Saiturin deitti

Olen n. 3kk tapaillut miestä, joka tuntuu lupaavalta, miellyttävältä ja saa perhoset lepattamaan vatsassa. Mies on älykäs, fiksu, erittäin hyväkäytöksinen, mukava, huumorintajuinen ja vielä miehekkeellä tavalla hyvännäiköinenkin. Hän avaa minulle ovet, auttaa tuolin alle ja takin päälle, katsoo puhuessa silmiin ja keskittyy todella kuuntelemaan kun keskustelemme. Huumori kukkii ja natsaa yksiin. Kemiaakin löytyy ;) Mies on hyvässä työssä, koulutettu, asuu omistusasunnossa ja omistaa myös auton. Mutta alusta alkaen hänessä on ollut yksi hyvn häiritsevä piirre, enkä tiedä mitä ajatella...Hän on ihan jumalattoman pihi. En tarkoita häiritsevänä asiana itse pihiyttä, hyvähän se on että on tarkka rahoistaan. Vaan sitä, että jo ensitreffeillä hän mietti moneen otteeseen, että mitäköhän mikäkin maksaa. Leffassa puhuttiin lippujen hinnoista, hän mietti onko joku leffa halvempi kuin toinen (en tiedä olisiko pitänyt mennä katsomaan joku huono leffa ihan sillä kun se on halvempi). Ravintolassa hinnat syynättiin tarkkaan (molemmat kyllä maksoivat omat ruokansa) ja ruokajuomaksi tietty vettä, kun se on ilmaista. Puhuttiinmyöhemmin harrastuksista ja kun keskusteltiin mitä harrastuksia olisi joskus kiva kokeilla, niin hän ensimmäisenä kysyi että mitäköhän se mahtaa maksaa, onko kallista? Jopa sänkyhommissa ilmoitti eri kondomien kappalehinnat, oli tehnyt vertailua :D

Kyse ei ole siitä, että hänellä ei olisi rahaa (on esim. hyväpalkkaisessa hommassa) vaan ihan perusluonteesta. Tuossa yllä on vain muutama esimerkki, oikeasti tuo nuukuus on hallitseva ajatus ja tulee esiin likipitäen joka keskustelussa. Tuo jatkuva mitä maksaa ajattelu on alkanut itse asiassa häiritä siinä määrin, että mietin jo tapailun lopettamista, vaikka mies vaikuttaa muuten täydeltä kympiltä. Olen myös hienovaraisesti antanut palautetta asiasta ja myös huumorin kautta. Mutta tällä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta, mies itse ei ilmeisesti tiedosta asiaa ollenkaan. Kun ajattelee, että yleensä ei nyt heti alussa esitellä niitä negatiivisempia luonteenpiirteitä, niin mihin tuo vielä yltyisikään, jos suhteemme syvenisi? Alkaisiko hän aikaa myöden vahtia ja kommentoida myös minun rahankäyttöäni? Kaipaisin teiltä kokemuksia ja mielipidettä asiasta. Kannattaako jatkaa tapailua, vaikka nyt jo ärsyttää välillä ihan tosissaan? Sietääkö vaan ja ottaa huumorilla?

Sivut

Kommentit (160)

Vierailija

En jatkaisi. Pihi sopii yhteen vain toisen pihin kanssa. Saavat yhdessä laskeskella pennejään ja käyttää vapaa-aikansa sen pohtimiseen, miten paljon missäkin voisi taas säästää hiluja.

Itse suhtaudun rahaan hyödykkeenä jolla saan palvelua, tavaroita ja ruokaa. En missään nimessä jaksaisi kuunnella mussutusta pikkusummista, tai valita kaikkea tekemistä ja ostoksia aina sen mukaan mikä on halvinta tai ilmaista.

Ikävä homma kyllä, mutta itselleni nuukuus on aivan liian suuri turn off.

Tsemppiä ap.

Vierailija

Ykkönen lisää:

En tietenkään tunne miestä, mutta uskallan silti vastata kysymykseesi että melko varmasti myös sinun rahankäyttösi alkaisi olla miehelle ongelma kun suhteenne syvenisi. Pihi ihminen kun ei vaan mitenkään voi käsittää, että kaikille hinta ei ole tärkeintä elämässä, tai raha ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"asuu omistusasunnossa ja omistaa myös auton"

Jos tuollaisia haluaa, pitää olla tarkka taloudesta. Ihan ok piirre mielestäni kunhan ei tule lokkeilemaan sun lompakolle.

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisia haluaa, pitää olla tarkka taloudesta. Ihan ok piirre mielestäni kunhan ei tule lokkeilemaan sun lompakolle.

No joo, mutta rajansa kaikella. Tuollainen ylimenevä pihiys vaan on helvetin rasittava luonteenpiirre.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ykkönen lisää:

En tietenkään tunne miestä, mutta uskallan silti vastata kysymykseesi että melko varmasti myös sinun rahankäyttösi alkaisi olla miehelle ongelma kun suhteenne syvenisi. Pihi ihminen kun ei vaan mitenkään voi käsittää, että kaikille hinta ei ole tärkeintä elämässä, tai raha ylipäätään.

Tätä minäkin pelkään. Olen itsekin suht hyvätuloisessa hommassa ja mielelläni myös hieman nauttisin elämästä. Pidän matkustelusta, käyn hierojalla, nautin hyvässä ravintolassa käynnista aika ajoin yms. Mies kyllä tulee innolla mukaan, mutta kun koko ajan sitten mietitään kuinka paljon kaikki maksaa, niin siinä se tunnelma latistuu. Ihan sama kuin olisi jäänyt kotiin kutomaan sukkaa :(

Ap

Vierailija

Olisihan se mukavaa, kun menisitte syömään, mies ottaisi ruokalistan, katsoisi sinua ja sanoisi, että sähän maksat, mä otan ton kalleimman. Ja tämä toistuisi kaikkialla, valinnat hinnan mukaan ja sinä maksajaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Auton ja asunnon ostaminen ja omistaminen ei todellakaan vaadi piheyttä. Talouden suunnittelua ehkä, mutta se on täysin eri asia kuin senttien laskeminen ja ahdistuminen leffalipun hinnasta.

1

Vierailija

Piheys ei kyllä hälvene ikävä kyllä. Se on niin vahva luonteenpiirre. Olen pihin miehen kanssa, mutta minäkin olen pihi joten sovimme toisillemme :) jos poikkeaa paljonkin sinun arvostasi niin ei kannata haaskata aikaansa sellaiseen ihmiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Auton ja asunnon ostaminen ja omistaminen ei todellakaan vaadi piheyttä. Talouden suunnittelua ehkä, mutta se on täysin eri asia kuin senttien laskeminen ja ahdistuminen leffalipun hinnasta.

1

Riippuu siitä haluaako saada maksettua lainat pois ennen eläkeikää

Vierailija

Kuulostaa kamalalta. Pihi on yleensö pihi kaikessa muussakin, mitä pitää tärkeänä. Piheys ei liity yksinomaan rahaan. Hän on kitsas myös kiitoksissa ja kehuissa.

Vierailija

Pihi mieheni on todella varakas. Aikoinaan seurustelin anteliaan miehen kanssa, hänellä ei ollut oikeastaan mitään omaisuutta, rahat loppu viikkoa ennen palkkapäivää ja lainaamassa minulta.
Tämä pihi on paljon turvallisempi ja edullisempi vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on omistusasunto ja auto, mutta en silti jatkuvasti mieti ääneen, että mitä mikäkin maksaa ja onko kallista. Tiedostan kyllä hinnat, enkä elä mitenkän tuhlailevasti, mutta se ei hallitse elämääni.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

1

Et sinä niitä lainoja saa maksettua vaikka kuinka ahdistuisit jokaisesta eurosta jonka johonkin käytät.

1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

1

Et sinä niitä lainoja saa maksettua vaikka kuinka ahdistuisit jokaisesta eurosta jonka johonkin käytät.

1

Täh? Jos valitsen halvempia vaihtoehtoja, säästän rahaa ja voin tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pihi mieheni on todella varakas. Aikoinaan seurustelin anteliaan miehen kanssa, hänellä ei ollut oikeastaan mitään omaisuutta, rahat loppu viikkoa ennen palkkapäivää ja lainaamassa minulta.
Tämä pihi on paljon turvallisempi ja edullisempi vaihtoehto.

Tuo on varmaan totta, mutta tärkeintä on suht samanlainen elämäntyyli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mahtaako mies olla köyhästä perheestä lähtöisin?

Tähän en osaa vastata, se ei ole tullu keskusteluissa esiin. Mutta olen tavannut hänen sisarensa, joka oli ihan toisenlainen ihminen ajatusmaailmaltaan.

Ap

Vierailija

Todennäköisesti mies on kokenut jonkinlaisen trauman, esim. ryypännyt tai muuten menettänyt joskus kaikki rahansa eikä halua enää koskaan joutua siihen rahattomaan tilanteeseen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat