Sivut

Kommentit (160)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on jotain mitä te naiset ette selvästi ymmärrä. Miksi maailman rikkaimmat ovat muuten miehiä?

Mitä iloa on rikkaudesta, jos se tarkoittaa tilillä makaavia rahoja eikä elämästä nauttimista?

En voisi olla avauksessa kuvatun miehen kanssa. Meillä on parisuhteessa omat rahat eikä miehelle siis kuulu, mihin minä rahani käytän, mutta en jaksaisi elämänkumppania, joka puhuisi koko ajan rahasta, ei lähtisi kanssani matkoille, ei tykkäisi syödä ulkona miettimättä hintoja jne.

Miksi oletat, että pihi ei nauttisi elämästä? Hän vain käyttää rahansa fiksummin kuin se, joka hetken mielijohteesta laittaa tilin sileäksi.

Ok, no meillä olisi silti edelleen erilainen tapa nauttia elämästä. Minulle nauttimista on se, että voin tänäänkin mennä ulos syömään enkä katsele hintoja tai juo pelkkää vettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on jotain mitä te naiset ette selvästi ymmärrä. Miksi maailman rikkaimmat ovat muuten miehiä?

Mitä iloa on rikkaudesta, jos se tarkoittaa tilillä makaavia rahoja eikä elämästä nauttimista?

En voisi olla avauksessa kuvatun miehen kanssa. Meillä on parisuhteessa omat rahat eikä miehelle siis kuulu, mihin minä rahani käytän, mutta en jaksaisi elämänkumppania, joka puhuisi koko ajan rahasta, ei lähtisi kanssani matkoille, ei tykkäisi syödä ulkona miettimättä hintoja jne.

Miksi oletat, että pihi ei nauttisi elämästä? Hän vain käyttää rahansa fiksummin kuin se, joka hetken mielijohteesta laittaa tilin sileäksi.

Aivan. Monille tuntuu elämästä nauttiminen olevan synonyymi kuluttamiselle, tämän takiahan planeettakin on tuhoutumassa. T.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"asuu omistusasunnossa ja omistaa myös auton"

Jos tuollaisia haluaa, pitää olla tarkka taloudesta. Ihan ok piirre mielestäni kunhan ei tule lokkeilemaan sun lompakolle.

Hyväpalkkaisen ei tarvi olla pihi saadakseen omistusasunnon😄

Vierailija

Oletko ap ihan varma, että mies tosiaan omistaa autonsa ja asuntonsa (onko laina maksettu?) ja onko hän niin hyvässä työpaikassa kuin antaa ymmärtää?

Totuus voi nimittäin olla toisenlainen. Hyvinkin toisenlainen, vaikka mies pyrkii antamana kiiltävän kuvan ulkokuorestaan. Nuo puheet ja taipumukset viittaavat siihen, ettei hänen rahatilanteensa ole niin vankalla pohjalla kuin mitä antaa ymmärtää.

Kämppä voi olla vuokrakämppä, auto vaikka kaverilta lainassa, tai sitten on hankkinut molemmat lainarahoilla ja työpaikka saattaa olla uhattuna.

Ole tarkkana. Itse kyllä varmaan lopettaisin deittailun tuon tyypin kanssa, tuo pihiys ja jatkuva kaiken hinnasta huolissaan oleminen alkaa käydä koko ajan enemmän ja enemmän hermoon. Säästäväisyys on hyve, pihiys on sairaus.

Vierailija

En jaksanut lukea ketjua loppuun asti, mutta itse en vielä luovuttaisi ainakaan yrittämättä. Sen verran lupaavalta muilta kanteilta kuulosti. Sinuna keskustelisin asiasta miehen kanssa yhdessä niin, että tuot ilmi sen, että on ok pohtia, onko jokin järkevän hintainen, KUNHAN siihen ei käytetä tuhottomasti aikaa eikä se hallitse elämistä.

Itse olen lähtöisin perheestä, jossa rahat olivat tiukilla vanhempien eron ja kalliin harrastuksen takia, joten ymmärrän hyvin miehen ajatuksia, sillä ne ovat hyvin lähellä sitä mitä meille lapsena alitajuisesti opetettiin. Jokaista ostosta piti harkita pitkään, että se oli varmasti tarpeellinen. Ravintolassa syötiin vain muutamia kertoja vuodessa yms. Shoppailu on minulle tämän takia vieläkin vaikeaa. Uskon silti, että tavasta voi oppia päästämään myös irti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen minullakin yksi parisuhde kaatui. Mies oli mukava ja kunnollinen kyllä, tarkkakin, mutta koko totuus paljastui vasta muutettuamme yhteen: ihan kaikessa pihisteltiin. Minulla oli auto, jolla kyllä ajeli mielellään mutta jonka kuluja ei edes uneksinut maksavansa. Aina jätti tankki tyhjänä odottamaan, että minä kävisin tankkaamassa. Ruuan piti olla halpaa. Lopulta meillä oli jääkaapissa omat hyllyt - hänellä halvinta halpiskuraa, minulla sitä, mitä halusin syödä. Mihinkään maksullisiin rientoihin emme menneet yhdessä, ellen minä kustantanut molempia. Marttyroi, jos menin kavereiden kanssa. Eihän siitä lopulta sitten mitään tullut, paitsi ero.

Vierailija

On ihan järkevää olla tarkka rahan käytöstä ja esim vertailla hintoja isompien hankintojen kohdalla.

MUTTA, jos hyvätuloinen ihminen alkaa leffassa miettimään pitäisikö sittenkin mennä siihen kympin leffaan ennemmin kuin viidentoista euron leffaan, niin onhan se ihan pimeetä. En kattelis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle sopisi sinun miesystäväsi kun tykkään myös seurata hintoja ja olen tietyissä asioissa tosi nuuka. Mutta jos asia häiritsee sinua jo nyt niin se tulee takuulla vaivaamaan myöhemminkin. Alkuvaiheessa kannattaakin ottaa puheeksi kaikki sellaiset asiat, jotka vaivaavat.

Ja miestäkin aivan varmasti alkaisi jurppimaan kun naisen pitää jatkuvasti päästä ulos syömään ja elää leveää elämää kuin mikäkin Parishiltton. Joten kummankin puolelta win kun homma ei jatku.

Vierailija

Minuakin haukuttiin pihiksi ja ihmeteltiin että mihin oikein säästän, kun kerroin töissä kilpailuttaneeni sähkösopimukseni. Sitten kun jostain lakisyistä tuli muutos, ettei palkkaa voitu maksaa enää 2 osassa niin nämä oli kitisemässä että miten he nyt elää kun ei saa rahaa vastakuin kuun lopussa. Olin aivan tyrmistynyt, kun itselle moinen ei ollut mikään ongelma. Monet ei tosiaan pahemmin ajattele sitä rahankäyttöä ja "nauttii elämästä", sitten ollaan kusi sukassa kun rahahana alkaa piiputtamaan. Kaipa se on sitten puolestaan sitä jännitystä elämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minuakin haukuttiin pihiksi ja ihmeteltiin että mihin oikein säästän, kun kerroin töissä kilpailuttaneeni sähkösopimukseni. Sitten kun jostain lakisyistä tuli muutos, ettei palkkaa voitu maksaa enää 2 osassa niin nämä oli kitisemässä että miten he nyt elää kun ei saa rahaa vastakuin kuun lopussa. Olin aivan tyrmistynyt, kun itselle moinen ei ollut mikään ongelma. Monet ei tosiaan pahemmin ajattele sitä rahankäyttöä ja "nauttii elämästä", sitten ollaan kusi sukassa kun rahahana alkaa piiputtamaan. Kaipa se on sitten puolestaan sitä jännitystä elämään.

Nyt tästä välistä puuttuvat ne normaalit rahankäyttäjät, joihin ap:kin ilmeisesti lukeutuu. Uskoisin, että meille peruspirkoilla ja -perteillä rahankäyttö on terveellä pohjalla: ei eletä kädestä suuhun mutta ei myöskään venytetä senttiä soikekasi. En pystyisi elämään sen enempää holtittoman tuhlarin kuin hillittömän saiturinkaan kanssa. Ja onneksi ei tarvitsekaan, sillä rahaan terveellä tavalla suhtautuvia ihmisiä on kuitenkin olemassa ihan riittävästi.

Ap:lle sanoisin, että ei tule onnistumaan. Next.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka miettii kondomin kappalehintoja :DDD

"se ois sit 20 cnt/pano!"

Ap:n miesystävä nyt ainakin. 😅

Olisi kyllä jäätävä turn off, saisi ukko säästää kortsuissa ihan rauhassa tuon jälkeen, tai ei ainakaan minun takiani tarvitsisi niihin investoida.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt tästä välistä puuttuvat ne normaalit rahankäyttäjät, joihin ap:kin ilmeisesti lukeutuu. Uskoisin, että meille peruspirkoilla ja -perteillä rahankäyttö on terveellä pohjalla: ei eletä kädestä suuhun mutta ei myöskään venytetä senttiä soikekasi. En pystyisi elämään sen enempää holtittoman tuhlarin kuin hillittömän saiturinkaan kanssa. Ja onneksi ei tarvitsekaan, sillä rahaan terveellä tavalla suhtautuvia ihmisiä on kuitenkin olemassa ihan riittävästi.

Eiköhän jokainen mielestään ole se normaali ihminen ja normaali rahankäyttäjä. Minusta on järjetöntä maksaa esim. jostain liittymistä ylimääräistä jos halvemmallakin saa. Mutta ilmeisesti tämä on sitä pihiyttä ja elämästä nauttii jotenkin enemmän, kun niistä maksaa extraa. En toki aivan centtejä jää laskemaan, mutta monista tällainen terve hintakilpailutus on jo pihiyttä. Tämä vain oma kokemukseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen mielestään ole se normaali ihminen ja normaali rahankäyttäjä. Minusta on järjetöntä maksaa esim. jostain liittymistä ylimääräistä jos halvemmallakin saa. Mutta ilmeisesti tämä on sitä pihiyttä ja elämästä nauttii jotenkin enemmän, kun niistä maksaa extraa. En toki aivan centtejä jää laskemaan, mutta monista tällainen terve hintakilpailutus on jo pihiyttä. Tämä vain oma kokemukseni.

Sähköliittymistä puheenollen jossain mainittiin, että valtaosa suomalaisista ei tiedä mikä sopimus heillä on ja maksavat sitä kalleinta hintaa. Valittaa kyllä osataan, miten isoja sähkölaskuja tulee sähkölämmitteisessä talossa, muttei viitsitä tehdä mitään sen pienentämiseksi. Jo pelkällä määräaikaisella sopimuksella säästäisi paljon.

Vierailija

Ehkä sinun pitää ottaa asia ikävänkin suoraan puheeksi, jos muuten olet kiinnostunut miehestä. Harmi jos hyvin alkanut juttu menee pieleen yhden asian takia, tosin ymmärrän enemmän kuin hyvin että piheys ärsyttää suunnattomasti.

Katselet nyt vielä vähän aikaa ja sitten pidät keskustelun tyyliin ”meillä on tosi ihanaa mutta minua vaivaa se miten eri tavoilla suhtaudumme rahaan, mitä asialle voisi tehdä?”.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sähkön, vakuutusten ja puhelinliittymien kilpailuttaminen nyt onkin normaalia taloudellisuutta, mutta jatkuva senttien laskeminen kaikessa mahdollisessa ei sitä ole. Ja se, ettei jatkuvasti kyttää halvinta mahdollista ei tarkoita sitä, että hassaa surutta kaikki rahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sähköliittymistä puheenollen jossain mainittiin, että valtaosa suomalaisista ei tiedä mikä sopimus heillä on ja maksavat sitä kalleinta hintaa. Valittaa kyllä osataan, miten isoja sähkölaskuja tulee sähkölämmitteisessä talossa, muttei viitsitä tehdä mitään sen pienentämiseksi. Jo pelkällä määräaikaisella sopimuksella säästäisi paljon.

Kerros- tai rivitaloasujalle sillä sähkösopimuksen kilpailutuksella ei ole juurikaan merkitystä. Kulutus on kohtuu pientä, eikä siirtomaksuille ja veroille voi kuitenkaan tehdä mitään. Vaikka saisi epärealistisen 50 % alennuksen kwh hintaan, niin säästö olisi joitain euroja kuussa. Ei varmaan vaikuta talouteen suuntaan eikä toiseen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat