voi että mikä päivä.. en oo saanu kertakaikkiaan mitään aikaseks tänää, eikä näin illansuussa näytä miksikään muuttuvan. oon vaan ollu ja lukenut, sainkin yhden kirjan jo luettua, kävin eilen kirjastossa ja lainasin kolme kirjaa.. nyt oon lukenu niistä jo kaks.. en ees muista koska oon viimeks kirjastossa käynyt, ja nyt kun tuli lainattua kirjoja, en pääse niistä ollenkaan irti, ennekun oon saanu ne loppuun;) Noh, onneks on ollu vapaapäiviä ja mieskin tosiaan koko viikonlopun porissa reissussa, niin mikäpä minulla oleilessa ja lukiessa=)
En yhtään muista mitä olitte rakkaat enskaliinit kirjotelleet, vaikka pinoa selailinkin läpi.. Mutta vastaanpa nyt ainakin GALLUPPIIN.. eli meillä tuo kaksi on ainakin toistaiseksi pyörinyt molempien mielessä.. oon aina tykännyt, et lapsia olis parillinen luku.. en tiiä miks..hassua, joku päähän pinttymä tuonkin täytyy olla, mutta neljä kuulostaa jo aikas huimalta. noh, tulevaisuus näyttää, kunhan selvitään tästä ensimmäisestäkin kunnialla=) Katotaan vaan niin kymmenen vuoden päästä mä edelleen pyörin täälä vauva sivuilla, ja minulla silloin jo suur perhe, no ei sentään:/
hauskaa viikonlopun jatkoa vaan kaikille, mä kyllä taidan vielä illemmalla eksyä koneelle, on jotenkin niin yksinäistä kotona, kun mies on pois. hassua, ennen mä nautin suunnattomasti yksinolosta ja tilapäisestä erosta, niin sai vähän omaa rauhaa ja tilaa, mutta nyt raskausaikana on jotenkin ahdistanut, kun mies ollut pois kotoo muutamia kertoja.. ei kai hormoneilla olisi osuutta tähänKIN asiaan;)?
siru ja tiituli rv 13+4
[color=CD00CD]Täällä jo kahvin kanssa odottelen discoveryn alkua..Ne eläinlapsoset saa aina hyvälle tuulelle koko päiväksi =) Samoin nelosen tiistain dokkarit tulee yleensä katsottua..Muistatteko vielä kun nelosen uutisetkin olivat ihan leikkipätkiä? Ja muutenkin neloselta tuli muka vähän oudompaa ohjelmaa..Nythän sieltä katsoo enemmän ohjelmia kuin maikkarilta ja subilta yhteensä =) Kaikkea sitä miettiikin..? =)[/color]
[color=008B45]Mä kävin eilen Maskusta ostaan uuden tietsikkatuolin kun entinen oli vääntynyt ja kauhee! Mulla on selkä ja rintakehä(!) oudosti kipeinä kun oon pitkään röhnöttänyt siinä tosi huonoissa asennoissa melkein huomaamatta..Tää uus on ihanan tukeva ja jämäkkä..Tässähän istuis jo monta tuntia! =)[/color]
[color=CD00CD]Galluppiin jotain: Me ollaan mietitty kahta lasta, kun mä ainakin haluaisin tytön ja pojan..Toisaalta miettii onkohan tämä nyt se ainokainen joka meille suodaan ja sekin olis ihan ok. Tai sitten oon heti jo raskaana, vaikka vielä imetän ensimmäistä..Ja sekin ois kai ok. =) Mutta en ajatellu aloittaa enää ainakaan pilsuja synnytyksen jälkeen..Tai katsotaan miten kauhea synnytys mulla on?!?! Ehkä mä syön mieheltä salaa kahta liuskaa pilsuja samanaikaisesti IHAN VAAN VARMUUDEN VUOKSI =D Mutta ensimietteet on tosiaan se 2..=) Kun tuleehan se ikäkin kohta vastaan, että jos ei tärppää hetimiten uudestaan niin ei kai se sit enää...[/color]
[color=008B45]Vietiin eilen se pinnasänky mun vanhempien luokse kun menen huomenna sitä laittaan ja maalaan..Mun iskä sanoi, että lastensängyt pitää aina olla valkosia, kun siinä värejä mietin..Hä? Niillä on aina välillä noita 1800-luvun viisauksia jaettavana =) Kai mä sitten pilaan taaperon tulevaisuuden, mutta meinaan rohkeasti käyttää muuta väriä kuin valkoista! =)[/color]
[color=CD00CD]Hyvät naiset mä poltin eilen vain 5 tupakkaa! Nyt herää kysymys miksi moisesta pitää innostua, mutta kun yleensä poltan n.25 kpl:a niitä kääryleitä niin toi 5 on pirun vähän. Meinaan vakaasti lopettaa moisen kokonaan kahden viikon kuluessa. Odotusvihkosessa sanottiin, että jos edes viikon 20 jälkeen vois olla ilman, mutta yritän nyt tässä näin..Ottaen huomioon, että oon polttanut tauotta 17 vuotta niin annettakoon mulle toi 2 viikkoa, ettei ihan kylmänä kalkkunana vaan röökejä veke. =D[/color]
[color=008B45]Mies lähtee iltapäivällä taas ajelemaan Raaheen duunikeikalle..YLLÄTYS..Se on kesäisin paljon poissa kun töissä on niin kiire ja pitää hyppiä pitkin Suomea ja ulkomaita..=/ Noh..Pärjäähän ne muutkin naiset..=)
Nyt menenkin herättelemään äijää, että keritään jotain edes yhdessä puuhaileen..Oikein ihanaa ja leppoista sunnuntaita kaikille!!!
t. poppis ja räpätti 12+4
Ohhoh, nyt kävi mulle ensimmäisen kerran niin, että teksti hävisi bittiavaruuteen! Harmin paikka, varsinkin kun olen töihin lähdössä, eikä ole aikaa rustata samanveroista tilalle...
Mutta siis, lyhyesti:
Poppis, hienoa kun yrität lopettaa. Vauva kiittää! Polttaako teillä mieskin? Voisitteko harkita yhteislakkoa?
Omaa napaa: maha ei ole edelleenkään pullahtanut kummoisesti tuohon eteen. Mulla on niin leveä lantio, että mahtuu varmaan aika pitkään sinne luiden suojaan. Tosin nyt se alkaa täyttää tilan sen verran tehokkaasti, että oma pikku vatsamakkarakin on jo joutunut siirtymään ylemmäs :) Eli odotan vauvapömppistä vielä heinäkuun puolella!
Nyt pitää mennä valmistautumaan töihin. Ostin Bebesistä alennusrekiltä mammafarkut, niissä on ihanan joustava resori. Ainut vaan, että ne ovat kokoa liian isot. No, kai mun reidet ja peffa tästä vielä laajenee... ;)
Kandi & muhku 16+5
Huomenta tai päivää, riippuen siitä miten kukin on herännyt!
Raskauden aikaisista hankinnoista on ollut puhetta. Mulla on tullut hankittua itselle tukivyö ja ekat äitiyshousut ostin rv10+ kun omat alkoivat puristaa mahaa. Noita äitiysvaatteita onkin sitten kertynyt tasaiseen tahtiin ja luulisin näillä nyt pärjäävän, jos en ihan lösähdä loppumetreillä. Imetysliivejä varmaan täytyy jossain vaiheessa hankkia, tähän mennessä olen ostanut yhtä kuppikokoa isommat tavanliivit, jotka ovat olleet mukava näin kesällä. Vauvalle ei ole tullut vielä hankittua kuin muutamia vaatteita, seuraava investointi on sitten se vakuutus. Muuton jälkeen hommataan turvakaukalo, pinnasänky ja hoitopöytä ym. tykötarpeet. Vaunujen hankinta vielä mietityttää ja se todennäköisesti jää ihan sinne loppumetreille. Emmaljungan Combi Edge:t olisi tarkoitus hankkia, mutta otetaanko ne tällä myynnistä poistuvalla vai uudella kuosilla on mietinnässä.
Galluppia oli tehty myös suunnitelmista tulevien sisarusten suhteen. Juuri eilen illalla taas keskusteltiin asiasta miehen kanssa ja molemmat ollaan sitä mieltä, että lapsettomuushoitojen jälkeen tuntuu turhalta käyttää ehkäisyä vaikka tämä minun vaiva usein korjaantuukin raskauden ja imetyksen myötä (PCO). Joten seuraava saa sitten tulla jos ja kun on tullakseen. Haaveena olisi 3(-4) lasta, mutta kaikkien ei tarvitse kyllä ihan peräjälkeen tulla ;) Nyt on kuitenkin ajatukset tässä esikoisessa, kun vaan saadaan hänet tähän maailmaan suht terveenä ja hyvinvoivana.
Tappertille vielä raskaudenaikaisista kivuista: Ihan alkuraskaudessa mulla oli muutamaan otteeseen sellaisia menkkakipuja, että olin varma keskenmenosta. Kun vuotoa ei kuitenkaan kuulunut niin mentiin päivä kerrallaan eteenpäin ja täällä sitä nyt ollaan! Kivuista en ole päässyt vieläkään eroon kun vatsalihakset ja kohdunkannakkeet vihoittelevat, mutta en enää niistä niin säiky. Toisaalta ne ovat positiivisia kipuja, kun tietää vauvan kasvavan ja hakevan itselleen lisää tilaa :)
Queenin Pulla on hyvin kasvanut, ihana masu! :)
Han_illa oli ollut ongelmia verinäytteen ottamisen kanssa. Älä huoli, varmasti et ole ensimmäinen, joka on voinut pahoin verinäytteen oton jälkeen. Minuun taas neuvolantäti hermostui, kun mulla on suonet niin huonosti näkyvissä, että ei saanut otettua näytettä. Puuskahti vaan, että tämä on toinen kerta hänen urallaan kun verinäytteen ottaminen ei onnistu. No sain sitten lähetteen labraan ja siellä ne saivat minusta veren irtoamaan ;)
(.) Kasvaa! :) Vauvan asennosta mahassa ei ole tietoakaan, kun potkuja tuntuu joka puolella. Eilinen ja tämä aamu on ollut liikkeiden suhteen vähän hiljaisempaa, taitaa olla " Otsokin" näin viikonloppuna vapaalla ;) Ei nyt kuitenkaan ole tarvinnut huolestua kun liikkeitä tuntuu aina sopivin väliajoin, mutta mitään potkumaratoneja vaavi ei ole nyt tarjonnut. Viikonloppu on selkeästi hillinnyt niitä kivuttomia suppareita.
Nyt pakkaamaan, muuttoon on enää pari viikkoa!
Terkuin,
Mörötin ja " Otso" rv24+2
..että mies ei ole koskaan polttanut, mutta yrittää kovasti kannustaa mua tässä lopetuksessa..Ei mäkätä ym. ja muutenkin tämä päätös on lähtösin musta, niin ei tunnu ' pakottamiselta' kenenkään taholta..=)
Kato vaan niin sun massu pompahtaa ensi viikolla yhdessä yössä! =) Sitä odotellessa..
poppis
Kenkku netti yritti tuhota mun yritykset kirjoittaa teille nekaliineille kuulumisia, mutta katsotaan jos saisin sitä huijattua ;))
Huh, olipas kiireinen päivä eilen, kun en lainkaan kerinnyt koneelle ;)) Normaalisti kotosalla ollessa mä roikun täällä varmaan 80% ajasta... että ihan terveellistä kun on muutakin elämää välillä :) Perjantaina urakoin ja sulatin pakastimen, eilen sitten aamupäivällä latasin sinne vinon pinon mansikoita! Olenpas minä nyt hyvä ihminen ;))
Galluppeja oli taas liikenteessä... Hankoinnoista jotakin, eli hyvin vähän on yhtikäs mitään vielä tullut hankittua. Äippähousuja jo vähitellen tarttisin itselle, mutta kun en kertakaikkiaan ole löytänyt mistään sopivia. Mulla on kyllä aina normaalistikin " housuongelma" , jotenkin mun takapuoli ja reidet on eriparia muun kropan kanssa eikä sovi mihinkään järkevään vaatteeseen. Onneksi nyt on kuitenkin kesä ja loma, niin voi kotona kulkea housut auki, ihmisten ilmoilla liikkumiseen mulla on vielä yhdet sopivat caprit... Pari mamma-toppia ostin henkkamaukalta, mutta mitään muuta en vielä ole hankkinut. Ens viikolla olis tarkotus mennä Hesaan, jospa sieltä jo löytyis jotain itselle sopivaa. Mistä muut turkulaiset mammat on vaatteita odotusaikana hankkineeet?
Vauvallekaan ei ole oikein mitään... Kukaan ei ole luvannut lahjoittaa/ lainata mitään, joten hankittavaa olisi... Äitiyspakkaus on tulossa ensi viikolla, joten kun nähdään mitä se oikein pitää sisällään, varmaan aletaan hankintojakin tehdä. Vaunujen ja turvakaukalon hankinnastakin keskusteltiin, pitää mennä kyselemäään ja katselemaan tarjouksia ja valikoimia tässä joskus lähiaikoina.
Yhden söpön villatakin hankin " reissutuliaisina" Ahaalle, mutta siinä kaikki. Sukupuolesta tietämättä ostin sinisen, koska meidän Ahaa tulee taatusti joka tapauksessa käyttämään paljon sinistä ;)) Pinnasänky on miehen vanhemmilla jemmassa 32 vuoden takaa, sen kunto vaan pitäisi katsastaa.
Mitäs muuta... Ai niin, lukumäärä gallupinkin oli Amy laittanut. Kyllähän sitä nyt Ahaalle pitää kaveri saada! Eli kaksi olis haaveena ja kyllä tässä meilläkin alkaa jo ikääkin olla sen verran, ettei mitään hirmu pitkiä taukoja kannata ajatella, vaikka tää eka nyt tärppäsikin ihan suorastaan liian helposti ;) Parin vuoden päästä sitten toinen, jos ja kun tietenkin tää eka on niin fiksu ja filmaattinen tapaus, että sit jo haluataankin toinen :DD
Pitkästä aikaa istuksitaan ihan rauhassa kotosalla tässä, vaikka just miehen kanssa kehiteltiin pientä " lomastressiä" , kun olis niin paljon asioita vielä, mitä kesän aikana pitäisi tehdä ja missä käydä :) Vaikka onhan tässä tätä kesää ja lomaa vielä. Pohjoiseen Pyhällä tekis vielä mieli tässä kesällä lähteä, tosin ajomatka hiukan arveluttaa, mutta eiköhän sekin menis vielä. Saapi nyt nähdä ja noita hankintojakin pitäisi kohta kai jo alkaa tekemään...
Tuli vähän omanapaista juttua tällä kertaa, mut koittakaa kestää :) Niin, ja tsemppiä Poppikselle lakkoiluun!
t. Ope + Ahaa rv 25+6 kai...
:-) nää pinot on kyllä jotain uskomatonta. Mä käyn ilmeisesti itse aktiivisimmin täällä sellaisina päivinä, joina juuri kukaan ei käy kirjoittamassa, ja sitten taas, kun pidän taukoa, niin jo on 4 sivua... Mut hyvä vaan! Ei mittään. En nyt ehkä ole kaikkein täsmällisin kommenteissani, mut yritetään. =)
Mysanille ja perheelle onnea ihan kamalasti! Ajattelinkin jo tuossa aikaisemmin, että taidat olla sinä seuraavana poksahtamassa. =) Niin sitä Yngvekin näytti todellisen karvansa, meilläkin vauva on tähän mennessä ollut hieman poikamaisilla nimityksillä varustettu, saa nähdä kun viikon päästä on rakenneultra, että muuttuuko käsitys. ;-) Mut eihän sillä työnimellä nyt niin kamalasti ole merkitystä, saa lapsi oikean nimensä sitten synnyttyä kuitenkin. Onnea ja iloista vauva-arkea myös teille! Ja käy kertomassa synnytyksestä vielä, kunhan ehdit!
Poppikselle valtavasti tsemppiä tupakoinnin lopettamisen kanssa! Mulla ei ole kokemusta vastaavasta, mutta voin kuvitella ja olen ihan sen lopettamisen vaikeuden takia ollut myös aloittamatta. :-) Mut siis se määrän vähentäminen on jo tosi hieno juttu! Tee niin kuin tuntuu parhaalta, jos tuntee itsensä, osaa kyllä säädellä tuommoiset jutut niin, että vaikutukset ovat hallittavissa! Toivottavasti! :-)
Sussulle piti lähettämäni suuret myötätuntohalit, jos vielä täällä käyt. Toivottavasti jaksatte iloita parisuhteestanne ja elämästä kaikesta huolimatta! Hakekaa ammattiapua, jos omat voimat eivät riitä. Ja sitä lapsettomuutta VOI tutkia ja myös hoitaa. En nyt tiedä taustaasi, oletteko jo tutkineet jne., mutta mainitsit tämän olleen jo useampi perättäinen km, joten olette ainakin täysin oikeutetut saamaan kaiken mahdollisen avun mitä on tarjolla!! Voimia! Aikansa se ottaa. :-/
Ja Osselle myös suuret osanottoni isäsi poismenon vuoksi. Olenkin ihmetellyt, mihin olet hävinnyt, ja oli mukava kuulla sinusta - vaikka kävikin ilmi, että elämääsi kuuluu nyt surua. Minusta se oli kauniisti ja viisaasti ajateltu, että elämä jatkuu, ja konkreettisesti tällä hetkellä, Santerin kasvaessa sinun masussasi! Olen varma, että se on ollut myös isällesi hyvin tärkeää. Paljon voimia ja rauhallista mieltä sinulle, äidillesi ja muulle perheellesi.
Huh. En nyt taida tähän samaan kommentoida mitään noita galluppeja yms., mut meillä on huomenna neuvola, joten voin tulla vaikka sen jälkeen kertomaan viimeisimmät kuulumiset ja kommentoimaan samalla!
Siihen saakka, pysykää upeina mammoina! =) (Queenin masukuva oli ihana!)
Terkuin Ladie ja möttis, rv. 19+3
Uusi yritys. Taas on viikko vierähtänyt, hurjaa. Kohta on kesä ohi! Mutta sehän tarkoittaa vain sitä että h-hetki lähestyy.. Ensimmäistä kertaa odotan innolla syksyn saapumista =)
Galluppeja oli ollut. Hankinnoista.. Äippähousut ostin kans joskus rv 12 tietämillä, ja siitä jokunen viikko eteenpäin hankin muutaman mammatopin. Hoitoalustan ostin myös muutama viikko sitten, ja pari potkaria ja bodyä ostin niskapoimu-ultran jälkeen rv 13. Ensiviikolla olis tarkoitus mennä katsomaan vaunuja ja pinnistä :) Alustavasti ollaan jo esitteitä katseltu. Tänään sain tosi halvalla turvakaukalon, jota tuttuni on käyttänyt yhdellä lapsella. Merkki oli Chicco, ostettu n. 5 vuotta sitten, ja kaukalon takana on merkintä E (joka käsittääkseni tarkoittaa Euroopassa hyväksyttyä istuinta??) Tosi hyväkuntoinen. Mitä luulette, olisiko tuo turvallinen? Mietityttää kun on kuitenkin ostettu noinkin " kauan" sitten (turvallisuus on varmaankin kehittynyt senkin jälkeen). Ajattelin silti ostaa sen kun älyttömän halvalla sain, eivät viitsineet pitää nurkissa viemässä tilaa. Ostan jonkun uudemman jos päädytään epäilemään tuon laatua. Mistä saisi tietoa tuosta kaukalomallista, netistä googlettamalla ei oikein irronnut mitään..
Sitten lasten lukumäärägalluppiin..Meillä on miehen kanssa molemmilla samanlaiset ajatukset; toiveena olisi neljä tai viisi lasta =) Jos vain luoja suo ja ajatusten suunta ei muutu, niin miksipäs ei. Kunhan nyt ensalkuun saisi tämän ensimmäisen turvallisesti maailmaan :)
(.) kasvaa täälläkin! Työkaverit ovat sitä mieltä, että oltuani 3 viikkoa pois on mahani kasvanut valtavasti :) Kyllä sitä itsekin tulee päivittäin peilistä vilkuiltua ihaillen, että onko tuo mun.. Ei tosin vielä lähellekään Queenin masun mittoja, ihana masu sulla!
Viipero rv 23+6
Enää puolisen tuntia me päästään Rusinan kanssa loman viettoon. Onkin viimeaikoina väsyttänyt niin etten yhtään olisi enää jaksanut.
Päivä mennyt niiiiin hitaasti, kun ei ole kummempaa hässäkkää mistään ilmaantunut. Pöytäkin on jo siivottu ja jalka melkeen oven välissä. *Koputtaa puuta* Vielä voi kyllä sattua vaikka ja mitä. Päivystän nyt siihen 16 asti, mutta luulenpa, että kun kello lyö tasan meikä tyttö häipyy aikas liukkaasti :-)
Tänään alkoi 7. rv. Raskaana oloa ei kyllä muuten huomaisi, mutta rintoja aristaa, väsyttää ja pissittää ihan koko ajan. Niin ja ajoittain etoo, mutta ei onneksi ainakaan vielä kunnolla. Joka aamu herään varttia ennen herätystä, kun on niin kauhea veski hätä, muutenkin oon sellainen aamun torkku, että haluaisin jokaisen mahdollisen lisäminuutin nukkua.
Anteeksi omanapaisuus, mutta olen nyt niin fiiliksissä. Seuraavat 4 viikkoa olenkin aikaslaisessa nettipimennossa, mutta yritän ainakin taustailla välillä, jotta pysyn tapahtumien perässä.
Oikein lämpimiä kesäpäiviä toivottaa
Nektar + Rusina