Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helvetillä pelottelu

Vierailija
08.07.2013 |

Hei, ahistaa niin paljon, haluan avautua eli mitä ajatuksia helvetillä pelottelu teissä herättää? Itsellä on käynyt niin, että kaikista ystävistäni (paitsi yhdestä kaukana toisella paikkakunnalla asuvasta ystävästäni) on tullut uskovaisia, siis oikein kunnon uskovaisia ei mitään riviluterilaisia vaan ihan hc-uskiksia, esim. hellareita. Itse olen akateeminen perusihminen en itse ole  mikään uskis. Heidän hc-uskis jutut ja helvetillä pelottelu, uhkailu ja maailmanlopun puheet, moraalinen tuomitseminen jne. ahdistaa mua tosi paljon. Oon päättäny pistää heihin välit poikki kokonaan. Nyt heidän aivopesu tuntuu vaikuttavan muhun, vaikka oon päätökseni tehnyt. Nään painajaisia, tosi ahdistavaa. Tuntuu, että oisin uskonnonuhri. Nyt mullei oo enää läheisii frendei, se yks asuu tosi kaukana. Oon kaiket päivät yksin. Kai niitä kavereita saa joskus uusiakin. Toivon asiallisia viestejä kiitos. Tää ei oo mikään provo. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nauran uskovaisille päin naamaa -ei voi olla totta että aikuiset ihmiset ihan tosissaan selittävät moista paskaa totena! :)

Vierailija
42/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin Jeremia 7:31

Vierailija
44/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

irti vaan noista porukoista. tämäkään ei ole provo. minkäänlainen painostaminen ei kuulu ystävyyteen. noissa piireissä voi olla sairasta vallankäyttöä yms.

Vierailija
45/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole uskonnon, vaan ystäviesi uhri.Eivät kaikki uskikset ole samanlaisia, mutta hyvä että pistit välit poikki noin ahdistaviin ihmisiin.

Vierailija
46/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:16"]

irti vaan noista porukoista. tämäkään ei ole provo. minkäänlainen painostaminen ei kuulu ystävyyteen. noissa piireissä voi olla sairasta vallankäyttöä yms.

[/quote]

Joo, oon täysin samaa mieltä! Silmäni avautuivat kunnolla ystävän kesämökillä, jossa äiti myös hc-uskis puhui uskonnollisia pitkään ja hartaasti. Tytärkin hc-uskis. Hellareita-vapaata suuntaa. Tämä aivopesu jatkui mökkireissun pe-su ja koko automatkan ajan vielä kotiinkin. Pelkkää hengellistä väkivaltaa koko reissu. Sen jälkeen tuli mitta täyteen ja päätin pistää välit poikki tohon tyttöön ja muihin uskovaisiksi tulleisiin ystäviin. Vaikeeta itelle kun oon niin yksin, mutta pakko irrottautuu pysyvästi.   t. ap

Vierailija
47/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä,siis koko tm juttu on niin itsestän selvä. Myös iän kannalta. Se on ihan selvä asia. Joka tapauksessa selvä.

Vierailija
48/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kuvitella, mitkä fiilikset, mulla on paniikkihäiriö ollut vuosikausia niin ahdistus asiaan liittyen on aikamoista. Viime yönä näin unta, että minussa on paha henki ja se poistettiin rukouksin, unessa kouristelin ja tärisin. Heidän mukaansa olen matkalla sinne alakertaan sitten. Itse en usko näin. Ahistaa. t. ap

Vierailija
49/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan nyt 30 vee ihmisistä t. ap 

Vierailija
50/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskossa, mutta mieleenikään ei tulisi pelotella ketään helvetillä. Puhun uskonasioista ainoastaan siinä tapauksessa, jos ystäväni ottavat aiheen jollakin lailla esiin. Kerron mihin itse uskon ja kuuntelen myös mielelläni ystävieni näkökulmia asiaan.

Tosi kurjaa, että sinun ystäväsi ovat jotenkin ymmärtäneet asian väärin. Voi olla niinkin, että he ovat niin uppoutuneita omaan olotilaansa etteivät näe omaa käytöstään. Uskon perusydin on rakkaudessa ja armossa, ja sitä toivoisin kaikkien muidenkin uskovien levittävän ympärilleen. Kukaan meistä ei voi olla tuomari, se on lopulta Jumalan kädessä.

Toivottavasti et saa kammoa muita uskovaisia kohtaan näiden muutamien tyyppien takia. Kannattaa kuitenkin katkaista yhteydenpito ja kertoa heille asiallisesti, että pelottelua tai tuomitsemista et siedä. Ehkä heidänkin silmänsä avautuvat omalle käytökselleen.

Toivottavasti löydät uusia ystäviä pian!

Vierailija
51/55 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:29"]

Voitte kuvitella, mitkä fiilikset, mulla on paniikkihäiriö ollut vuosikausia niin ahdistus asiaan liittyen on aikamoista. Viime yönä näin unta, että minussa on paha henki ja se poistettiin rukouksin, unessa kouristelin ja tärisin. Heidän mukaansa olen matkalla sinne alakertaan sitten. Itse en usko näin. Ahistaa. t. ap

[/quote]

Tuo paniikkihäiriösi kertoo miten luultavasti suunnitelmallisesti ovat toimineet kohdallasi. Ovat ehkä kertoneet tästä ongelmastasi "pomoilleen" ja he ovat ehkä määränneet sinut "värvättäväksi", koska tietävät että vaikeuksissa olevat ovat helpoimpia nakkeja. Ovat kenties tarkoitushakuisesti painostaneet sinua. Kuulostaako ystävyydeltä?

Vierailija
52/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta joo kyllä olen törmännyt tähän samaan pelottelu juttuun, en käsitä kuinka esim hellari porukat on nykyisin täysiä manipuloijia, minulla oli todella mukava ystävä joka tuli ns uskoon ja liittyi helluntai seurakuntaan ensi töikseen hän katkaisi välit minuun tuomitsemalla minut helvettiin ja kertomalla että hän on nyt onnellinen, uskoo ken haluaa.Minusta on hiukan outoa jos ihminen tulee uskoon niin miksi hän juoksee minut nähdessään karkuun, hänelle on kerrottu minusta kaikkea pahaa ja asia on täysin toisin.Sukulaiseni on uskovainen ja saqnoi asian kuultuaan että kaverini on tehnyt suuren virheen sysäämällä minut syrjään.Minulla on hätä hänen hyvinvoinnistaan ja hänen perheellään myös

Vierailija
53/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itsekin ymmärrät omilla aivoilla, että maailmassa on hyvä ja paha. Sitä varmaankaan kenellekään ei tarvitse vääntää rautalangasta. Tuo paha haluaa kaikille ihmisille onnettomuutta ja ahdistusta, mutta tuo hyvä tahtoo johdattaa jokaisen elämää tässä ajassa. Itse olen valinnut hyvän ja olen saanut rukousvastauksia tosi paljon. Asiat ovat järjestyneet. Ennen asiat menivät päin seiniä, mutta kun tulin uskoon niin jopas alkoivat asiat järjestymään. 

On toki taivas ja helvetti olemassa. Et varmaan epäile maailmankaan olemassaolo ja itsesi olemassaoloa. Et ole harhaa vaan ihan todellinen luotu ihminen. Siinä uskoa tarvitaan ja todella paljon jos uskoo, että maailma on putkahtanut jostain tyhjästä ja kaikki avaruuden planeetat sen mukaan myöskin putkahtaneet olemattomasta ja aurinko on just ja jetsulleen osunut oikeaan paikkaan (jos olisi hiemankin lähempänä niin kärvähtyisimme). Siinä pitää olla valtava usko jos todella uskoo kaiken menneen vaan tuosta noin kohdilleen.

Kyllä ystäväsi ovat oikeassa ja haluavat Sinulle vain hyvää. 

Vierailija
54/55 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksistentiaalinen ahdistus liittyy kiinteäsi ihmisenä olemiseen. Helvetin- ja kuolemanpelko ovat aiheuttavat eksistentiaalista ahdistus. Helvetistä ja kuolemasta puhumisesta on tullut tabu modernissa yhteiskunnassa. Niiden kummankin olemassaolo halutaa työntää pois tietoisuudesta. Kuitenkin kannattaa kohdata omat pelkonsa ja kohdata myös se eksistentiaalinen ahdistus, jota kysymys kuolemasta, iankaikkisuudesta ja helvetin tuomion mahdollisuudesta ovat. Kristinusko tarjoaa vastauksia ihmisen eksistentiaaliseen ahdistuksen. Evankeliumihan on ilosanoma, jossa ihminen pelastetaan kadotukselta, helvetiltä ja kuolemalta itsensä Jumalan toimesta. Kannattaa tutustua tähän eksistentiaalisen ahdistuksen ratkaisumalliin, joka evankeliumi oikeastaan on.

Vierailija
55/55 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi on nyt jo 5 vuotta aikaa, mutta ei varmaankaan ikinä ole liian myöhäistä antaa myötätuntoa. Koen itese samalla tavalla. Tuntuu että elämästä tulee ahdistavaa harmaata ja sekavaa kun uskonnolla pelotellaan.

Kamalinta on että minulle on väitetty että esim. hinduperheiden vauvat joutuvat automaattisesti helvettiin. Heidän lihansa on muka saastaista. Ihan kamalaa. En kuitenkaan pääse eroon enkä saa rauhaa ajatuksilleni. Eihän vauva ole ehtinyt syntiä tehdä, eikä se itse voi vaikuttaa siihen ,että mihin se syntyy.

Auta Jeesus. Mikä sinä olet? Oletko sinä vain Raamatun tietojen sisällä vai jotain ihan muuta, kenties joku Jeesus voisi löytyä todellisuusudesta, ei Raamatun ahdistavista teksteistä...