Kaverin hyväksikäyttöä vai? Just joo.
Joopa joo. Kaverilla on maksulliset kanavat, ja yhdeltä kanavalta olisi tulossa ohjelma, jonka haluaisin ehdottomasti nähdä. Heillä on siis sellainen systeemi, että voi muistitikulle nauhoittaa, ja kysyin voisivatko nauhoittaa tämän yhden lyhyen ohjelman minun muistitikulleni. Ei siis mikään suuri vaiva.
Vastaus? "Sori, mut mä en nauhota ikinä mitään kenellekään. Musta tuntuu niin epäreilulta, et mä maksan maksullisista kanavista, ja sit muut käyttää niitä hyväkseen."
Just joo. Ainoa palvelus, jota olen koskaan pyytänyt tältä kaverilta. Ja viimeiseksi jäi.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:57"]
Voi naiset, kun olette vaikeita periaatteinenne ja sääntöinenne. Miesten kesken olisi ihan itsestäänselvyys, että kaveri tekisi tuon sulle ja tulevaisuudessa maksaisit sitten takaisin jollain toisella pienellä palveluksella. Mutta kaipa tässäkin on pieni sukupuolten välinen ero.
[/quote]
No ei taida olla sukupuolesta kiinni. Olen itse reilu ja minulla on reiluja kavereitakin.
Onneks meillä miehillä ei tuollaista ongelmaa olisi. Tuo tosiaan olisi itsestään selvyys...
Tollasen voisin tehdä kyllä ihan ilman mitään vastapalveluksia, ja kun kerran vielä oma muistitikku.En näen sitä ongelmaa.Meilläkin on maksullisia kanavia,ei ne nyt niin kalliita ole.Ja, olen NAINEN...
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:00"]
Onneks meillä miehillä ei tuollaista ongelmaa olisi. Tuo tosiaan olisi itsestään selvyys...
[/quote]
Kiva teille kahdelle ilmeisesti miesvastaajalle tässä ketjussa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta myös kaikille mun tuntemille miehille (ja kyllä naisillekin) tällaiset pikkuasiat oisi ok. Yhdeltä erehdyin kysymään mitä kautta katsoo tiettyä sarjaa netistä ja vastaus tältä mieheltä oli "se löytää ken tarpeeksi sitä haluaa". Osaa ne ukotkin :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:19"]
[/quote]
Kiva teille kahdelle ilmeisesti miesvastaajalle tässä ketjussa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta myös kaikille mun tuntemille miehille (ja kyllä naisillekin) tällaiset pikkuasiat oisi ok. Yhdeltä erehdyin kysymään mitä kautta katsoo tiettyä sarjaa netistä ja vastaus tältä mieheltä oli "se löytää ken tarpeeksi sitä haluaa". Osaa ne ukotkin :)
[/quote]
Ap tässä. Aloituksen kaveri oli nainen, mutta täytyy kyllä sanoa, että omasta kokemuksestani kaikista vähiten pieniä ystävänpalveluksia tekevät miehet. Mutta ilmeisesti tämä keskinäinen avunantosopimus koskee sitten pelkästään miehiä - ei naiskavereita. ;)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:19"]
[/quote]
[/quote]
Ap tässä. Aloituksen kaveri oli nainen, mutta täytyy kyllä sanoa, että omasta kokemuksestani kaikista vähiten pieniä ystävänpalveluksia tekevät miehet. Mutta ilmeisesti tämä keskinäinen avunantosopimus koskee sitten pelkästään miehiä - ei naiskavereita. ;)
[/quote]
Just näin. Ja naispuolisille kaverille ei tehdä mitään palveluksia jos ei mahdollisuutta pilluun. Säälittävää.
Ymmärtäisin, jos pitäisi KOKO ajan tallentaa mutta yksi pyyntö eikä suostu, hohoijaa. Varmaan tuolle kaverille kuitenkin palvelukset kelpaavat saavana osapuolena mainiosti...
Mies, ilmeisesti tässäkin 2, saa joka asiasta tehtyä sukupuolten välisen taiston. Tyypillistä.
Mä en kauheasti halua kavereilta mitään pyydellä, mutta kyllä ne aina auttaa jos pystyvät, miehet sekä naiset. Joskus ei tarvitse edes erikseen kysyä apua, olen saattanut vaikka todeta, että "kamala kun on painava laukku!" ja joku on sitten auttanut mua kantamaan sen, vaikkei se tokaisuni tarkoitus ole ollutkaan.
Tuosta aloituksen kaverista, ellei hän vain satu olemaan vittumainen, voi olla, että hänen liiallinen kiltteytensä on joskus aiheuttanut hankaluuksia. Mulla oli, ja ehkä on vieläkin, ongelmana se, että en tosiaan halua vaivata muita, mutta itse autan kyllä parhaani mukaan kaikkia. Sitten multa on pystynyt pyytämään sitä sun tätä ja vaikka mitä, kun en ole halunnut loukata sanomalla, että ei nyt käy. Joku raja pitäisi olla ja jos kerran tekee, helposti on saanut tehdä toisenkin kerran.
Olenkin lakannut tekemästä palveluksia niille, joiden olen oppinut vaativan aina vain lisää antamatta mitään takaisin. Satunnaisia palveluksia pyytäviä autan mielelläni.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:57"]
Voi naiset, kun olette vaikeita periaatteinenne ja sääntöinenne. Miesten kesken olisi ihan itsestäänselvyys, että kaveri tekisi tuon sulle ja tulevaisuudessa maksaisit sitten takaisin jollain toisella pienellä palveluksella. Mutta kaipa tässäkin on pieni sukupuolten välinen ero.
[/quote]
No voi hyvä helvetin aika, ei kai nyt yhden tapauksen perusteella voi koko sukupuolesta tehdä kaikenkattavaa yleistystä. Kyllä tuo on enemmänkin ihan luonteesta riippuva ominaisuus kuin joku sukupuolikysymys.