Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa enää tätä gradua!!! :((((

Vierailija
07.07.2013 |

Mä en enää vaan osaa tehdä niitä muutoksia, joita graduohjaaja haluaa mun tekevän. Yhteen juttuun menee päivä ja niitä juttuja on kymmenen. Mä en jaksa enää työskennellä älyni ja fiksuuteni ylärajoilla. Haluan luovuttaa :( Mun mielestä tää ois ihan ok näinkin...

Hemmetti kun joutuu tekemään ihan helvetillistä salapoliisityötä viime metreillä :(((

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kokoat itsesi ja teet sen. Sen ei tarvitse olla juuri kuin ohjaajasi sanoo, teet vain parhaasi. Älä stressaa liikaa.  

Vierailija
2/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit, pidä yksi päivä taukoa ja relaa. Käy uimassa, kahvilla. elokuvissa Akut latautuu ja jaksat sitten.

Onkohan ohjaajan ehdottamat muutokset gradun hyväksymisen ehto, vai yrittääkö hän auttaa sinua saamaan paremman arvosanan siitä? Voisit kysyä, ovatko muutokset hyväksymisen ehto vai kriteerejä tietylle arvosanalle.

Joka tapauksessa, pieni, siis pieni päivän parin tauko teksisi hyvää. Asiat kypsyy sun aivoissa tauon aikana. Ei liian pitkää taukoa, että et kadota tuntumaa: pitkän tauon jälkeen pitää nostaa pystyyn taas koko kuvio ja se vaatii oman energiansa.

Kyllä sä muuten jaksat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on varmaan sama tunne jossakin vaiheessa gradun tekoa, mutta kyllä se viimeinen rutistus aina jostakin löytyy. -Tsemppiä!

Vierailija
4/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua stressaa jo nyt sillain etten meinaa saada unta :( Hirveä hätä ja stressi. Tämä on liian vaikea aihe mulle ja mulla menee liikaa aikaa ihan triviaaleihin juttuihin.

ap

Vierailija
5/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jo muiden ehdottamaa taukoa, päivä pari, tee jotain muuta. Parempi ottaa etäisyyttä tällaisessa tilanteessa missä stressi vaikuttaa jo uniin yms.

Vierailija
6/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ne muutokset, mitä jaksat tehdä. Tee itsellesi aikataulu, johon kirjaat ylös, että mitä teet minäkin päivänä - jos aika loppuu kesken ennen deadlinea, niin sitten osa muutoksista jää tekemättä ja sillä hyvä. Gradu menee varmasti läpi muutenkin, eikä graduja lue kukaan muu kuin tarkastaja, joten arvosanalla ei ole niin paljon merkitystä. (Päättelin viestistäsi, että jatko-opinnot eivät kiinnostaisi.) Ja ihan ekana pidä päivä vapaata.

Vierailija
7/14 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit myös palauttaa gradun sellasenaan ja sanoa että otat vastaan alemmankin arvosanan, mutta enää et muutoksia tee.

Sitten vaan hyväksyt sen alemman arvosanan mukisematta ja oot tyytyväinen. Kukaan ei koskaan tule sulta kysymään gradun arvosanaa. Ellet tutkijaksi sitten Yliopistolle jää, mutta jos gradun kanssa jo tiukkaa, tämä tuskin on suunnitelmissasi.

Vierailija
8/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais arvosanaks ihan mikä vaan, kunhan sais tän läpi. En tiedä onko nämä muutokset ja lisäykset kuin tarpeellisia, en kysyny. Jos nämä saan tehtyä, niin sitten en enää tee mitään. :( Pitää yrittää tehdä nytten jotain, kun lapsi nukkuu.

Eilen meni yhtä teknistä pikkujuttua selvittäessä koko päivä. Tulee ihan epätoivoinen olo, kun metsästää googlella apua sokkona. Eikä tuu enää ees mikää voitonriemuinen tunne, kun saa asian selvitetyksi :(

ap

Vierailija
9/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen! Itse palautin juuri eilen omani korjausehdotuksia varten, vähän pelottaa, että tuleeko se bumerangina takaisin... Noh, toivottavasti ei tule kamalasti muutoksia, olen itsekin aivan täynnä sitä ja haluaisin vain paperit ulos.

Vierailija
10/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sullekin! Mua ärsyttää, mun ohjaaja tuntuu keksivän aina jotain uutta. Kun korjaan kaksi kohtaa, niin tulee neljä uutta korjattavaksi. Tää gradu virheineen on ihan kuin se koira, mikäs se oli, se Kerberos(?)...

ap

Vierailija
11/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikon työ on sentään jotain ihan muuta kokoluokkaa kuin 6 kk työ. Tsemppaaminen kapasiteetin ylärajoilla kehittää! Nyt vaan sisulla eteenpäin, ja pidä välillä hengähdystauko! Ajattele miten mukavaa se valmistuminen sitten lopuksi onkaan!

Vierailija
12/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, viime metrit menossa ja kunnon rutistuksen jälkeen on sitten _niiiin_ tyytyväinen olo kun pääsee siitä eroon. 

Oma graduohjaajani aikanaan vaati korjauksia ja lisäyksiä siksi, että saan arvosanan joka myöhemmin mahdollistaa jatko-opintoihin pääsemisen. Silloin otti rankasti päähän ja pidin asiaa täysin epäoleellisena mutta nyt olen tosi kiitollinen että katsoi niin kauas ja  yksi ovi lisää aukesi minulle. Kyseinen ohjaaja käytti mua myös varoittavana esimerkkinä siitä, että kannattaa tehdä gradu ennen oman alan töihin menoa, kun muuten ei gradu välttämättä kovin motivoi :D. 

Vierailija
13/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen jo työelämässä ja tätä gradua olen vääntänyt jo yli vuoden. Kaipaisin lomaa, mutta mitäs oon hommani tällein hoitanu :( Töitten ohessa ei gradua pystyny tekemään, ei jäänyt yhtään aikaa. Gradusta ei missään nimessä tule niin laaja/hyvä, että sillä jatko-opintoja pääsisi tekemään, joten ihan turhaa tämmönen viilaaminen. Ne vois vaan antaa mulle ne maisterin paperit, että pääsisivät eroon musta :D

ap

Vierailija
14/14 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Mullakin samat kokemukset, tosin pienin lapsi vielä niin pieni että olen vasta kesällä alkanut taas tehdä gradua. Lähetä ohjaajalle vaikka maili, että millä korjauksilla saat sen vain läpi. Tai jos et jaksa kysyä niin korjaat vain ihan minimaalisesti ja palautat. Veikkaan että olet samalla alalla ja pilkkua viilataan niin maan perusteellisesti. Itse olen lasten kanssa tehnyt pieniä korjauksia ja yhden kpl esim vartin tms työskentelyajoilla. Ei tule mietittyä tai pyöriteltyä liikaa. Käy välillä vaikka rattaiden kans kävelyllä tai uimassa jos pystyt?